Hur får man över film från vanliga datorn till iPad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SecretAgentMan:

Ja inte fan är det svårt, eller tar lång tid?

Jag har exvis bara stora, tunga mkv's i mitt arkiv - vill man ha det på plattan, njet...vill jag skaffa media som är tänkt för paddan, nej, primärt ser jag på film på full-hd projektor.
Därav handbrake, på de filmer man vill ha med sig på resande fot.

Enkelt...en android skulle inte innebära någon skillnad öht för mig, jag skulle i alla fall vilja komprimera mina mkv's.

Och itunes är bra skit, bara man ger det tid nog så man förstår sig på det, men där verkar många faila grovt...

/J

Det var tillräckligt jobbigt för att jag skulle ge upp med min iPad. Jag vet inte om jag äns vill spendera tid på att lära mig hur ett så pass onödigt system som iTunes fungerar.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

... ingen vän av iTunes heller ... så då använder man helt enkelt inte det.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av difi:

Precis så fungerar det med tex XMBC appen. Folk snackar skit utan koll som vanligt

Jag sa inte att det inte fungerade, läs det jag skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Det låter som det är svårt och tar lång tid, i alla fall jämfört med Android.
Har mina videofiler i .mkv och ett 64 GB minneskort till min platta som jag bara sätter i datorn när jag vill flytta mina filmer. Har man en gammal dator som jag så är det bra att kunna slippa konvertera filmer i 7 timmar utan bara kan flytta dessa smidigt på 5 minuter. Använder min platta till tven för datorn inte har hdmi och 1080p fungerar finfint att spela upp utan att jag behövt köpa installera olika program.
Vill man använda sin platta som "mediamaskin" så är Ipad ett dåligt val enligt mig då jag bara vill att allt ska fungera snabbt och smidigt d.v.s. drag and drop sedan play.

Precis som med iPad då ... förutom behovet med att flytta kortet till datorn. Själv streamar jag det direkt över nätet hemma från servern. HDMI till TV och projektor ... om jag nu skulle använda plattan.

Dock tror jag att SecretAgentMan menade att han inte ville ta plats med stora MKV filer på plattan och därför konverterade dem. Helt förståeligt, speciellt för långresor. I det fallet samma bekymmer / meck på iPad eller Android ...

Syftningsfel ...
Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Jag sa inte att det inte fungerade, läs det jag skrev.

14 år ?

Eftersom du försvarar ditt helt felaktiga påstående med ett personangrepp måste det vara rätt. Jag ber om ursäkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TLovskog:

Precis som med iPad då SecretAgentMan förutom kladdet med att flytta kortet till datorn. Själv laddning jag det direkt över nätt från servern.

Dock tror jag att ... menade att han inte ville ta plats med stora MKV filer på plattan och därför konverterade dem. Helt förståeligt och i detta fallet samma bekymmer på iPad eller Android varianter ...

Det jag syftade på var att han skrev att allt var smidigt och enkelt. Dock ser jag inte det som smidigt och enkelt om man måste ladda ner appar för att få det att fungera, visst det är inget svårt men jag tror de flesta som äger en surfplatta har problem med det. Min mor kan fortfarande inte ladda ner appar själv fast jag visat henne tusen gånger hur hon ska göra.

Visst kan man på både Android och Ios synkronisera över sina filer via Wifi men hur många av användarna vet hur man gör sånt 1%?

Visst detta är en tekniksida så 99% vet hur man gör men i alla fall...

Jo det kan ju vara onödigt att ha massor av filmer och serier på plattan i HD men det finns ingen anledning att ha 7 serier och 20 filmer på plattan hela tiden, man brukar ju bara lägga över de man behöver sen byter man ut dem när man kollat på dem. Men det finns säkert någon som vill ha alla sina filmer och serier på plattan som du säger och då är det ju bra att de tar så lite plats som möjligt. Men jag tycker 128 GB räcker ganska långt när det gäller HD-filmer de tar ju bara ca 7-15 GB men sen tycker inte alla som jag heller.

Och om det är en annan idiot som vill klaga på det jag skriver så skriver jag vad jag tycker och jag påstår inte att det jag skriver är fakta men vissa verkar ha grova problem med läsförståelsen.

Jag syftar inte på dig som jag citerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orrebus:

Lättare med en Sony/samsung?

Troligtvis.. kommer en Sony platta i September.
http://vr-zone.com/articles/upcoming-sony-xperia-android-tabl...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av difi:

14 år ?

Eftersom du försvarar ditt helt felaktiga påstående med ett personangrepp måste det vara rätt. Jag ber om ursäkt.

Mitt påstående var inte felaktigt bara du som har problem med att förstå texter. Läs det senaste inlägget jag skrev så fattar du kanske vad jag skrev, jag skriver lite luddigt ibland så det kan vara mitt fel med men det går att räkna ut vad folk menar.

Ber om ursäkt för att jag var elak mot dig och ifall du tar åt dig åt "idioter" i mitt andra inlägg. Vaknade på fel sida. 14 år, I wish

Permalänk
Skrivet av Lcdposter1337:

Dock ser jag inte det som smidigt och enkelt om man måste ladda ner appar för att få det att fungera

Jeesus... Du menar alltså att en platta - oavsett märke - ska vara fulladdad med *exakt* de appar *varje* användare vill ha - annars är det inte smidigt?
Hur tänkte du nu?

No offense mot din mamma, men min mamma, 76 år, klarar att söka efter och handla grejer från appstore.
Kan det vara så att sättet du visar henne på inte är helt klockrent, kanske?
Ska man inte ha appar i sin platta så ska man nog inte ha en platta alls.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Lcdposter1337:

128Gb räcker förståss rätt långt och pekar ut ett av problemen med iPad. Det går inte att uppgradera med SD kort eller liknande.

Själv är mitt krav att det skall få plats 50 timmar ( Tokyo tur och retur eller liknande + en vecka i ensamhet pä hotell ) och då har jag också fått koda om stora filmer ibland.

Däremot att ladda ner appar kan jag inte se som ett problem. Har aldrig varit med om att folk har problem med det. Visst att välja filer för download över wifi från en server kan möjligen vara något som kräver en genomgång. Dock inte mer än det hade tagit att visa var mina filer finns, var kortet skall kopplas in och hur filerna skall kopieras över, samt slutligen var man hittar dem på paddans filsystem.

Finessen med att även tanka över DLNA är att söka och hitta funkar precis på samma sätt hemma oavsett om det är på PS3, Smart TV, XBOX360, iPad/iPhone, Xperia, etc ( ja förutom att första kicka igång just DLNA klienten men det är inga större problem) något som är uppskattat i familjen ... och farmor på besök.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Jeesus... Du menar alltså att en platta - oavsett märke - ska vara fulladdad med *exakt* de appar *varje* användare vill ha - annars är det inte smidigt?
Hur tänkte du nu?

No offense mot din mamma, men min mamma, 76 år, klarar att söka efter och handla grejer från appstore.
Kan det vara så att sättet du visar henne på inte är helt klockrent, kanske?
Ska man inte ha appar i sin platta så ska man nog inte ha en platta alls.

Jag skrev inte att en platta ska ha en förinstallerad app för varje lite sak. Är det kul att förvränga det jag skrivit? Känner du dig stolt?

Fler personer har försökt hjälpa min mamma men hon har inte intresset på topp för att lära sig såna saker antagligen.

Men för att förklara så nej för majoriteten av användarna är det inte en smidig lösning med att man måste ladda ner appar för att få en så simpel sak som att flytta över några filmer att fungera enkelt. Alla är inte teknikintresserade och då kan det vara svårt att få det att fungera smidigt eller hur?
Det kanske är dags för dig att återvända till den riktiga världen och inte sitta inne i datorvärlden där du tror att alla kan allt som har med teknik att göra.

Bara för att alla på detta forumet finner det enkelt att ladda ner appar och vet vilka appar de ska söka efter för att få funktioner som drag and drop så tror alltså du alla i hela världen vet om det.

Nu säger jag inte att Android har allt. Jag känner flera som klagar på att det inte finns vissa saker och än värre att det inte finns någon app som fixar det. För mig och för andra intresserade så är detta en enkel lösning om man vet VILKEN app man ska leta efter.

Behöver jag rita några bilder också eller räcker denna förklaringen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TLovskog:

Lcdposter1337:

128Gb räcker förståss rätt långt och pekar ut ett av problemen med iPad. Det går inte att uppgradera med SD kort eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta var en av punkterna jag menade med smidighet, att ta ut sitt minneskort, sätta det i datorn och kopiera. Tydligen en osmidig lösning då alla vet att det finns appar som gör att man kan föra över filerna via wifi samt att alla vet hur man gör det.

Permalänk
Medlem

Ingen osmidig lösning. Dock, är jag övertygad att det är minst lika enkelt att lära någon att tanka via wifi/DLNA direkt i applikationen man tittar på filmen, som att lära någon plocka ut ett kort, in i datorn, dra igång Explorer, hitta runt bland diskar och shares och kopiera över. För att sedan flytta kortet igen, start spelaren och leta sig fram i filsystemet för att öppna filmen.

Visst först måste man installera ex GoodPlayer och starta en DLNA tjänst WMP ex på datorn med filerna ( om man nu inte har en NAS / Server ), men det är en one time deal.

Varken mer eller mindre krångligt. Bara annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Skrivet av Lcdposter1337:

Jag skrev inte att en platta ska ha en förinstallerad app för varje lite sak. Är det kul att förvränga det jag skrivit? Känner du dig stolt?
...
Men för att förklara så nej för majoriteten av användarna är det inte en smidig lösning med att man måste ladda ner appar för att få en så simpel sak som att flytta över några filmer att fungera enkelt.
...
Behöver jag rita några bilder också eller räcker denna förklaringen?

Känner mig stolt, ja. Det har dock mindre med det här forumet och inläggen här att göra.

Hur många appar har tankats ner från appstore och googleplay tillsammans? Nån miljard? Menar du att dessa bara tankats ner av tekniskt bevandrade datorsnillen? Eller kan det vara så att folk i största allmänhet faktiskt kan googla för att ta reda på vad de vill göra och vilken app som ev. krävs för det?

Men visst, du har en poäng - Vill man inte lära sig något så kommer man inte lära sig något - hur väl folk än förklarar. Men då ska man inte gnälla på att saker inte funkar sen efteråt.

Och... Ja tack, gärna en bild också!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

AVPlayer HD FTW! programmet har enorm frihet, kan spela alla vanliga filformat: bl.a. avi och mkv. funkar smidigt att lägga över film via ftp trådlöst vi wifi. Spelar okonverterade filer bra, även 1080p filmer. väloptimerat och utnyttja flera kärnor.

Använder den själv till min Ipad 2 utan problem, den ända media-spelaren jag behöver.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Känner mig stolt, ja. Det har dock mindre med det här forumet och inläggen här att göra.

Hur många appar har tankats ner från appstore och googleplay tillsammans? Nån miljard? Menar du att dessa bara tankats ner av tekniskt bevandrade datorsnillen? Eller kan det vara så att folk i största allmänhet faktiskt kan googla för att ta reda på vad de vill göra och vilken app som ev. krävs för det?

Men visst, du har en poäng - Vill man inte lära sig något så kommer man inte lära sig något - hur väl folk än förklarar. Men då ska man inte gnälla på att saker inte funkar sen efteråt.

Och... Ja tack, gärna en bild också!

Nu gör du det igen. Jag har inte påstått att det bara är datorsnillen som laddar ner appar. Jag skrev att många vet inte vad de ska söka efter när de letar efter vissa speciella appar, visst söker de men det är inte säkert att de hittar utan att veta namnet på appen.
Jag har varit med om många som gjort så många gånger och tycker att produkten är jobbig att använda/dålig jämfört med en annan där man hittar det man söker direkt. Ja dessa personer har inte fattat att man kan använda Google till att hitta såna appar.
Av egen erfarenhet vet jag att det händer ofta så jag tycker att en så simpel sak som att föra över filmer smidigt utan att behöva tanka ner appar är viktigt. Antagligen för att det är jag som måste hjälpa dessa personer i min vänskapskrets och man börjar bli trött på att googla åt dem. Ibland googlar dem men tycker att det låter jobbigt fast det bara kan röra sig om att ladda ner ett program på datorn och en app i telefonen. Om allt inte funkar på en gång så är produkten kass.
Nej, jag säger inte att man hittar allt direkt på Android.

http://i46.tinypic.com/2uptits.png

Han till vänster har ingen kinakopia utan han har satt på ett äpple för att visa att det är en Iphone så inte folk misstar sig och tror att det är en Samsung som kopierat designen från appel. Ifall du ville påpeka detta.

