Fler än jag som tröttnat på Android?

Permalänk
Medlem

Fler än jag som tröttnat på Android?

Jag har alltid förespråkat Android telefoner och byter ROM titt som tätt, vill alltid ha det senaste osv. Leker med widgetar, nya ikoner/teman och olika utseenden dagar i ända.
Men i slutändan när man tröttnat på nyhetens behag av en ny Android-version och alla dess buggar som oftast följer med så byter jag tillbaks till en äldre ROM bara för att det måste vara stabilt.

Om nån undrar så har jag en HTC Desire S, och för tillfället finns det ingen ROM med ICS eller JB som funkar 100%

Nu när man bytt ROM för femtielfte gången bara för att gå tillbaks några versioner igen 2 timmar senare börjar jag fundera på om man kanske ska satsa på att köpa nåt som bara funkar, kanske börjar bli för gammal för att använda telefonen som leksak känner jag ibland, är 34 år för övrigt.

Är väldigt sugen på WP8 eller nya iPhone men är rädd för att jag kommer ångra mig och vilja ha Android igen... Det är ju trots allt kul att testa alla custom ROMS som kommer hela tiden...

Är det fler som känner lite som jag?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av basse1978:

Jag har alltid förespråkat Android telefoner och byter ROM titt som tätt, vill alltid ha det senaste osv. Leker med widgetar, nya ikoner/teman och olika utseenden dagar i ända.
Men i slutändan när man tröttnat på nyhetens behag av en ny Android-version och alla dess buggar som oftast följer med så byter jag tillbaks till en äldre ROM bara för att det måste vara stabilt.

Om nån undrar så har jag en HTC Desire S, och för tillfället finns det ingen ROM med ICS eller JB som funkar 100%

Nu när man bytt ROM för femtielfte gången bara för att gå tillbaks några versioner igen 2 timmar senare börjar jag fundera på om man kanske ska satsa på att köpa nåt som bara funkar, kanske börjar bli för gammal för att använda telefonen som leksak känner jag ibland, är 34 år för övrigt.

Är väldigt sugen på WP8 eller nya iPhone men är rädd för att jag kommer ångra mig och vilja ha Android igen... Det är ju trots allt kul att testa alla custom ROMS som kommer hela tiden...

Är det fler som känner lite som jag?

Förstår inte detta med buggar, jag har ägt en HTC HD2, Xperia GS2 och Note, ja lite seg ibland men det beror mest på appar du installerar och att 50 st är igång ständigt, har inte bytat rom sen GS2 eftersom jag tycker man får lägga ner för mycket tid för att hitta en som passar en på XDA men annars ser jag ingen anledning att man ska tröttna iallafall inte på original romen men det är vad jag tycker.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Känner precis som du. Har en Sony Xperia S sedan release och den är så ostabil titt som tätt så jag blir riktigt irriterad. Program krashar, ibland flera ggr på raken, menyerna laggar, är det många inkomna händelser som ska gås igenom på en gång så händer ingenting p.g.a (antar jag) överbelastning, den går in på saker vid upplåsning som inte va där när jag låste den, osv osv. Har visserligen ett måndags ex så är förhoppningsvis p.g.a det som jag upplever allt detta, men min mor har en Lumia 800 och allt flyter på något otroligt. Blir nog WP8 för mig om Nokia överlever fram tills dess

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag hade en LG o2x som buggade duktigt, bytte till olika ROM som inte heller fungerade särskillt bra.

Lösningen var att skaffa en Galaxy Nexus, telefonen har fungerat klockrent sedan början på 2012 o jag är skitnöjd. Bytte för ca en månad sedan ROM till 4.1 samt rootade o lade in CWM, innan dess hade jag inte gjort något o jag gjorde det bara i ren nyfikenhet på de nyheter i 4.1.

Kommer definitivt köpa nästa nexus telefon.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Finns det någon vettig anledning att du flashar in slumpmässig ROM annat än att det går?
Kan inte direkt säga att jag upplevt någon direkt katastrofal bug i någon standard installation som är gjord av tillverkaren/leverantören. Tvivlar på att du inte kommer uppleva samma "problem" med en telefon med annat operativsystem, det handlar verkar ju inte handla så mycket om telefonen som om själva "skruvandet".

