Fler än jag som tröttnat på Android?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

I länken där står inget om ålder.

Vidare så är det bara en undersökning i Sverige där de frågat ett begränsat antal personer, det ger inte ens en fingervisning om det hur det är och världen är aningen större än ett pytteland i nord

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En icke rootad Android är en halv Android

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Skaffa en wp8 i så fall. Ser helt ok ut och gränssnittet är helt underbart för mobila enheter En iphone har du tröttnat på efter 2min. Det finns inget annat att göra än att scrolla runt bland appar och på sin höjd byta bakgrundsbild.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd

Wp8 blir nog spännande. Nokia har nya modeller på gång:
http://www.theverge.com/2012/8/16/3247209/nokia-phi-windows-p...
http://au.ibtimes.com/articles/374154/20120816/report-nokia-s...

Nuvarande Lumia modeller byggde i stort sett på Nokia N9 pga tidsbrist.
Nu har de haft mer tid på sig. Samsung, HTC samt Huawei kommer med Windows 8 mobiler också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waste:

En icke rootad Android är en halv Android

Är ju bra att man köper något som man måste fixa till själv för att det ska fungera som man vill *ironi*

Skrivet av _NsMs_:

Skaffa en wp8 i så fall. Ser helt ok ut och gränssnittet är helt underbart för mobila enheter En iphone har du tröttnat på efter 2min. Det finns inget annat att göra än att scrolla runt bland appar och på sin höjd byta bakgrundsbild.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad mer måste man behöva göra med en telefon?

Permalänk
Medlem

Jag köpte först en LG Optimus 2x och sen gick jag vidare till IOS med en Iphone 4s och även en Ipad 3 som jag har nu. Jag lessnade snabbt på IOS och sålde min Iphone 4s och skaffade istället en Samsung Galaxy S3.

För mig är det tvärtom, jag gillar Android helt klart mer fastän IOS är till fördel för spel. Märker på min Galaxy S3 att ex Gameloft ej stödjer telefon fullt ut vilket aldrig var ett problem på IOS som dessutom har så mycket mer spel än Android. En jäkla skillnad på antal spel kan jag säga tyvärr.

Men jag föredrar ändå Android då du kan göra så mycket mer med det.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Börjar med tröttna nu, hoppat mellan Android och iOS ett bra tag nu, provade wp7 nörnär det kom gillade det skarp och allt flöt på supersnabbt, va det nytt inget svenskt språkstöd och inte jätte många appar , jag hoppar nog på wp8 när det komme. Sjukt peppad på wp8 och win 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

*Ähum* En leksak är väl exakt det den är, den ser t.o.m ut som en leksak, Nokia 3310 är en telefon, Smartphones är numer leksaker, vissa för vuxna (iPhone och WP-lurarna), andra för kids (Android lurarna)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ser då inte min Samsung galaxy S3 som en leksak.Är ett hjälp medel för mig i mitt vardagliga liv inget jag sitter och leker med..

Sen är det ju lite fel att påstå att bara barn har Android lite typiskt av apple fanboys att påstå nåt sånt.Alla mina vuxna bekanta har Android medans deras barn vägrade Android för att alla polare hade Iphone..

Är liksom modernt bland ungdomarna att ha en dyr Iphone som dom kan flasha med..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Är ju bra att man köper något som man måste fixa till själv för att det ska fungera som man vill *ironi*

Vad mer måste man behöva göra med en telefon?

Inget mer man måste, men mycket mer man möjligtvis vill. Är problemet att man har tröttnat på allt det man kan göra med android så kommer man inte ha kul med en iphone. Jag tolkade det som att han ville ha nya möjligheter och inte begränsningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Ser mer min galaxy S3 som en dator och bärbar spelkonsoll än en telefon.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mofobius:

Börjar med tröttna nu, hoppat mellan Android och iOS ett bra tag nu, provade wp7 nörnär det kom gillade det skarp och allt flöt på supersnabbt, va det nytt inget svenskt språkstöd och inte jätte många appar , jag hoppar nog på wp8 när det komme. Sjukt peppad på wp8 och win 8

Du testade nog lite för tidigt:
http://www.sweclockers.com/nyhet/14534-windows-phone-75-mango...

Apparna har också växt sen dess:
http://www.dailymobile.net/2012/06/05/windows-phone-marketpla...

Men det är klart, Windows 8 är inte så långt borta nu.
Ska man köpa en ny toppmodell kan man kanske vänta.

Man kan annars få en ZTE Tania för ett hyfsat pris:
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Åh fan, hade du någon egen version av iOS som hade 3.8?! Apple själva släppte 3.1.3 som sista till iPhone innan iOS 4 kom och en iOS 3.2 till iPad

Nej mitt minne är inte det bästa det var iOS 4var det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k Moderkort:ASRock Z68 Extreme7 GEN 3 GPU: MSI TF GTX 680 SLi Ram: Corsair (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Chassi: Fractal Design Define XL PSU: Corsair 1200W HD: SSD: Samsung 840 (256GB) 3x 2TB WD green

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt börjat tröttna liiite på Android, har kört det rätt länge nu och det känns lite så där att köpa en ny och allting ser likadant ut som ens gamla lur. Sitter just nu på en GS2 och har funderat på en GS3 men har nu i exakt denna stund ISTÄLLET köpt en HTC Mozart med WP på dustinhome för 990:-. Helt enkelt för att testa och se om WP är någonting att ha.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Körde först med iphone 3g och sedan iphone 4 men var inte riktigt nöjd så jag bytade till en lumia 800 som är helt underbar. Men kände att jag ville lära mig lite om android så jag haft en Motorola razr och nu en htc One x. Har haft in custom rom då android isitt original utförande är värdelöst ENLIGT MIG. Men måste säga att jag saknar min Lumia 800 och jag kommer nog hoppa på wp igen när wp8 kommer, tycker det behöver växa till sig lite bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Jag har faktiskt börjat tröttna liiite på Android, har kört det rätt länge nu och det känns lite så där att köpa en ny och allting ser likadant ut som ens gamla lur. Sitter just nu på en GS2 och har funderat på en GS3 men har nu i exakt denna stund ISTÄLLET köpt en HTC Mozart med WP på dustinhome för 990:-. Helt enkelt för att testa och se om WP är någonting att ha.

Glöm inte att uppdatera!!

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Känner precis som du. Har en Sony Xperia S sedan release och den är så ostabil titt som tätt så jag blir riktigt irriterad. Program krashar, ibland flera ggr på raken, menyerna laggar, är det många inkomna händelser som ska gås igenom på en gång så händer ingenting p.g.a (antar jag) överbelastning, den går in på saker vid upplåsning som inte va där när jag låste den, osv osv. Har visserligen ett måndags ex så är förhoppningsvis p.g.a det som jag upplever allt detta, men min mor har en Lumia 800 och allt flyter på något otroligt. Blir nog WP8 för mig om Nokia överlever fram tills dess

Har också xperia,arc däremot.helt hopplös mobil,laggar,krashar,android har krashat...blir less på skiten.iphone 5 får det blir när den kommer ut.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Glöm inte att uppdatera!!

Will do!

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

En liten reflektion när man är på resande fot.
Har med en iphone 4s, Acer iconia A500 och en MBP.

tegra2 är uruselt, .mkv går inte att spela upp trots 2x1GHz. Mp4 ska fungera så jag konverterade om 720p .mkv till mp4, men trots att jag testat 4 olika mediaspelare så hackar filmen.
konvertering till mp4 med lägre kvalitet så funkar det hyffsat.

samtliga format funkar på iphonen.

Nog för att det har med hårdvara att göra delvis, men det är ändå en high ens platta från 2011.

Plex funkar dessutom uruselt på iconian pga något med HLS implementeringen i ICS.

Android må vara öppet, med alla nackdelar som hör till buggiga källarprojekt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Har nu haft min HTC Mozart ett par dagar och än så länge är jag nöjd. Har haft en SGS2 i över ett år och det första jag kände var väl att man gått ner i skärmstorlek rätt rejält. MEN, resten är faktiskt bara positivt. Jag har inget som helst behov av X antal hemskärmar, har faktiskt under alla år jag använt Android aldrig använt mer än EN skärm! Allt går snabbt och jag gillar hur allting ser ut. Har också gått ifrån att spela på mina mobiler, min SGS2 är fortfarande ett monster när det gäller spelande. Var delvis därför jag köpte den för ett år sedan, men jag har knappt spelat på den alls! Behoven i mitt fall har ändrats när det gäller mobil och WP verkar passa mig utmärkt. Det enda skulle väl vara en större skärm, se om jag kanske slår till på en begagnad HTC Titan som har 4,3" skärm. I vilket fall så var min HTC Mozart klart värd sina 990:-

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Avstängd

Om man vill ha en toppmodell av Android måste man gå på modeller med 4.8" tumsskärmar?
Finns det någon bra med runt 3.5" tum som iPhone?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Json_81:

En liten reflektion när man är på resande fot.
Har med en iphone 4s, Acer iconia A500 och en MBP.

tegra2 är uruselt, .mkv går inte att spela upp trots 2x1GHz. Mp4 ska fungera så jag konverterade om 720p .mkv till mp4, men trots att jag testat 4 olika mediaspelare så hackar filmen.
konvertering till mp4 med lägre kvalitet så funkar det hyffsat.

samtliga format funkar på iphonen.

Nog för att det har med hårdvara att göra delvis, men det är ändå en high ens platta från 2011.

