Permalänk
Medlem

Fryser

Tjena!
Har problem med min "nya" dator (ca 1 år gammal). Exempelvis spelade jag League of Legends nyss, och helt plötsligt frös sig hela datorn, och blev tvungen att starta om. Ibland fryser den och får en blackscreen men kommer sedan tillbaka med exempelvis League of Legends nerkryssat. Händer inte bara League of Legends utan andra spel också.
Har inte hänt på ca 1 år, men installerade en ny version W7 och sedan dess har det buggat. Installerade då om W7 med samma skiva och gick bra tills idag, då den börjat igen (tre gånger idag).

Vad tror ni? Är det mitt W7 det är fel på eller min RAM/processor?

MvH
/Kr1lle

Permalänk

Posta gärna lite temps och specs.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kr1lle:

Tjena!
Har problem med min "nya" dator (ca 1 år gammal). Exempelvis spelade jag League of Legends nyss, och helt plötsligt frös sig hela datorn, och blev tvungen att starta om. Ibland fryser den och får en blackscreen men kommer sedan tillbaka med exempelvis League of Legends nerkryssat. Händer inte bara League of Legends utan andra spel också.
Har inte hänt på ca 1 år, men installerade en ny version W7 och sedan dess har det buggat. Installerade då om W7 med samma skiva och gick bra tills idag, då den börjat igen (tre gånger idag).

Vad tror ni? Är det mitt W7 det är fel på eller min RAM/processor?

MvH
/Kr1lle

Låter som att grafikkortet överhettar, eller att drivarna buggar.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

drivrutinsbugg låter det som iaf, haft nått liknande innan själv, fixade sig genom att byta upp alt ner i drivritins versionerna.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Temps är helt ok, och specs är:
Processor: Intel 2500K 3,3Ghz
Grafikkort: Radeon Gigabyte 6950 HD
RAM: 8GB
Nätagg: 800W

Hur byter jag drivrutinerna, och vilka drivrutiner?