Diablo 3 Buggad Barb?

Permalänk

Diablo 3 Buggad Barb?

Efter strax under 200 timmars lirande på min barbar har tankarna farit iväg lite gran.
så jag tänkte att jag måste ju bara skapa en tråd om detta bara föra att höra om någon annan haft samma "otur" som jag.

tanken har bara slagit mig att jag ALDRIG hittat en Legendary, Ej heller en Set-item
trots 50-60 butcher runs, farmande lite överallt på inferno med 5 valors och lite MF-gear här och där samt letande i alla möjliga grottor och treasure-chest´s.

nu tror jag inte att min barb är buggad eller att det är något "fel" på den. men ibland börjar man ju fundera,
hittat kanske 5-6 legendarys med min DH på 45 timmar.

så nu vänder jag mig till er som har ungefär samma gametime, kanske köttar runt med en barbar eller vad vet jag.
äre någon fler som har "nollat" än så länge?

hadet bra där ute!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Jag har 428 timmar spelade på min barbar.

Idag har jag kört kanske 10-15 speedruns för Paragon XP. Hittat 3 st legendarys, varav 1 av dem var set items.
Brukar minst hitta 1-3 per dag beroende på självklart hur mycket tid jag lägger ner på att köra. Men minst 1 om
jag inte är riktigt lat dvs. Men jag hade en riktigt seg period utan set item dock. Körde kanske sedan 1.0.3
utan att hitta en enda set item, med legendarys droppade lite då och då, men till sist kom ett set item för mig
och nu har det blivit mer frekvent. Men jag tror det mest beror på att man kanske haft lite otur eller att man
har mer tur nu. Svårt att säga, men men.

Hoppas det kanske hjälper att höra att man hittar lite ibland som barbar med ;P

För övrigt kör jag act 3 runs, springer baklänges från Azmodan i de mest monstertäta områende i act 3.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

jag har kört en 120 timmar eller något sådant med min dh, jag har lyckats hitta 2 legendaries, men det var innan 1.0.4 patchen så jag vet inte riktigt hur det är nu. jag har en wizard också på en 60h, aldrig hittat en legendaries me den... så iaf Innan patch 1.0.4 är/var du inte ensam iaf

dumt misstag^^
Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Samma här. Spelat runt 250h på DH/Monk och jag har inte fått någon legendary på någon av gubbarna.

Permalänk
Medlem

Ca 200h på DH / Monk här med har resulterat i 2 legendarys 1 set. 1 legend var recept så den fick jag 9 mille för.. men ändå. Inte kul.

Har slutat spela för ett par veckor sedan. Förstår inte vad som är meningen med denna grind... att spela Diablo 3 känns ungefär som att gå till jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Har slutat spela för ett par veckor sedan. Förstår inte vad som är meningen med denna grind... att spela Diablo 3 känns ungefär som att gå till jobbet.

Precis som D1 och D2 så är det ju grinden efter gear som är själva spelet, känns det som att jobba så är det ju definitivt inte för dig
För mig så ger grinden efter gear en anledning att spela, utan den så är spelet avklarat för länge sen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Precis som D1 och D2 så är det ju grinden efter gear som är själva spelet, känns det som att jobba så är det ju definitivt inte för dig
För mig så ger grinden efter gear en anledning att spela, utan den så är spelet avklarat för länge sen.

Om du såg D2 som en gear grind så gjorde du helt fel.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skater93:

Om du såg D2 som en gear grind så gjorde du helt fel.

om du ser d2 som icke grind så har du fel, de enda man gjorde va o kötta upp sina karaktärer så fort som möjligt, tristram runs, cow runs, diablo runs, baalruns. och alla rundor man använde sin sorc o tele ner till andariel, mephisto osv för att få bra drops, eller varför inte grinda att få ihop alla nycklar för pandemonium questet så man kunde dra o döda alla uber bossarna, och inte för all gear man fixa för att klara av allt dedär...många timmar grind där

sry för offtopic, men folk som säger att (åtminstonde) d2 och d3 inte e grindspel har fel .punkt. sen att d3 har lite mer innehåll med achievements, bygga egna prylar och allt är ju en annan sak

edit: jag säger det inte som negativt med allt grind, de e sjukt kul

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk

Har ca 350 timmar på min barb, 1 set item å ca 10 legendarys. Sen förstår inte jag heller grinden för bättre gear. Som det är nu springer man ju åttor runt mobsen medans man röker och tar sig en kopp kaffe, det med halvtaskig utrustning. Ända orsaken jag ens tar mig kraft att lira är så jag ska slippa höra brorsans gnat. Tack gode gud för Borderlands på fredag.

