Permalänk
Medlem

SweC Bronies

Har vi några sådana?

Hoppas vi kan vi igång lite diskussioner I denna tråd
kanske till och med en lista.

Hoppas vi kan ses på nåt konvent, te.x Närcon! ^^

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Ja någon finns det iaf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Vi finns lite här och där. Men håller förhållandevis låg profil på swec, tack och lov. Mest för att det ändå är ett datortekniskt forum till största delen och livsstil i fjärde hand men antagligen även för att i stort sett hela nätet i övrigt är bloatat av ponys och dess hejarklack och man behöver hålla sig undan från godis så man inte tröttnar och blir tjock.

Aaanyhow, hej.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Efter lite googlande så ser jag att en "Bronie" alltså är en person som tittar på "My Little Pony: Friendship is magic", och att termen myntades på 4chan.

Spontant undrar jag då om detta är något ni aktivt identifierade er med med innan ni hittade det på 4chan/9gag/reddit eller var ni nu kan ha sprungit på termen, före ni visste vad det kallades, eller om ni bara ville hänga på en hype?

(Inget fel i att hänga på en hype då och då, jag är bara nyfiken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Efter lite googlande så ser jag att en "Bronie" alltså är en person som tittar på "My Little Pony: Friendship is magic", och att termen myntades på 4chan.

Spontant undrar jag då om detta är något ni aktivt identifierade er med med innan ni hittade det på 4chan/9gag/reddit eller var ni nu kan ha sprungit på termen, och visste vad det kallades, eller om ni bara ville hänga på en hype?

(Inget fel i att hänga på en hype då och då, jag är bara nyfiken)

Kan inte tala för alla.
Jag såg bl.a. bilder och fraser från serien på bl.a. 4chans /a/ och /b/ (som nu är portat därifrån, tack och lov), YouTube, Dagobah och dylika siter. Eftersom kvalitén såg ut att vara hög och jag är ett fan av animerat så kollade jag ganska omedelbart upp detta, trots att det varken var anime eller klassiskt animerat och att det var från den sexistiska franchise man avskydde då som nu. Tog inte många avsnitt innan jag bestämde mig för att tycka om't på riktigt. När jag först hörde om begreppet brony vet jag inte, men det var antagligen i samband med någon som störde sig på att vuxna män sitter och cloppar loss till småtjejers leksaker. Ett skällsord, som man tog till sig och senare förstod var en positiv term myntat av fansen själva.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Sådant ja. Regel 34 är lika gällande som fysiklagar. Att folk ser snett på't, trots att de har befunnit sig på the Internets i några år har säkerligen med dess till synes lika natur med bestialitet att göra. Jag menar, det är ju tänkt att vara ponnys.
Men nope, är ingen (frekvent) clopper. Håller mig fortfarande till klassisk hentai.

EDIT: Ytterligare en tråd om bronies där clopping kommer upp som ämne.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

om nån cloppar eller inte kunde jag brytt mig mindre om, det är var och ens ensak, precis som fapping. :/

men trevligt att det finns några mlp fans här iaf ^^

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Entusiast

Jag, liksom Alakai, såg massa referenser till MLP över hela internet och tänkte att det kanske är värt att kolla upp. Den gamla serien jag mindes från barnprogrammen när jag var liten var ju ingen höjdare men folk envisades med att denna nya version var bra på riktigt. Jag är svag för teknade serier så jag jag gav det en chans och fastnade. Man bara måste älska en serie som har fått med hela gänget från The Big Lebowski och har en Pony som heter Derpy.

Undviker dock att kalla mig Brony för att slippa bli associerad med högljudda småglin och clopping.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hej.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Undviker dock att kalla mig Brony för att slippa bli associerad med högljudda småglin och clopping.

Diskuterade detta med fellow brony för några veckor sedan. Vi kom inte fram till något men kände igen oss i att det finns en betydande grupp som undviker kalla sig brony, framförallt pga just.. lite mindre städade fans.
Ostädade fans finns för varje fenomen, oavsett om det handlar om fotboll eller touhou. Det är förmodligen något annat som driver dessa personer än fenomenet i sig. Grupptillhörigheten är säkert viktigast.
Med tiden kommer de flesta ostädade fans att lämna skeppet för mer aktuella fenomen. Först då kan du möjligtvis kalla dig för brony utan att behöva skämmas. När det blivit retro :q

Skrivet av Malawie:

Hello~! ♪

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

MEN!

