Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Blir så förbannad ibland på vissa personer på jobbet... Hade jobbat ikapp oss en större del och idag ringer folk in och säger att dom är sjuka, fått feber under natten men låter inte alls sjuk över telefon, inte ens en liten hint och nu är vi återigen försenade... vill bara strypa dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Blir så förbannad ibland på vissa personer på jobbet... Hade jobbat ikapp oss en större del och idag ringer folk in och säger att dom är sjuka, fått feber under natten men låter inte alls sjuk över telefon, inte ens en liten hint och nu är vi återigen försenade... vill bara strypa dom

Lägg av, är folk sjuka så ska dom självklart inte gå till jobbet och smitta de andra, det om något är respektlöst.

Permalänk
Medlem

Har nu sett den här God Bless America och det måste nog vara en av dom bästa filmer jag sett. Känner igen mig i så otroligt mycket av det som återspeglas i filmen.

Sedan var det ju en rolig film också, hade inte kunnat tro att den skulle bli som den faktiskt blev. Men lite sorglig på sätt och vis också...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Lägg av, är folk sjuka så ska dom självklart inte gå till jobbet och smitta de andra, det om något är respektlöst.

När dessa är sjuka någon/några gånger per månad så tror jag inte alls på att dem är sjuka förutom lathet.

Permalänk

frustrerad över att kolozzeum inte funkar:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Fan det känns inte så varmt ändå, trots sina 32+.
Var värre tryckande värme förra året.
dock lyckades man bränna sig efter en dag här, men men shit happbs, bara 12 dagar kvar här :/

Nae,dags för bingen.
Blir en lång promenix mot "privata" vikar och bada runt i.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Sov till kl 4 idag (igår).
Har inte sovit så gott, och länge, på hur länge som helst. Synd bara att min dygnsrytm nu är rubbad bortom igenkännelse.
Det visade sig att idiotcirkusen som brukar hålla till här hemma gått tillbaka till vardagslivet med jobb och dagis
Inte ens en månad kvar tills det blir hektiskt för en själv, bara njuta av den sista ledighet som är kvar...

På tal om "God Bless America". Det finns väl ingen normal person som INTE vill bli av fjortisar och brats? Inget unikt med det m.a.o.
Filmen uttrycker väl de flesta med mer IQ än en amöbas åsikt, om än lite våldsamt

Mhm.. Just det. Företaget jag jobbade åt har tydligen konkat, så jag kommer få min juli-lön och semesterersättning av den statliga lönegarantin... Hoppas jag...
Fan om det blir en massa trubbel med detta...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Blir så förbannad ibland på vissa personer på jobbet... Hade jobbat ikapp oss en större del och idag ringer folk in och säger att dom är sjuka, fått feber under natten men låter inte alls sjuk över telefon, inte ens en liten hint och nu är vi återigen försenade... vill bara strypa dom

Så ni hade blivit mindre försenade om de hade kommit och smittat ner alla andra? Tror inte alltid du kan höra på någons röst om personen är sjuk eller inte.

Folk kan vara sjuka mer än en gång i månaden. Gläd dig åt att du kanske har bättre imunförsvar än dem

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Sov till kl 4 idag (igår).
Har inte sovit så gott, och länge, på hur länge som helst. Synd bara att min dygnsrytm nu är rubbad bortom igenkännelse.
Det visade sig att idiotcirkusen som brukar hålla till här hemma gått tillbaka till vardagslivet med jobb och dagis
Inte ens en månad kvar tills det blir hektiskt för en själv, bara njuta av den sista ledighet som är kvar...

På tal om "God Bless America". Det finns väl ingen normal person som INTE vill bli av fjortisar och brats? Inget unikt med det m.a.o.
Filmen uttrycker väl de flesta med mer IQ än en amöbas åsikt, om än lite våldsamt

Mhm.. Just det. Företaget jag jobbade åt har tydligen konkat, så jag kommer få min juli-lön och semesterersättning av den statliga lönegarantin... Hoppas jag...
Fan om det blir en massa trubbel med detta...

Jobbigt när man är ur fas. bästa sättet är ju att du stiger upp tidigt och sen håller dig uppe den dagen för att sen sova i normal tid. Jobbigt men effektivast. Kom ihåg en vän som dygnade istället. Jag försökte det en gång, slutade med att jag la mig vid kl11 >.<

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

fantastiskt trevligt med alla 16-19 åringar som tror de kommit till självinsikt.. vänta tills ni blir 25 så kommer ni med största sannolikhet facepalma eran egen naiva inställning ni har idag.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

fantastiskt trevligt med alla 16-19 åringar som tror de kommit till självinsikt.. vänta tills ni blir 25 så kommer ni med största sannolikhet facepalma eran egen naiva inställning ni har idag.

