Hjäp! Bf3 laggar på low med mitt nya gtx 670

Permalänk
Medlem

Ok! men det är inte bara bf3 som laggar, även Borderlands 2 när jag kör på high. Och det ska inte vara så värst krävande va? Min polare kör high på allt, både bf3 och borderlands 2, med ett gtx 550. Känns lite skumt om 670 inte skulle klara det.. Men det blir nog så att jag skickar tillbaka den till CDON, jag har fått THOR's nummer och ska snacka med dem på måndag. Tack för alla svar, riktigt nöjd över att gå med i Sweclockers!

Visa signatur

Intel Core i5 3450 - Nvidia GeForce Gtx 670 - 2x4 Gb RAM DDR3 1600MHz - MSI Z77A-G45 Socket 1155 - Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz - Seagate Barracuda Green 2TB 5900RPM 64MB - Corsair 120GB SSD Force 3 -Corsair CX 600W V2 80+ - Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxen:

Ok! men det är inte bara bf3 som laggar, även Borderlands 2 när jag kör på high. Och det ska inte vara så värst krävande va? Min polare kör high på allt, både bf3 och borderlands 2, med ett gtx 550. Känns lite skumt om 670 inte skulle klara det.. Men det blir nog så att jag skickar tillbaka den till CDON, jag har fått THOR's nummer och ska snacka med dem på måndag. Tack för alla svar, riktigt nöjd över att gå med i Sweclockers!

får man fråga vilken upplösning på skärmen du kör? om du sitter och kör på en 30 tummare på 2560 x 1600 kan jag förstå att det laggar för dig men om du kör på standard 1920 x 1080 borde du skicka tillbaka datorn direkt för något står inte rätt till..

Permalänk
Medlem

Är bios inställt på igp? I så fall ändra till pci e

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Det är mer än bara grafikkortsdrivrutiner som behövs. Bios, moderkort, ljud och alla controllers för att nämna några. Klassisker detta att folk alltid pekar till de senaste drivrutinerna till grafikkortet får fort spel inte funkar som det ska.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Det är mer än bara grafikkortsdrivrutiner som behövs. Bios, moderkort, ljud och alla controllers för att nämna några. Klassisker detta att folk alltid pekar till de senaste drivrutinerna till grafikkortet får fort spel inte funkar som det ska.

Du har säkert rätt, men om jag beställer en färdigbyggd dator av cdon, ska den inte ha alla de rätta drivrutinerna installerade? För det verkar som att alla andra som har en thor dator är nöjda, utan att ha installerat en massa saker :s Själv tror jag att jag har fått ett måndagsexemplar, men jag ska ringa thor på måndag och höra vad de säger

Visa signatur

Intel Core i5 3450 - Nvidia GeForce Gtx 670 - 2x4 Gb RAM DDR3 1600MHz - MSI Z77A-G45 Socket 1155 - Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz - Seagate Barracuda Green 2TB 5900RPM 64MB - Corsair 120GB SSD Force 3 -Corsair CX 600W V2 80+ - Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla andra drivrutiner? De till moderkortet tex? Uppdaterat windows 1000ggr med alla småfix?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Och ja jag fick installera dessa med. Datorn kommer med en ren win7 men inget annat...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Har du testat startat om datorn ? -.-

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

kolla enhetshanteraren om allt är instalerat!!!!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Skrivet av Fixxen:

Ok! men det är inte bara bf3 som laggar, även Borderlands 2 när jag kör på high. Och det ska inte vara så värst krävande va? Min polare kör high på allt, både bf3 och borderlands 2, med ett gtx 550. Känns lite skumt om 670 inte skulle klara det.. Men det blir nog så att jag skickar tillbaka den till CDON, jag har fått THOR's nummer och ska snacka med dem på måndag. Tack för alla svar, riktigt nöjd över att gå med i Sweclockers!

Borderlands 2 är faktiskt rätt krävande på High, tror inte alls på att det flyter på med bara ett GTX 550, eftersom även min sambos 670 ibland har problem att hålla 60 FPS. Har du fått THOR's nummer? Är väl bättre att snacka med CDON?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har snackat med Cdon, och det var de som sade år mig att prata med THOR

Tyvärr är jag riktigt dåligt på med allt som handlar om mjukvara.. Jag har precis (som ni kanske fått reda på) lära mig att installera en ny drivrutin till grafikkortet, sedan är jag som lost i enhetshanteraren, jag vet inte vilket som är moderkortet mm. Vad jag har förstått är min BIOS i version: American Megatrends Inc. V2.5, 2012-06-19, vilket inte säger Mig något
Som ni kanske nu förstått är jag en total noob inom detta område.

