Windows starar inte varje gång

Permalänk
Medlem

Windows starar inte varje gång

Tjena SweC.
Varje gång jag startar datorn så fastnar den efter bios och skärmen blir svart och det blinkar ett vit streck i högra hörnet eller så får jag ett meddelande att bootmgr is corrupted the system cannot boot.
Finns det någon som vet hur man fixar det.

Permalänk
Medlem

Börja med att uppdatera BIOS.
När datorn väl är igång så kör sfc /scannow i cmd.

Permalänk
Medlem

Testa med att formatera system hdd och installera en ny kopia av windows. Funkat för mig varje gång.

Permalänk
Medlem

kan också vara så att Windows boot manager är korrupt då du behöver en windows xp/vista/7 skiva vilket operativsystem du nu har och reparera den eller formatera om hårddisken

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

kan också vara så att Windows boot manager är korrupt då du behöver en windows xp/vista/7 skiva vilket operativsystem du nu har och reparera den eller formatera om hårddisken

Jag har windows 7 och jag har redan testat med bootrec komandon och startup repair

Skrivet av HerrNilsson30:

Börja med att uppdatera BIOS.
När datorn väl är igång så kör sfc /scannow i cmd.

fungerade inte

Permalänk
Medlem

well then mister .. time to delete everything thats in ur Harddrive and then installing windows which comes with a quick format of the NTFS filesystem!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

well then mister .. time to delete everything thats in ur Harddrive and then installing windows which comes with a quick format of the NTFS filesystem!

ja det kan man göra men det har jag redan gjort det några gånger men det händer efter några veckor endå.

Permalänk
Medlem

något fel på hårddisken kanske? och glöm inte att flasha bioset!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

något fel på hårddisken kanske?

Hur kan jag testa om det är fel på den.

Permalänk
Medlem

oftast finns det self test innut i bioset annars ladda ner något program eller kolla med windows

http://windows.microsoft.com/en-gb/windows-vista/Check-your-h...

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.