Permalänk
Medlem

Spelar DH. Har 380 timmar med 2 legendary totalt. Bägge totalt värdelösa. 0 set items.
Men det är så Blizzard vill ha det.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Precis som D1 och D2 så är det ju grinden efter gear som är själva spelet, känns det som att jobba så är det ju definitivt inte för dig
För mig så ger grinden efter gear en anledning att spela, utan den så är spelet avklarat för länge sen.

Varför är det så många som säger detta? Var det bara jag som gearade i D1 och D2 för PVP och att försöka nå max level? Att nå lvl99 i d2 till exempel var inte direkt något man ville göra med dålig gear då man fan förlorade hur många timmar som helst av att dö mot slutet, PVP var också en jävla morot för att geara då man kunde piska upp folk med sin surt förvärvade gear Att man gearade bara för att geara i diablo känns imo som en jävla myt.

Permalänk

Gissar att jag ligger mellan 50-100 legendarys nu och 0 set items så visst är det random

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Varför är det så många som säger detta? Var det bara jag som gearade i D1 och D2 för PVP och att försöka nå max level? Att nå lvl99 i d2 till exempel var inte direkt något man ville göra med dålig gear då man fan förlorade hur många timmar som helst av att dö mot slutet, PVP var också en jävla morot för att geara då man kunde piska upp folk med sin surt förvärvade gear Att man gearade bara för att geara i diablo känns imo som en jävla myt.

PVP i D2 var ju hur trist som helst och att få en char till 99 var rätt meningslöst, slutade ofta spela mina chars runt level 95, enda jag fick upp till 99 efter att de gjorde så det faktiskt tog mer än några dagar var när jag spelade tillsammans med world first 99 i första ladder säsongen.
Och att nå 99 i D2 kunde du göra naken om du så ville, tog bara lite längre tid och krävde att du spelade med andra.
Men tittar man på spelet i sig så var det ju bara en gear grind, man drog antingen cow level eller CS/Baal runs om och om igen med ca 20 games per timme.
D2 är nog det spelet jag lagt ner mest tid på förutom WoW, men mellan D2 och D3 så tycker jag D3 är ett mycket bättre spel på alla sätt och vis. Det enda jag egentligen saknar från D2 är 8 spelare i multiplayer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ni som aldrig har hittat en legendary måste öppna ögonen =D
Hittat 3st under tiden jag tog 1-60 en HC char, igår fick våran grupp(4spelare) upp 3 legendaries.
Mellan oss 6 som spelar tillsammans så har vi nog hittat alla (om man inte räknar de nya förbättrade versionerna)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ni som aldrig har hittat en legendary måste öppna ögonen =D
Hittat 3st under tiden jag tog 1-60 en HC char, igår fick våran grupp(4spelare) upp 3 legendaries.
Mellan oss 6 som spelar tillsammans så har vi nog hittat alla (om man inte räknar de nya förbättrade versionerna)

Nja, det e nog många som aldrig fått någon, har personligen hittat runt 50 st men det kan gå lång tid mellan drops och sen plötsligt får man 10 på några dagar.
Jag har levlat 4 HC chars och har hittat 1 legendary och 1 set i HC, legendary i normal a3 på min första HC char och set i inferno a1 på min senaste och fortfarande levande char.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

så du har 5-6 legendarys på 245 timmar? tog mig 200+ att hitta min första, man dödade ju inte snabbt i början
numera får jag i snitt 2-5 / dag så beror väl mer på hastighet änn speltid

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

300h barb tog mig till lvl 19 paragon level innan jag hittade min första legendary. 2 timmar senare fick jag en till.