Och här kommer Nidas och är mer vuxen än alla andra

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av propan:

Jobbigt när man är ur fas. bästa sättet är ju att du stiger upp tidigt och sen håller dig uppe den dagen för att sen sova i normal tid. Jobbigt men effektivast. Kom ihåg en vän som dygnade istället. Jag försökte det en gång, slutade med att jag la mig vid kl11 >.<

La mig kl5, vaknade dock halv 12 av att chefen ringde och bad mig leta upp gamla tidrapporter då de slarvat bort sina kopior...
Tur jag behöll dem
På god väg mot normal dygnsrytm igen alltså.

Skrivet av nidas:

fantastiskt trevligt med alla 16-19 åringar som tror de kommit till självinsikt.. vänta tills ni blir 25 så kommer ni med största sannolikhet facepalma eran egen naiva inställning ni har idag.

Det är synd att man ska växa upp och tänka att man har en speciell mening, för att sen bara inse att man är en liten värdelös kugge i ett stort verk.
Man får väl försöka göra det till nåt bättre så gott man kan, att klaga på internet har väl ingen blivit känd av. Utom möjligen Chris-chan....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Och här kommer Nidas och är mer vuxen än alla andra

ja det vore ju ingen större bedrift i det här fallet.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Jag är 16 år, jag fick bra betyg och skall börja gymnasiet. Det är ingenting fel med att börja gymnasiet och det skall bli kul att träffa nytt folk. Mitt självförtroende och goda humör är nog det bästa med mig och jag låter aldrig taskiga kommentarer eller elaka saker påverka mig. Allt är bra, föräldrarna kommer överens (till en viss grad) och ekonomin är stadig.

Men, Varje dag så har jag en gnagande känsla som skriker "DU ÄR INTE SOM ALLA ANDRA, DU HAR ETT MÅL OCH DU KOMMER BLI NÅGON SOM FOLK KOMMER IHÅG" känslan säger också att jag inte gör tillräckligt med mitt liv. Alla har drömmar fast det känns som om vissa saknar dom. Jag stör mig så otroligt mycket på falska människor som te.x fortisar eller invalda tjejer(och killar) som lever i nuet och saknar normal kompetens och skiter i att vara trevlig och ta hand om sin medmänniska. Det känns som om jag har så mycket mer att bjuda på än alla andra.

Någon som har sett God Bless America? Jag kan relatera till den filmen i nästan varje scen. Jag känner mig som någon som står ut genom den vanliga folkmassan. Jag är annorlunda. Jag vet inte vad som gör mig bättre än någon annan men folk säger ofta att jag är en klok person och att jag är trevlig. Jag älskar sällskap och har vänner. MEN, Jag har inte mött många som jag känner ligger på min nivå.

Mänskligheten som finns nuförtiden skrämmer mig. Mitt hopp har försvunnit för att hitta personer som är jämlika med mig. Om jag föll på gatan så är jag inte säker på hur många som hade erbjudit sin hand för att resa mig upp och hur många som hade tagit ett foto och lagt upp det på "Fejjan"

Jag saknar med mänsklighet...

Det har aldrig fallit mig i tanken att skada någon eller att ta självmord men jag vet inte om livet är så värt att leva som alla säger... Vakna, jobba, somna och repetera tills du dör...

Blev lite utdraget men det känns så skönt att ha fått skrivit av sig.

"I'm not like everybody else" -The Kinks

Jag kände likadant när jag var i din ålder (shit vad det där lät gammalt, jag är ju bara 21 nu), men för mig blev det bättre. Jag började hänga med lite äldre "vuxna" människor och märkte att det faktiskt finns folk som har något innanför pannbenet.

Men, Varje dag så har jag en gnagande känsla som skriker "DU ÄR INTE SOM ALLA ANDRA, DU HAR ETT MÅL OCH DU KOMMER BLI NÅGON SOM FOLK KOMMER IHÅG" känslan säger också att jag inte gör tillräckligt med mitt liv. Alla har drömmar fast det känns som om vissa saknar dom. Jag stör mig så otroligt mycket på falska människor som te.x fortisar eller invalda tjejer(och killar) som lever i nuet och saknar normal kompetens och skiter i att vara trevlig och ta hand om sin medmänniska. Det känns som om jag har så mycket mer att bjuda på än alla andra.

Gör någonting mer av ditt liv då. Jag kände samma sak, så jag testade på att starta eget företag, hålla i massa flashmobs, gå med i ett fotbollslag osv osv. Sen gick det iof skitdåligt med företaget, jag tröttnade på flashmobs, jag skadade mig så att jag inte kan spela fotboll och sedan jag gick typ in i väggen... men jag är jävligt nöjd med att jag försökte! Nu vet jag att jag kan göra vad jag vill bara jag försöker. Om du har en dröm om att göra något större så satsa för fan! Livet är för kort och tråkigt för att inte göra något fantastiskt av det.