Läste snabbt och trodde nån hade gjort brownies med sweclockers loggan på.

Permalänk
Medlem

Att folk som är över 10 bast kollar på my little pony är för mig ett jävla mysterium,
är en grupp människor jag stoppar i samma fack som furries.

Permalänk

Hörde jag Brony?

Hai

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Notevenmad:

Hörde jag Brony?

Hai

Jag måste bara fråga er "Bronies". Finns det något sexuellt bakom ert intresse för ämnet, eller är det liksom bara en form av intresse som vilket annat?

Anledningen till att jag frågar är inte för att väcka anstöt eller liknande hos någon av "er", utan undrar bara huruvida det finns likheter med furries (som någon nämnde)? Vet ingenting om vare sig furries eller bronies, inte mer än vad jag har sett på Outsiders (vilket kanske inte är den bästa källan för info).

Så, hur förhåller det sig egentligen?

Permalänk
Skrivet av anon136741:

Jag måste bara fråga er "Bronies". Finns det något sexuellt bakom ert intresse för ämnet, eller är det liksom bara en form av intresse som vilket annat?

Anledningen till att jag frågar är inte för att väcka anstöt eller liknande hos någon av "er", utan undrar bara huruvida det finns likheter med furries (som någon nämnde)? Vet ingenting om vare sig furries eller bronies, inte mer än vad jag har sett på Outsiders (vilket kanske inte är den bästa källan för info).

Så, hur förhåller det sig egentligen?

För mig så är det så att jag tycker om serien väldigt mycket. Även som vuxen lär man sig mycket om TEX tolerans och förståelse. Sen är karaktärerna mycket intressanta. Det är inte bara för barn som skaparen har sagt. "Det är för barn och deras föräldrar"- Lauren Faust.

Om du undrar varför vi tittar på MLP så rekommenderar jag att du tittar på ett eller två avsnitt med ett öppet sinne, dock ska du inte känna dig tvingad till detta.

Frågan om det gäller något sexuellt bakom vårt intresse så kan jag säga nej, men det finns folk för allt. (Med tanke på Rule34).

Så kort sagt, vi gillar det för att det är bra och titta gärna på ett avsnitt.

Visa signatur

Billigt Gigabyte moderkort, C2D e4300 @3.0Ghz, 2 Gb Corsair DDR2, Artic freezer Extreme
Antec sonata 2, Hiper 530W, Geforce 8800GTX
Linux kan allt...förutom att vara Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Jag måste bara fråga er "Bronies". Finns det något sexuellt bakom ert intresse för ämnet, eller är det liksom bara en form av intresse som vilket annat?

Anledningen till att jag frågar är inte för att väcka anstöt eller liknande hos någon av "er", utan undrar bara huruvida det finns likheter med furries (som någon nämnde)? Vet ingenting om vare sig furries eller bronies, inte mer än vad jag har sett på Outsiders (vilket kanske inte är den bästa källan för info).

Så, hur förhåller det sig egentligen?

Furries kan vara lika olika bland sin sort som bronies. När du frågar om huruvida det finns några likheter så syftar du säkerligen på yiffies, ungefär furries som är sexuellt attraherade av motsvarande låtsasdjur (ofta antropomorfa), något förenklat.
Ja, det finns de som har ett sexuellt intresse för pastellfärgade låtsasponnys. Den större gruppen är inte cloppers utan är mer intresserad av samhörigheten, fandomen och själva serien.

Sen går det ju självklart inte att förneka att Dash har en viss sexuell dragningskraft..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Jag måste bara fråga er "Bronies". Finns det något sexuellt bakom ert intresse för ämnet, eller är det liksom bara en form av intresse som vilket annat?

Anledningen till att jag frågar är inte för att väcka anstöt eller liknande hos någon av "er", utan undrar bara huruvida det finns likheter med furries (som någon nämnde)? Vet ingenting om vare sig furries eller bronies, inte mer än vad jag har sett på Outsiders (vilket kanske inte är den bästa källan för info).

Så, hur förhåller det sig egentligen?

Jag tycker mest om fandomen, Typ all musik, alla animationer och bilder, Det är någonting speciellt med det och många är faktiskt riktigt duktiga!

Och nej, Furries och MLP är inte likt, Jag har kikat på /r/clopclop (clop samma som fap, fast med pony), Jag tyckte det var bisarrt och motbjudande, Det stör mig lite att folk gör så, Men det är upp till dem.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Sen går det ju självklart inte att förneka att Dash har en viss sexuell dragningskraft..

Men neeeeejjjjjjjjjjj, vad är det med människor!?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

MLP är bara så bästa på alla tänkbara vis.

Säsong 3 kommer om 1 månad!

och btw.... the best pony is pinkie pie!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Men neeeeejjjjjjjjjjj, vad är det med människor!?

Inte människor. Tecknade magiska ponnys.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

..utan är mer intresserad av samhörigheten, fandomen och själva serien.

This.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Inte människor. Tecknade magiska ponnys.

Uuuh, haha, you made a funny!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag vad som har hänt med mänskligheten...

Ni sitter alltså, "vuxna"? och kollar på tecknade hamburgare som är skapade för att visas för små tjejer?

Kan bara säga lycka till med framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredriKkh:

Ibland undrar jag vad som har hänt med mänskligheten...

Ni sitter alltså, "vuxna"? och kollar på tecknade hamburgare som är skapade för att visas för små tjejer?

Kan bara säga lycka till med framtiden.

Vad kommer hända i framtiden med mig på grund av att jag kollar på det?

Hamburgare är gjorda av nöt förövrigt.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredriKkh:

Ibland undrar jag vad som har hänt med mänskligheten...

Ni sitter alltså, "vuxna"? och kollar på tecknade hamburgare som är skapade för att visas för små tjejer?

Kan bara säga lycka till med framtiden.

Jag tycker förövrigt att min framtid ser helt okej ut, har ju snart en 3e säsong av MLP att kolla på.

Skrivet av Malawie:

Vad kommer hända i framtiden med mig på grund av att jag kollar på det?

Hamburgare är gjorda av nöt förövrigt.

Ja man kan ju undra, tror inte riktigt han har något vettigt svar på det.

Meme-bilder är inte tillåtna på forumet. /mod
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THEBADGUY:

http://denver.mylittlefacewhen.com/media/f/img/mlfw698_if_you...

Jag tycker förövrigt att min framtid ser helt okej ut, har ju snart en 3e säsong av MLP att kolla på.

Ja man kan ju undra, tror inte riktigt han har något vettigt svar på det.

Haha, jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan dra paralleller mellan någons mediapreferenser och framtidsutsikter. Jag är inte på något sätt intresserad av ponnies, men tycker inte att en människa per definition blir mindre värd för att han/hon har andra intressen än jag själv. Trångsynta människor som inte kan se längre än sin egen näsa däremot, där har vi ett riktigt samhällsproblem=P

Permalänk
Medlem

Haha... Nej jag växte upp och slutade titta på sånt fjant när jag var liten. Men whatever floats your boat.

Permalänk
Medlem

Don't feed the parasprites.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Vad kommer hända i framtiden med mig på grund av att jag kollar på det?

Hamburgare är gjorda av nöt förövrigt.

Ja inte vet jag, men nånting kan ju inte stå rätt till om man sitter och kollar på barnfilmer som vuxen. Men klart ni får göra det om ni vill...
Dock låter det helt fel i mina öron, men det är ju vad JAG tycker.

Nej, hamburgare är inte gjorda av hästkött.
Men i och med att dom flesta svenskarna säger så i skämt sammanhang så tog jag ordet hamburgare. Fel av mig, bäst att använda ordet ponny då.

Permalänk
Medlem

Tror säkert alla bronys vet om sidan men kan verkligen rekommendera Equstria Daily.
Uppdaterar flera ggr varje dag ofta, massa fan art och film

"There, there Mr tree..."

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!