Permalänk

Ratt och pedaler till pc

Jag är väldigt sugen på att börja lira nåt fett bilspel igen. Kommer ihåg när jag spelade gtr (ettan), och nfs Porsche challenge, och ett rallyspel där man kunde köra Saab 99 tror jag det var (om någon vet vilket jag menar så säg snälla).
Nu till frågan: är det värt att lägga så mycket pengar på logitech g27 eller kan man lika gärna köpa en ratt runt 500:-???
Vilket spel är det som gäller? Jag har kollat lite på dirt3 och F1 2011 men jag tycker det är lite sunkig grafik. Iofs går spelkänsla och realism före grafik. Tacksam för förslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

spelkänsla går före allt enligt mig, sedan grafik och sist realism. Därför gillar jag Dirt 3 som dessutom inte är så dyrt heller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=694306

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag har också varit sugen på detta ett tag. Inte jätteinsatt i något av det just nu. Definitivt inte om det är värt att köpa en dyrare ratt än 500kr. Kan kanske tipsa om ett spel dock. GRID tycker jag är rätt kul. Säkert inte super duper verkligen men någolunda. Inte NFSU iaf!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Project Cars har känsla, grafik och realism. Spelet är inte färdigbyggt än men är spelbart och du är med och stöttar ett grymt spel.
http://www.wmdportal.com

Permalänk
Medlem

Är det online eller ren singleplayer du tänker dig att du ska spela?

Om du är ute efter realism så kanske typ rFactor, LFS eller något annat liknande kan vara något?

Eller kanske något i stil med GTR2 eller Race07 (typ http://store.steampowered.com/app/44680/ kanske)? Eller om man nu är inne på Simbin-spåret kanske http://www.raceroom.net/games/raceroom-the-game/ som väl är gratis.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker att du ska känna på den mekaniska kvaliten, billiga rattar känns inte bra, plastiga och sladdriga och man är rädd att de ska gå sönder när som helst,funktionen är densamma, men en trasig kontroll är oanvändbar, och är det tex skarvar som skaver där man har handen o sånt är det inte skoj, känn efter själv vad som är bekvämt nog för dig, men visst är det skillnad, och vissa vill ha växelspak istället för rattväxel .......

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har en G27 och jag älskar den. Körkänslan är toppen tack vare dom kraftfulla force feedback-motorerna. Den är dessutom tyst till skillnad från många andra rattar, och framförallt dom lite billigare. Ett billigare alternativ är Logitech Driving Force GT som går på strax under tusenlappen. Dock får du ingen separat växelspak, kopplingspedal och du får heller inte en lika robust byggd ratt.

Så om du känner att du verkligen kommer köra mycket bilspel så skulle jag rekommendera G27, men för en lite "då och då-ratt" så är nog DFGT ett ganska bra köp.

Och några bilspel du kan kolla upp är Live for Speed, RACE Injection, Project CARS (riktigt snygg grafik), rFactor 1 och dess kommande uppföljare, och håll även utkik efter kommande GTR3.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Det blir nog en g27 ändå. Har kollat lite recensioner och sånt. Ska beställa dirt 3 och sen blir det till att vänta på gtr3 och F1 2012 shopak, jag ska kolla på project cars, det verkar riktigt snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det 14år gamla Grand Prix Legends är ju fortfarande inte överträffat i ren känsla när man väl har justerat forcefeedbacken i gpls ini fil.
Inget av dom spel ni nämnt tidigare i denna tråd har samma sköna känsla detta beror främst på att just det systemet gpl använder var mycket dyrare att licensiera (det handlade om 3-4 gånger mer har jag för mig) än det andra som alla andra spel använder och därmed dog denna teknik ut.
Detta system krävde även en del mer i cpu kraft med vilket givetvis var en faktor i dess undergång men priset för att använda det var ju givetvis den största.