Fel att använda telefonen som telefon

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Jag är ledsen, men ditt val av Desire S var ett misstag. Gammal hårdvara vid lansering till ockerpriser. Aj aj.

Du kan se fram emot Jelly Bean (dock tror jag inte till din nuvarande lur - men vem vet), jag förmodar att du har hört talas om Project Butter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Finns det någon vettig anledning att du flashar in slumpmässig ROM annat än att det går?
Kan inte direkt säga att jag upplevt någon direkt katastrofal bug i någon standard installation som är gjord av tillverkaren/leverantören. Tvivlar på att du inte kommer uppleva samma "problem" med en telefon med annat operativsystem, det handlar verkar ju inte handla så mycket om telefonen som om själva "skruvandet".

Fel att använda telefonen som telefon

Haha, ja visst är det så. Jag flashar nya ROMS mest för att det går, men jag tycker det är det som är lite av grejen med Android. Om man inte ska leka med ROMs osv så tycker jag att man lika gärna kan använda iPhone eller WP.

Jag vill inte göra det här till nåt Flamewar mellan olika OS, men jag tycker faktiskt helt ärligt av det lilla jag testa iPhone att det funkar bättre "out of the box" än vad Android gör. WP har jag inte testat personligen, men vad jag läst/hört om det verkar det vara ett mycket bra alternativ.

Visa signatur
Permalänk

Du har tröttnat på Android och vill gå till Apple, eller? Där är ju möjligheterna för ROMS/HB obefintliga i jämförelse med Android. Eller har du tröttnat på mobiler överlag?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Medlem

Flyter på perfekt för mig, har aldrig testat någon custom rom, visst var det roligare just i början men jag ser ingen anledning att byta till ett annat system då allt jag behöver finns och fungerar...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpleminds:

Jag är ledsen, men ditt val av Desire S var ett misstag. Gammal hårdvara vid lansering till ockerpriser. Aj aj.

Du kan se fram emot Jelly Bean (dock tror jag inte till din nuvarande lur - men vem vet), jag förmodar att du har hört talas om Project Butter?

Kan tyvärr inte hålla med dig där. Jag köpte den för ca 14-15 månader sen för strax över 3000kr och jag tycker hårdvaran funkar bra än idag, inga problem att köra ICS/JB på den, flyter betydligt bättre än Ginger Bread. Prestandan är det inget fel på, men som sagt det är inte buggfritt ännu om man ska ha ICS eller högre. Det är diverse buggar med kameran och wifi bl.a.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilverfred:

Du har tröttnat på Android och vill gå till Apple, eller? Där är ju möjligheterna för ROMS/HB obefintliga i jämförelse med Android. Eller har du tröttnat på mobiler överlag?

Ja det kan mycket väl vara så, gräset är ju alttid grönare på andra sidan sägs det ju

Visa signatur
Permalänk

jag är trött på alla tre systemen i dagsläget.
Android 4 = opålitligt
iOS 4 = tråkigt
WP7.6 = ofärdigt

Android och WP använder jag dagligen. iOS överväger jag inte ens, då det inte hänt mycket alls på den fronten genom åren.
Målgrupperna för Android och iOS har vart såpass olika, så båda operativen har kunnat göra typ precis så dom vill.
Min förhoppning är att WP8 blir lyckat, och sätter lite konstruktiv press på både Google och Apple.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Android i sig tycker jag är bra, men vissa appar slutar aldrig bugga, tex swiftkey buggar ibland tangentbordet så det fortfarande är uppe även om man är på startskärmen, kan inte trycka på någonting utan får stånga av telefonen och starta om .. Min Galaxy s2 flyttar även om alla appar så jag har 6 sidor med ett par stycken på varje.. ruskigt irreterande.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Har min Galaxy Ace, och den känns slö och trött, kan ju vara för att den bara har Android 2.3, 4.1 ser trevligare ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

jag är trött på alla tre systemen i dagsläget.
Android 4 = opålitligt
iOS 4 = tråkigt
WP7.6 = ofärdigt

Android och WP använder jag dagligen. iOS överväger jag inte ens, då det inte hänt mycket alls på den fronten genom åren.
Målgrupperna för Android och iOS har vart såpass olika, så båda operativen har kunnat göra typ precis så dom vill.
Min förhoppning är att WP8 blir lyckat, och sätter lite konstruktiv press på både Google och Apple.