Först en Dead man's legacy som jag sålde för 185euro på rmah och sen en Vile Ward som gick för några mille på GAH xP inte fel.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk

Ni som får en massa legends, har ni maxat magic finden?

Jag har ungefär 72%. Jag vet, väldigt lite. Men va fan, man borde väl hitta 1 legendary på låt oss säga 25 timmars speltid?

Permalänk
Medlem

Du har ju dock mindre % chans att hitta legendary o set i ACT 1, sen 1.0.4 så har alla class specific set delar blivit ilvl 63 och alla ilvl 63 legendarys droppar bara i "late inferno" vilket är act 3 och 4 .. Så de enda legendarys du kan hitta är de som är ilvl62 o lägre, chansen att hitta legendarys ökar med mfen, jag ligger på 150% o hittar en i veckan kanske, dock så lirar jag bara kanske 40 timmar i veckan ..

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Ni som får en massa legends, har ni maxat magic finden?

Jag har ungefär 72%. Jag vet, väldigt lite. Men va fan, man borde väl hitta 1 legendary på låt oss säga 25 timmars speltid?

hört att 300% ger typ 0.3% mer chans o hitta en legendary eller nåt i den stilen, var orelevant lågt iaf

går ju inte direkt att mäta i speltid heller för alla dödar ju mobs olika fort

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

hört att 300% ger typ 0.3% mer chans o hitta en legendary eller nåt i den stilen, var orelevant lågt iaf

går ju inte direkt att mäta i speltid heller för alla dödar ju mobs olika fort

Ah jo jag håller med, men de ökar lite iaf .. MF påverkar ju mest ilvl på items.

O ja det är ju sant! Vet inte exakt hur många elite kills ja fått, får kolla upp de!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Ah jo jag håller med, men de ökar lite iaf .. MF påverkar ju mest ilvl på items.

O ja det är ju sant! Vet inte exakt hur många elite kills ja fått, får kolla upp de!

kollade mitt nu för skojs skull, kanske har hittat runt 30-50 legendarys totalt på 26k elite kills, 411k totalt kills

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

2 legends på 2500 elitekills just nu... innan dess fick jag 4 st på 3 runs..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Fick min första riktiga legendary igår (endast hitta en tidigare, ett par lvl 8 boots)
vilket var hellrack -.-' som jag redan har 2 st av (en till scundrel och en till mig) fast nu fyndade jag thing of the deep så nu åker hellracken till kistan

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Du har ju dock mindre % chans att hitta legendary o set i ACT 1, sen 1.0.4 så har alla class specific set delar blivit ilvl 63 och alla ilvl 63 legendarys droppar bara i "late inferno" vilket är act 3 och 4 .. Så de enda legendarys du kan hitta är de som är ilvl62 o lägre, chansen att hitta legendarys ökar med mfen, jag ligger på 150% o hittar en i veckan kanske, dock så lirar jag bara kanske 40 timmar i veckan ..

Så summa summarum, man ska ge fan i att lira act 1 och 2?

Gud vad tråkigt. Jag tycker att det finns en del bra runs i act 1 och 2 som jag tycker är skit roliga att köra. Men om det är så att det som droppas bara är skit på act 1 och 2 så borde det vara hjärndött om man är ute efter legendarys att lira där. Hur är det med rares? Samma där? Jag märkte för 2 dagar sen när jag lirade Act 3 att rares är bättre där.

På ett sätt är det faktiskt lite tråkigt. För att få så bra dropp som möjligt så ska man köra act 4. Det blir ju lite enformigt, miljömässigt. Och i slutändan jävligt tråkigt.

Borde kanske poängtera att jag har inte lirat D1 eller D2. Det kanske var samma där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Du har ju dock mindre % chans att hitta legendary o set i ACT 1, sen 1.0.4 så har alla class specific set delar blivit ilvl 63 och alla ilvl 63 legendarys droppar bara i "late inferno" vilket är act 3 och 4 .. Så de enda legendarys du kan hitta är de som är ilvl62 o lägre, chansen att hitta legendarys ökar med mfen, jag ligger på 150% o hittar en i veckan kanske, dock så lirar jag bara kanske 40 timmar i veckan ..