Permalänk
Skrivet av Lcdposter1337:

Han till vänster har ingen kinakopia utan han har satt på ett äpple för att visa att det är en Iphone så inte folk misstar sig och tror att det är en Samsung som kopierat designen från appel. Ifall du ville påpeka detta.

Fantastiskt bra bild!
Det är egentligen det enda jag vill påpeka. F.ö. har jag både en iPad och en Toshiba AT-200-platta och vägrar intensivt välja sida. Båda har sina poänger och fel. Det är därför jag har båda

Vad det gäller själva huvudfrågan kan jag tycka att det finns en poäng att, som Apple, säja att "det är det här formatet som gäller för film". Man försäkrar sig då om att det blir en laggfri, kvalitetsmässigt ok uppspelning. Det finns såklart en poäng att göra tvärtom - a lá Android - också; "spela vad du vill, ser det ut som skit, skyll inte på oss". Vad som passar bäst är upp till var och en att avgöra.

Jag vidhåller att om man inte kan skriva "avi" i sökrutan på appstore eller google play, så ska man inte ha nån platta - åtminstone inte försöka titta på avi-film på den.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Fantastiskt bra bild!
Det är egentligen det enda jag vill påpeka. F.ö. har jag både en iPad och en Toshiba AT-200-platta och vägrar intensivt välja sida. Båda har sina poänger och fel. Det är därför jag har båda

Vad det gäller själva huvudfrågan kan jag tycka att det finns en poäng att, som Apple, säja att "det är det här formatet som gäller för film". Man försäkrar sig då om att det blir en laggfri, kvalitetsmässigt ok uppspelning. Det finns såklart en poäng att göra tvärtom - a lá Android - också; "spela vad du vill, ser det ut som skit, skyll inte på oss". Vad som passar bäst är upp till var och en att avgöra.

Jag vidhåller att om man inte kan skriva "avi" i sökrutan på appstore eller google play, så ska man inte ha nån platta - åtminstone inte försöka titta på avi-film på den.

Håller med om att både Apple och Google har bra tankar bakom sina lösningar. Har en Transformer Pad TF300T som svalt alla filtyper jag provat utan lagg men vissa buggar gör att jag i vissa fall önskar att jag köpt en iPad istället när det gäller film. Fast det beror nog på att Asus varit kassa med mjukvaran på TF300T.

Håller med om att alla bör kunna tänka så långt att man kan söka på filnamnet men icke!
Har fått hjälpa några 50+are med att installera program så de kan öppna och ändra worddokument. De slog dem aldrig att man bara kunde söka på dokument och sedan få massor av alternativ.
Att hitta sökknappen som ser ut som ett förstorningsglas kan även det vara ett svårt projekt har jag fått bevittna.

Haha, ja en bild säger mer än tusen ord

Sorry om det är stavfel och annat som gör texten oläslig. SwiftKey tablet buggar hur helt hela tiden. En annan anledning att välja iPad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Går precis lika lätt med AVPlayerHD till iPad. Trådlös överföring av filerna via HTTP/FTP, ingen konvertering behövs, inget iTunes.

Aa superdupersmidigt att bara ladda ner en ftpserver och sedan installera den på polarens dator där man är inloggad som gäst.
[sarkasm av]
Det må vara möjligt, men inte lätt (och jag menar inte lätt som i att en idiot förstår hur man gör, utan lätt som i få steg).

Permalänk

Jag använder PlayerXtreme, gratis i appstore. Installera det, sen surfar man in på Ipadens IP adress i det lokala nätverket och laddar upp alla filer genom webbläsaren på datorn, ingen konvertering behövs.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av 8player den klarar mkv mm och den kan strömma från DLNA källa.
Den kan även dra över filerna lokalt via WiFi.

Dock funkar den sämre med Apple Tv då den bilden hackar en hel del då.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Aa superdupersmidigt att bara ladda ner en ftpserver och sedan installera den på polarens dator där man är inloggad som gäst.
[sarkasm av]
Det må vara möjligt, men inte lätt (och jag menar inte lätt som i att en idiot förstår hur man gör, utan lätt som i få steg).

