Permalänk

FPS drop vid stora event

Oi!
Under senare tid har jag märkt att datorn inte leverar som den ska. FPSen har varit medelmåttig så jag fick nog och bestämde mig att överklocka från 3.20 till 4.60Ghz vilket hjälpte an aning. Just nu spelar jag Guild Wars 2 som ligger lätt på 60 FPS när det inte är några tunga strider, men när det är 40 mot 40 online spelare som slåss mot varandra på ett öppet fält med mycket detaljer försämras det hela. Har testat de lägsta grafik inställningarna men samma resultat där. Vad kan vara felet?

Processor: Intel Core i7-2600K
Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme
Grafikkort: NVIDIA GerForce GTX 580
Kylning: Corsair H80
Nätagg:1250W

Tack!

Permalänk

Hej!

Jag tror inte det är något jätte fel egentligen. Som ditt exempel 40vs40 så är det flera spelare samtidigt i närheten av dig, till skillnad mot när du kanske springer runt mitt ute på något fält. Det räknas helt enkelt mer data desto mer spelare som är nära dig, och mer data betyder sämre fps oftast!

Det är precis samma sak i Battlefield 3. Multiplayern är mycket mer krävande än singleplayer bara för att du har andra spelare samtidigt runt omkring dig.

Permalänk
Medlem

Spelet är inte precis topp-optimerat i dagens läge, finns inte mycket mer än att vänta på optimeringar.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk

Det skumma i det här är att min polare ligger alltid vid 60FPS. Medans jag nosar runt vid 45-50 (vid stora strider).

ps. hans dator är 7000kr billigare, vilket är just det som oroar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av snowstache:

Det skumma i det här är att min polare ligger alltid vid 60FPS. Medans jag nosar runt vid 45-50 (vid stora strider).

ps. hans dator är 7000kr billigare, vilket är just det som oroar mig

en polare till mig spelar med i5-650 gtx550 ti och jag har i5-750 med hd5850, han har högre fps överallt i WoW förutom öppna fält, inne i städer har han högre och raids :S

men jag tror de beror på hårddisken, han har en snabbare och nyare där hans wow ligger så kan ha med hdd att göra

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Tack för svaren grabbar, får la hoppas att det är gw2s optimering som är grunden till detta vilket ieex sade.

Permalänk
Medlem

Om du inte har senaste beta drivrutinerna från NVIDIA så kan du testa dessa, även den förra beta versionen ger bättre FPS i GW2 än den senaste stabila drivern.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Om du inte har senaste beta drivrutinerna från NVIDIA så kan du testa dessa, även den förra beta versionen ger bättre FPS i GW2 än den senaste stabila drivern.

Tack!