Officiell Minecraft Hjälp!

Permalänk

Hej jag ville ha en cape/mantel på minecraft så jag följde alla stegen som står på mccapes.com genom att först ladda ner två class filer på deras hemsida som skulle läggas in i minecraft jar och sedan valde jag ut en mantel att använda jag själv kan se att jag har på mig en mantel men ingen annan på min server. Jag har köpt spelet. vet någon vad jag har gjort för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av torsten98:

Hej jag ville ha en cape/mantel på minecraft så jag följde alla stegen som står på mccapes.com genom att först ladda ner två class filer på deras hemsida som skulle läggas in i minecraft jar och sedan valde jag ut en mantel att använda jag själv kan se att jag har på mig en mantel men ingen annan på min server. Jag har köpt spelet. vet någon vad jag har gjort för fel?

Det är för att du moddat din minecraft jar, det är som att lägga till ett texture pack eller shaders, du kan se det men inte andra spelare eftersom det ligger på din dator.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk

Men min kompis gjorde exakt likadant som mig och jag kan se hans cape men han kan inte se min

Permalänk
Medlem
Skrivet av torsten98:

Men min kompis gjorde exakt likadant som mig och jag kan se hans cape men han kan inte se min

Har aldrig kollat hur detta fungerar men kan kolla lite på det så återkommer jag

Det enda jag kan hitta som det kan vara är ''Anyone else who has this mod will see your cape and you will see theirs!''

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk

ok tack för svaret iallafall (-:

Permalänk
Medlem
Skrivet av torsten98:

ok tack för svaret iallafall (-:

Det som kan fungera är om du installerar om modden på en helt färsk minecraft jar.
För att göra det så gör du så här:
1. gå in i start - sök - skriv in %appdata%
2. Gå in i .minecraft, sedan bin och så tar du bort minecraft.jar
3. Starta spelet och låt det ladda ner alla filer, stäng sedan av spelet
4. Testa att installera modden

Det är inte säkert att detta kommer att fungera men det har hjälp mig vid ett par tillfällen så det är värt att försöka

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

Försökte testa minecraft demot igår, men kommer inte längre än att ja får den där "done loading" grejjen fram till 95% ungefär. Läst runt och googlat lite efter det utan resultat. Testat att ta bort allt i roaming och liknande, men inget ja har testat har hjälpt.
Vet inte om det är rätt ställe att fråga, men chansa gör väll inget.

(Inte så sugen på att köpa det om ja kommer få samma problem när ja vill köra fullversion?)

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Tjena, Jag skulle vilja ha min minecraft server igång 24/7, men min stationära drar för mycket ström och låter för mycket, så ja skulle inte kunna sova och min laptop behöver jag på dagarna till skolarbete.

Så, om man nu skulle fixa en egen server, altså server hårdvara. Om man ska fixa en server, är det dyrt att bygga en? eftersomm jag bara kommer ha typ 2 minecraft servers igång på den kanske man kan bygga bara en billig dator och ha den körandes på den?

ingen aning hur detta fungerar. Så om nnågon har en hårdvaru server som dom kör minecraft på skulle det uppskattas med svar

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av wiloh:

Tjena, Jag skulle vilja ha min minecraft server igång 24/7, men min stationära drar för mycket ström och låter för mycket, så ja skulle inte kunna sova och min laptop behöver jag på dagarna till skolarbete.

Så, om man nu skulle fixa en egen server, altså server hårdvara. Om man ska fixa en server, är det dyrt att bygga en? eftersomm jag bara kommer ha typ 2 minecraft servers igång på den kanske man kan bygga bara en billig dator och ha den körandes på den?

ingen aning hur detta fungerar. Så om nnågon har en hårdvaru server som dom kör minecraft på skulle det uppskattas med svar

Bygga? Det är ju gratis eftersom du gör det..Om du nu inte vill betala dig själv för att bygga din egen server:)
Du kan säkert köra 30 men det är inte bra och varför?

Bara ladda ned minecraft_server från minecrafts hemsida och köra.. Vill du ha fler möjligheter och plugins är det bukkit som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bygga? Det är ju gratis eftersom du gör det..Om du nu inte vill betala dig själv för att bygga din egen server:)
Du kan säkert köra 30 men det är inte bra och varför?

Bara ladda ned minecraft_server från minecrafts hemsida och köra.. Vill du ha fler möjligheter och plugins är det bukkit som gäller.

Jag tror dock han menar ifall han kan köpa/bygga en lite sämre dator och hosta en minecraft server på den som kan vara på 24/7

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Blev att tänka på Minecraft till Raspberry pi ?

