Kan inte detektera mitt ljudkort

Permalänk
Medlem

Kan inte detektera mitt ljudkort

Windows 7 har som titeln säger väldigt svårt att detektera mitt Sound Blaster X-Fi kort. Har testat ett antal gånger i olika PCI portar. Varför känner den inte av kortet? Försöker hitta den genom en sökning av enheter i Windows, men den hittar aldrig nåt.
Det är ett Sound Blaster X-Fi, PCI
på ett Gigabyte P35C DS3

Permalänk
Medlem

om du kollar i "device manager" finns det nått med en gul triangel på?
sen är det jue bara att installera drivrutiner .... jag har oxå ett X-Fi PCI som funkar utmärkt, dock har vissa problem med dessa äldre kort och Win7 ... kör installationsprogrammet som admin och kompabilitetsläge för WInXP så maximerar du dina chanser att det ska funka ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

om du kollar i "device manager" finns det nått med en gul triangel på?
sen är det jue bara att installera drivrutiner .... jag har oxå ett X-Fi PCI som funkar utmärkt, dock har vissa problem med dessa äldre kort och Win7 ... kör installationsprogrammet som admin och kompabilitetsläge för WInXP så maximerar du dina chanser att det ska funka ....

testade att köra som admin blir samma fel, kompabilitetsläge vet jag inte vad det är och hur jag kör det i Win 7?

Får meddelande att produkten inte kan hittas i datorn. Säkerställ att produkten är installerad och kör sen installationen. Avsluta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielv:

testade att köra som admin blir samma fel, kompabilitetsläge vet jag inte vad det är och hur jag kör det i Win 7?

Får meddelande att produkten inte kan hittas i datorn. Säkerställ att produkten är installerad och kör sen installationen. Avsluta

kompabilitetsläge ställer man in i egenskaper för filen ... du har en flik där det står "compability" (om man har en eng version av Win7, på svenska vette f-n), där ställer man in läge och "kör som admin" ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

produkt identifierings modul

Hej!

Jag har inte själv haft problem med att hitta ljudkortet men det finns en produkt identifierings modul som skall hjälpa med detekteringen i win7.
filen heter PID_W7PCAPP_US_2_11_01.exe och finns om du väljer att visa alla på creatives hemsida.

Ett problem jag haft är att när jag bytte mellan ett Audigy2 platinum till ett X-fi Fatality(Samma breakoutbox fast svart) så kunde man inte installera drivrutinerna för att Windows vägrade ersätta Audigy drivern med X-fi drivern för Audigy drivern var nyare och de hade samma namn på vissa komponenter. Man fick göra en total avinstallation av drivrutin inklusive filer av Audigy kotet sen var det bara att installera X-fi kortet utan problem.

Så går man mellan olika Creative produkter kan liknande saker strula.

Permalänk
Medlem

laddade ner filen och försökte köra den men då klagar den på att Win 7 inte är installerat. Precis vad den är Win 7, 64 bitars. Och det är en köpt version med licens. Fattar inte vad den gnäller på.
Såg att den inte kunde köra komptibiliet med Win 7, endast Vista som den är inställd på.