Permalänk
Medlem

Undermåligt grafikkort?

Nu är det såhär att jag köpt en data för 10 tusen, den har i5 core, 3.00 ghz, 8 gb ram, 1 TB hårddisk, ATI RADEON HD 6450 grafik kort med 6 gb tillfänligt grafikminne och jag blir väldigt besviken när jag laggar mer än min kompis med mindre än det jag har på min data och klarar spel bättre än min?
Tex, jag vill börja ett spel och enligt system requirements så har jag över allting men ändå så laggar jag så hårt med lowest graphics options.. Kan någon hjälpa mig tack?

Permalänk
Medlem

Kan säga direkt att det grafikkortet du har är inget vidare.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Nu är det såhär att jag köpt en data för 10 tusen, den har i5 core, 3.00 ghz, 8 gb ram, 1 TB hårddisk, ATI RADEON HD 6450 grafik kort med 6 gb tillfänligt grafikminne och jag blir väldigt besviken när jag laggar mer än min kompis med mindre än det jag har på min data och klarar spel bättre än min?
Tex, jag vill börja ett spel och enligt system requirements så har jag över allting men ändå så laggar jag så hårt med lowest graphics options.. Kan någon hjälpa mig tack?

När köpte du den?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av heviie:

Nu är det såhär att jag köpt en data för 10 tusen, den har i5 core, 3.00 ghz, 8 gb ram, 1 TB hårddisk, ATI RADEON HD 6450 grafik kort med 6 gb tillfänligt grafikminne och jag blir väldigt besviken när jag laggar mer än min kompis med mindre än det jag har på min data och klarar spel bättre än min?
Tex, jag vill börja ett spel och enligt system requirements så har jag över allting men ändå så laggar jag så hårt med lowest graphics options.. Kan någon hjälpa mig tack?

Du har ett helt värdelöst grafikkort, kan vara därför det hackar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Köpte du din dator på te.x Elgiganten?

Permalänk

Låter som en överprisad märkesdator för slösurf. Vågar man gissa att försäljaren på siba/mediamarkt/elgiganten (eller dylikt) kallade burken för "Värsta speldatorn på marknaden som maxar bf3 m.m."?

Permalänk
Medlem

10k för den burken? Hoppas inte det var detta året...
Men hur som helst, har du fixat nyaste drivrutiner till komponenterna? Kan ge rätt stora prestanda förbättringar.

Permalänk

Jag tror tyvärr du har blivit blåst av säljaren. Den datorn har väldiga problem med bla. bf3 tack vare grafikkortet. Måhända att du har mycket minne i det men det finns ingen styrka i det tyvärr. Är det så att du vill att datorn ska prestera bättre så gå till en datoraffär och köp ett 6870 eller 7700. Dessa borde vara ganska billiga. Runt 1500 kr kanske.

Permalänk
Medlem

Kasst grafikkort som många sagt, du har blivit grundlurad om du köpte den datorn som en "speldator".

Permalänk

10000 för den!! köpt på siba eller... skulle nog bett någon kunnig om hjälp med betydligt bättre dator för de pengarna.

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

10k o herre hade man dom pengarna till nytt sett! julafton i agusti!
Bra daligt kop min van!
byt sa fort du kan!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Nu är det såhär att jag köpt en data för 10 tusen, den har i5 core, 3.00 ghz, 8 gb ram, 1 TB hårddisk, ATI RADEON HD 6450 grafik kort med 6 gb tillfänligt grafikminne och jag blir väldigt besviken när jag laggar mer än min kompis med mindre än det jag har på min data och klarar spel bättre än min?
Tex, jag vill börja ett spel och enligt system requirements så har jag över allting men ändå så laggar jag så hårt med lowest graphics options.. Kan någon hjälpa mig tack?

1) Dator... inte data.
2) Nej ditt grafikkort har troligtvis inte 6 GB minne såvida du inte lyckats modda till det på nå sjukt grymt sätt. -.-
3) Ditt GFX ligger i prisklassen <500 kr, va glad att du kan spela Spindelharpan!

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk
Medlem

10k för en dator med 6450? Ockerpris fan

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt nu forumiter, jag tror ts trollar...

Permalänk

Varför skriver alla samma sak?
Först eller försvinn.

Permalänk

reggad idag troll varning !
om inte så har du gjort en fruktansvärd deal.

