samsung galaxy s2 "syncad" till datorn?

Permalänk
Medlem

samsung galaxy s2 "syncad" till datorn?

Tjenare Grabbar, jag har lite funderingar då jag sitter vid en eller annan dator hela tiden undrar jag om man kan använda datorns headset för att prata med i telefon med, med blåtand kanske? hur bra telefonens mic/hörlur är så är ju headsetets bra mycket bättre.

så vet ni om det går?
det går ju i modernare bilar så tycker att det borde finnas eller gå att göra till en PC

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

Tjenare Grabbar, jag har lite funderingar då jag sitter vid en eller annan dator hela tiden undrar jag om man kan använda datorns headset för att prata med i telefon med, med blåtand kanske? hur bra telefonens mic/hörlur är så är ju headsetets bra mycket bättre.

så vet ni om det går?
det går ju i modernare bilar så tycker att det borde finnas eller gå att göra till en PC

I hemmet skulle jag föreslå ett iPhone kompatibelt headset exempelvis (låg budgett): iPorta Pro.
Om du måste sitta på telefonen när du ändå är hemma, och du mest troligen är vid datorn så funkar bluetooth också om du nu har
ett sånt headset men jag föreslår ett kabelbundet headset, det är inte dyrt.

Btw, en för bil, exempelvis den här kostar ju 600 kr (599), lite överpris för att bara slippa hålla i telefonen.

Lycka till.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

tack för svaret freddyfresh men jag är ute efter något som kan använda sig av min dators ljud/mic. jag vet att det finns i nyare bilar så jag fårstår inte varför det inte skulle funka till datorer idag...det är ju halv 2013 för bövelen.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

tack för svaret freddyfresh men jag är ute efter något som kan använda sig av min dators ljud/mic. jag vet att det finns i nyare bilar så jag fårstår inte varför det inte skulle funka till datorer idag...det är ju halv 2013 för bövelen.

Duger inte att klaga på teknologin i detta fallet. Det finns flertal olika lösningar men var vänlig precisera hur du vill gå tillväga för att nå önskat resultat.
Känns fortfarande lite oklart vad du är ute efter.

Om du menar att du vill använda båda asynkroniskt (?) med varandra tror jag inte riktigt detta är möjligt, är dock inte insatt i bluetooth.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

målet är väll att kunna prata via mitt G35 headsett som är kopplat till mitt headsett. tänkte att kanske det borde finnas då det existerar till bilar men går det att göra via USB/wifi eller något annat så spelar det mig inte så stor roll

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |