Markus "Notch" Persson ogillar Windows 8 – vägrar certifiera Minecraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Gabe har inte sagt "använd inte windows 8"
Utan han har istället fixa steam, och hans spel, till linux. Vilket kan vara en start på speldatorer med linux.

Jag tycker själv att Gabe gör något åt saken medans Notch sitter i soffan och säger "NEJ!!"

Skickades från m.sweclockers.com

Precis! han gör ju det man väntat på sedan windows kom!
Dessutom har han nog svårt att säga nej då hans inkomster beror på windows osv och han behöver det för att kunna utveckla linux.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Dubbelmoral någon? Minecraft finns ju till iOS...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Tycker inte det är hyckleri alls, iOS är redan "förstört" finns inte mycket han kan göra men med Windows har han fortfarande en chans att försöka rädda så gott han kan.

Se det som en vara. När den är klar och kass får man göra det bästa av saken, men medan den fortfarande håller på att byggas kan man försöka fixa problemet.

Jo, det är hyckleri. Han säger att han kan tänka sig att Minecraft inte alls ska fungera på Windows 8 (dvs varken som app eller vanligt program) så han kanske kan påverka någon att inte använda det. Med den logiken borde han släppt Minecraft till Android men inte till iOS för att kanske påverka någon att välja det öppnare alternativet. Eftersom iOS är väldigt mycket mer stängt än Windows 8 så visar han upp inkonsekvent beteende och gör sig själv till en hycklare med sin kommentar.

Det finns inget som helst argument för att Minecraft måste finnas på iOS. Han släppte det dit endast för att det är en lukrativ plattform och valde pengarna framför sin ideologi om öppenhet. Med Windows 8 når han inga nya kunder så där kostar det honom inte något att välja bort det. En ideologi som endast kommer i spel när man inte kan tjäna pengar på det är inte mycket till ideologi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jo, det är hyckleri. Han säger att han kan tänka sig att Minecraft inte alls ska fungera på Windows 8 (dvs varken som app eller vanligt program) så han kanske kan påverka någon att inte använda det. Med den logiken borde han släppt Minecraft till Android men inte till iOS för att kanske påverka någon att välja det öppnare alternativet. Eftersom iOS är väldigt mycket mer stängt än Windows 8 så visar han upp inkonsekvent beteende och skapar hyckleri med sina kommentarer.

Det finns inget som helst argument för att Minecraft måste finnas på iOS. Han släppte det dit endast för att det är en lukrativ plattform och valde pengarna framför sin ideologi om öppenhet. Med Windows 8 når han inga nya kunder så där kostar det honom inte något att välja bort det. En ideologi som endast kommer i spel när man inte kan tjäna pengar på det är inte mycket till ideologi.

Han kanske skiter i hur låsta telefoner är? Men bryr sig om datorer och sist jag kolla var windows 8 tänkt till datorer.

Ni W8-fanboys inte ser inte längre än näsan räcker eftersom detta uppenbart är första steget mot att ta bort desktop så att allt måste köpas via MS-store. Om det planerar att ta bort det i 9an, 10an eller 11an vet jag inte med jag ser att det är målet.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

kan inte någon bara få tyst på denna notch. Tycker han spyr ut sig onødig skit hela tiden.

Du tycker alltså att man inte ska få ha olika åsikter? Och att de som uttrycker sina olika åsikter ska tystas ned?

Hmmm... Vart har man hört det förut?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Du tycker alltså att man inte ska få ha olika åsikter? Och att de som uttrycker sina olika åsikter ska tystas ned?

Hmmm... Vart har man hört det förut?

Jasså du har också märkt det. Jag vet inte om det är för att de börjar bli mörkt och jävligt ute eller om det är fullmåne eller vad det är men sammanfattningsvis kan folks kommentarer sammanfattas såhär:

"Alla som inte håller med mig är jävla fanboys och hycklare med inkonsekventa åsikter som borde hålla käften och skjutas!"

Allvarligt... Vad är det med folk? Sist jag kollade var det fritt fram att ha en åsikt utan att bli lynchad för den. Vilken tråkig världsbild folk verkar ha.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jasså du har också märkt det. Jag vet inte om det är för att de börjar bli mörkt och jävligt ute eller om det är fullmåne eller vad det är men sammanfattningsvis kan folks kommentarer sammanfattas såhär:

"Alla som inte håller med mig är jävla fanboys och hycklare med inkonsekventa åsikter som borde hålla käften och skjutas!"

Allvarligt... Vad är det med folk? Sist jag kollade var det fritt fram att ha en åsikt utan att bli lynchad för den. Vilken tråkig världsbild folk verkar ha.

Det är dessvärre det som är risken när folk sitter bekvämt framför datorn, antagligen flera mil från den de kritiserar. Kan sätta min ena hand på att inte ens 10% av de som yttrar kritik på detta omogna sätt skulle våga säga det "up front" till den de kritiserar

Mycket tråkigt är det, det håller jag med om

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Dubbelmoral någon? Minecraft finns ju till iOS...

Och till Xbox, och till Linux, och till Windows, och till Android. Vad är din poäng?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Du tycker alltså att man inte ska få ha olika åsikter? Och att de som uttrycker sina olika åsikter ska tystas ned?

Hmmm... Vart har man hört det förut?

Klart man får ha olika åsikter. Det ær bara det att nær notch sæger nånting så går det ut till så många, och på så sætt får han en massa folk att tycka som sig. Och sen så håller jag inte med i hans åsikter før detmesta. Om ni inte redan har mærkt det så ær jag en del "antinotch"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Klart man får ha olika åsikter. Det ær bara det att nær notch sæger nånting så går det ut till så många, och på så sætt får han en massa folk att tycka som sig. Och sen så håller jag inte med i hans åsikter før detmesta. Om ni inte redan har mærkt det så ær jag en del "antinotch"

Notch sprider det som han anser vara korrekt. Sedan är det väl upp till läsarna att bestämma sig för om det låter vettigt eller inte. Det låter mest som att du tycker att han missbrukar sin popularitet, men i grund och botten har väl varje enskild människa en hjärna, som kan skapa sin egen uppfattning om saken?

Meningen med åsiktsfrihet är att alla kort ska kunna läggas på bordet, kritiseras och bedömas. Inga åsikter ska tystas ned bara för att någon tycker att det är en dålig åsikt.

Dessutom tycker jag att det är bra att giganten Microsoft får sig lite mothugg, så att de förstår att de måste lyssna på konsumenterna när det gäller funktioner och förutsättningar för sina operativsystem.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H8R3D:

Win8 för pc lär floppa rätt hårt ändå. På surfplatta kommer jag nog vilja ha det, och likaså winmo 8 för mobilen. men det var verkligen inte smidigt med deras nya gränssnitt.

Jag kommer aldrig att köra windows i telefonen eller i en platta, varför ska jag det när android är som den ursprungliga PC-världen var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Och till Xbox, och till Linux, och till Windows, och till Android. Vad är din poäng?

Min poäng är att han ondgör sig över att Windows 8 har en marknadsplats med väl definierade regler som måste uppfyllas för att en app ska certifieras och distribueras via marknadsplatsen, när han redan har accepterat precis samma regler för att distribuera Minecraft till exempelvis iOs. Vad är detta om inte dubbelmoral?

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Eh snarare vista menar du? xp var allt annat än flopp med tanke på hur många år det funnits och fortfarande kan hänga med ett par år till..

Nej, det var precis som det skrevs, xp varade ju i över 10 år för att ingen vill byta till vista och samma sak verkar det bli med windows 8, dvs folk kommer att stanna på 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

på så många punkter är det inte vidare genomtänkt att "vägra" windows som spelutecklare, genomsnittet av datoranvändare kommer att uppdatera så fort som möjligt, resten kommer sedan, och då stänger han ute majoriteten av sin tilltänkta publik, kvar blir en liten minoritet som "vet bättre".
fast han är väl en riktig filantrop

Tvärtom, genomsnittet av användarna är ofta långsamma med att byta OS, titta bara hur lång tid det tog innan folk började lämna XP, 10 år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har la all rätt att styra över vad de säljer i sin butik. Har jag ex en produkt jag vill sälja genom Ica butiker så är det ju inte jag utan Ica som avgör om de tycker den passar in i deras sortiment. Tycker inte de är moralkärringar för att de inte tillåter allt.
Du slipper en "appmarknad" full av halvfärdiga skräp appar på detta viset när de måste godkännas först. (i alla fall lägre andel skräp )

Skillnaden är att du kan då gå till Hemköp, Coop, Willys med flera om du inte är nöjd, på PC är du fast i Windows, iaf om du är en gamer.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Tanken är bra, förutim hela grejen med att man bara får installera program som Microsoft anser lämpliga. Den detaljen gör konceptet världelöst för mig och det blir ungefär som "Du får välja vilken färg du vill, bara det är brun".

Fast å andra sidan kan det nog behövas viss kontroll. Om mormor agda ska ladda ner ett program vill hon nog slippa oroa sig för att hon får malware eller bara skräpprogram. Så av den anledningen tycker jag att det är bra att apparna måste bli godkända. Men det får naturligtvis inte gå till överdrift, det vore inte okej om de höll på och bitchade som apple med att man inte får konkurrera med deras egna program osv.

Och det är väldigt viktigt att det alltid går att ladda ner och installera program på normalt sett. Så länge man kan det anser jag det vara fritt och öppet som det ska vara.

Permalänk
Medlem

Kul att han säger emot men det konstigaste är att M$ tvingar utvecklarna all jävla skit...
Och varför skulle inte app/spel som har ålders gräns över 16 år inte få vara med, wtf???

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Skillnaden är att du kan då gå till Hemköp, Coop, Willys med flera om du inte är nöjd, på PC är du fast i Windows, iaf om du är en gamer.

Man kommer ju fortfarande att kunna installera spel precis som man gör idag. Från en DVD eller steam/origin. Den enda skillnaden är ju att MS lägger till sin egna marknad som konkurrerar med de befintliga.

Det som dessa branch-personer ser som "problem" är att MS store kommer förinstallerad och är direkt integrerad med OS:et, och att många användare "glömmer bort" eller "inte orkar med" alternativen.

W8 kommer alltså inte ta bort möjligheten att spela spel som vi gör idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Skillnaden är att du kan då gå till Hemköp, Coop, Willys med flera om du inte är nöjd, på PC är du fast i Windows, iaf om du är en gamer.

Du kommer ju fortfarande kunna köpa din mjukvara som du gör idag bara att MS fixar ett eget alternativ betyder det inte att du inte kan köpa via ex origin.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Man kommer ju fortfarande att kunna installera spel precis som man gör idag. Från en DVD eller steam/origin. Den enda skillnaden är ju att MS lägger till sin egna marknad som konkurrerar med de befintliga.

Det som dessa branch-personer ser som "problem" är att MS store kommer förinstallerad och är direkt integrerad med OS:et, och att många användare "glömmer bort" eller "inte orkar med" alternativen.

W8 kommer alltså inte ta bort möjligheten att spela spel som vi gör idag.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du kommer ju fortfarande kunna köpa din mjukvara som du gör idag bara att MS fixar ett eget alternativ betyder det inte att du inte kan köpa via ex origin.

Än så länge kommer det gå. Men inte när Windows X släpps då måste man handla av MS.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Än så länge kommer det gå. Men inte när Windows X släpps då måste man handla av MS.

Okej nu hittar du ju bara på. Tror ingen här på sweclockers har någon aning om vad MS väljer att göra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Notch sprider det som han anser vara korrekt. Sedan är det väl upp till läsarna att bestämma sig för om det låter vettigt eller inte. Det låter mest som att du tycker att han missbrukar sin popularitet, men i grund och botten har väl varje enskild människa en hjärna, som kan skapa sin egen uppfattning om saken?

en egen uppfatning om saken. Ær det inte precis det jag har då??

Skrivet av Deathdancer:

Meningen med åsiktsfrihet är att alla kort ska kunna läggas på bordet, kritiseras och bedömas. Inga åsikter ska tystas ned bara för att någon tycker att det är en dålig åsikt.

Och inga åsikter har tystats ner. Jag ær bara trøtt på att høra hans utalande.

Skrivet av Deathdancer:

Dessutom tycker jag att det är bra att giganten Microsoft får sig lite mothugg, så att de förstår att de måste lyssna på konsumenterna när det gäller funktioner och förutsättningar för sina operativsystem.

Hær ær ett bra exempel på vilken makt notch har. Hans utalande kan få ms att tænka om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Han kanske skiter i hur låsta telefoner är? Men bryr sig om datorer och sist jag kolla var windows 8 tänkt till datorer.

Ni W8-fanboys inte ser inte längre än näsan räcker eftersom detta uppenbart är första steget mot att ta bort desktop så att allt måste köpas via MS-store. Om det planerar att ta bort det i 9an, 10an eller 11an vet jag inte med jag ser att det är målet.

Gränsen mellan telefoner och datorer suddas ut för varje år som går så det är inte en högst tveksam ställning att ta, speciellt på de sätt han valt att uttrycka sig.

Du argumenterar för övrigt väldigt omoget när du kallar någon för fanboy utan att ha en aning om vad jag tycker om systemet. Jag har inte nämnt något om att det var fel att ha hans inställning till W8, jag sade att det är hyckleri att fördöma en sak på ett ställe och vara helt okej med det på ett annat (för det är samma sak). Du framstår alltså själv mer som en fanboy då du häver ur dig sådant utan att ha någon koll.

Huruvida detta leder till ett system där man bara köper saker via MS store känns inte relevant just nu. Att du framför dina spekulationer om det som om det vore fakta underminerar bara din åsikt.

Om du ska svara får du göra det på en högre nivå än detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej nu hittar du ju bara på. Tror ingen här på sweclockers har någon aning om vad MS väljer att göra.

Jag tittar mot horisonten och ser det komma närmre. Med tanke på vad de börjat sätta i rullning ser jag det som väldigt troligt och det är den stora anledningen till jag är emot "metro". Så fort de vant större delen av befolkningen att handla av dem behöver de inte tillfredställa resten, eftersom sälja OS inte kommer vara deras huvudsakliga inkomst. Då kommer de kapa loss oss som inte vill handla av dem eftersom "vi" bara är röda siffror i deras resultat räkning.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

jo. Jag tycker att den var det. Har irreterat mig længe nu på han. Och nån gång så måste man få sæga något.

Såhær tycker jag det ser ut som.

Hej Jag heter Notch och ska skapa ett nytt spel som heter minecraft.

Efter sin vældigt framgångsrika spel.

så kan man tydligen gå ut i media och sæga precis vad man vill. Respektera det jag sæger før jag ær mæktig typ. Det jag sæger gæller.

Men väldigt vad det gnälls. Hur kan du störa dig på honom? Följer du han på Twitter? Sluta följ isåfall om det stör dig. Han får förfan säga vad han vill,
hur kan du gnälla på någons åsikt sådär? Bara för att han säger något betyder det inte att han menar att alla ska tycka likadant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

en egen uppfatning om saken. Ær det inte precis det jag har då??

Och inga åsikter har tystats ner. Jag ær bara trøtt på att høra hans utalande.

Hær ær ett bra exempel på vilken makt notch har. Hans utalande kan få ms att tænka om.

1. Problemet är att din uppfattning är att Notch inte ska få yttra sin åsikt. Vilket gör att han i sin tur inte enligt dig får ha kvar sin åsiktsfrihet.

2. Men du ansåg att någon skulle få tyst på honom. Om du hade haft mer makt, och möjligheten att påverka hade du ipso facto kunnat tysta honom, och därmed hans åsikts- yttrande- och tryckfrihet.

3. Och det skulle vara en dålig sak? Är det bara de stora företagen som ska få påverka och influera?

Det är ingen idé att munhuggas, för du verkar inte vilja förstå det jag skriver.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Man kommer ju fortfarande att kunna installera spel precis som man gör idag. Från en DVD eller steam/origin. Den enda skillnaden är ju att MS lägger till sin egna marknad som konkurrerar med de befintliga.

Det som dessa branch-personer ser som "problem" är att MS store kommer förinstallerad och är direkt integrerad med OS:et, och att många användare "glömmer bort" eller "inte orkar med" alternativen.

W8 kommer alltså inte ta bort möjligheten att spela spel som vi gör idag.

