Datorn på lagning i nionde veckan. köpt på Webhallen.
Hej
För ett tag sedan köpte jag en helt ny dator komplett hos Webhallen. funkade hur fint som helst tills det att jag skulle formatera en extern hårddisk. då datorn bara frös, jag bestämde mig efter att ha väntat i 5 minuter att starta om datorn, som startade om, men det kom ingen text eller Windowslogga, startade om igen, och den ville inte ens boota till BIOS.
Efter att ha öppnat upp Chassit och försökt komma på en lösning till problemet så kom jag fram till att det antingen var Moderkortet eller GPU'n det var fel på. Så jag lämna in den till Webbhallen igen.
De sa att det kunde ta upp till 4 veckor innan den kom hem. så det var väl bara att vänta...
4 veckor gick och jag ringde in och fråga varför inte min dator hade kommit för?, då sa de att de inte hade hört någonting om datorn, som var kvar på "lagning" hos Acer.
vecka 5; beställer jag lite nya delar till datorn, samt en helt ny dator till min bror... Alla delar kom hem utom Fractals senaste chassi (define r4) som inte skulle komma ut förrän väckan efter. men datorn på lagning kommer inte...
vecka 6; får jag hem mitt chassi, samt ett annat paket, som visar sig vara en bilbana till en pojke i Skåne.
Vecka 7; Beställer vi en Ipad 3 till min syrra, som kommer 3 dagar senare, dagen där efter får jag ett sms där det står att det finns ett paket på posten, men paketet väger inte med än 1,8 kg?
Det visar sig att Webbhallen har skickat en OnePiece till mig som "tack" för att jag skickade vidare det felpostade paketet till dess ägare.
vi ringer in och frågar vad det är som händer, men de har inte hört någonting.
vecka 8: inget, vi ringde in i dag och frågade igen men det ända de sa är "vi beklagar att ni fått vänta, vi kommer kontakta Acer och fråga hur det går för dem där. sen skickar vi ett meddelande på eran mail", fortfarande inte fått något mail...
----
Vi är inne på vecka 9 nu, och nästa vecka släpps GuildWars 2, som var största anledningen till att jag köpte datorn.
Vad ska jag göra?, finns det något jag kan göra?, till exempel häva köpet och få pengarna tillbaks, problemet är ju att jag har viktig information i datorn som absolut inte får försvinna.
... Jag är så jävla trött på det här nu. Sista gången jag beställer från webbhallen...