Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem

Jag glömde nästan av att jag även fick hem mitt Ravenwing Battleforrce till Dark Angels igår. Tog ingen bild på själva lådan men jag hoppas att det går bra om jag lånar Games Workshops bild. De kommer ju ändå se någorlunda lika ut när de är monterade.

Permalänk
Medlem

Inte direkt senaste inköp.. jag köpte denna när jag var typ 10 år gammal, men den hittades i min farbrors garage idag

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Inte direkt ett köp men såhär snyggt skickade Foxconn 19 moderkort till mig från Kina.
http://farm8.staticflickr.com/7252/7709726348_b1a3681930.jpg

En av 2 paket.

Inget ESD-skydd för att inte tala om packmaterial?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4 och en Dell Ultrasharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Inget ESD-skydd för att inte tala om packmaterial?

Nope, som du ser det är exakt så som det blev levererade.

Har testat alla kort och alla funkade som dom skulle. Blev lite paff av det.

Permalänk
Medlem

Har du hunnit kika lite än? Hur är kvalitén? Funderar på att köpa själv eller om man ska vänta tills alla säsonger är klara och hoppas på en stor box.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;12546607']Har du hunnit kika lite än? Hur är kvalitén? Funderar på att köpa själv eller om man ska vänta tills alla säsonger är klara och hoppas på en stor box.

Jag har kollat fram till tom avsnitt 7: Lonely Among Us. Kvalitén är över förväntan och likt orginal serien så känns TNG tio år yngre än vad den egentligen är. Jag skulle tro att de släpper 1-2 säsonger/år. Jag hade tidigare 20 års jubileums dvd-boxen men jag gav bort den till förmån för de inviduellt förpackade säsongerna på blu-ray. En samlingsbox med TNG på blu-ray lär säkert kosta något mindre än att köpa säsongerna var för sig men då får man säkert vänta ett par år på att den släpps. Troligtvis lagom till 30 års jubileumet 2017.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;12546607']Har du hunnit kika lite än? Hur är kvalitén? Funderar på att köpa själv eller om man ska vänta tills alla säsonger är klara och hoppas på en stor box.

Som ovanstående så tycker jag bildkvalitén är helt underbar, förutom att det är 4:3, så känns det som att serien spelades in i år.

Själv hoppas jag att dom hinner släppa alla säsonger snart så att dom påbörjar samma arbete med Deep Space Nine.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag har kollat fram till tom avsnitt 7: Lonely Among Us. Kvalitén är över förväntan och likt orginal serien så känns TNG tio år yngre än vad den egentligen är. Jag skulle tro att de släpper 1-2 säsonger/år. Jag hade tidigare 20 års jubileums dvd-boxen men jag gav bort den till förmån för de inviduellt förpackade säsongerna på blu-ray. En samlingsbox med TNG på blu-ray lär säkert kosta något mindre än att köpa säsongerna var för sig men då får man säkert vänta ett par år på att den släpps. Troligtvis lagom till 30 års jubileumet 2017.

Låter toppen! Blir att googla lite och se om det går att hitta någon plan på hur snabbt/långsamt de kommer släppas. Vill inte hamna i samma härva som med Farscape (har en salig samling DVD:er samt BluRay-boxen med säsong 1-4).

Skrivet av J0hAnN48:

Som ovanstående så tycker jag bildkvalitén är helt underbar, förutom att det är 4:3, så känns det som att serien spelades in i år.

Själv hoppas jag att dom hinner släppa alla säsonger snart så att dom påbörjar samma arbete med Deep Space Nine.

Blir lite frestad att köpa boxen direkt.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Mina senaste inköp är ett par skidstavar för endast 150:- (ord pris 599:-) och ett tangentbord till min rastpberry pi

Permalänk
Medlem

NOKIA Lumia 800

Inga gröna robotar eller äpplen, Windows Phone är riktigt bra. Bästa mobilköpet någonsin

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Fläkt, Clas Ohlson, 399:-

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

En Android miniPC för 450kr från china. Fungerar helt okej om än lite slö ibland.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

http://i48.tinypic.com/nx8gif.jpg

En Android miniPC för 450kr från china. Fungerar helt okej om än lite slö ibland.

Ser ut att vara liknande de som sälj hos DealExtreme.com om jag inte har fel?
Hur funkar det med videouppspelning av HD-material, m.m?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Ser ut att vara liknande de som sälj hos DealExtreme.com om jag inte har fel?
Hur funkar det med videouppspelning av HD-material, m.m?

Kopt via Aliexpress 60$

Att spela up videos fungerar prima. Spelat allt fran logupplost till 1080p utan problem. Maste bara fixa sa tangentbordet registrerar åäö. Det ar inget prestanda manster och surfa kan bli slott ibland.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd

Nya 17" Aero fälgar till min SAAB 9-5 2,0 SE kombi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Kopt via Aliexpress 60$

Att spela up videos fungerar prima. Spelat allt fran logupplost till 1080p utan problem. Maste bara fixa sa tangentbordet registrerar åäö. Det ar inget prestanda manster och surfa kan bli slott ibland.

Skulle kunna tipsa om Swiftkey för det ändamålet

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Skulle kunna tipsa om Swiftkey för det ändamålet

Lite val oft-topic nu. Fler tips,fragar via pm isafall.

Det ar inte onscreen tangentbordet som inte funkar pa svenska utan mitt fysiska apple tangentbord. Maste troligen in i build.propp och leka runt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Köpte den egentligen för en och en halv månad sen, men kunde använda den först i torsdags pga strul med DOA och sen oproffsigt bemötande av Expert.
De hade fått tillbaka den från reparation 3 veckor innan jag fick den, jag började bli otålig och frågade vad de höll på med, då visade det sig att de bara försökt ringa en gång när de fått tillbaka den, och förmodligen då försökt ringa sitt egna faxnummer. Jag hade då varken missade samtal eller sms från den dagen.

Första och sista gången jag handlar på Expert.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Egna upplevelser och omdömen om affärskedjor kan ni ta i någon annan tråd.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Inget ESD-skydd för att inte tala om packmaterial?

Den där svarta kartongen är någon form av ESD-skydd i sig tror jag. Fick kretskort levererade från Thailand så på ett sommarjobb för några år sen.
Ungefär sådan: http://skesd.en.alibaba.com/product/544057144-213411167/esd_c...
Om någon är nyfiken

edit: Senaste inköp, lite blandad öl och några flaskor sprit och vin

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Den där svarta kartongen är någon form av ESD-skydd i sig tror jag. Fick kretskort levererade från Thailand så på ett sommarjobb för några år sen.
Ungefär sådan: http://skesd.en.alibaba.com/product/544057144-213411167/esd_c...
Om någon är nyfiken

edit: Senaste inköp, lite blandad öl och några flaskor sprit och vin
http://i.imgur.com/3Rz86.jpg8

Ja så kan det vara

För att vara lite OnT, senaste inköpet blev en flaka Havana Club 7 YO

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Idag hämtade jag hem min nya valp En amerikansk bulldog

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Spontanköpte en ny telefon då jag förlängde abonnemanget. Riktigt nöjd med den än så länge. Skönt med en telefon som ska hålla för lite också.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Alkoholen införskaffades i tyskland då sprithyllan började se tom ut nere i studentlyan, fr.v: BV Land Persikolikör, Montegua Bay Raspberry Rum, Bols blå, Triple Sec, Absolut blå, Kahlúa, Midori, Havanna Club 7yo, Jägermeister, Finsbury Dry Gin och ett flak Spendrups Premium Gold (som inte finns med på bilden då jag inte orka bära upp den från källarn inför vidarefrakt än). Ett paket väntar på posten med lite kläder och nya shades och så ytterligare ett från CDON med den nya bärbara är förhoppningsvis på g snart.. ^^

Köpte dessutom ett par nya Wayfarers från Hollywood by Item idag då jag råkade sätta mig på mina Sweets (ska göra ett lagningsförsök).

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem

Vart ett par nya hörlurar ifrån CDON. Audio Technica ath-m50 är namnet, spelar på duktigt bra!
Fraktfritt samt 100kr rabatt via kod.
Pris; 1090kr

Permalänk
Medlem

Var på stallet second hand i Gringelstad och fyndade detta stativ,inte världens mest stabila men duger ok,passa även på att köpa en blixt till min Olympus trip 35.
Allt för 300kr

Permalänk
Medlem

Blev till slut en nödladdare för USB-prylar, tack vare att Kjell smygrear ut vissa av de nödladdare som finns i deras sortiment med mer än 50% rabatt.

http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat...
Det var även den sista som fanns kvar i min lokala butik.

Var även och köpte Guitar Hero IV till Xbox 360 på lokala Gamestop, när jag hittade det i begagnathyllan trodde jag först att det skulle kosta runt 300, men när priset visade sig vara 79:- var det ingen tvekan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nya riggen hämtad

FD Define R4 Black Pearl
MSI Z77A-GD65
I7 3770K
MSI GTX680 Lightning
Corsair Vengeance 16GB 1600MHz
OCZ Vertex 4 256GB
Corsair H80
2x Scythe GT 1450rpm till H80in

Nu ska det byggas! ~4 år sen sist till mig själv

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]