Är det lätt att hitta Compaq Presario 5000 - 7000 datorer?

Permalänk
Medlem

Är det lätt att hitta Compaq Presario 5000 - 7000 datorer?

Tjena, alla glada människor!

Har varit borta från Sweclockers ett tag, plugget börjar och haft en skön sommar.

Haft tag på rätt så mycket gamla prylar och spel under lovet.

Mus: Microsoft Mouse 2.1A, Logitech Marble FX, Standard Compaq två knappars mus
Tangentbord: Microsoft Keyboard Elite, Microsoft Natural Multimedia Keyboard
Spel: Lite för mycket att nämna...

___________________________________

Men till huvudämnet nu.

Jag har haft en Compaq Presario 5000 (tror jag) med en AMD Duron processor. Älskade den som en ung 5 åring, den hade nästan allting perfekt. Skärmen, musen, tangentbordet, högtalarna och datorn. Synd att han dog vid 2007, datorn vägrade starta och blev lämnad i skroten.

Men nu är det 2012, jag har alltid beundrat familjedatorer som stora datortillverkare säljer. Året va 2000 vi köpte pc:n och jag vill ha en sådan igen!

Bild:

Har kollat i blocket och tradera. Överraskande finns det rätt så många till salu!

Problemet är att jag inte kan köra än. Frågan är...

Är Compaq Preasrio 5000 - 7000 datorerna väl spridda att hitta någon nära! Jönkpings län fortfarande... skulle vara skönt att få uppleva min barndomsminne igen!

- Martin Vu

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

En sån kastade jag i våras. Inga som helst fel på den men inte nog gammal att spara på.
Tror musen blev kvar annars har nog allt åkt iväg

Permalänk
Medlem

En sån har jag stående i en kompis förråd i Göteborg. ^^ Försökte göra om den till en Windows 98-dator, men det ville sig inte riktigt. Den hade ju Windows Me från början, men eftersom jag formaterat den så är det ganska kört nu. Och skärmen med högtalare slängde jag för några månader sedan, eftersom jag skulle flytta och den tog upp mycket plats.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Gigabyte Z270P-D3 | Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB | be quiet! Pure Rock | MSI GeForce GTX 1070 8GB QuickSilver OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance | Samsung 850-Series EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | ASUS DVD±RW DRW-24D5M | Windows 10 HOME | LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande kvar hårddisken från min med partitionen för Windows ME intakt

Permalänk

Har stött på två av dessa, så tror inte det är brist på dem direkt. Dock får du passa på nu medan den fortfarande finns, som allt annat kommer de förr eller senare vara en raritet. Gillar förövrigt chassit, använde ett sådant chassit åt datorbygge till mor min för ett par år sedan, stabil låda som ser bra ut.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Rekordmedlem

Skänkt bort totalt 3st, men har fortfarande några skärmar stående som ingen velat ha.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag har en Presario Internet PC 5722 i drift (idag 2012) hos farmor. Lite långsam med dagens mått mätt men den gör sitt jobb. Den har dock den äldre designen med lucka över cd läsaren. P3 500mhz, 256mb ram. Var sjukt snabb när det begav sig våren 1998

Visa signatur