Designen till iphone 5 är patenterad och skyddad - Av Goophone

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Komiskt att du tror Kineserna inte har en chans när ev tvist kommer hållas i deras land där landet håller företagen bakom ryggen och dem har nog många fler advokater.

Vänta lite här nu. Om vi tänker på några ord: Resurser, erfarenhet och pengar. Det säger ganska mycket om Apple. Bara för att en telefon är från Kina så får dom inte gratis advokater. Och en bra advokat kostar fläsk. Vilket Apple iof inte har råd med.. eller?

Skulle det bli en rättstvist mellan Goophone och iPhone så undrar jag hur Goophone ska försvara sig med deras EXAKTA kopia av Apples version.
Oavsett om patentsystemet är som det är så vinner inte Goophone en rättstvist. Och OM dom gör det så är det inte Kinas patentsystem vi ska sträva efter i vilket fall som helst (kopiering rakt av är inte okej!).

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Vänta lite här nu. Om vi tänker på några ord: Resurser, erfarenhet och pengar. Det säger ganska mycket om Apple. Bara för att en telefon är från Kina så får dom inte gratis advokater. Och en bra advokat kostar fläsk. Vilket Apple iof inte har råd med.. eller?

Skulle det bli en rättstvist mellan Goophone och iPhone så undrar jag hur Goophone ska försvara sig med deras EXAKTA kopia av Apples version.
Oavsett om patentsystemet är som det är så vinner inte Goophone en rättstvist. Och OM dom gör det så är det inte Kinas patentsystem vi ska sträva efter i vilket fall som helst (kopiering rakt av är inte okej!).

Om det är Goophone som äger patenträttigheterna till formen så gör de det. Om Apple inte redan patenterat designen (vilket jag inte vet om de har gjort) så är det inte självklart alls att de får rätt i en domstol.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Om det är Goophone som äger patenträttigheterna till formen så gör de det. Om Apple inte redan patenterat designen (vilket jag inte vet om de har gjort) så är det inte självklart alls att de får rätt i en domstol.

Precis, Apple har ju kopierat andras lösningar rakt av, sen patenterat och efter det stämt skiten ur alla som använt lösningarna de snodde. Varför skulle det vara mindre OK när kineser gör samma sak?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Om det är Goophone som äger patenträttigheterna till formen så gör de det. Om Apple inte redan patenterat designen (vilket jag inte vet om de har gjort) så är det inte självklart alls att de får rätt i en domstol.

Om Apple kan bevisa att de har utvecklat den långt innan Goophone kan, så är det istället Goophone som åker dit på tex. industrispionage. Det handlar inte bara om vem som får patentet först.

Skrivet av toxicstone:

Komiskt att du tror Kineserna inte har en chans när ev tvist kommer hållas i deras land där landet håller företagen bakom ryggen och dem har nog många fler advokater.

Du tänker dock bakvänt. Om man utgår från att Kinas domstol ser till landets bästa, så kommer de döma till Apple's fördel då deras produkter omsätter mycket mer pengar och arbetskraft än Goophone.

Skrivet av mfm:

Precis, Apple har ju kopierat andras lösningar rakt av, sen patenterat och efter det stämt skiten ur alla som använt lösningarna de snodde. Varför skulle det vara mindre OK när kineser gör samma sak?

Påståenden som dessa kommer sällan med källa du är bara en i raden av människor som bildar din uppfattning från IT-bloggars rubriker och sedan agerar som att du är "insatt".

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Om det är Goophone som äger patenträttigheterna till formen så gör de det. Om Apple inte redan patenterat designen (vilket jag inte vet om de har gjort) så är det inte självklart alls att de får rätt i en domstol.

OM (igen) Goophone äger rättigheterna så har Apple en betydligt mindre chans. Man jag kan tänka mig att när den absolut första prototypen är klar och testad så patenteras den. Jag kan inte tänka mig att dom slänger ut 1000 stycken prototyper som sen i efterhand patenteras. Utan man patenterar på löpande band under projektets gång som "alla" andra större företag också gör..om det kommer på något smart/bra.

Sen så vore det helt sinnesjukt av Apple att sno en design RAKT AV.. Vilket jag också är 99% säker på att dom inte gjort.