Någon som har testat ?

Svara i forumet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

någon som vet ett economy plugin som kan skapa konton? vi hyr ut tomter, eller stället man kan bygga på. Men när dom betalar vill jag ju inte att dom ska betala en person, utan servern själv, därför skulle jag vilja sätta upp en konto för servern dit pengarna går som bara jag kan kontrolera. Har dock inte sett ett plugin som gör detta.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Blev att tänka på Minecraft till Raspberry pi ?

Någon som har testat ?

Svara i forumet

Tror nog det blir rätt så laggigt..

Har dessutom en egen fråga: hur lockar man mer folk till sin server? Vi har just nu en comunity på kanske 20 aktiva medlemar och då vår server kan ta 100 pers så känns det rätt så lite....

Finns det dessutom något ställe där man kan få tag på bra "builders" och liknande? Frågade på MCF men alla skickade bilder på "Dirt Cubes" med två högt i tak

Tack för svar! //ha det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Försökte testa minecraft demot igår, men kommer inte längre än att ja får den där "done loading" grejjen fram till 95% ungefär. Läst runt och googlat lite efter det utan resultat. Testat att ta bort allt i roaming och liknande, men inget ja har testat har hjälpt.
Vet inte om det är rätt ställe att fråga, men chansa gör väll inget.

(Inte så sugen på att köpa det om ja kommer få samma problem när ja vill köra fullversion?)

Hade samma problem som du häromdagen när jag tankade hem demot. Lite googlande ledde till minecraft forums där jag hittade följande tråd som jag följde med lyckat resultat:
http://www.minecraftforum.net/topic/1401643-minecraft-131-dem...

Hoppas det hjälper även dig.

Visa signatur

AMD 64 3200+ Winchester| ASUS A8V Deluxe | 1024 MB Corsair Value DDR PC3200 | Leadtek Geforce 6800| 120 GB Maxtor IDE + 160 GB Seagate Barracuda SATA | Antec Sonata Piano |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

Tror nog det blir rätt så laggigt..

Har dessutom en egen fråga: hur lockar man mer folk till sin server? Vi har just nu en comunity på kanske 20 aktiva medlemar och då vår server kan ta 100 pers så känns det rätt så lite....

Finns det dessutom något ställe där man kan få tag på bra "builders" och liknande? Frågade på MCF men alla skickade bilder på "Dirt Cubes" med två högt i tak

Tack för svar! //ha det!

Du kan ju skriva om servern på några större sidor, göra en Youtube film, även registrera dig på en sida som håller koll på ifall servern är online/offline som du sedan kan sätta i signaturen.
Minecraft forum är väl det bästa stället att leta folk på men det är en del folk som enbart är ute efter att griefa där också!

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

ehm, jag tycker min server drar onädigt mycket ram minne ibland ;P sitter på 8GB ram just nu, har servers igång med 0 spelare inne, och mitt ram minne ligger på 85%, altsaå 7100 av 8000. Dessa värden har jag i min craftbukkit starter.bat fil.

java -Xms4096M -Xmx4096M -jar
java -Xincgc -Xmx1024M -jar

Ska inskaffa 16GB så fort jag får pengar, för vill ha 2st servrar igång samtidigt, Men om båda ska dra så mycket minne kommer det nog inte vara möjligt.

och om man ville göra om sin IP tilll bokstäver (DNS) så kostar det vad jag vet, men om det finns en gratis sida får ni gärna länka

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

ehm, jag tycker min server drar onädigt mycket ram minne ibland ;P sitter på 8GB ram just nu, har servers igång med 0 spelare inne, och mitt ram minne ligger på 85%, altsaå 7100 av 8000. Dessa värden har jag i min craftbukkit starter.bat fil.

java -Xms4096M -Xmx4096M -jar
java -Xincgc -Xmx1024M -jar

Ska inskaffa 16GB så fort jag får pengar, för vill ha 2st servrar igång samtidigt, Men om båda ska dra så mycket minne kommer det nog inte vara möjligt.

och om man ville göra om sin IP tilll bokstäver (DNS) så kostar det vad jag vet, men om det finns en gratis sida får ni gärna länka

Starta om servern regelbundet så borde det hjälpa lite iallfall

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

någon som kan hjälpa mig sätta upp MySQL för citizens 2.0? deras egna tutorial e skit och jag ska ha gjort exakt rätt.

http://pastie.org/4686581 där har ni min config. tycker det borde stämma.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

ehm, jag tycker min server drar onädigt mycket ram minne ibland ;P sitter på 8GB ram just nu, har servers igång med 0 spelare inne, och mitt ram minne ligger på 85%, altsaå 7100 av 8000. Dessa värden har jag i min craftbukkit starter.bat fil.