Gpl finns att köpa här http://www.mastertronic.com/productSoldOut.asp?pid=225&produc... tyvärr vet jag inget annat ställe där det finns förutom en viss bukt.

I övrigt kan jag bara hålla med dom flesta att köp inte någon av dom billigare rattarna lägg som absolut minst 600:- och gärna 800:- heller mer.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Rally = Richard Burns Rally (DiRT3 är ett skämt jämfört med RBR) finns hur många mods och bilar som helst, communityt är huuuge

Racing = rFactor 1/2 eller iRacing

Permalänk
Medlem

Såg att det fanns en här på sweclockers som sålde en G27a, pma honom. Finns på marknad

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det 14år gamla Grand Prix Legends är ju fortfarande inte överträffat i ren känsla när man väl har justerat forcefeedbacken i gpls ini fil.

Kör du det fortfarande? Funkar det i win 7? Man la ner snudd på obscena mängder timmar på det där spelet när det kom. Sjukt bra bilspel, enda jag inte gillade var papy-pushen som var svår att komma tillrätta med. Nu måste jag leta reda på spelet och installera det igen. Har du nått tips på vilken sida som gäller för patchar, addons mm nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Det blir nog en g27 ändå. Har kollat lite recensioner och sånt. Ska beställa dirt 3 och sen blir det till att vänta på gtr3 och F1 2012 shopak, jag ska kolla på project cars, det verkar riktigt snyggt.

Har en logitech g25 som jag kanske skulle kunna byta eller sälja fint skick!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| STRIX Z590-F Gaming WIFI | i7 11700KF | EVGA RTX 3070 XC3 ULTRA | Corsair vengeance 32GB DDR4 | Corsair iCUE H150i Elite | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

IRacing! det mest verklighetstrogna racing spelet!

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk

Jag kan inte hitta Rfactor.
Ska man köpa gtr 1 eller evolution? Eller båda?
gtr 2 finns inte heller att köpa (svenska butiker).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lätt värt att skaffa en G27, har en själv älskar den verkligen!!! spel som jag rekommenderar är Iracing, richard burns rally, race 07 och live for speed

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Lätt värt att skaffa en G27, har en själv älskar den verkligen!!! spel som jag rekommenderar är Iracing, richard burns rally, race 07 och live for speed

Jag har förstått att simbin is tha shit, men det är svårt att få tag på butiker som säljer spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Jag har förstått att simbin is tha shit, men det är svårt att få tag på butiker som säljer spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Race 07 och all dlc till det finns på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1W:

Kör du det fortfarande? Funkar det i win 7? Man la ner snudd på obscena mängder timmar på det där spelet när det kom. Sjukt bra bilspel, enda jag inte gillade var papy-pushen som var svår att komma tillrätta med. Nu måste jag leta reda på spelet och installera det igen. Har du nått tips på vilken sida som gäller för patchar, addons mm nuförtiden?

Nja var 2-3 mån sedan jag körde sist har inte blivit av att installera det igen efter en ny installation av win7.
Och det funkar fint i win7.

Men lite länkar kommer här.
http://www.gpllinks.org/
http://gpltd.bcsims.com/
Grand Prix Legends (Gpl) Easy Installation Guide
http://alison.hine.net/gpl/
http://alison.hine.net/gpl/controls/force.htm Särskilt denna som är väldigt nyttig för att ställa in hur force fedbacken fungerar på just din ratt o dator vilket kan göra otroligt stor skillnad i känsla och varvtider.
Tyvärr så verkar alison hine inte ha flyttat över all text från sin äldre försvunna sida där det förklaras mer exakt hur man ställer in dom olika inställningarna och jag kommer ej ihåg allt och har ju redan ställt in min ratt.
Men vet att det var att starta spelet och en bana sen stå på en plan raksträcka vrida ratten fullt åt ett håll sen gasa lite så bilen åker iväg och då ska ratten mjukt gå tillbaks till utgångsläget (raktfram) som en vanlig bil (som är rätt inställd i framvagn) gör och samtidigt inte gå över för mycket ät andra hållet (lite kan vara ok) och sen att du ska kunna släppa ratten på en raka och den ska ej börja svänga fram och tillbaks.
Plus en del tips till jag har för mig att jag ska ha denna text sparad på nån skiva nånstans ska försöka leta rätt på den måste bara montera i en dvd i datorn först och sen kan det ju ta en jävla tid att gå igenom alla cd,dvd (ett par hundra).

