Permalänk
Inaktiv

bästa mobilen just nu

Vilken telefon anser du är den "bästa" just nu?

Mobilerna börjar bli allt mer lika men de skiljer sig ju ändå lite åt. Nokia har ju t.ex lite bättre kamera, trådlös laddning, nokia maps/music. Note 2 har ju t.ex sin specialpenna och ett monsterbatteri medans optimus G har världens snabbaste SoC.
Samtliga av dessa mobiler har HD skärmar, dual/quad core SoC, 1-2gb ram, NFC, gps mm..

Om ni saknar iPhone så har jag valt att utesluta den eftersom den saknar NFC, HD skärm, USB port, DLNA, karttjänster och man är bunden till att använda apples egna programvaror och tjänster. Så jag anser att den inte riktigt når upp mot konkurrenterna även om det är en helt godkänd telefon.

  • Samsung Galaxy Note 2

  • Nokia Lumia 920

  • LG optimus G

  • Samsung Galaxy S3

Permalänk
Avstängd

HTC.s nya skulle nog också platsa på den listan.
http://www.htc.com/se/smartphones/htc-wp-8x/

Permalänk
Medlem

Av de där så är lumian mest intressant fast det är lite köpa grisen i säcken då man inte har en aning om hur windows phone 8 kommer bli

Permalänk

jag har en nokia n8 men har tänkt byta upp mig till Samsung Galaxy S3 för att den värkar skit cool !
Sedan så är det ju en smaksak om man gillar att fota elr lyssna på musik osv...

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk

Tycker att 920 är mest inressant av de du radar upp men jag kommer iaf att vänta och se vad asus gör med sin padfone 2 som presenteras 16 okt.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S3 tycker jag är bäst, helt klart. Sen Lumia 920, verkar ju cool. Dock känns Windows Phone 8 lika lamt och låst som iOS förutom att det sitter en Windows symbol istället för ett äpple på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Vilken telefon anser du är den "bästa" just nu?

Mobilerna börjar bli allt mer lika men de skiljer sig ju ändå lite åt. Nokia har ju t.ex lite bättre kamera, trådlös laddning, nokia maps/music. Note 2 har ju t.ex sin specialpenna och ett monsterbatteri medans optimus G har världens snabbaste SoC.
Samtliga av dessa mobiler har HD skärmar, dual/quad core SoC, 1-2gb ram, NFC, gps mm..

Om ni saknar iPhone så har jag valt att utesluta den eftersom den saknar NFC, HD skärm, USB port, DLNA, karttjänster och man är bunden till att använda apples egna programvaror och tjänster. Så jag anser att den inte riktigt når upp mot konkurrenterna även om det är en helt godkänd telefon.

  • Samsung Galaxy Note 2

  • Nokia Lumia 920

  • LG optimus G

  • Samsung Galaxy S3

hmm skulle kört en lumia 920 i nuläget, gillar min nokia n9 extremt och jag kommer iaf fortsätta med nokia resten av livet

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Av de där så är lumian mest intressant fast det är lite köpa grisen i säcken då man inte har en aning om hur windows phone 8 kommer bli

De har ju gått ut med en hel del info om WP8, och åtminstonde jag tycker det verkar intressantare alternativ än WP7. Men att man inte vet mer beror ju på att ingen WP8 mobil finns att köpa än, med andra ord så kan man inte "köpa grisen i säcken". Inte än i alla fall.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Ingen Sony Xperia lur?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

iPhone 5 ser mycket trevlig ut!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Skrivet av tomten_alle:

iPhone 5 ser mycket trevlig ut!

Du kanske skulle läst TS inlägg 2 gånger

Han skrev som sagt att iPhone inte var aktuellt, fast han ändå tyckte den var trevlig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Lumia 920 verkar helt klart intressantast av dina alternativ. Personligen tycker jag skärmen är för stor dock.

Men en fundering. Är inte WP8 telefonerna lika "låsta" som iPhone? Förutom att flera tillverkare kan släppa en WP8 lur.

Permalänk
Medlem

S3an men den skulle ha haft 512mb mer ram

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Inaktiv

Nokia Lumia 920, eller HTC 8X. Bra grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alt. Vänta på HTC nexus 5? Ska enligt ryktena bestyckas med 1080p-skärm och quad-core samt 12 mp kamera.
Ska själv vänta på den!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Lumia 920 verkar helt klart intressantast av dina alternativ. Personligen tycker jag skärmen är för stor dock.

Men en fundering. Är inte WP8 telefonerna lika "låsta" som iPhone? Förutom att flera tillverkare kan släppa en WP8 lur.

Jo. Microsoft försöker blir "nya" Apple. "Låst" betyder inte nödvändigtvis dåligt. IOS är betydligt säkrare än Android tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo. Microsoft försöker blir "nya" Apple. "Låst" betyder inte nödvändigtvis dåligt. IOS är betydligt säkrare än Android tex.

Nej det håller jag med om. Är iOS användare själv, och har inte känt mig direkt låst Det enda jag känner ang WP8 är utbudet av appar, men det växer ju hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Resorb:

Lumia 920 verkar helt klart intressantast av dina alternativ. Personligen tycker jag skärmen är för stor dock.

Men en fundering. Är inte WP8 telefonerna lika "låsta" som iPhone? Förutom att flera tillverkare kan släppa en WP8 lur.

Det är nog ett medvetet val för säkerheten:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/...

Microsoft har en hård kontroll på vilka appar som får finnas med:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.435043/det-har-ar-vinnaren-i...

Där ligger Android efter:
http://www.idg.se/2.1085/1.459101/valdsam-okning-av-farliga-a...

Permalänk

SGS3 är bästa mobilen.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Om jag skulle välja någon av de ovan nämnda mobilerna skulle det bli Nokias 920. Inte starkaste SoC av de i listan men mycket bra hårdvara på många andra punkter så som skärm och kamera. Sen tycker jag personligen WP8 verkar vara ett intressant OS. Men samtidigt är det lite av en chansning eftersom WP fortfarande ligger en bra bit efter iOS och Android.

Av de nämnda Androiderna måste det bli LG Optimus G om man bara skall gå efter det vi vet nu (eftersom den inte är släppt än). Det är ju en klart kraftfullare telefon än Samsungs S3 t ex. Sen är ju inte hårdvaran allt men har aldrig ägt en LG så kan inte avgöra hur pass bra LGs mjukvara brukar vara eller deras support av sina telefoner.

Skrivet av hjorten66:

SGS3 är bästa mobilen.

Bäst på vad?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jo. Microsoft försöker blir "nya" Apple. "Låst" betyder inte nödvändigtvis dåligt. IOS är betydligt säkrare än Android tex.

Nej Zune är väl avskaffat i WP8? sen så går det att ändra ikonerna/plattornas storlek i WP8.

Visa signatur

NO MAAM