Permalänk
Medlem

Roligt RTS?

Tjena SC, någon som vet om ett roligt RTS i stil med WC3 eller Battle for middle-earth 2? Har tröttnat på WC3 grafiken och BFME2 finns ju inte längre att köra online / köpa vad jag vet. Någon som vet ett liknande? Helst med egen map-editor / mods precis som i WC3!

Permalänk
Medlem

Starcraft 2? Men med tanke på din avatar kanske du redan har det

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Funkar det med andra strategier?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Starcraft 2? Men med tanke på din avatar kanske du redan har det

Starcraft är jävligt kul! Men jag är ute efter ett spel med custom maps/mods precis som i WC3 eller Slaget om midgård!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Funkar det med andra strategier?

Vad hade du tänkt dig?

Permalänk

Age of Empires 2 och Starcraft 2 kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Age of Empires 2 och Starcraft 2 kanske?

AoE2 är kul men även det har ju skapligt utdaterad grafik. Tänkte om det fanns ett spel som hade liknande grafik som Slaget om midgård eller SC2 men som har egna mods (som DOTA till WC3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueFlux:

Starcraft är jävligt kul! Men jag är ute efter ett spel med custom maps/mods precis som i WC3 eller Slaget om midgård!

Jag har själv inte spelat dom men visst finns det väl custom maps i SC2? Precis som det gjorde i ettan.

Permalänk
Medlem

RTS är ju realtidsbaserade strategispel, men det finns turbaserade oxå såsom Jagged Alliance 2 vilket är mitt favoritspel. http://strategyfirst.com/games/1402-Jagged%20Alliance%202%20G... det har några år på nacken men är så jävla kul! En riktig nagelbitare när man är i strid och man inte kan göra ett jävla skit när det inte är ens tur... så det gäller att köra hårt med strategi!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueFlux:

Starcraft är jävligt kul! Men jag är ute efter ett spel med custom maps/mods precis som i WC3 eller Slaget om midgård!

Det går väl att köra custom maps på starcraft2 eller är jag helt ute och seglar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Jag har själv inte spelat dom men visst finns det väl custom maps i SC2? Precis som det gjorde i ettan.

Japp, det gör det. Många som är tagna från WC3 också tex, Footman Frenzy = Marine Arena i SC2.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Company of Heroes lätt!! Eller Men of War om du vill ha ultimate realism De kanske inte är som slaget om midgård eller WC3 men Coh är värt ett försök i alla fall!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Qvist:

;12525027']Det går väl att köra custom maps på starcraft2 eller är jag helt ute och seglar?

Alltså, custom maps som är en hemgjord? Finns det i SC2?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om du trollar eller inte med tanke på att du har en bild från Starcraft 2 som avatar, men du kanske inte har spelat det? För Starcraft 2 har map editor och mods precis som i WC3.

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Japp, det gör det. Många som är tagna från WC3 också tex, Footman Frenzy = Marine Arena i SC2.

Det hade jag ingen aning om, mot blizzard store!

Permalänk
Medlem

Spring ( http://springrts.com )
Det var från början tänkt att göra en remake av det gamla spelet Total Annihilation till "riktig" 3D, men blev efter ett tag bara en plattform som man kan installera olika mods och "spel". Balanced Annihilation är väl den mest spelade och är den som liknar Total Annihilation (nästan identiskt spel) mest. Att komma igång med spelet kan vara ganska svårt men skulle säga att det är mycket mer avancerat än typ alla andra RTS, det är också mycket roligare än de flest andra spel. Plattformen är helt gratis, alla mods också. Tycker det är ganska konstigt att Spring inte blev större.

Sen finns Supreme Commander som är den spirituella uppföljaren till Total Annihilation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tquist:

Jag vet inte om du trollar eller inte med tanke på att du har en bild från Starcraft 2 som avatar, men du kanske inte har spelat det? För Starcraft 2 har map editor och mods precis som i WC3.

Haha, nej jag trollar inte. Har inte SC2 själv (även om min avatar kan antyda det) men har fått lira story + ladder matcher på en polares acc. Hade ingen aning om att det fanns mods till det dock, tack för upplysningen!

Permalänk

SC2 är ju fyllt av customgames! DotA, Marinearena, Towerdefence m.fl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Spring ( http://springrts.com )
Det var från början tänkt att göra en remake av det gamla spelet Total Annihilation till "riktig" 3D, men blev efter ett tag bara en plattform som man kan installera olika mods och "spel". Balanced Annihilation är väl den mest spelade och är den som liknar Total Annihilation (nästan identiskt spel) mest. Att komma igång med spelet kan vara ganska svårt men skulle säga att det är mycket mer avancerat än typ alla andra RTS, det är också mycket roligare än de flest andra spel. Plattformen är helt gratis, alla mods också. Tycker det är ganska konstigt att Spring inte blev större.

Sen finns Supreme Commander som är den spirituella uppföljaren till Total Annihilation.

Det verkar kul och trailern ser lovande ut. Ska ta en titt på det, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NilssonFFD:

SC2 är ju fyllt av customgames! DotA, Marinearena, Towerdefence m.fl.

Ja, jag hade helt totalt missat det!

Permalänk

Alla Total War spelen.