Sen lite info om papy-push http://alison.hine.net/gpl/smith-ol.htm och hur du motverkar den genom setupen (till viss del).

Och till vem det nu var som sa att man kunde köra sabb99 i ett rally spel hade lite fel det är en v-4 du kör och spelet är?
Rally Trophy är ett racingspel för pc som gavs ut 2001. I spelet finns 42 banor fördelade på fem olika länder - Ryssland, Sverige, Finland, Schweiz och Kenya. Vädret och underlaget skiljer sig åt i de olika banorna och även länderna vilket gör att svårighetsgraden varierar kraftigt.

Spelet fokuserar på historiska bilar som Mini Cooper 1275S, Saab 96 V4, Alfa Romeo Giulia GTA, Fiat 600, Opel Kadett, Lancia Fulvia, Ford Cortina, Ford Escort MK1 RS2000, Volvo Amazon, Alpine A110 and Lancia Stratos.

Vilket är det som enligt mig ligger på andra plats på rally spels listan efter richard burns rally.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ha jag hitta dvd'n behövde bara gå igenom ett par hundra skivor innan den rätta hittades.

Och här kommer det mesta av texten (hade ingen lust att översätta just nu )

So how do you set this for your system? First set damping in both the
windows controller panel and the GPL core.ini to 0. We don't want to mess
with damping right now. From a dead stop turn your wheel to full left or
right lock, take your hands off the wheel, and then gradually accelerate.
If the front wheels (and steering wheel) do not center under forward
momentum and your car continues in a perpetual circle, then the threshold
value is too high. If instead, the wheel suddenly snaps to center and or
see-saws violently, then you have the threshold set too low. If the forward
momentum of the car very gradually brings the front wheels (and the steering
wheel) into forward alignment, as you would expect in a real world car with
manual steering, then you've got the threshold value just about right.
Adjusting the threshold to a level that just barely produces a centering
effect at low speeds will result in a very drivable car and nice subtle
tactile inputs that will cue you as to the status of your vehicle. Now here
is the part that really throws people: the Max Steering Torque threshold
*ONLY* affects *STEERING TORQUE FORCE* or the forces related to engine
torque, torque caused by maneuvering through corners, wheel centering
torque, etc. It does *NOT* affect any of the forces related to crashing
into guardrails or driving on grass. For some odd reason, known only to
Papyrus, these latter type of effects are only affected by the damping
setting.

DAMPING:
This, contrary to some reports, does in fact do what it says. It causes
increased "friction" or "viscosity" in the movement of the wheel and
therefore also tends to lessen some FF spikes. But here's where it gets a
bit strange. You'll find that as you increase the damping value, and the
friction on the wheel, you also increase the forces felt when driving on
grass or slamming into rails. I recommend adjusting this value just high
enough to barely feel a subtle difference between pavement and grass when
one single wheel drops off the road. Using this as a guide, you'll be able
to tell with your eyes closed if all four wheels are on the road. Hitting
curbs will feel realistic, guard rails will give you a jolt (but usually
allow you to correct), and the wheel will not be so tight that you begin to
lose torque effects.

The key to good driving and useful tactile information is subtlety in each
of these FF settings. Remember, GPL is not an arcade game!