Plex funkar dessutom uruselt på iconian pga något med HLS implementeringen i ICS.

Android må vara öppet, med alla nackdelar som hör till buggiga källarprojekt.

Mycket lustigt. Vilka spelare har du testat ifråga?
Jag får 720p h264 mkv filer att fungera relativt bra på min gamla Xperia X10 med spelaren MX player och den tillhörande acceleratorn ARMv7-neon.
Dock får jag hålla ett öga på vad för bitrate och komprimeringsgrad filmerna ifråga håller, då vissa filmer kräver på tok för mycket. Men so sagt: Får det att fungera hyffsat bra. (En och annan frameskip dock, men knappt märkbart)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Mycket lustigt. Vilka spelare har du testat ifråga?
Jag får 720p h264 mkv filer att fungera relativt bra på min gamla Xperia X10 med spelaren MX player och den tillhörande acceleratorn ARMv7-neon.
Dock får jag hålla ett öga på vad för bitrate och komprimeringsgrad filmerna ifråga håller, då vissa filmer kräver på tok för mycket. Men so sagt: Får det att fungera hyffsat bra. (En och annan frameskip dock, men knappt märkbart)

Mxplayer, Vplayer, BSplayer och minns inte vad den sista hette.
Tror inte Tegra2 stödjer neon.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Prova Dice, ska vara bättre än MX påstås det!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Jag börjar faktiskt bli riktigt trött på Android. Deras koncept är bra, och jag gillar det dom försöker göra. Men det är helt enkelt för många buggar och för mycket som inte fungerar som det ska. Nästa telefon blir nog en Iphone. Att man inte kan redigera text när jag skriver på detta forum är ju ett skämt, fyfan för alla buggar jag haft med Galaxy S2 (och fortfarande har).

Denna bugg fanns när jag köpte min Galaxy S2 för över ett år sedan, och den finns fortfarande kvar även i ICS. Buggen förekommer på alla hemsidor när man vill redigera bland text.
Dags att göra någonting åt detta Samsung?

Permalänk
Avstängd

Har själv en Nexus S som det finnns sjukt mycket ICS och JB-romar till, lekt och byt ROMar en del men börjar precis som du tröttna på Android och att alla appar har sina egna gränssnitt, att Android i sig är väldigt fragmenterat och att animationerna är helt värdelösa jämfört med iPhone och Windows Phone, därför har jag nästan bestämt att det blir nya iPhone till jul. WP vore iofs också ett alternativ om det inte vore för att lurarna var så lågupplösta..

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Har själv en Nexus S som det finnns sjukt mycket ICS och JB-romar till, lekt och byt ROMar en del men börjar precis som du tröttna på Android och att alla appar har sina egna gränssnitt, att Android i sig är väldigt fragmenterat och att animationerna är helt värdelösa jämfört med iPhone och Windows Phone, därför har jag nästan bestämt att det blir nya iPhone till jul. WP vore iofs också ett alternativ om det inte vore för att lurarna var så lågupplösta..

Några kommande Windows Phone 8-fånisar har HD-upplösning.

Permalänk
Medlem

De nya wp8 lurarna skall tydligen ha HD skärmar Snapdragon S4 Krait Dual-core, NFC, SDCard mm.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SebboD:

Har själv en Nexus S som det finnns sjukt mycket ICS och JB-romar till, lekt och byt ROMar en del men börjar precis som du tröttna på Android och att alla appar har sina egna gränssnitt, att Android i sig är väldigt fragmenterat och att animationerna är helt värdelösa jämfört med iPhone och Windows Phone, därför har jag nästan bestämt att det blir nya iPhone till jul. WP vore iofs också ett alternativ om det inte vore för att lurarna var så lågupplösta..

Det verkar som om det blir bättring på Windows Phone 8:
http://wmpoweruser.com/the-4-windows-phone-8-screen-resolutio...
http://blogg.tkj.se/nokia-lumia-windows-phone-8-5-september/

Tror de blir lika bra som iPhone5 i det avseendet.

Permalänk

Jag hoppas på att WP8 inte blir lika storleksfixerat som Android. Skulle gärna se en modell med vettig hårdvara, bra upplösning och bra kamera, utan att skärmen för den skull måste vara mycket större än 4"
Behöver ju inte vara tunn som ett löv heller, batteritid är också en fördel.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Troligen blir Nokias nya modeller rätt lika i storlekarna som nuvarande 800 och 900.
Skärmar på 3.7" och 4.3" tum. Jag tycker det är tillräckligt:
http://www.theverge.com/2012/8/15/3244048/nokia-windows-phone...

Blir nästan lite väl mycket om man ska gå upp runt 4.8 tum:
http://www.idg.se/2.1085/1.460664/skarmfrossan-tar-snabbt-lur...