Ökar laddnings tiderna på Youtube ?!?

Permalänk
Medlem

Ökar laddnings tiderna på Youtube ?!?

Hej jag har ett litet ilands problem. Jag spenderar kanske två timmar om dagen genom att titta på Youtube och har gjort detta i två-tre år och jag tycker att laddnings tiderna bara ökar allt eftersom att tiden går så blir youtube bara segare och segare. Jag har 8 mbit/s från telia och jag får ut runt 7,3 mbit/s på bredbandskolln, ≈850kb/s när jag använder utorrent och enligt youtubes egna test får jag ut 7.88 mbit/s. Men ändå så laddar 720/1080p ungefär 50-75% segare än uppspelnings farten, men sen visa dagar så laddar det hur fint som hälst och jag kan ha två videor i backgrunden som laddar samtidigt som den videon jag kollar på laddas och detta resultatet har jag på alla mina datorer. Så min fråga är är det bara jag som har upplevt att youtube har blivigt segare eller får jag bara acseptera att mitt bredband är förslöt vilket det inte har varit tidigare.

Permalänk

Jag har inga problem med youtube, och jag får ut ~10 mbit/s på bredbandskollen.

Permalänk
Medlem

Jag har stora problem jag med. Ena sekunden kan jag streama 720 utan problem, nästa kan jag inte ens streama 240p, även fast mitt internet ger samma hastigheter vid de båda tillfällena.

Youtube är överlag väldigt fullt av buggar. Min webbläsare (chrome, mozilla, opera, safari...) krashar titt som tätt när jag kollar... Om någon har tips uppskattas det väldigt mycket!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag upplever samma sak ibland, detta med 9mbit ner, tror det beror på att min uppkoppling är lite smått ostabil dock, har fina drops ibland, till punkten att jag tappar uppkoppling helt i vissa fall (förbannade Telia...). Kan det vara något sådant som drabbat dig? Du kan prova att kontrollera att alla sladdar sitter som de ska också

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Jag har 20 mb bredband och ibland märker jag att det går segt att kolla på videos i 720/1080p också.

Permalänk
Medlem

Vet att det är (har varit) problem med firefox och flashplayer. Hade också krashar, som senare visade sig bero på html5 http://www.youtube.com/html5 . Sen jag disablade det har youtube fungerat fel fritt. Vet inte om jag gick med i html5 trial eller om jag blev det automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har haft så under de senaste veckorna å :/

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/my_speed

"Your average video speed at this location from Jul 31, 2012 to Aug 29, 2012 was 30.87 Mbps."

På mitt förra nät (Tele2 8mbit/s) var det rent ut sagt åt helvete. Var tvungen att lämna längre videos öppna över natten, eller medan jag gjorde något annat för att kunna kolla på dem utan att videon stannade var femte sekund för att buffra. Även kortare videos i 240/360p fungerade riktigt kasst, och vissa gånger laddades inte ens videon då allt jag fick var en svart ruta. Och detta problemet uppstod helt plötsligt utan förklaring. Youtube hade fungerat som vanligt och sedan gick det åt skogen och problemet kvarstod fram till flytten.

Numera har jag BBB 100/10, och youtube fungerar precis som det ska, men 4k-upplösning måste buffra en del även nu.

Det jävligaste var att ett par veckor innan jag flyttade så introducerade youtube något nytt skit så att videos inte buffrar hela vägen, utan bara buffrar en liten bit fram och sedan buffrar progressivt allt eftersom man själv tittar på videon. Det fick jag erfara den hårda vägen då jag lämnade en 2 timmar lång video uppe över natten.

Visa signatur

Greyform har talat.

Permalänk
Medlem

100/10 med 90+mbit/s ner på alla test jag någonsin har gjort, 12,5+MB/s i utorrent etc.

Suttit och svurit en del på 720p/1080p senaste halvåret ungefär, ibland klockrent, ibland tar ett 2 min klipp 4-5 min att ladda. Så förstår precis vad du menar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K