Finally, in the Windows controller panel, I personally have Force Effects
set at 100% and dampening effects to 0% (you've already adjusted dampening
in the GPL core.ini so adding more damping in the controller panel will just
result in less subtle effects). I like to use full linear steering
in GPL with a steering ratio of 15:1. These latter two settings are purely
a matter of taste, but you should keep in mind that they may effect the way
you feel the forces at work in your wheel or at least the way your car
responds as torque is placed on the wheel. Once you find a car setup that
suits your driving style you may want to tweak the core.ini FF settings to
match your setup.

Hope this helps.

force_feedback_damping = 60
force_feedback_latency = 0
max_steering_torque = 320

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1
force_feedback_damping = 5000
force_feedback_latency = .0065
max_steering_torque = 2800

[ Hack ]
steer_ratio =0 ; Enable low speed ratio override

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it
force_feedback_damping= 300.000000 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency =.05000 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque 80.000000 ; steering torque in N*in giving max device force

[ Hack ]
steer_ratio =0 ; Enable low speed ratio override

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it
force_feedback_damping=100.000000 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency =.10000 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque 10.000000 ; steering torque in N*in giving max device force

Dold text

Det är inte säkert att du har en core.ini fil i din gpl folder du kan då ladda ner denna zip fil som har ett par olika att välja mellan.
https://rapidshare.com/files/1309278120/Core.ini.zip
I filen div core.ini finns ännu mera info om en del möjligheter med core.ini filen (det är där den övre texten finns bla) och även readme filen.
Och ska du ha en core.ini att använda så föreslår jag att ta core.ini heller en av core.gpl1103 heller core.gpl1201 (beroende på vilken patch du kör med men jag hoppas du har 1201 den nyaste).
Dom andra ini filerna är lite olika alternativ jag hade i min ini folder och mincore.ini är ju den jag kör med så skickad med alla det skadar ju aldrig att ha för många.
Att tänka på är att filen måste heta core.ini när den väl är i gpl foldern för att den ska användas.

Och igen det ÄR verkligen värt att lägga ner lite tid på att få till core.ini filens force feedback inställningar bra första gången tror jag det tog nån timme (men det var ju 2000 nångång så kommer ju inte ihåg exakta tiden ) för mig att göra det men dom andra två gångerna gick betydligt fortare.
Sen kan man lägga ner MYCKET mer tid på att finslipa dessa inställningar beroende på om man vill ha en lite annan känsla och så personligen har jag för mig att jag efter ca ett år var uppe på att ratten gick tillbaks lite fortare (vid testet) än vad den gjorde efter min första inställning dock var det en väldigt liten skillnad.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Ha jag hitta dvd'n behövde bara gå igenom ett par hundra skivor innan den rätta hittades.

Och här kommer det mesta av texten (hade ingen lust att översätta just nu )

So how do you set this for your system? First set damping in both the
windows controller panel and the GPL core.ini to 0. We don't want to mess
with damping right now. From a dead stop turn your wheel to full left or
right lock, take your hands off the wheel, and then gradually accelerate.
If the front wheels (and steering wheel) do not center under forward
momentum and your car continues in a perpetual circle, then the threshold
value is too high. If instead, the wheel suddenly snaps to center and or
see-saws violently, then you have the threshold set too low. If the forward
momentum of the car very gradually brings the front wheels (and the steering
wheel) into forward alignment, as you would expect in a real world car with
manual steering, then you've got the threshold value just about right.
Adjusting the threshold to a level that just barely produces a centering
effect at low speeds will result in a very drivable car and nice subtle
tactile inputs that will cue you as to the status of your vehicle. Now here
is the part that really throws people: the Max Steering Torque threshold
*ONLY* affects *STEERING TORQUE FORCE* or the forces related to engine
torque, torque caused by maneuvering through corners, wheel centering
torque, etc. It does *NOT* affect any of the forces related to crashing
into guardrails or driving on grass. For some odd reason, known only to
Papyrus, these latter type of effects are only affected by the damping
setting.

DAMPING:
This, contrary to some reports, does in fact do what it says. It causes
increased "friction" or "viscosity" in the movement of the wheel and
therefore also tends to lessen some FF spikes. But here's where it gets a
bit strange. You'll find that as you increase the damping value, and the
friction on the wheel, you also increase the forces felt when driving on
grass or slamming into rails. I recommend adjusting this value just high
enough to barely feel a subtle difference between pavement and grass when
one single wheel drops off the road. Using this as a guide, you'll be able
to tell with your eyes closed if all four wheels are on the road. Hitting
curbs will feel realistic, guard rails will give you a jolt (but usually
allow you to correct), and the wheel will not be so tight that you begin to
lose torque effects.

The key to good driving and useful tactile information is subtlety in each
of these FF settings. Remember, GPL is not an arcade game!

Finally, in the Windows controller panel, I personally have Force Effects
set at 100% and dampening effects to 0% (you've already adjusted dampening
in the GPL core.ini so adding more damping in the controller panel will just
result in less subtle effects). I like to use full linear steering
in GPL with a steering ratio of 15:1. These latter two settings are purely
a matter of taste, but you should keep in mind that they may effect the way
you feel the forces at work in your wheel or at least the way your car
responds as torque is placed on the wheel. Once you find a car setup that
suits your driving style you may want to tweak the core.ini FF settings to
match your setup.

Hope this helps.

force_feedback_damping = 60
force_feedback_latency = 0
max_steering_torque = 320

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1
force_feedback_damping = 5000
force_feedback_latency = .0065
max_steering_torque = 2800

[ Hack ]
steer_ratio =0 ; Enable low speed ratio override

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it
force_feedback_damping= 300.000000 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency =.05000 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque 80.000000 ; steering torque in N*in giving max device force

[ Hack ]
steer_ratio =0 ; Enable low speed ratio override

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it
force_feedback_damping=100.000000 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency =.10000 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque 10.000000 ; steering torque in N*in giving max device force

Dold text

Det är inte säkert att du har en core.ini fil i din gpl folder du kan då ladda ner denna zip fil som har ett par olika att välja mellan.
https://rapidshare.com/files/1309278120/Core.ini.zip
I filen div core.ini finns ännu mera info om en del möjligheter med core.ini filen (det är där den övre texten finns bla) och även readme filen.
Och ska du ha en core.ini att använda så föreslår jag att ta core.ini heller en av core.gpl1103 heller core.gpl1201 (beroende på vilken patch du kör med men jag hoppas du har 1201 den nyaste).
Dom andra ini filerna är lite olika alternativ jag hade i min ini folder och mincore.ini är ju den jag kör med så skickad med alla det skadar ju aldrig att ha för många.
Att tänka på är att filen måste heta core.ini när den väl är i gpl foldern för att den ska användas.

Och igen det ÄR verkligen värt att lägga ner lite tid på att få till core.ini filens force feedback inställningar bra första gången tror jag det tog nån timme (men det var ju 2000 nångång så kommer ju inte ihåg exakta tiden ) för mig att göra det men dom andra två gångerna gick betydligt fortare.
Sen kan man lägga ner MYCKET mer tid på att finslipa dessa inställningar beroende på om man vill ha en lite annan känsla och så personligen har jag för mig att jag efter ca ett år var uppe på att ratten gick tillbaks lite fortare (vid testet) än vad den gjorde efter min första inställning dock var det en väldigt liten skillnad.

Detta tackar vi alldeles extra för

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är need 4 speed shift 2 värt att lägga pengarna på? Jag älskade porsche unleashed back in the days, men är lite skeptisk till seriens utveckling. Ser onekligen väldigt snyggt ut men finns det någon spelkänsla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Shift2 och nfs porsche är VÄLDIGT långt ifrån varandra i känsla.
Porsche var det ju riktigt hyffasd känsla i och en ratt gav betydligt mycket bättre känsla forcefeedbacken var rätt bra den med.

Men sedan dess så har känslan förvunnit mer och mer för varje spel och det gäller både körkänslan och forcefeedbacken som numer mestadels består av skakningar när du smäller i väggen (dvs knappt ingen feedback alls för själva körningen kvar).
Men har man en hyffsad handkontroll tex en xbox360 (för pc) så är det lite halv kul i nån timme heller två innan man tröttnar (det är faktiskt svårare att köra med ratt för att det är så pass dålig känsla).
Så en 10-20:- är det kanske värt (men inte mer) heller att ta ett dopp i bukten och se om du hittar nånting.

Dom bästa need for speed spelen är ju dessa.
Need for Speed: High Stakes/Road Challenge (1999) För att det fanns otroligt mycket moddar (bilar,banor,etc till det).
Need for Speed: Porsche Unleashed/Porsche 2000 (2000) (känslan,känslan och ljudet var riktigt bra det med vad jag kommer ihåg).
Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002) (känslan var mittimellan high stakes och porshce men det var jävligt kul och fanns en del moddar dock inte många).
Sen fanns ju även Need for Speed: III hot pursuit som var väldigt likt highstakes i grafik och känsla men hade lite mindre moddar (och lite sämre grafik för det var ju tidigare) men i stort sett var dessa två samma spel med lite olika innehåll och i stort sett alla moddar kunde konverteras till highstakes väldigt enkelt och därför det fanns så mycket mer mods till highstakes.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Shift2 och nfs porsche är VÄLDIGT långt ifrån varandra i känsla.
Porsche var det ju riktigt hyffasd känsla i och en ratt gav betydligt mycket bättre känsla forcefeedbacken var rätt bra den med.

Men sedan dess så har känslan förvunnit mer och mer för varje spel och det gäller både körkänslan och forcefeedbacken som numer mestadels består av skakningar när du smäller i väggen (dvs knappt ingen feedback alls för själva körningen kvar).
Men har man en hyffsad handkontroll tex en xbox360 (för pc) så är det lite halv kul i nån timme heller två innan man tröttnar (det är faktiskt svårare att köra med ratt för att det är så pass dålig känsla).
Så en 10-20:- är det kanske värt (men inte mer) heller att ta ett dopp i bukten och se om du hittar nånting.

Dom bästa need for speed spelen är ju dessa.
Need for Speed: High Stakes/Road Challenge (1999) För att det fanns otroligt mycket moddar (bilar,banor,etc till det).
Need for Speed: Porsche Unleashed/Porsche 2000 (2000) (känslan,känslan och ljudet var riktigt bra det med vad jag kommer ihåg).
Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002) (känslan var mittimellan high stakes och porshce men det var jävligt kul och fanns en del moddar dock inte många).
Sen fanns ju även Need for Speed: III hot pursuit som var väldigt likt highstakes i grafik och känsla men hade lite mindre moddar (och lite sämre grafik för det var ju tidigare) men i stort sett var dessa två samma spel med lite olika innehåll och i stort sett alla moddar kunde konverteras till highstakes väldigt enkelt och därför det fanns så mycket mer mods till highstakes.

Jag tro ändå att jag ska testa shift 2. Elgiganten har det för 99:- min g27 kommer imorgon så jag är desperat efter spel race07 och gtr evolution är redan inhandlat
Edit: Rfactor kom med i köpet av ratten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett tips till er som gillar Richard burns rally. Insidesimracing.tv gjorde en förhandstitt på wrc3 där de ställer frågan om det ligger i samma klass som burns rally. De skruvar lite på sig och säger till slut att det är väldigt nära. Verkar värt att testa i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nja var 2-3 mån sedan jag körde sist har inte blivit av att installera det igen efter en ny installation av win7.
Och det funkar fint i win7.

Tack för svaren! Har varit borta på jobb ett tag men hittade skivan i helgen så nästa ledighet så blir det ett försök. Fick till pushen hyffsat när det begav sej men då blev ju bilarna som en smörklick i en stekpanna i stället, drifting a la -67 med däckskrik i alla kurvor Men kul var det.