Jag hoppas också på WP8, tror mer på det än nya iPhone i dagsläget, men den som väntar får se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förstår inte alla ni som haft problem osv.. hade en gammal desire i 1,5år icke rootad eller nåt, hur stabil som helst, nu en Samsung galaxy s3 snacka om super telefon, har absolut inget att klaga på ,tycker android är super bra som det är.

Permalänk
Medlem

Buggarna har jag tröttnat på men det finns inget bättre alternativ.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Kan ingen förklara vad dessa "buggar" som ni stöter på är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

jag är trött på alla tre systemen i dagsläget.
Android 4 = opålitligt
iOS 4 = tråkigt
WP7.6 = ofärdigt

Android och WP använder jag dagligen. iOS överväger jag inte ens, då det inte hänt mycket alls på den fronten genom åren.
Målgrupperna för Android och iOS har vart såpass olika, så båda operativen har kunnat göra typ precis så dom vill.
Min förhoppning är att WP8 blir lyckat, och sätter lite konstruktiv press på både Google och Apple.

Gränsen mellan dator, mobil och mediaspelare/HTPC blir snabbt mer och mer utsuddad. Ska bli väldigt intressant att se vilket genomslag Win 8 får och vad det kan bidra med till att få hemmets enheter att jobba smidigare ihop.

Har just köpt en surfplatta med Android och att använda enbart den går ju bra, men så fort man ska blanda in filhantering via NAS osv så blir det plötsligt rätt begränsat och tungrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Förstår inte alla ni som haft problem osv.. hade en gammal desire i 1,5år icke rootad eller nåt, hur stabil som helst, nu en Samsung galaxy s3 snacka om super telefon, har absolut inget att klaga på ,tycker android är super bra som det är.

Bara för att klargöra, Jag har absolut inga problem med min lur om jag väljer att köra stock eller en stabil custom ROM baserad på Ginger Bread.
Men det som hela tiden finns i mitt bakhuvud är att det finns en splirrans ny ICS/JB ROM på XDA som man bara måste testa när man kommer hem.

Så egentligen sitter allting i huvudet, om jag hade haft en iPhone eller WP så skulle jag aldrig få sådana tankar utan nöja mig med vad jag har och kanske få nåt vettigt gjort om dagarna istället

Visa signatur
Permalänk

Gick över till WP, slipper pillandet, kände mig lite konstant missnöjd med hur android funkade, samtidigt som det var roligt att pilla. Men kände aldrig att man fick den att funka så det bara var att låta den vara. Kan fortfarande plocka fram en android lur och leka lite, men mer som en skoj grej.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Har min Galaxy Ace, och den känns slö och trött, kan ju vara för att den bara har Android 2.3, 4.1 ser trevligare ut

Gammal o slö hårdvara i den. Frugan har en. cyanogenmod7.2 stable piggade dock upp den lite.

Permalänk
Skrivet av Renevatio:

Kan ingen förklara vad dessa "buggar" som ni stöter på är?

En klassiker är den sk Exchangebuggen, som kom med Android 4.0
Vet inte om några fler modeller drabbades, men den gick relativt hårt åt Galaxy S2. (samtliga 20 på företaget tex)
Den gick helt enkelt ut på att processen som synkade exchangeservrar inte riktigtavslutades, och telefonen gick aldrig helt ner i viloläge. Ville man ha batteri kvar vid arbetsdagens slut fick man se till att ofta starta om telefonen för att bryta processen.

Efter 2-3 patcher av samsung är den dock nästan helt borta nu, och återkommer bara nån gång i veckan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har haft en Xperia S sedan start då jag hoppade på 3-kampanjen och är otroligt nöjd faktiskt. Väldigt stabil och bra mobiltelefon. Dock kör jag stock och har inte flashat eller ngt sådant. Riktigt sugen på att testa Wp8 senare om Nokia får fram den där kameramobilen det ryktas om. Jaja vi får se...