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

om han nu inte trollade så har ni alla skrämt bort han totalt!

hjälp honom istället för att vara svin :I skit i om det är troll eller inte.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

lämna tillbaks datorn om det går och kika på inet på deras Taurus eller cdon efter deras Thor https://www.inet.se/kategori/84/speldator?Sort=price-a
cdon på dessa http://cdon.se/hemelektronik/speldatorer_-_thor/ dessa är ordentliga speldatorer mediamarkt, elgiganten, expert osv vet oftast inget om datorerna utan säger att det är en dator gjord för spel då den har mycket ram eller liknande skitsnack de kör med
(finns förresten inget hd 6450 med 6 gb vram utan 2 gb finns som bäst men det är värdelöst på ett sånt klent grafikkort)

(ingen HP, Dell eller Compaq är gaming datorer det är en regel du kan gå efter alltid i stort sett sålänge de inte börjar levereras med gtx 560 och uppåt nu då)
ett grafikkort jag köpte för 250 kr för 3 år sedan är bättre än det som sitter i din nuvarande kontorsburk någon lurat på en okunnig person som du själv. händer många att det blir så. de får det att låta bra när de säljer något onödigt och dyrt bara då det är i stort sett deras jobb.
detta har även hänt en kompis föräldrar då de köpte en 11.000 kr lcd LED tv från mediamarkt för ungefär 1.5 år sedan och de använder inte ens hdmi kanaler på den.
min kompis ansluter dock sitt xbox 360 till den ibland när jag är där medans de är iväg uppe i sin stuga de har boxer som de har tv ansluten till genom hdmi kabel men inga hd kanaler -.-

trökigt att det blir sådär eller hur ? bara lämna tillbaks datorn så fort du kan och se till att få tillbaka pengarna sen gör du en genomsökning på nätet efter en dator på inet eller cdon som jag länkat någon av dem duger gott och väl och kommer vara värd pengarna ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Ta det lugnt nu forumiter, jag tror ts trollar...

Tråkigt men antagligen sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

om han nu inte trollade så har ni alla skrämt bort han totalt!

hjälp honom istället för att vara svin :I skit i om det är troll eller inte.

Tror knappast det då ts inte har varit inloggad efter att rebbon skrev sitt inlägg... Så ts kan omöjligen ha sett trollvarningarna, såvida inte "du" har skvallrat...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av milla_66:

Ta det lugnt nu forumiter, jag tror ts trollar...

Varför skulle TS göra det? Finns många stackars Svenssons som köper dessa "grymma speldatorer" från elgiganten etc med RADEON-GRAFIK, TJOHO!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hahah köpte den på Elgiganten haha, sa fel menade 2gb grafik minne, kan det lagget bero på att jag kopplat in hdmi kabel istället för VGA till min 24 tum? Och den borde la klara av något spel..

Permalänk
Medlem

Nej hdmi eller vga kommer inte göra mycket skillnad alls..
köp nytt grafikkort, det är nog det enda som kommer ge en märkbar skillnad!!

Permalänk
Skrivet av heviie:

Hahah köpte den på Elgiganten haha, sa fel menade 2gb grafik minne, kan det lagget bero på att jag kopplat in hdmi kabel istället för VGA till min 24 tum? Och den borde la klara av något spel..

Gör ingen skillnad med vilken kabel du använder. Men grafikkortet kanske klarar ett gäng spel från 2007 och bakåt. Men förvänta dig inget nytt förutom möjligen COD

Permalänk
Medlem

Förutom grafikkortet så funkade allt annat? Tips på något bra grafikkort?

Permalänk
Skrivet av heviie:

Förutom grafikkortet så funkade allt annat? Tips på något bra grafikkort?

7950, 7870, 7970 GTX580 GTX680 GTX570 osv osv vad är budgeten?

Mvh: Eric
Om du har köpt datorn nyligen har du inte gjor en bra deal :/
Datorn i min sign har jag betalat runt 12k ( byggt den själv )

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Förutom grafikkortet så funkade allt annat? Tips på något bra grafikkort?

Frågan är vad det är för nätagg i datorn så den klarar ett bättre grafikkort. Var det mindre än 30 dagar sen du köpte tycker jag du ska försöka lämna tillbaka då elgiganten har 30 dagar öppet köp.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Frågan är vad det är för nätagg i datorn så den klarar ett bättre grafikkort. Var det mindre än 30 dagar sen du köpte tycker jag du ska försöka lämna tillbaka då elgiganten har 30 dagar öppet köp.

Instämmer !

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Förutom grafikkortet så funkade allt annat? Tips på något bra grafikkort?

Har du då tänkt på nätagget? Ge oss ett fullständigt modellnamn, var du köpte den och när. Vad sa säljaren när du köpte den? Att det var en speldator? Jag ser gärna att du skriver detta då jag blir förbannad och kommer isåfall ta kontakt med företaget ifråga och ge mina synpunkter på detta griseri, om de nu påstod att det var en speldator

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

När du köpte den så var det ett paket med skärm, windows och annan programvara va? För isåfall är det ju inte jätte hämskt, kanske ett par tusen överpris

Det borde vara ALLMÄNT känt att inte köpa speldatorer från elgiganten, siba och dom dära lurendrejarna. Men det jag kan tipsa dig om är att skaffa ett nytt grafikkort för över 1500kr så klarar du dom flästa spelen idag (med flyt).