Visa signatur

Intel Core i5 3450 - Nvidia GeForce Gtx 670 - 2x4 Gb RAM DDR3 1600MHz - MSI Z77A-G45 Socket 1155 - Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz - Seagate Barracuda Green 2TB 5900RPM 64MB - Corsair 120GB SSD Force 3 -Corsair CX 600W V2 80+ - Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxen:

Har snackat med Cdon, och det var de som sade år mig att prata med THOR

Tyvärr är jag riktigt dåligt på med allt som handlar om mjukvara.. Jag har precis (som ni kanske fått reda på) lära mig att installera en ny drivrutin till grafikkortet, sedan är jag som lost i enhetshanteraren, jag vet inte vilket som är moderkortet mm. Vad jag har förstått är min BIOS i version: American Megatrends Inc. V2.5, 2012-06-19, vilket inte säger Mig något
Som ni kanske nu förstått är jag en total noob inom detta område.

Om du inte har några utropstecken med varningar i enhetshanteraren kan vi utgå ifrån att CDON installerat alla drivrutiner som behövs. Jag skulle kontakta supporten när de öppnar och utnyttja den support du har betalat för.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Om du inte har några utropstecken med varningar i enhetshanteraren kan vi utgå ifrån att CDON installerat alla drivrutiner som behövs. Jag skulle kontakta supporten när de öppnar och utnyttja den support du har betalat för.

Min THOR-dator kom med förinstallerat Win7 där jag fick aktivera det med nyckel, dvs en första originaluppstart när jag tryckte på knappen så drivrutinerna på moderkortsskivan ligger inte inne om trådskaparen själv inte har lagt in dem.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Min THOR-dator kom med förinstallerat Win7 där jag fick aktivera det med nyckel, dvs en första originaluppstart när jag tryckte på knappen så drivrutinerna på moderkortsskivan ligger inte inne om trådskaparen själv inte har lagt in dem.

När jag installerade datorn, dvs gjorde ett konto från början var man ju tvungen att skriva in en windows produktnyckel, aktiveras inte windows direkt då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 3450 - Nvidia GeForce Gtx 670 - 2x4 Gb RAM DDR3 1600MHz - MSI Z77A-G45 Socket 1155 - Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz - Seagate Barracuda Green 2TB 5900RPM 64MB - Corsair 120GB SSD Force 3 -Corsair CX 600W V2 80+ - Windows 7 Home Premium

Permalänk
Entusiast

Detta är märkligt men förmodligen bara ett defekt grafikkort, hör med Cdon och skicka sen in datorn

(Och om det går kan du ju lika gärna hävda köpet och köpa en skräddarsydd dator för en lite billigare summa för dom tar alltid lite extra när man köper sådana där "märkes"-datorer)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

https://help.ea.com/article/online-ports-for-battlefield-3

Där hittar du portar att öppna för BF3, kan vara värt att testa.

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Medlem

Öppna sidan på din dator, kolla om de har kopplat alla kablar rätt (som t.ex. strömmen till grafikkortet). Misstag händer.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag ju lite smått orolig då jag själv har tänkt på att köpa just samma dator som trådskaparen har =_= vill inte behöva ägna timmar av min tid med en ny dator för att installera fungerande drivisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

(Och om det går kan du ju lika gärna hävda köpet och köpa en skräddarsydd dator för en lite billigare summa för dom tar alltid lite extra när man köper sådana där "märkes"-datorer)

Generellt sett ja med cdon´s datorer är grymt prisvärda, under priset för lösa delar många gånger. Datorn i min sign kostade mig 8999kr.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

Nu blir jag ju lite smått orolig då jag själv har tänkt på att köpa just samma dator som trådskaparen har =_= vill inte behöva ägna timmar av min tid med en ny dator för att installera fungerande drivisar

Jag tror inte att det ör ett problem, har snackat med thor och ska skicka tillbax datorn imorgon! Jag har googlat och har inte sett någon annan med samma problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 3450 - Nvidia GeForce Gtx 670 - 2x4 Gb RAM DDR3 1600MHz - MSI Z77A-G45 Socket 1155 - Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz - Seagate Barracuda Green 2TB 5900RPM 64MB - Corsair 120GB SSD Force 3 -Corsair CX 600W V2 80+ - Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Borderlands 2 är faktiskt rätt krävande på High, tror inte alls på att det flyter på med bara ett GTX 550, eftersom även min sambos 670 ibland har problem att hålla 60 FPS.

