Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Medics som resar enbart för poängens skull! Hatar att bli dödad gång på gång efter res

Permalänk

Jag retar mig mest på mig själv att jag blir dödad före den jag själv försöker döda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warqazm:

Medics som resar enbart för poängens skull! Hatar att bli dödad gång på gång efter res

Nu får du ju inte en till death till din K/D om du inte faktiskt accepterar "ressen". Är det en dålig position du blir "ressad" i så är det bara att avböja

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nu får du ju inte en till death till din K/D om du inte faktiskt accepterar "ressen". Är det en dålig position du blir "ressad" i så är det bara att avböja

Tror han syftade på att de ressar när man ligger framför fienden och dör direkt när man blir ressad (hinner inte avböja). Vilket resulterar i att man får vänta längre på att respawna där man vill = sjukt irriterande.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte bry mig allt för mycket om plattformen bakom spelen(Steam/Origin), trots att man är beroende av plattformen som ofta strular. Men idag gick insåg hur mycket kontroll man ger dessa plattformar utan att veta om det. Jag syftar på Origin och många känner säkert till att det pratades om EULA för Origin som omfattade att man ger applikationen tillgång till hela filstrukturen.
Det här är inget jag har brytt mig och trodde att det har att göra med någon typ av indexering av spelen.
Men jag blev mäktig förvånad idag när jag installerar Battlefield 3 och upptäcker att Origin läser av filstrukturen, och att den faktiskt går längre än så och börjar rota i filer på andra diskar. I mitt fall har jag märkt hur Origin läser igenom och låser filer på min data-disk under installationen av Battlefield 3. Trots att Battlefield 3 och allt som har med Origin att göra, ligger på min andra disk som är min systemdisk. Det är ganska sjukt vilka villkor man som slutanvändare "tvingas" gå med på, speciellt när det kommer till spel distribuerade av EA.

Permalänk

Knugen: Jag har för mig att man kom fram till att Origin söker igenom alla diskar för att lägga till eventuella EA-spel i Origin, ungefär som att Steam kan scanna och lägga till dina spel i biblioteket. Den skickar inte hem data till EA och spionerar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Knugen: Jag har för mig att man kom fram till att Origin söker igenom alla diskar för att lägga till eventuella EA-spel i Origin, ungefär som att Steam kan scanna och lägga till dina spel i biblioteket. Den skickar inte hem data till EA och spionerar inte.

I det här fallet har Origin läst av och låst filer på den andra disken.

Permalänk
Medlem

DETTA RETAR JAG MIG MEST PÅ, så irriterande när det händer hahahahah

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

There is a new game update available for Battlefield 3. At this time, Origin is experiencing an issue that in some instances causes it to incompletely install the update, which may prevent some players from playing the game. After installing the update and attempting to join a match, you may receive an error message stating "You need to install the game first"

To fix this issue:

1. Install the update via Battlelog.
2. In the Origin client, right click on Battlefield 3 and choose "Repair Install".
3. Launch the game again, try to join a match via Battlelog

If this still does not solve the issue, you may need to reinstall Battlefield 3.

Var nästan nära att jag slängde ut Battlefield 3 (med andra ord datorn) genom fönstret, innan jag hittade lösningen på spelets problem.
Varför kan de inte lägga upp någonstans vad som ska göras om spelet inte funkar efter att man installerat en ny patch, när de vet att den kan orsaka problem?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Jag retar mig som faen på att det ska vara problem efter varje patch som släpps.. Inte en enda gång har det gått utan problem efteråt för mig. En gång är ingen gång.. men varje gång är för mycket!!!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Det här med "Bad luck". Sitter i en chopper med 4-5 spelare, kartan har nyss startat. Blir beskjuten med nån mg ovanför en en flagga. Plötsligt dör bara jag och det står "Bad luck". Har även hänt i en ribb dock inte vid nån flagga. Kanske har hänt 4 gånger sammanlagt.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Det jag retar mig mest på numera är ljuset i spelet. Det är helt åt helvete. Vad tänkte de på? Man blir bländad av ljuset var man än går bara för att utvecklarna tycker det är coolt med så mycket effekter som möjligt. Jag tycker det är störigt. Vad tycker ni?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Det jag retar mig mest på numera är ljuset i spelet. Det är helt åt helvete. Vad tänkte de på? Man blir bländad av ljuset var man än går bara för att utvecklarna tycker det är coolt med så mycket effekter som möjligt. Jag tycker det är störigt. Vad tycker ni?

Jag håller med dig, det är bara irriterande. Det känns som att köra i bil i mörker och helt plötsligt få möte av en bil med helljus, som lyser rakt in i ens själ.

Permalänk
Medlem

Att jag fortsätter och stirra mig blind på K/D ration även fast jag har gett mig fan på att jag inte ska bry mig..

Varför överhuvudtaget ha med en K/D ratio i ett spel som är uppbyggt på Teamplay förresten?

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Att de fortfarande inte bytt plats på pistolen och huvudbössan i mousescroll-listan...

Permalänk
Medlem

Hur överdrivet bra luftvapnet är på att se infanteri. Lite realism är väl inte för mycket att begära. Jag flyger inte mycket själv men när jag nu gör det händer det ofta att jag kan markera infanteri jag inte ens kan se på skärmen.

