Permalänk
Skrivet av TriumpNisse:

behöver blod har 500 i kamenka
edit: IGN: Drpoopface
skype vill inte ta det här

Kan du skicka usernamet som PM?

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Kan du skicka usernamet som PM?

ja skickade det

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Skrivet av TriumpNisse:

ja skickade det

Addad.

Permalänk
Medlem

Hero!

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

Var smått i panik igår och damploggade ut för att inte tappa min gear, frågade här på Swec om någon kunde skjuta i mig lite blod?
Stapplade runt med drygt 2300 i blod, i centrala Komorovo med alldeles för många Zombies bakom mig, och spelet fryser ihop... "Håll i w, du springer än" hör jag i högtalarna och hoppas att jag lever när lagget upphör.
Tyvärr är jag Dagens lunch vid det laget och medan jag svär som värst och sörjer min gear så säger Freddan att "det är lugnt, vi hämtar dig o släpper av dig vid kroppen".
Sagt och gjort, efter en ganska lång flygtur över Cherno och Elektra (med för många spelare/bushwookies på servern för att det ens ska vara lite bekvämt...) kommer vi fram till kroppen, jag får hjälp att röjja runt liket och loota mitt lik, sedan stiger mina räddande änglar upp i skyn igen då jag måste gå o lägga mig

Tack så hemskt mycket för hjälpen! I owe you one!

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Var smått i panik igår och damploggade ut för att inte tappa min gear, frågade här på Swec om någon kunde skjuta i mig lite blod?
Stapplade runt med drygt 2300 i blod, i centrala Komorovo med alldeles för många Zombies bakom mig, och spelet fryser ihop... "Håll i w, du springer än" hör jag i högtalarna och hoppas att jag lever när lagget upphör.
Tyvärr är jag Dagens lunch vid det laget och medan jag svär som värst och sörjer min gear så säger Freddan att "det är lugnt, vi hämtar dig o släpper av dig vid kroppen".
Sagt och gjort, efter en ganska lång flygtur över Cherno och Elektra (med för många spelare/bushwookies på servern för att det ens ska vara lite bekvämt...) kommer vi fram till kroppen, jag får hjälp att röjja runt liket och loota mitt lik, sedan stiger mina räddande änglar upp i skyn igen då jag måste gå o lägga mig

Tack så hemskt mycket för hjälpen! I owe you one!

Det var så lite, tack för en lyckad operation!

Permalänk
Medlem

Skype användarnamn: pierresleyman
Jag har råkat ut för: hackad server, blev teleporterad till en ö och loggade ut snabbt. kan inte ta mig härifrån utan att tappa all gear när jag simmar.
Jag finns vid: (koordinater 123120)

vore sjukt schysst om du kunde plocka upp mig

Permalänk
Skrivet av Nooro:

Skype användarnamn: pierresleyman
Jag har råkat ut för: hackad server, blev teleporterad till en ö och loggade ut snabbt. kan inte ta mig härifrån utan att tappa all gear när jag simmar.
Jag finns vid: (koordinater 123120)

vore sjukt schysst om du kunde plocka upp mig

Vi är på ett uppdrag just nu men addar dig direkt efter att vi är klara.

Permalänk
Medlem

Vad jag fattar så loosar man bara gear om servern är inställd så. Kan dock vara svårt att hitta en som har "rätt" inställning...

Citat:

[93958] New: Dropping items while swimming can be disabled with "enableItemsDropping = 0;" in description.ext
[94001] Fixed: "enableItemsDropping = 0;" now even for MP clients

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

hmm. hur hittar man en server som är inställd för det då?

och vart ska jag skriva enableItemsDropping = 0; ? hittar ingen fil som heter description.ext

Permalänk
Medlem

Klart det skall vara itemdropping aktiverat, hurfan har ni tänkt simma med ryggsäck och 50kg på ryggen egentligen ;)?

Permalänk
Medlem

på ungefär samma sätt som jag blir teleporterad till en random ö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

på ungefär samma sätt som jag blir teleporterad till en random ö

http://en.wikipedia.org/wiki/Transporter_%28Star_Trek%29

Permalänk
Skrivet av Nooro:

Skype användarnamn: pierresleyman
Jag har råkat ut för: hackad server, blev teleporterad till en ö och loggade ut snabbt. kan inte ta mig härifrån utan att tappa all gear när jag simmar.
Jag finns vid: (koordinater 123120)

vore sjukt schysst om du kunde plocka upp mig

Skrivet av Freddan962:

Vi är på ett uppdrag just nu men addar dig direkt efter att vi är klara.

Jag addade dig på Skype men tar bort dig då du inte accepterade mig.

Permalänk
Medlem

jag var inte vid datorn. gör det igen?

Permalänk

Tack va jätte tog snabbt och va inte smärtsamt skit shyssta killar , Tack !

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk

Tack för ett lyckat uppdrag Nooro!

Permalänk

Behöver hjälp!
Skype: pm
Behöver: BLOD
Jag finns vid: Stary Sobor

Permalänk
Skrivet av Paj.Mast3r:

Behöver hjälp!
Skype: pm
Behöver: BLOD
Jag finns vid: Stary Sobor

Har inte fått ditt PM.

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Klart det skall vara itemdropping aktiverat, hurfan har ni tänkt simma med ryggsäck och 50kg på ryggen egentligen ;)?

Tror nog att man skulle drunka då, inte att det blir hål i väskan och saker börjar falla ur...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ballt , vad får er att vilja riskera så mycket för att rädda folk?

Visa signatur

So wake up Mr. Freeman. Wake up and... smell the ashes

Permalänk
Skrivet av lillevigge:

Ballt , vad får er att vilja riskera så mycket för att rädda folk?

Vet faktiskt inte, tycker bara att det är kul att kunna hjälpa!

Permalänk
Medlem

jahapp! det gick ju smidigt som fan! släppte till och med av mig så att jag kunde möta upp polarna också (som sedan råkade skjuta ihjäl mig -.-'). kunde inte ha varit mer nöjd med räddningen

banditskinnet var lite läskigt bara

Permalänk
Skrivet av Nooro:

jahapp! det gick ju smidigt som fan! släppte till och med av mig så att jag kunde möta upp polarna också (som sedan råkade skjuta ihjäl mig -.-'). kunde inte ha varit mer nöjd med räddningen

banditskinnet var lite läskigt bara

Tack för feedbacken och en lyckad räddning!

Permalänk
Medlem

Jag och mina 3 kompisar kontaktar om vi någonsin kör fast!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hade behövt en bomb shelter ca 2 timmar sen, blev nukad av en hacker i stary sobor.. tur att man inte hade så bra gear, bara en L85A2 AWS.. största packen smällfyld med blood och andra förnödenheter ;X Han tog ut hela ladan..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag och mina 3 kompisar kontaktar om vi någonsin kör fast!

Låter bra!

Permalänk
Medlem

Var döende efter en bilkrash bortom räddning, men fick skjuts tillbaka till liket. Var innan detta min mest frustrerande DayZ dag hittills. Men nu känns det bra igen.

Tack från Griefer.

Permalänk
Skrivet av Nooro:

banditskinnet var lite läskigt bara

Du vet att banditskinnet är borttaget sedan två månader, tvekar på att han har hållit sig levande så länge om han åker runt och räddar främlingar med heli, det kan inte ha varit camo clothing?

http://i.imgur.com/HDU7x.jpg

Skrivet av Freddan962:

Låter bra!

En fråga bara; Om ni inte har något att göra, kan ni tänka er att ge en skjuts till ens lik? Igår dog plötsligt alla på servern (man såg typ 40 namn i killfeeden), antar att det var en hacker, hade varit härligt med skjuts tillbaka då.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Du vet att banditskinnet är borttaget sedan två månader, tvekar på att han har hållit sig levande så länge om han åker runt och räddar främlingar med heli, det kan inte ha varit camo clothing?

http://i.imgur.com/HDU7x.jpg

En fråga bara; Om ni inte har något att göra, kan ni tänka er att ge en skjuts till ens lik? Igår dog plötsligt alla på servern (man såg typ 40 namn i killfeeden), antar att det var en hacker, hade varit härligt med skjuts tillbaka då.

Det kan vi tänka oss att göra så länge vi inte har något på gång

Edit: Bandit skinnet kom tillbaks i 1.7.2.5 tillsammans med humanity.