För att skriva av mig själv så är jag ledsen idag för jag var på vårdcentralen pga av bröstsmärtor och de såg på mitt EKG att jag har någon slags ojämnhet i min hjärtrytm så nu ska jag göra något slags stresstest. Antagligen har det bara att göra med stress (hurra!), men man blir ju lite orolig ändå.

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem

sitter och grunnar på om man kan ha något roligt djur i ett 100 liters akvarium som står i förrådet (med en dödsdom), dock har jag en katt... så fiskar är uteslutet

Tips?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

sitter och grunnar på om man kan ha något roligt djur i ett 100 liters akvarium som står i förrådet (med en dödsdom), dock har jag en katt... så fiskar är uteslutet

Tips?

Här hemma hos oss har vi antingen våra två råttor i akvariet eller en hamster som ska få småttingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Här hemma hos oss har vi antingen våra två råttor i akvariet eller en hamster som ska få småttingar.

Det kanske hade varit något
Hade ett marsvin innan, dock gick den bort för några år sen (och nej, hade den inte i akvariet)

Funderade annars på en eremitkräfta

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Det kanske hade varit något
Hade ett marsvin innan, dock gick den bort för några år sen (och nej, hade den inte i akvariet)

Funderade annars på en eremitkräfta

Åh, kräfta eller annat skaldjur vore tufft!

300 dagar och 10 timmar till nästa sommarlov... Längtar

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Åh, kräfta eller annat skaldjur vore tufft!

300 dagar och 10 timmar till nästa sommarlov... Längtar

Jepp, billiga och ovanliga och stiliga

Vafan, har du koll på det men bättre med det än att ha koll på när skolan börjar
Då är det bara börja räkna ned

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Blir så förbanant trött på syrran.. Varje jävla gång hon är här ska hon ta mitt badlakan efter duschen... På 1 vecka har hon tagit 2 jag använt, ska det vara så förbannat jävla svårt att ta ett EGET? GRRRRRRRRRRRRRRR

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MyRus:

Blir så förbanant trött på syrran.. Varje jävla gång hon är här ska hon ta mitt badlakan efter duschen... På 1 vecka har hon tagit 2 jag använt, ska det vara så förbannat jävla svårt att ta ett EGET? GRRRRRRRRRRRRRRR

Självklart, skiten hänger ju där redan torr och fin!
Ungefär likadant här hemma fast morsan kastar handdukarna i smutskorgen trots att jag bara använt en handduk en gång... totalt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Blir så förbanant trött på syrran.. Varje jävla gång hon är här ska hon ta mitt badlakan efter duschen... På 1 vecka har hon tagit 2 jag använt, ska det vara så förbannat jävla svårt att ta ett EGET? GRRRRRRRRRRRRRRR

Torka arslet med det så får du nog ha det för dig själv

Jag brukar alltid meddela övriga invånare i huset vilket badlakan som är mitt. Vi är bara tre stycken i huset så jag brukar kolla vilka färger av badlakan som redan finns i badrummet sen tar jag ett av annan färg och meddelar familjen det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vill tacka för alla svar som ni har givit mig. Det har om inte något gjort mig klokare! Tack

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Blir så förbanant trött på syrran.. Varje jävla gång hon är här ska hon ta mitt badlakan efter duschen... På 1 vecka har hon tagit 2 jag använt, ska det vara så förbannat jävla svårt att ta ett EGET? GRRRRRRRRRRRRRRR

Hon kan få låna mitt badlakan

Permalänk
Medlem
Skrivet av twoodblue:

Hon kan få låna mitt badlakan

Är denna syster attraktiv då och inget monster? Man vet aldrig

Oavsett så skulle jag nog vilja ha mitt badlakan för mig själv. Ett par byxor kan man låna ut men badlakan, där börjar gränsen gå tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Behöver mitt folk som är på semester...

Permalänk
Medlem

Argh frustrerad! Vad sjutton är det för låtjäkel?

Orgellåten i denna video http://www.youtube.com/watch?v=0OtFnnmJtSs

Citera gärna om du har ett svar

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lord_dubbdäck:

Argh frustrerad! Vad sjutton är det för låtjäkel?

Orgellåten i denna video http://www.youtube.com/watch?v=0OtFnnmJtSs

Citera gärna om du har ett svar

Philip Glass & Koyaanisaqtsi From Koyaanisqatsi enl. TrackID.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Och här kommer Nidas och är mer vuxen än alla andra

Skrivet av Kalium:

Torka arslet med det så får du nog ha det för dig själv

Och här ser vi genast att du talade sanning Nidas är mer vuxen höhö

(Det var ett skämt)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Philip Glass & Koyaanisaqtsi From Koyaanisqatsi enl. TrackID.

Ah just det. Tack så mycket!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |