[COD4] SweClockers.com - "SweC & SG | HC Mixed"

Permalänk
Moderator
Moderator

[COD4] SweClockers.com - "SweC & SG | HC Mixed"

Välkomna till SweClockers Call of Duty 4 server!

Som en del av satsningen i samarbete med Skyttegrav så har vi även fått husrum på en COD4 server! Utöver själva spelservern kommer det finnas en öppen Mumble-server med 100 slots som kan användas för kommunikation inom laget, och annat prat i mån av plats. Det vore jättekul att se många av er medlemmar på Mumble! För er som inte känner till Mumble är det ett alternativ till Teamspeak och Ventrilo som baseras på öppen källkod. Mumble @ Sourceforge.

Mumble.SweClockers.com "En för alla.."

I den här tråden kan ni diskutera allt som rör servern, men läs gärna igenom hela detta inlägg först!

Grundläggande:

  1. (skriv in serverparametrar)

Både rotationen av kartor och gameplay-regler kan komma att ändras utifrån medlemmarnas önskemål. Som alltid när det gäller nya spel/expansioner vet ingen exakt hur saker och ting kommer fungera i praktiken. Denna tråden kommer alltid att vara öppen här på forumet där ni kan ge feedback och förslag ang. servern, och vi admins kommer att läsa alla inlägg.

Serverregler

  1. Fusk i alla dess former är förbjudet.

  2. Chattar gör vi på svenska eller engelska.

  3. I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

  4. Stötande namn eller andra spelförstörande uppföranden är också mot reglerna.

  5. Team Damage i alla former är förbjudet. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

  6. Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

  7. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits").

  8. Så kallad Stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.

  9. Auto-balance kommer att vara påslaget, och admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.

  10. En server-admins uppmaningar skall alltid följas snarast - om du har klagomål på någon admin - kontakta den serveransvarige på Lan (at) sweclockers.com.

  11. Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

Administrering av servern
Dels har vi en egen adminstyrka av SweClockers moderatorer och frivilliga, dels så kommer vi att backas upp av Skyttgravs egna admins.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nemen så trevligt! Jag som precis rotat upp mitt CoD 4 igen

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nemen så trevligt! Jag som precis rotat upp mitt CoD 4 igen

Då är det bara att hoppa in sen då. Titta gärna in på mumble med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Väntar ivrigt på att servern ska komma upp så jag undrar ifall ni har någon ungefärlig tid på när servern kommer upp?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Inaktiv

Grymt att ni satsar på ett såpass "gammalt" spel!

Permalänk
Medlem

OMG! Det här är det mest episka jag skådat, vilket överjävligt fantastiskt initiativ. Jag trodde jag var den enda som fortfarande spela Call of duty 4.

Permalänk
Medlem

Underbart, börjat tröttna på att lira netsky mellan eslmatcherna!

Visa signatur

Corsair 800D
CPU 2600k@4.5GHz + H100 GPU 2 x EVGA GTX580 SLi MOBO Asus ROG Maximus Extreme IV B3
MEM 4x4GB Corsair Vengence SSD OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB + Corsair F40 PSU Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Fan va gött! idéer från min sida är:
Gametype: SnD
Slots: 10
Round limit: 20
Maps: Strike, crash, city streets, crossfire
Round length: 1:45 brukar den vara va?
Plant time: 5sek
Defuse: 7sek
Det hela rundas av med promod2.11

Permalänk

Spelat Cod 4 och endast Cod 4 sedan starten, byter permanent till Mac igår. Spazmar ur nu.. Kommer göra allt i min makt för att få lira på swecs egna server

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Spelat Cod 4 och endast Cod 4 sedan starten, byter permanent till Mac igår. Spazmar ur nu.. Kommer göra allt i min makt för att få lira på swecs egna server

fungerar inte CoD 4 på mac? om inget annat boot camp gogo

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

fungerar inte CoD 4 på mac? om inget annat boot camp gogo

Googlar förtvivlat efter svar! Annars så har jag ju lite burkar jag kan lira på. Men, det är ju inte lika legit

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Googlar förtvivlat efter svar! Annars så har jag ju lite burkar jag kan lira på. Men, det är ju inte lika legit

Ja det finns ju cod 4 till mac allafall, men antar att det är cod 4 till windows du har?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja det finns ju cod 4 till mac allafall, men antar att det är cod 4 till windows du har?

Yep, men har noterat att man får mest utav råprestandan i maccen (MBA 2012 13") om man kör via bootcamp, så det blir till att setta upp det

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Moderator
Moderator

Namn uppdaterat, detaljer och inställningar kommer. Happy gaming!

PS: Det kommer att ta ett par dagar innan vi som admins är fullt inkörda så hoppas ni förlåter en viss inkörstid.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Faaan vad gött.

Har inte kört Cod4 på evigheter.

Seriens stoltaste spel genom tiderna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Åh, sugen på att spela det igen!
Har tyvärr inte kvar spelet och kan inte hitta det... finns det på steam eller dylikt?
Har inga pengar nu, men när jag har så hade det varit roligt att ha en svensk server

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Åh, sugen på att spela det igen!
Har tyvärr inte kvar spelet och kan inte hitta det... finns det på steam eller dylikt?
Har inga pengar nu, men när jag har så hade det varit roligt att ha en svensk server

Ja det finns på steam

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När kommer servern startas?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Matheeeew:

När kommer servern startas?

Den är uppe, ska skriva in ip i första posten bara.

Edit: gametrackers uppe, tack till Jinx

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Fett nice, kommer köra på promod servern i helgen.

Permalänk
Medlem

Vilken patch är servern på? 1.6?

Permalänk
Medlem

Den rullar på 1.7.

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flinki:

Den rullar på 1.7.

Kanske kan vara en idé att lägga till det i startinlägget?

Patch 1.6: http://tinyurl.com/9hwdcu8
Patch 1.7: http://tinyurl.com/8hvc5pn

^ För er som inte orkar googla fram det som installerar om spelet. Kanske lägga till det i startinlägget med? Desperata försök från min sida att få igång spelandet av det här fantastiska spelet. Hoppar in på mixed i eftermiddag/kväll, hoppas jag får lite sällskap!

Permalänk
Medlem

Tänkte hoppa in på promod servern i helgen men nu när jag ser att t.ex broadcast är med i map rotationen så vet jag inte. Om nån vill spela PCW kan ni adda mig på skype: Luffaren1337

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av aml417:

Tänkte hoppa in på promod servern i helgen men nu när jag ser att t.ex broadcast är med i map rotationen så vet jag inte. Om nån vill spela PCW kan ni adda mig på skype: Luffaren1337

Vi ser gärna att ni kan hjälpa till med att posta en kartrotation till servrarna. Så det är bara att post på med förslag

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av aml417:

Tänkte hoppa in på promod servern i helgen men nu när jag ser att t.ex broadcast är med i map rotationen så vet jag inte. Om nån vill spela PCW kan ni adda mig på skype: Luffaren1337

Skrivet av Jinxswe:

Vi ser gärna att ni kan hjälpa till med att posta en kartrotation till servrarna. Så det är bara att post på med förslag

JinxSwe är förresten en av serveransvariga hos SG, om det inte framgått.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vi ser gärna att ni kan hjälpa till med att posta en kartrotation till servrarna. Så det är bara att post på med förslag

Dom flesta som fortfarande kör COD4 promod kör antagligen mix wars/PCW och jag gissar på att dom, liksom jag, vill spela dom barnorna man kör på i wars. Bara en tanke från min sida.

Permalänk
Medlem

Var precis inne och spelade lite 1on1 mot en random, fan vilken härlig känsla att spela igen. Hoppas dock att det blir mer drag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Var precis inne och spelade lite 1on1 mot en random, fan vilken härlig känsla att spela igen. Hoppas dock att det blir mer drag.

Sitter själv och spanar på den lite nu och då. Hoppas det kommer inte lite folk

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag får ingen kontakt med servern

Visa signatur

Den dagen, den sorgen