Det blir så avgörande vem som har bäst piloter och gör recon klassen överflödig. Varför lira aktiv recon när din huvuduppgift görs bättre av en kille i pansarflyg.

Permalänk

När någon får t.e.x. en tank, så kör de bara iväg, o väntar aldrig på någon annan. Inte ens 5 sek.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

När någon får t.e.x. en tank, så kör de bara iväg, o väntar aldrig på någon annan. Inte ens 5 sek.

Du har lirat armored kill hör jag xD
Existerar väl i vanilla BF också men det blir ju extra tydligt i AK.

------

Vad är poängen med dessa dinosaurier och tomtar, inget som stör men det retar mig vad vill de säga med det egentligen? =S

Permalänk
Medlem

Hej, har inte installerat bf3 ännu, ska bara beställa min nya dator. Men jag är en gammal bf fan, har spelat sen första början, men tycker att dom nya bf serierna är för svåra i vissa lägen. Tänker mest på snipers och flygplan.

Nu till frågan, som sagt så har jag inte spelat nya bf3, men finns det servrar där man har tagit bort dom irriterande objekt, och kan man göra det själv om man skulle sätta upp en server? Typ bort med flygplan,eller kanske rpg´s. Kanske bara tillåta 1 sniper per lag osv. Modda det lite.

Mvh Daza.

Permalänk

Mina medspelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Visst, gammal tråd, men själv tycker jag BF3 är mer eller mindre buggfritt, den enda bugg jag kan tänka på är att mitt jetplan eller liknande kan nån enstaka gång studsa upp från marken var 1000e gång, men det är absolut inget jag retar mig på, tvärtom, jag skulle vilja att det hände oftare.
Nåväl, denna tråd är inte om buggar utom vad som retar en i BF3, om nu trådens namn är korrekt.

Kan tycka att jag dör för lätt medans andra inte dör! Men så är det i precis alla fps jag har spelat. Men det har ju bara med att jag råkar missa xD
Smaw/rpg/m320/Claymore är jävligt jobbig på stadsmappar eller liknande men väldigt många servrar har dem bannade. C4 och mortar ser jag som mindre problem.
Det är nog allt, försökt tänka ut mer irriterande saker i BF3, förutom då få tillfällen det går åt helvete.
Angående Origin/Battlelog så ser jag inga nackdelar med det. Visst, de första månaderna var lite kaotiskt med det men det har löst sig totalt.

Skrivet av Daza:

Hej, har inte installerat bf3 ännu, ska bara beställa min nya dator. Men jag är en gammal bf fan, har spelat sen första början, men tycker att dom nya bf serierna är för svåra i vissa lägen. Tänker mest på snipers och flygplan.

Nu till frågan, som sagt så har jag inte spelat nya bf3, men finns det servrar där man har tagit bort dom irriterande objekt, och kan man göra det själv om man skulle sätta upp en server? Typ bort med flygplan,eller kanske rpg´s. Kanske bara tillåta 1 sniper per lag osv. Modda det lite.

Mvh Daza.

Yes det finns.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Skrivet av Warqazm:

Medics som resar enbart för poängens skull! Hatar att bli dödad gång på gång efter res

Varför ställer du dig upp då? Om du skiter i det så kan dem ju inte ressa dig mer. -_-

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

http://www.youtube.com/watch?v=nqkiUF0NTac

DETTA RETAR JAG MIG MEST PÅ, så irriterande när det händer hahahahah

Man brukar bli kallad hacker när det händer, om man är den dom försöker kniva.

Jag får väldigt röda ögon om jag spelar Bf3 mera än en timme i sträck. Sjukt irriterande.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Frånvaron av random squadmates som tänker efter.

Permalänk

Siktar på någon med sniper, skjuter, och medans kulan är på väg vänder de håll, och man får miss.

"Your team lost" - hela jädra tiden. Känns som om jag inte själv tar varenda flagga så torskar mitt lag.

Stå bredvid en support. Spamma Q för ammo, ställa sig framför de, kanske dra ett par bulor på de. Men inte kommer det ammo.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Siktar på någon med sniper, skjuter, och medans kulan är på väg vänder de håll, och man får miss.

"Your team lost" - hela jädra tiden. Känns som om jag inte själv tar varenda flagga så torskar mitt lag.

Stå bredvid en support. Spamma Q för ammo, ställa sig framför de, kanske dra ett par bulor på de. Men inte kommer det ammo.

Upplever samma skit. Hur bra man än spelar själv så förlorar laget helatiden. Min Win/Loss har varit 2+ någonting. Nu ligger den på 1.35.

Sen så stör jag mig på folk på Webbhallens Noshahr TDM servrar som sitter på lyftkranen och slänger ner C4. Även folk som parachute droppar med C4 är irriterande. Så jävla Low om jag ska va ärlig.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Små grupper, ingen voip. 95% av folket som lirar fattar inte att man måste lämna ut ammo, 60% fattar inte att man måste lämna ut medic, 40% fattar inte att man måste revivea.

Permalänk
Avstängd

Cp admins som kickar för att man äger dem är det som jag irriterar mig mest på, händer nästan varje dag.
Efter det lackar jag på teammates som campar istället för att cappa flaggor

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Cp admins som kickar för att man äger dem är det som jag irriterar mig mest på, händer nästan varje dag.
Efter det lackar jag på teammates som campar istället för att cappa flaggor

När halva laget spawnar som recon så vet man hur det slutar

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED