Permalänk
Medlem

Funkar laddaren??

Tjena!

Det hände så att jag har förlagt/slängt min gamla laddare någonstans men att jag hittat en ny efter att ha letat i ett tag, frågan är om laddaren kommer funka säkert med den nya datorn.

Jag har letat runt lite på nätet och har inte sett någon som helst bra förklaring till min fråga då det står 2 olika slags volt och amper ratings, ena står på själva datorn och andra på själva batteriet...

Datorns (DC RATING) : 19V 4,74A
Batteriets Rating : 14,8 V 4400mAh
Laddarens output : 19V 4,74A

Och frågan är ju, kan jag använda denna laddaren säkert till datorn eller bör man köpa en ny laddare?

Tackar för alla svar i förtid!

Permalänk
Skrivet av romanof:

Tjena!

Det hände så att jag har förlagt/slängt min gamla laddare någonstans men att jag hittat en ny efter att ha letat i ett tag, frågan är om laddaren kommer funka säkert med den nya datorn.

Jag har letat runt lite på nätet och har inte sett någon som helst bra förklaring till min fråga då det står 2 olika slags volt och amper ratings, ena står på själva datorn och andra på själva batteriet...

Datorns (DC RATING) : 19V 4,74A
Batteriets Rating : 14,8 V 4400mAh
Laddarens output : 19V 4,74A

Och frågan är ju, kan jag använda denna laddaren säkert till datorn eller bör man köpa en ny laddare?

Tackar för alla svar i förtid!

Datorns (DC RATING) : 19V 4,74A + Laddarens output : 19V 4,74A = perfekt.... Såvida + resp - stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Datorns (DC RATING) : 19V 4,74A + Laddarens output : 19V 4,74A = perfekt.... Såvida + resp - stämmer.

Tack för svaret! men förstår inte riktigt vad du menar med "Såvida + resp - stämmer" menar du poler då?

Permalänk
Medlem

leta upp vilka specar den rätta laddaren har, och jämför ... vad datorn och batteriet har för "rating" är inte lika intressant ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tänkte först skriva att det var det som var problemet då det stod olika V och A på olika sidor, men nu när jag kollar igen så ser jag att att original laddaren är på "Output Voltage: DC 19V Output Current: 4.74A" (vilket det står på 3 olika sidor)
Så jag kommer köra på den laddaren jag hittade!
Tack för svaren!