Där har du helt fel, du kan fortfarande hitta ilvl 63 på act 1 och 2, finns inget som hindrar dig, det enda som är att det är högre % chans att få hövlvl items ifrån act 3 och 4.

Såhär är % fördelad just nu.

Item Hell Act III/IV Inferno Act I Inferno Act II Inferno Act III/IV
iLvl 61 9 % 18% 19% 24%
iLvl 62 2% 8% 12% 16%
iLvl 63 0% 2% 4% 8%

Sedan kommer ju patch 1.0.5 snart troligen, och då kommer troligen dropchanser ändras igen, eftersom dom kommer göra att man kan ställa en svårighetsgrad mellan 1 - 10. Aktiverar man 10, så kommer mobs tåla väldigt mycket mer osv, samt att ( min egna gissning då dev bloggen inte kommit än ) drop rates kommer ändras om du kör t ex 10 i svårighetsgrad

Edit 2:

You will be able to set Monster Powers from 0 to 10 before the game starts. The higher the number the more life and attack the monsters will have. Elite packs may even drop more loot than normal. This also increases gold reward and loot quality
"players will be back in the game world in every corner to find to the mysterious clues and objects, and then piece together the challenges purgatory system."
"Purgatory device to challenge the players to have reached 60 to be eligible to enter. The official pointed out that this copy will be a completely new architecture, although there will be no new Boss and monsters"
It "bears unique treasures waiting for players to come to explore, including the legendary ring new 1.05."
These rings will be Bind on Account, and can not be traded!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Ni som får en massa legends, har ni maxat magic finden?

Jag har ungefär 72%. Jag vet, väldigt lite. Men va fan, man borde väl hitta 1 legendary på låt oss säga 25 timmars speltid?

Jag har 110 utan valorbuffen och hittat ~50 legendaries totalt, ibland hittar man 10 på en vecka ibland dröjer det 100 timmar mellan dropsen.

Skrivet av Sushifrukt:

Ah jo jag håller med, men de ökar lite iaf .. MF påverkar ju mest ilvl på items.

O ja det är ju sant! Vet inte exakt hur många elite kills ja fått, får kolla upp de!

MF påverkar inte ilvl på items över huvudtaget.
MF påverkar chansen att ett item blir magic/rare/legendary/set samt om det blir rare så påverkar MF chansen att få 4,5 eller 6 prefixes.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag har fört statistik över alla mina drops sedan ett antal veckor och är nu uppe i ca 3k rares efter ca 75 runs i act 3 inf. Den run jag brukar köra är rakkis crossing (- (level 1 (minns inte vad den heter...)) - level 3 tills jag har 5 NV)) - sen ner mot cydea och azmodan.
Ganska konsekvent får jag en legendary var 10e runda, och dropraten verkar vara ungefär 0,4 % beräknat på antalet rares.
Behöver jag ens säga att alla legendaries jag har hittat (förutom ett recept) har varit värdelösa.

Detta med maxad MF (388% med 5NV och follower) vid elitgrupper. Har drygt 200 % MF utan 5NV och innan gear switch vid elitgrupper.

Permalänk
Medlem

Ni som hittar Legendaries varje dag lär ha 300 MF.
Jag (som bara har ca 100% med lite paragon och fullstackad valor) har bara hittat en legendary efter 120 timmar spelande.

Edit : Läste precis TiasE:s inlägg.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

har en dh på 40 timmar 0 leg och 0 set items

har 1 monk 50 timmar 0 leg och 0 set

har 1 wd 120 timmar 3leg och 0 set

dock var leg så dåliga att man fick typ 30k på ah.....

på wdn har jag spelat med 340mf också ingen skillnad då har endast hittat 1 gul som jag fick runt 500,000 på ah för annars 20-50k drops.

då har jag kört butcheruns och sigebreaker och azmodan

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4