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

En klassiker är den sk Exchangebuggen, som kom med Android 4.0
Vet inte om några fler modeller drabbades, men den gick relativt hårt åt Galaxy S2. (samtliga 20 på företaget tex)
Den gick helt enkelt ut på att processen som synkade exchangeservrar inte riktigtavslutades, och telefonen gick aldrig helt ner i viloläge. Ville man ha batteri kvar vid arbetsdagens slut fick man se till att ofta starta om telefonen för att bryta processen.

Efter 2-3 patcher av samsung är den dock nästan helt borta nu, och återkommer bara nån gång i veckan.

Hur kommer det sig att det var bara S2an som drabbades? Var det Samsungs egna TouchWiz, baserat på Android 4.0, som skapade buggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basse1978:

Bara för att klargöra, Jag har absolut inga problem med min lur om jag väljer att köra stock eller en stabil custom ROM baserad på Ginger Bread.
Men det som hela tiden finns i mitt bakhuvud är att det finns en splirrans ny ICS/JB ROM på XDA som man bara måste testa när man kommer hem.

Så egentligen sitter allting i huvudet, om jag hade haft en iPhone eller WP så skulle jag aldrig få sådana tankar utan nöja mig med vad jag har och kanske få nåt vettigt gjort om dagarna istället

If it aint broke, dont fixit

Permalänk
Inaktiv

Jag är jättenöjd med min Motorola Razr. Enda gången den stängs av är när batteriet tar slut Inte sett en app krasha på flera månader (Förutom mina egna )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av basse1978:

Bara för att klargöra, Jag har absolut inga problem med min lur om jag väljer att köra stock eller en stabil custom ROM baserad på Ginger Bread.
Men det som hela tiden finns i mitt bakhuvud är att det finns en splirrans ny ICS/JB ROM på XDA som man bara måste testa när man kommer hem.

Så egentligen sitter allting i huvudet, om jag hade haft en iPhone eller WP så skulle jag aldrig få sådana tankar utan nöja mig med vad jag har och kanske få nåt vettigt gjort om dagarna istället

No offence, men det är ju DU som är problemet inte telefonens OS...

Du gör din telefon instabil med att köra betor och så klagar du på grundoperativet?

Det är ju lite som att köra windowsbetor och sen säga att man är less på pc för att det inte funkar stabilt.

Om du nu tycker det är kul att hålla på att jiddra med olika versioner och releaser så är det väl gott och väl, men på vilket sätt är det android du lessnat på? På vilket sätt skulle en mer låst hård/mjukvara göra dig mer nöjd? Är ju ingen som tvingar dig att köra betor..

Jag kör CM7 på min gamla HTC Hero, och det fungerar buggfritt även med överklockning och på min Sensation kör jag HTC standard. Visst finns det ju någon bugg här och där men det är ju knappast som endel framhåller att telefonen kraschar och hänger sig (har fö aldrig varit med om att någon av mina adroidlurar hängt sig)...

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Medlem
Skrivet av The:

No offence, men det är ju DU som är problemet inte telefonens OS...

Du gör din telefon instabil med att köra betor och så klagar du på grundoperativet?

Det är ju lite som att köra windowsbetor och sen säga att man är less på pc för att det inte funkar stabilt.

Om du nu tycker det är kul att hålla på att jiddra med olika versioner och releaser så är det väl gott och väl, men på vilket sätt är det android du lessnat på? På vilket sätt skulle en mer låst hård/mjukvara göra dig mer nöjd? Är ju ingen som tvingar dig att köra betor..

Jag kör CM7 på min gamla HTC Hero, och det fungerar buggfritt även med överklockning och på min Sensation kör jag HTC standard. Visst finns det ju någon bugg här och där men det är ju knappast som endel framhåller att telefonen kraschar och hänger sig (har fö aldrig varit med om att någon av mina adroidlurar hängt sig)...

No offence taken

Jag håller helt med dig, det är jag som har problemet och det erkände jag även i posten du citerade.
Det är lite det som är grejen, för att lösa mitt "testa olika ROM beroende" kanske jag borde byta OS så att jag helt enkelt inte kan byta ROM dagligen

Vill inte minnas att jag klagat på Android i sig, men jag är sugen på att testa ex iPhone eller WP8 också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gillar android, men är grymt sugen på WP8!