Wait what! Kan din sambo knappt få ur 60 fps ur sitt 670!?! Jag har också ett 670 och jag har alltid över 100 fps med ALLT maxat (inkl Physx!). Nåt står inte rätt till eller så är vsync aktiverat.

Postar lite screencaps jag tog idag med fraps så du får se min fps med mitt 670: http://imgur.com/a/TVQt7

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Wait what! Kan din sambo knappt få ur 60 fps ur sitt 670!?! Jag har också ett 670 och jag har alltid över 100 fps med ALLT maxat (inkl Physx!). Nåt står inte rätt till eller så är vsync aktiverat.

Postar lite screencaps jag tog idag med fraps så du får se min fps med mitt 670: http://imgur.com/a/TVQt7

Min fetstil ovan. Du postar bild som visar att du har 88 fps, samtidigt säger du alltid över 100 fps.
Enligt min matematik är 88 lägre än 100

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Min fetstil ovan. Du postar bild som visar att du har 88 fps, samtidigt säger du alltid över 100 fps.
Enligt min matematik är 88 lägre än 100

Får alltid lite fps drop precis när jag startar spelet och världen fortfarande laddar fram. Tog trots allt bilderna bara för trådens skull

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@ TS, jag har en polare som precis köpte den där datorn, och allting var klart när han fick den. Alla drivrutiner var installerade så det var bara att börja installera spel för honom. GTX 670 ska definitivt inte lagga på low i bf3.

Jag rekommenderar att du laddar ner MSI afterburner och ett benchmarking program och se om grafikkortet jobbar i 100% när du kör ett bench test.

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm
http://unigine.com/products/heaven/download/

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av cogiskart:

Wait what! Kan din sambo knappt få ur 60 fps ur sitt 670!?! Jag har också ett 670 och jag har alltid över 100 fps med ALLT maxat (inkl Physx!). Nåt står inte rätt till eller så är vsync aktiverat.

Postar lite screencaps jag tog idag med fraps så du får se min fps med mitt 670: http://imgur.com/a/TVQt7

Låter högst osannolikt att du alltid har över 60, även med mitt överklockade 680, och låter det andra 680t ta hand om PhysX så får jag ibland drops under 60, som mest har jag fått ner till 40FPS under en speciellt intensiv period. Att du på samma ställe håller dig runt 80-100 FPS säger ingenting, då det varierar något enormt beroende vad som händer i spelet och var man är.

Att jag säger "ibland knappt kan hålla 60 FPS" betyder inte att hon knappt kan få ut det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Låter högst osannolikt att du alltid har över 60, även med mitt överklockade 680, och låter det andra 680t ta hand om PhysX så får jag ibland drops under 60, som mest har jag fått ner till 40FPS under en speciellt intensiv period. Att du på samma ställe håller dig runt 80-100 FPS säger ingenting, då det varierar något enormt beroende vad som händer i spelet och var man är.

Jag har aldrig upplevt sådana framedrops helt ärligt. Som mest dippar det till runt 80 när en nivå laddar fram. Brukar jämt köra med bl2's inbyggda framecoounter och jag ser ytterst sällan att det går under 100 fps.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av cogiskart:

Jag har aldrig upplevt sådana framedrops helt ärligt. Som mest dippar det till runt 80 när en nivå laddar fram. Brukar jämt köra med bl2's inbyggda framecoounter och jag ser ytterst sällan att det går under 100 fps.

Prova att spela fyra stycken när man ska fixa en ny fast travel station så ska du få se på drops Annars misstänker jag att du inte har alla inställningar på max, eller har låg upplösning på skärmen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Prova att spela fyra stycken när man ska fixa en ny fast travel station så ska du få se på drops Annars misstänker jag att du inte har alla inställningar på max, eller har låg upplösning på skärmen.

Har bara spelat i singleplayer så jag vet inte hur det är med co-op. Jag har allt på max och kör 1920x1080

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag fick hem min Thor förra veckan och reagerar också på att det går ovanligt segt. Jag har dragit ner grafikinst rejält och för mig flyter det väldigt dåligt också.

Jag har provat att dra upp lite i Afterburner, dock ej ändrat volt på graffet. OM du kommer fram till någonting när du pratar med dem får du väldigt gärna höra av dig.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde även ett 3dmark 11-test nu.
2432 i Graphics score
7250 i Physics score
3371 Combined.

Detta känns helt uppåt väggarna va?