java -Xms4096M -Xmx4096M -jar
java -Xincgc -Xmx1024M -jar

Ska inskaffa 16GB så fort jag får pengar, för vill ha 2st servrar igång samtidigt, Men om båda ska dra så mycket minne kommer det nog inte vara möjligt.

och om man ville göra om sin IP tilll bokstäver (DNS) så kostar det vad jag vet, men om det finns en gratis sida får ni gärna länka

Jag kör med följande för att starta min server. funkar kanon .. kör med Java 1.7 update 6

java -server -Xincgc -Xmx10240M -XX:NewRatio=2 -XX:ParallelGCThreads=4 -XX:+DisableExplicitGC -XX:+AggressiveOpts -jar craftbukkit.jar

Lite utnyttjande info .. har 27 spelare online när jag får detta:
>gc
17:09:20 [INFO] Current TPS = 20.0
17:09:20 [INFO] Maximum memory: 9,898 MB
17:09:20 [INFO] Allocated memory: 1,172 MB
17:09:20 [INFO] Free memory: 392 MB

ps heter du samma på irc som här på forumet, tyckte jag såg ditt namn i typ #essentials kanalen igår

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Medlem

yah, jag är ofta inne på #essentials^^

Just nu kommer jag lägga allt med servern på hyllan ett tag. Hela min server kretsar runt ett quest plugin och just nu måste jag vänta på att massor av andra plugins ska fungera med det. så just nu är det bara att fixa runt med världen, typ städa upp. planera quests och sätta upp protection etc.

blir dock riktigt less på att man inte kan fixa MySQL för citizens

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk

Får meddelande att minecraft har kraschat och kan inte spela det på min dator...

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med Minecraft, jag har tidigare spelat det utan problem på min dator.

Ämne: minecraft has crashed meddelande.
Hur vill ni bli kontaktad: Helst PM, men annars här i forumet.
Beskriv problemet: Men sen jag laddade ner mod så kan jag inte spela minecraft alls. Jag kommer in på sidan och kan logga in men sen står det att minecraft har kraschat osv osv...

Tack på förhand.

/// Adrian

Permalänk
Skrivet av adriansweden:

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med Minecraft, jag har tidigare spelat det utan problem på min dator.

Ämne: minecraft has crashed meddelande.
Hur vill ni bli kontaktad: Helst PM, men annars här i forumet.
Beskriv problemet: Men sen jag laddade ner mod så kan jag inte spela minecraft alls. Jag kommer in på sidan och kan logga in men sen står det att minecraft har kraschat osv osv...

Tack på förhand.

/// Adrian

Testa tryck på "options" när du öppnar minecraft och ticka i "force update" sen logga in.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Oj, var ett tag sen jag besökte denna tråden.
Har haft fullt upp och glömt bort detta.

Är nu tillbaka temporärt, ställ gärna frågor, kan svara i princip om det mesta gällande Minecraft.

Mvh,
Fredde

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriansweden:

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med Minecraft, jag har tidigare spelat det utan problem på min dator.

Ämne: minecraft has crashed meddelande.
Hur vill ni bli kontaktad: Helst PM, men annars här i forumet.
Beskriv problemet: Men sen jag laddade ner mod så kan jag inte spela minecraft alls. Jag kommer in på sidan och kan logga in men sen står det att minecraft har kraschat osv osv...

Tack på förhand.

/// Adrian

Jag skulle behöva lite mer information gällande vad för mod det är + hur du installerade det.
Ett enkelt sätt att fixa så att du kan spela igen dock utan ditt mod är att gå in på %appdata% och sen vidare till .minecraft mappen.
Markera mappen "bin" och deleta den, gå tillbaka där du har själva ikonen/.exe filen och starta spelet, nu kommer den automatiskt att ladda ner senaste data.

Hoppas du förstår, PM:a mig annars.

Mvh,
Fredde

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av torsten98:

Hej jag ville ha en cape/mantel på minecraft så jag följde alla stegen som står på mccapes.com genom att först ladda ner två class filer på deras hemsida som skulle läggas in i minecraft jar och sedan valde jag ut en mantel att använda jag själv kan se att jag har på mig en mantel men ingen annan på min server. Jag har köpt spelet. vet någon vad jag har gjort för fel?

Exakt som ovan sade, tyvärr så är mccapes klientbaserat vilket betyder att alla måste ha .class filen som du har.

Mvh,
Fredde

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013