Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Var faktiskt 820 så lågupplöst? Var ut och hjäpte till med ett växellådshaveri när den presenterades så jag har inte hört/läst hård fakta ännu. Om så är fallet, fail. Ett av de största felen Nokia gjort genom de senaste, läs DE SENASTE, åren är lägre upplösning än konkurrenterna. För 820 är ju ändå WP8, väl?

820 kommer att vara en low-end device, som 710 är för tillfället. WP8 stöder tre olika upplösningar, 800*480, 1280*768 och 1280*768.

920 har förstås 1280*768.

Permalänk
Medlem

Surt att dom inte skickar med en induktions laddare dock skulle vart snygg om man gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

820 kommer att vara en low-end device, som 710 är för tillfället. WP8 stöder tre olika upplösningar, 800*480, 1280*768 och 1280*768.

920 har förstås 1280*768.

Knappast low end specs i övrigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Knappast low end specs i övrigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Ne den är inte lowend prestandamässigt men vi vet ej hur kvaliten på bygget är osv lumia 710 hade ju samma grejer som sina storebröder men klassades ju som lowend.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Måste säga att jag trots allt är lite besviken på Lumia 920. Prestandamässigt är den jättebra, men jag tycker den faller på designen.
Den ser ju bra ut men nästan 11mm är för tjockt och jag förstår att det kanske behövdes för att göra kameran så bra som den är men jag hade hellre tagit en GS3 kamera och haft en Lumia som är 8-9mm tunn istället. Utöver det så är det så mycket döyta under skärmen där de kapacitiva knapparna sitter.

Det hela bidrar till en väldigt tjock och stor mobil som trots att den "bara" har 4,5 tum så är den i princip lika stor som en OneX eller GS3, samtidigt som den är mkt tjockare. Den väger dessutom 185gram, jag bryr mig inte så mkt om vikt och lite tyngd är helt ok men 185 gram är lite väl stort.

För att sammanfatta texten så verkar den vara riktigt klumpig helt enkelt och som det lutar åt nu så tror jag hellre att jag kommer satsa på Samsung Ativ S. Dock så måste jag känna på den i butik först, vem vet den kanske känns helt annorlunda IRL.

Permalänk
Medlem

Jag är dåligt insatt, vilka svenska operatörer har stöd för FD-LTE (4G)?

Permalänk

jag är positivt överaskad över 920 men dock inte över 820.

edit:
Eventuellt så är det två riktigt bra telefoner och det ska bli kul att få klämma på dem när de kommer ut i butik
Nokias lumia serier brukar sticka ut från marionetten och de brukar kännas väldigt bra i handen.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Måste säga att jag trots allt är lite besviken på Lumia 920. Prestandamässigt är den jättebra, men jag tycker den faller på designen.
Den ser ju bra ut men nästan 11mm är för tjockt och jag förstår att det kanske behövdes för att göra kameran så bra som den är men jag hade hellre tagit en GS3 kamera och haft en Lumia som är 8-9mm tunn istället. Utöver det så är det så mycket döyta under skärmen där de kapacitiva knapparna sitter.

Det hela bidrar till en väldigt tjock och stor mobil som trots att den "bara" har 4,5 tum så är den i princip lika stor som en OneX eller GS3, samtidigt som den är mkt tjockare. Den väger dessutom 185gram, jag bryr mig inte så mkt om vikt och lite tyngd är helt ok men 185 gram är lite väl stort.

För att sammanfatta texten så verkar den vara riktigt klumpig helt enkelt och som det lutar åt nu så tror jag hellre att jag kommer satsa på Samsung Ativ S. Dock så måste jag känna på den i butik först, vem vet den kanske känns helt annorlunda IRL.

Jag är också smått besviken. 920 ser onödigt bred ut samt det blanka materialet är ju till för att flöt ska samlas...

820 ser ruskigt billig ut bakifrån...

http://www.gsmarena.com/nokia_world-review-808p3.php

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag är också smått besviken. 920 ser onödigt bred ut samt det blanka materialet är ju till för att flöt ska samlas...

820 ser ruskigt billig ut bakifrån...

http://www.gsmarena.com/nokia_world-review-808p3.php

Ja att de har gjort mobilerna glossy är riktigt kasst men om det är någon modell jag köper så är det den gråa Lumia 920 och den ska vara matt så det spelar inte så stor roll just för mig.

Nej nu ska jag testa mobilerna i affär men som det ser ut så köper jag nog en Ativ före Lumian.

Hade ju varit riktigt grymt med en Lumia med likadan design men som är 8,5 mm tunn och har extremt lite döyta runt skärmen. Där hade vi haft en snygg mobil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Ja att de har gjort mobilerna glossy är riktigt kasst men om det är någon modell jag köper så är det den gråa Lumia 920 och den ska vara matt så det spelar inte så stor roll just för mig.

Nej nu ska jag testa mobilerna i affär men som det ser ut så köper jag nog en Ativ före Lumian.

Hade ju varit riktigt grymt med en Lumia med likadan design men som är 8,5 mm tunn och har extremt lite döyta runt skärmen. Där hade vi haft en snygg mobil!

Går i samma tankar
920 är en intressant telefon, men Ativ ligger nog snäppet högre i listan.

Om jag inte faller på någon Android igen.... det känns som chansen på att man tröttnar på WP8 gränssnittet är relativ stor pga enformigheten men svårt att veta när man inte provat något sådan en längre tid.

Permalänk
Medlem

De berättade inget om pris eller lanseringsdatum? Är sugen på att byta ut min S2a!

EDIT: Det verkar lansera Q4a, men inget pris är satt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Måste säga att jag trots allt är lite besviken på Lumia 920. Prestandamässigt är den jättebra, men jag tycker den faller på designen.
Den ser ju bra ut men nästan 11mm är för tjockt och jag förstår att det kanske behövdes för att göra kameran så bra som den är men jag hade hellre tagit en GS3 kamera och haft en Lumia som är 8-9mm tunn istället. Utöver det så är det så mycket döyta under skärmen där de kapacitiva knapparna sitter.

Det hela bidrar till en väldigt tjock och stor mobil som trots att den "bara" har 4,5 tum så är den i princip lika stor som en OneX eller GS3, samtidigt som den är mkt tjockare. Den väger dessutom 185gram, jag bryr mig inte så mkt om vikt och lite tyngd är helt ok men 185 gram är lite väl stort.

För att sammanfatta texten så verkar den vara riktigt klumpig helt enkelt och som det lutar åt nu så tror jag hellre att jag kommer satsa på Samsung Ativ S. Dock så måste jag känna på den i butik först, vem vet den kanske känns helt annorlunda IRL.

Jag tar hellre en telefon som är 1,4 milimeter tjockar (än Iphone 4) och 30-40 gram tyngre när den har bättre batteritid och en klart vassare kamera, materialet är dessutom bra mycket skönare att hålla i än andra mobiler och det värdesätter jag högt.

Permalänk
Medlem

Håller helt med Zyriak. Rätt beslut att satsa på en riktigt bra kamera och solid byggkvalitet. Det gör att Lumian sticker ut från mängden. Om Nokia ska få igång försäljningen räcker det inte bara med att erbjuda WP8. Det måste också finnas hårdvara som sticker ut. N8 har ju sålt rätt bra trots ett antikt operativsystem, och det beror ju på kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Måste säga att jag trots allt är lite besviken på Lumia 920. Prestandamässigt är den jättebra, men jag tycker den faller på designen.
Den ser ju bra ut men nästan 11mm är för tjockt och jag förstår att det kanske behövdes för att göra kameran så bra som den är men jag hade hellre tagit en GS3 kamera och haft en Lumia som är 8-9mm tunn istället. Utöver det så är det så mycket döyta under skärmen där de kapacitiva knapparna sitter.

Det hela bidrar till en väldigt tjock och stor mobil som trots att den "bara" har 4,5 tum så är den i princip lika stor som en OneX eller GS3, samtidigt som den är mkt tjockare. Den väger dessutom 185gram, jag bryr mig inte så mkt om vikt och lite tyngd är helt ok men 185 gram är lite väl stort.

För att sammanfatta texten så verkar den vara riktigt klumpig helt enkelt och som det lutar åt nu så tror jag hellre att jag kommer satsa på Samsung Ativ S. Dock så måste jag känna på den i butik först, vem vet den kanske känns helt annorlunda IRL.

Slipper man ha ett fodral på den blir den tunnare än det mesta i samma klass. Varför är tjockleken ett problem? Snarare storleken som kan ställa till det för en del fickor. Många iphone 4-ägare drömmer ju nostalgiskt tillbaka till 3GS tjocka design som ligger bättre i handen.

OnT: Underbart! Kommer att köpa en sån här om man får en hyfsad deal vid release. Bättre än min N8 på i princip allt, tappar väl bara inbyggd FM-sändare och minneskortsstöd om man uppgraderar. Vill verkligen stödja Nokia också då de är en riktig innovatör på mobilmarknaden. Låter bli att stämma andra över rektanglar utan ser till att integrera teknik som aldrig funnits i mobiler, vilket måste belönas.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Jag tar hellre en telefon som är 1,4 milimeter tjockar (än Iphone 4) och 30-40 gram tyngre när den har bättre batteritid och en klart vassare kamera, materialet är dessutom bra mycket skönare att hålla i än andra mobiler och det värdesätter jag högt.

Ja det är ju helt personliga preferenser, jag å andra sidan tar hellre en lite sämre kamera men tunnare enhet. När det gäller batteritid så har ju ativ s ett batteri på 2300mah till skillnad från lumians 2000mah så om något så har ativen bättre batteritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Ja det är ju helt personliga preferenser, jag å andra sidan tar hellre en lite sämre kamera men tunnare enhet. När det gäller batteritid så har ju ativ s ett batteri på 2300mah till skillnad från lumians 2000mah så om något så har ativen bättre batteritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Samsungen har samtidigt större skärm vilket drar extra batteri. Så de 300 extra kan mycket väl raderas pga det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av medstud:

Slipper man ha ett fodral på den blir den tunnare än det mesta i samma klass. Varför är tjockleken ett problem? Snarare storleken som kan ställa till det för en del fickor. Många iphone 4-ägare drömmer ju nostalgiskt tillbaka till 3GS tjocka design som ligger bättre i handen.

Skillnaden där ligger i att en 3gs har en skärm på 3,5" så även om den är rätt tjock så spelar det inte så stor roll.

På en mobil med en 4,5" skärm och mkt yta runt skärmen så spelar tjocklek rätt stor roll..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Samsungen har samtidigt större skärm vilket drar extra batteri. Så de 300 extra kan mycket väl raderas pga det.

Vet inte om 0,3" påverkar så pass mkt men i vilket fall som helst så kommer lumian iaf inte ha bättre batteritid.

Permalänk
Medlem

Hur blir det i WP8, ska man forfarande synka med Zune?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Vet inte om 0,3" påverkar så pass mkt men i vilket fall som helst så kommer lumian iaf inte ha bättre batteritid.

Du inser att mAh inte säger ett dugg om man inte vet batteriets spänning och telefonens energiförbrukning va?

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det blev men det skrevs i alla fall att vi ska slippa zune.

RealMadrid Man kan inte veta i förväg vilken som har bäst batteritid baserat på sånt. Ex LG O4x förlorade i ett uthållighetstest (de visade en video tills båda telefoner dött)mot htc oneX, båda har tegra3 och lg-n har ändå rätt mycket mer kräm i batteriet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av medstud:

Du inser att mAh inte säger ett dugg om man inte vet batteriets spänning och telefonens energiförbrukning va?

Kanske inte men faktum kvarstår att det kommer i princip inte vara någon skillnad på batteritiderna och det var min poäng från början, med tanke på att samsungen är ca 2mm tunnare så tycker jag inte det är något positivt för Lumian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Kanske inte men faktum kvarstår att det kommer i princip inte vara någon skillnad på batteritiderna och det var min poäng från början, med tanke på att samsungen är ca 2mm tunnare så tycker jag inte det är något positivt för Lumian.

Vi får se, antagligen måste man ladda varje natt för att kunna använda den och då spelar det ju ingen roll om en kan spela film i 7 minuter till.

Är tjocklek viktig för dig så visst. Man kan vara kräsen 2012.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Nu vill jag se en kombination av kameratekniken i 808 och den i lumia 920

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Hur blir det i WP8, ska man forfarande synka med Zune?

Nej det ska inte behövas:
http://www.techspot.com/news/49429-windows-phone-8-to-drop-zu...

Permalänk
Medlem

Shit vad sugen jag blev på en Nokia 920 nu! Vill-ha faktorn är hög!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Zune fungerar, men det ska faktiskt bli skönt att slippa det. Fast det hjälper kanske inte om man har WP7.8, när nu den släpps?

Permalänk
Medlem

Bara jobbat Nokia

27sek in i filmen ser man detta filmat med PureView... ja visst big ass kamera i van "check"

Visa signatur

Hawaii

Permalänk
Skrivet av Hawaii:

http://www.youtube.com/watch?v=cimDfEIEiu0

27sek in i filmen ser man detta filmat med PureView... ja visst big ass kamera i van "check"

http://s10.postimage.org/msqmz9e4p/Pure_View.jpg

"The video demonstrates the benefits of optical image stabilization only and the video is not shot on a Lumia 920."

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

"The video demonstrates the benefits of optical image stabilization only and the video is not shot on a Lumia 920."

Jo det är sant men det är rätt vilseledande reklam. Jag vill ju veta vad produkten jag köper kan göra. Inte vad den kanske kan göra.

Visa signatur

Hawaii