Dock så vill dom säkert ha en fet summa cash för att spel ska hamna där, förmodligen kommer MS Store vara snabbare osv än tex Steam eftersom det är integrerat OCH ett MS program. Har märkt det på vissa program som tex IE, Paint, WMM osv, dom alla startar mycket fortare än liknande program man laddar hem som Chrome/Firefox, Paint.NET/GIMP mm och videoredigeringsprogram. MS egna integrerade program är alltid snabbare än andra, iaf vad jag sett på mina datorer.

Jag ser själv inga stora nackdelar eller tråkigheter med W8, men "Metro" är riktigt dåligt, det tar tid att stänga av och lite andra småsaker.
Dock ser jag heller inga fördelar att uppgradera till W8 från W7, kanske är något snabbare, men tror knappast det är någon större skillnad.

Permalänk
Medlem

Tycker att w8 kan bli intressant, då de introducerar en platform liknande modell, är väldigt trött på steam och orgin, betyder kanske inte att dessa försvinner men vore skönare att ha en bestämd platform till alla spel, dokument etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Gränsen mellan telefoner och datorer suddas ut för varje år som går så det är inte en högst tveksam ställning att ta, speciellt på de sätt han valt att uttrycka sig.

Du argumenterar för övrigt väldigt omoget när du kallar någon för fanboy utan att ha en aning om vad jag tycker om systemet. Jag har inte nämnt något om att det var fel att ha hans inställning till W8, jag sade att det är hyckleri att fördöma en sak på ett ställe och vara helt okej med det på ett annat (för det är samma sak). Du framstår alltså själv mer som en fanboy då du häver ur dig sådant utan att ha någon koll.

Huruvida detta leder till ett system där man bara köper saker via MS store känns inte relevant just nu. Att du framför dina spekulationer om det som om det vore fakta underminerar bara din åsikt.

Om du ska svara får du göra det på en högre nivå än detta.

Den biten var inte spec riktad till dig borde gjort det tydligare. Så jag ber om ursäkt för det. Sen bara nyfiken vad är jag fanboy till?

En telefon kan aldrig ersätta en dator fullt ut därför kommer det alltid vara en gräns dock kommer den givitvis bli mindre ett tag framåt till fysiken säger ifrån. Därför kan man utan problem skilja på dessa två produkter och som sagt tidigare så är W8 ett os till datorer.

Det är väldigt relevant just nu eftersom när det är försent är det just försent, därför måste man reagera innan problemet blir för stort.
Jag framför bara en rimlig utveckling, hade jag varit MS hade jag gjort precis det för att låsa fast kunder hos mig och kapa bort de onödiga desktop användarna som "bara" köper OSet och inget i min fina shop där den kommande huvudsakliga inkomsten ligger.

Låt säga att windows är billiga och bara tar 10% i shoppen.
Räkna sedan på vad du köpt spel/program för sen bytte OS senast och ta 10% av det.
Kostade OSet mer än 10% av spel/program?
Min gissning är nej.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Men väldigt vad det gnälls. Hur kan du störa dig på honom? Följer du han på Twitter? Sluta följ isåfall om det stör dig. Han får förfan säga vad han vill,
hur kan du gnälla på någons åsikt sådär? Bara för att han säger något betyder det inte att han menar att alla ska tycka likadant.

Før att det mæsta han sæger tycker jag rakt emot. Då ær det væl inte så konstigt att man stør sig på en? och twitter, siken skit det ær, dock bættre æn fb...

Skrivet av Deathdancer:

1. Problemet är att din uppfattning är att Notch inte ska få yttra sin åsikt. Vilket gör att han i sin tur inte enligt dig får ha kvar sin åsiktsfrihet.

klart han får yttra sig. Men i min mening så snakkar han før mycket.

Skrivet av Deathdancer:

2. Men du ansåg att någon skulle få tyst på honom. Om du hade haft mer makt, och möjligheten att påverka hade du ipso facto kunnat tysta honom, och därmed hans åsikts- yttrande- och tryckfrihet.

tystat han? alltså ta livet av han? det var inte det jag menade.

Skrivet av Deathdancer:

3. Och det skulle vara en dålig sak?

i min menig ja, dærfør att ja inte gillar honom direkt.

Skrivet av Deathdancer:

Det är ingen idé att munhuggas, för du verkar inte vilja förstå det jag skriver.

Det verkar bara vara missførstånd hær. jag har min mening och du har din.