Du behöver inte ladda ner en FTP-server, appen har som sagt både FTP och HTTP server inbyggt. Det går alltså utmärkt att nå den från en helt vanlig browser och allt är väl beskrivet. Typ:

Visit following address on your desktop browser: "http://192.168.0.11:8080".

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man tycka att det är smidigt att föra över filer till/från ipaden?

SMIDIGT i ordets sanna bemärkelse är att bara koppla in och utan några som helst andra program kunna föra över filmerna man vill ha.

Inte att installera ett program och hålla på för att få över ett avsnitt av futurama.
Ni ser ju själv, varje användare använder ett eget sätt att lösa problemet på, jämför det med drag and drop så är det inte smidigt.

Jag har androidmobil och en ipad 3 och det är fan dag och natt. Älskar ipaden men överföringsmöjligheten är skit i jämförelse med android, men givetvis ska det finnas de som tycker att ipad alltid är smidigt, trots att man måste använda sig av tredjepartsprogram etc för en sån simpel sak som överföring av filer.

Kommer vara på playan i spanien med min fakkin gopro hd2 som har drag an drop, så förvänta er inte nåt svar på minst en vecka. Men citera så jag kan svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du behöver inte ladda ner en FTP-server, appen har som sagt både FTP och HTTP server inbyggt. Det går alltså utmärkt att nå den från en helt vanlig browser och allt är väl beskrivet. Typ:

Visit following address on your desktop browser: "http://192.168.0.11:8080".

Det låter ju minst sagt onajs att appen låser upp din padda för att bli hackad av hela världen med hjälp av ftp/http server, men jag håller fast vid att det inte är ett smidigt sätt att flytta över filer.

Permalänk

Men är det så eländigt svårt att köra med itunes? Det är ju inte raketforskning...har man ordning där, så handlar överföring till paddan/iphonen om att koppla in usbkabeln.

Det är ju verkligen jävligt svårt. Och att ha en folder man lägger skit man vill synka över i, högerklicka på mediat inne i itunes och tala om vad det är för typ av media är ju än jävligare. Verkligen.

Att komprimera mediat med handbrake (för övrigt inte en app ) - handlar som någon iaf förstod, om lagringsutrymme, och där skulle jag göra likadant oavsett andriod eller ios.

/J

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det låter ju minst sagt onajs att appen låser upp din padda för att bli hackad av hela världen med hjälp av ftp/http server, men jag håller fast vid att det inte är ett smidigt sätt att flytta över filer.

Ur säkerhetsynpunkt så är det det extremt mycket större risk att ladda ner och installera tredjepartsappar (framförallt på Android) jämför med att att låta en app agera http-server för någon minut på ditt lokala nätverk medan du laddar över filen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ur säkerhetsynpunkt så är det det extremt mycket större risk att ladda ner och installera tredjepartsappar (framförallt på Android) jämför med att att låta en app agera http-server för någon minut på ditt lokala nätverk medan du laddar över filen.

Extremt?
Httpservern är ju även en tredjeparts produkt, så du kan ju inte vara helt säker på vad den faktiskt gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Extremt?
Httpservern är ju även en tredjeparts produkt, så du kan ju inte vara helt säker på vad den faktiskt gör.

Ja, men det jag säger är att risken att du skall få in något skit i din telefon/smartphone är extremt mycket större av att du laddar ner en oärlig app än att någon skulle hacka en http-server app (som är sandboxad osv) som du har igång någon minut. Alltså anser jag att argumentet att det är riskabelt använda http/ftp som överföringsmetod är löjligt.

Visst kan din mediaspelaapp vara skapad av en oärlig person men det gäller samtliga av dina appar. Vad gäller AVPlayerHD så är det en app som har legat i topp på App Store i evigheter så det är en app jag litar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orrebus:

Hej undrar om det änns går att läggs över avi/divx dvd filmer till iPad 3 från en stationär vanlig dator? Om det går hur gör man det på smidigast sätt? Kanske är lättare med en bärbar dator istället?

Goodplayer löser allt.
Till er som pratar om att konvertera osv... Kolla upp lite innan ni postar crap.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Undrar fortfarande, kan man inte bara koppla upp sig mot en SMB-share via wifi och spela filmer rakt av därifrån på en Ipad?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo