Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag gillar Apples produkter, men det här var fan riktigt roligt Nu väntar jag bara på en likadan film om Android fanboys.

Tvekar på att det kommer hända

Ska försöka säga detta så objektivt som möjligt, men jag är rätt säker på att själva...fanboyismen är mindre hos android, jämfört med Apple
Den finns där, självklart. Men med tanke på uttryck som Macism, Appleism och andra -ism'er innehållande Apple i helthet faktiskt existerar så...ja

Macism kan även leda till att andra religioner reagerar...

-----------------------
Edit*

Ignorera inlägget ovan...ja, jag är väl lite mer fanboy än vad jag kan erkänna
Får försöka balansera ut det...
*Android är skit*
*Apple är skit*
*Microsoft är skit*
*Linux är skit*
------------------------
*Android är bäst*
*Apple är bäst*
*Microsoft är bäst*
*Linux är bäst*

Dold text
Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

"They like to work 18 hours a day, its part of thier culture"

Antar att han menar de kineser som sitter och plockar ihop allt i fabriker, hur som helst så skratta jag åt detta

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Mycket bra lista på varför Apple är världens bästa företag.
Gillade hur han fick med allt som gör Apple så mycket bättre än alla andra företag.
Så nu när ni har listan på allt som gör Apple så mycket bättre än windows pc och android telefoner, kan ni inte bara lägga ner all er fanboyism och erkänna att Apple är så sjukt mycket bättre på alla sätt och vis?
Börjar bli rätt jobbigt med allt erat skit snack.
Inse fakta istället och erkänn för er själva att Apple helt enkelt är bäst på allt dom gör!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Mycket bra lista på varför Apple är världens bästa företag.
Gillade hur han fick med allt som gör Apple så mycket bättre än alla andra företag.
Så nu när ni har listan på allt som gör Apple så mycket bättre än windows pc och android telefoner, kan ni inte bara lägga ner all er fanboyism och erkänna att Apple är så sjukt mycket bättre på alla sätt och vis?
Börjar bli rätt jobbigt med allt erat skit snack.
Inse fakta istället och erkänn för er själva att Apple helt enkelt är bäst på allt dom gör!

brace yourself!

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det gäller inte enbart Apples fanboys utan fanatiker i överlag. Så en Samsung eller Intel fanboys hjärna kommer reagera på exakt samma sätt som hos en kristen eller en Apple fanboy. Är man en fanboy så har man en överdrivet stor känsla för något för något man tycker om.

Skillnaden är väl att Apple har/hade en central ledarfigur; Steve Jobs.

Skrivet av zOlid:

Mycket bra lista på varför Apple är världens bästa företag.
Gillade hur han fick med allt som gör Apple så mycket bättre än alla andra företag.
Så nu när ni har listan på allt som gör Apple så mycket bättre än windows pc och android telefoner, kan ni inte bara lägga ner all er fanboyism och erkänna att Apple är så sjukt mycket bättre på alla sätt och vis?
Börjar bli rätt jobbigt med allt erat skit snack.
Inse fakta istället och erkänn för er själva att Apple helt enkelt är bäst på allt dom gör!

BRB, BF3

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Hehe, blev taggad på twitter imorse för att de tyckte att jag liknande den där. Nu försöker jag ju iofs hålla mig neutral, har både android och ios, pc och mac. Men på kontoret ses jag ändå som applemänniska.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Inaktiv

Flame on!

http://furiousfanboys.com/2010/09/well-call-it-a-mac/

Ber inte om ursäkt på förhand, det är ett skämt, och ett roligt sådant

Permalänk
Medlem

Haha! Rolig!

Hoppas de gör fler videor om exempelvis Windows, Android etc etc.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Tappi:

Undrar hur många Fanboys som sitter och tänker "Var är det roliga i det? allt de sa är ju sant"

Jag väntar fortfarande på den kommentaren

Skrivet av RHWarrior:

Kristendom är också populär, av liknande anledningar.

En del folk behöver nåt att tro på.

Stämmer för vissa kristna ja... Dra inte alla över en kam nu bara

Skrivet av zOlid:

Mycket bra lista på varför Apple är världens bästa företag.
Gillade hur han fick med allt som gör Apple så mycket bättre än alla andra företag.
Så nu när ni har listan på allt som gör Apple så mycket bättre än windows pc och android telefoner, kan ni inte bara lägga ner all er fanboyism och erkänna att Apple är så sjukt mycket bättre på alla sätt och vis?
Börjar bli rätt jobbigt med allt erat skit snack.
Inse fakta istället och erkänn för er själva att Apple helt enkelt är bäst på allt dom gör!

Du får nog öva på trollandet lite till. Det där var alldeles för uppenbart

Permalänk
Medlem

Jag tycker Apple har haft en del riktigt bra produkter, det ska man inte sticka under stolen med men dessa påståenden som deras fanboys ger ifrån sig är ju bara absurda.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kommer aldrig va lika illa som med apple

och nu börjar fanboykriget...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Inte för att verka tråkig men, behövs det verkligen en nyhet för det här klippet..? Hade passat bra mycket bättre på swecextra eller på eran facebook sida!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är nyhetsvärdet i detta...?

Rolig eller inte, det videos som dessa som späder på sandlådekriget i forumet. Och nu ska det upp på förstasidan? Inte undra på att man inte pallar besöka Swec allt för ofta längre.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Vad är nyhetsvärdet i detta...?

Rolig eller inte, det videos som dessa som späder på sandlådekriget i forumet. Och nu ska det upp på förstasidan? Inte undra på att man inte pallar besöka Swec allt för ofta längre.

Tänkte precis samma sak...

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

"Jag skiter fullständigt i vad du har för religion eller tro, du får tro på vad du vill. Sålänge du inte trycker upp det i ansiktet på mig. Vad skulle du tycka om jag trodde på en stor penis-gud, skulle du vilja att jag körde upp den i ansiktet på dig?"

Tycker jag passar ganska bra här

Satt och...blev bara sur på killen i videon..mest för att jag känner ganska många som är allt för lika honom för att det ska va bekvämt

Vad glad att du känner någon, jag känner inte en j*vel.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Jag tycker att fanboys är oerhört viktiga för att vissa företag ska överleva. Kolla bara på AMD tex.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

hmpf

Blev mest irriterad på honom. Får folk inte nog av det där tjatet på forum och i kommentarer till artiklar? För övrigt så är andra fanboys precis lika illa oavsett om det är Android, AIK eller Jehovas vittnen.

Hopplöst att försöka få en objektiv bedömning om en telefon för den är antingen bäst eller sämst - något annat finns inte. Jag kommer i vilket fall som helst att fortsätta köpa telefoner precis som jag vill - android, ios, wp8 om vartannat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag gillar Apple. De gör mycket bra produkter och har otrolig kvalité. Men jag skulle inte klara mig utan en Windows baserad dator pga spel annars skulle jag nog ha en Apple baserad dator just för att de är snygga och inga jävla sladdar.

Jag äger ingen Apple dator men många Apple produkter. Jag jobbar däremot med en iMac 27" i7 med SSD, otrolig maskin.

Otrolig maskin? Om du tittar på prislappen och jämför med vilken annan dator som helst, vad har då din mac som gör den otrolig? :S Svårt att se det bara

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Flame on!

http://furiousfanboys.com/2010/09/well-call-it-a-mac/

Ber inte om ursäkt på förhand, det är ett skämt, och ett roligt sådant

Jag väntade på att slutklämmen skulle vara Android faktiskt Till att börja med så var det en robot (Android), och sen var den plastig och mindre attraktiv att titta på. Säga vad man vill om Apple, men design är dom hejare på. Men den var rolig vilket som, och det var även filmen om Apple-fanatiker

Permalänk
Medlem

Har givit upp att snacka med personer som Han, känns som att snacka religion med en fanatiker. Du kan bara inte nå fram och dom vägrar lyssna oavsett när du visar bevis som motbevisar vad dom just sa. Apple fanboys är bland dom värsta som finns där ute, fattar inte hur dom kan ha blivit så fåraktiga med inga egna åsikter.

Hälften av min familj är Android och andra delen Apple, går ej att prata med dom om det och dom försöker hela tiden få oss andra att gå över oavsett vad vi säger och tycker, dom vill inte ens lyssna. Knäppt att folk ska bete sig så om något så löjligt som teknik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Det gäller inte enbart Apples fanboys utan fanatiker i överlag. Så en Samsung eller Intel fanboys hjärna kommer reagera på exakt samma sätt som hos en kristen eller en Apple fanboy. Är man en fanboy så har man en överdrivet stor känsla för något för något man tycker om.

Jo men saken är den att just hos Apple fanboys så var reaktionen större än hos fanboys till andra märken. BBC hade en riktigt bra dokumentär om det som jag såg i somras där de faktiskt tog några individer till en psykolog som gjorde en "avprogrammering", exakt samma som de gör med personer som fastnat i religiösa sekter. Riktigt intressant att se på faktiskt. Just i England så har de kontinuerlig forskning om just Apple och varför just det varumärket får sedan drivande kraft hos många vuxna personer, för någonting gör ju så att just Apple har blivit så pass engagerande som varumärke och det är inte endast deras produkter i sig som gör det.

Permalänk

apple/mac osv har alltid varit en sekt aka religion

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Killen i videon är en hipster. Fråga honom om hans musiksmak, hans kläder, hans heminredning, hans kamera. Såklart att han pratar så om sin Mac.
Det finns ingen anledning att prata likadant om sin Asus-dator eller om Bill Gates. Därför finns det heller ingen anledning för hipstern att stå där och prata om en PC.

Jag kan rekommendera boken "The Cult of Mac", som handlar om folk som tatuerar in Apple-loggor över hela kroppen och har seanser när de packar upp en ny iMac.

Att kalla dessa människor "fanboys" är ett understatement eller fullständigt onyanserat och det bidrar inte heller till att förstå varför människor fascineras av sin teknik. Hela det här forumet är ju fullt av människor som har snöat in på sin teknik.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag gillar Apple. De gör mycket bra produkter och har otrolig kvalité. Men jag skulle inte klara mig utan en Windows baserad dator pga spel annars skulle jag nog ha en Apple baserad dator just för att de är snygga och inga jävla sladdar.

Har de börjat tillverka Mac som är drivna av solceller nu också? Jävlar, vad tekniken går framåt hos dem!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

"Apple kan inte få virus" är ju en klassiker.

Hur många idioter som påstått detta har inte jag läxat upp? Det måste vara minst 10 stycken som jag fått rätta när det gäller detta. Hur kan man vara så himla arrogant och säga "Mac kan inte få virus." eller nonchalant emot andra när man säger detta och dom utsätts för virus iallafall.

Det blir nog rätt så roligt i framtiden när alla applefantaster får virus i sina produkter eftersom dom inte använder virusskydd. Trojanen flashback fick ju många apple-användare sig en törn av. Ja det kommer att bli tuffare i framtiden. Apples andelar på datormarknaden växer och då kommer fler och fler börja göra virus. Anledningen till att det finns så få virus dedikerade åt Apple är för att dom är en klar minoritet på datormarknaden samt att operativsystemet är Unix-baserat, det är mycket mer hållbart än windows och svårare att skapa virus till.

Under 90-talet så var ju det mycket kända virus som florerade runt på internet hela tiden. Är bekant med folk vars hårdvara kraschat totalt av virus eller trojan kommer inte ihåg. En liten ambulans med blåljus dök upp i botten av skärmen och åkte från det ena hörnet till det andra samtidigt som det gjorde sirenläten, sen slocknade datorn och sedan dess har den aldrig startat igen.

Åtminstone kommer Applefantasterna att se liknande saker i full HD kvalité.

Skrivet av Morkul:

Forskare har ju funnit att hjärnan hos Apple fanboys reagerar liknande som hos religiösa fanatiker. Så Apple är ju egentligen en religion och det gör denna film lite extra rolig.

Har jag aldrig hört talas om, har du några referenser? Har däremot läst en undersökning där man jämförde Applefans med icke-applefans. Applefans hade en attityd som liknar av rasism emot icke-applefans. Sen att dom själva var så himla mycket trendigare osv.

Men aja, trots allt, Gud kan ju inte få virus eller hur? Ditt påstående stämmer nog väl.

Skön video förövrigt. Folk som inte är rättfram stör mig oerhört mycket, förödmjukande och förnedring av dessa glädjer mig att se. Nu är det ju bara en film i komiskt syfte men den är baserat på oerhört oärliga applefantaster. Jag är lite intresserad av att köpa en MacBook och pratade lite med kompisarna som har en. Direkt kommer dom med idiotargument som heter goddag yxskaft. Notera då att jag är datanörd medan dessa inte är de, så jag ser igenom deras lögner direkt och när någon ljuger för mig, går jag alltid hårt på. Folk som inte gör de, borde åtminstone prova det, resultatet brukar bli roligt.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte.. Det mesta han säger stämmer ju, det går ju inte dra under stolen med
Jag bryr mig inte då jag tycker det är upp till användaren vad de vill ha för dator / os.

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem

Obekvämt nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Tvekar på att det kommer hända

Ska försöka säga detta så objektivt som möjligt, men jag är rätt säker på att själva...fanboyismen är mindre hos android, jämfört med Apple
Den finns där, självklart. Men med tanke på uttryck som Macism, Appleism och andra -ism'er innehållande Apple i helthet faktiskt existerar så...ja

Macism kan även leda till att andra religioner reagerar...

-----------------------

Ja, större fanboyism - men jag skulle också säga att hatet mot Apple/iPhone är oerhört mycket större också. Lite som folk som hatade Harry Potter eller Twilight när dom var populära. Den ensidiga, nästan fanatiska populäritet de böckerna/filmerna fick gjorde också att en rätt stor andel människor aggressivt hatade HP/Twilight och dess fans. Det är ju minst lika illa det - mycket energi som går till spillo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Vad är nyhetsvärdet i detta...?

Rolig eller inte, det videos som dessa som späder på sandlådekriget i forumet. Och nu ska det upp på förstasidan? Inte undra på att man inte pallar besöka Swec allt för ofta längre.

Jag undrar alltid varför folk besöker sidor de inte gillar...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Jag har aldrig någonsin stött på en appleanvändare som har använt exakt samma argument som han. Däremot användare av olika slag som säger vilka programvaror som jag klarar mig med, utan att ha en susning om vad jag använder datorn till.

Annars inom datorteknik så är jag mest sur, jag tycker de flesta inte lever upp till mina förväntningar. Men förklaring till det är att mina förväntningar nog inte är realistiska. Såsom om man köper en ny dyr nalle för över 5000kr så förväntar jag mig på att denna ska uppgraderas med nya os med kort varsel det närmsta året.

*edit*
Annars jag såg filmen innan och jag tyckte den ej var så rolig, jag gillade mer de andra gamla satir apple filmerna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".