Sen att det sitter en massa moralkärringar i det här forumet är en annan femma. "Stäm Apple så dom får smaka på sin egen medicin". Det är fortfarande patentsystemet det är fel på och inte något företag. Samsung gör precis samma sak som Apple. Nu tjänade Apple pengar på det, precis som ett företag ska göra. Varje drag ett företag gör är att tjäna pengar och inget annat. Skänker ett företag pengar till något så är det inte för skoj skull (ofast iaf) utan i slutet handlar det om reklam.

Kan även tillägga att jag inte är en Apple fanboy. Men jag tror inte något så stort företag hade tagit en design rakt av när dom faktiskt har så många designers (heter det arkitekter kanske? xD) som dom har.

Hoppas nu att vi slipper stämningar helt och hållet

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

OM (igen) Goophone äger rättigheterna så har Apple en betydligt mindre chans. Man jag kan tänka mig att när den absolut första prototypen är klar och testad så patenteras den. Jag kan inte tänka mig att dom slänger ut 1000 stycken prototyper som sen i efterhand patenteras. Utan man patenterar på löpande band under projektets gång som "alla" andra större företag också gör..om det kommer på något smart/bra.

Patent i staterna är väl, precis som i Sverige, offentliga handlingar? Dvs, när du har sökt ett patent så finns det tillgängligt för allmänheten.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Men om GooPhone skulle dra detta utanför Kina, skulle inte det öppna upp för aPple att stämma tillbaka för alla tidigare kopior?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men ändå, man köper väl iPhone för iOS och inte för hårdvaran eller är jag konstig?

tror knappast att GooPhone kommer köra iOS 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Men ändå, man köper väl iPhone för iOS och inte för hårdvaran eller är jag konstig?

tror knappast att GooPhone kommer köra iOS 6

Nee, GooPhone kommer köra GooOs

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag är rätt övertygad om att de skulle klara sig fint men vi får väl se om det skulle gå till en rättegång. Apple skulle ju i så fall kunna stämma skiten ur dem för att de tidigare kopierat iPhone 4 och med tanke på hur länge den funnit på marknaden så skulle skadeståndet bli saftigt.

Läs artikeln innan du börjar härja det utspelar sig i Kina Apple kommer inte kunna vinna där...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Läs artikeln innan du börjar härja det utspelar sig i Kina Apple kommer inte kunna vinna där...

Självklart har jag läst det men du kanske skulle läsa mina andra inlägg i denna gamla tråd innan du kommenterar. Men tar det igen, Proview försökte få exportstopp på iPad innan de två företagen gjorde upp men de lyckades inte få det. Detta handlade också om ett Kinesiskt företag, i Kina...

Även om de kanske favoriserar sina egna så finns det uppenbarligen gränser.

Permalänk
Medlem

China don't care

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du tror alltså att Apple var först med smartphones och surfplattor? För i så fall har du helt fel. Jag föreslår att du läser på lite innan du kommer med sådana kommentarer.

Jasså, vilka var före? Nokia och deras smartphone med 40 knappar? Vi pratar SMARTphone, snälla kolla marknaden och hur den förändrades efter att Apple presenterat Iphone, läs på!

Lovar att Samsung nästa gång ska copypasta Apple tanke med att göra en tunnare telefon....i plast som glappar, precis som i slutet av 90-talet. Kommer säkert en Samsung Plast Galaxy SIII Mini med just 4" skärm också.

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Jasså, vilka var före? Nokia och deras smartphone med 40 knappar? Vi pratar SMARTphone, snälla kolla marknaden och hur den förändrades efter att Apple presenterat Iphone, läs på!

Lovar att Samsung nästa gång ska copypasta Apple tanke med att göra en tunnare telefon....i plast som glappar, precis som i slutet av 90-talet. Kommer säkert en Samsung Plast Galaxy SIII Mini med just 4" skärm också.

Jag hade en Qtek 9100, om inte det var en smartphone så vet jag inte riktigt vad du tror att en smartphone är ?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Jasså, vilka var före? Nokia och deras smartphone med 40 knappar? Vi pratar SMARTphone, snälla kolla marknaden och hur den förändrades efter att Apple presenterat Iphone, läs på!

iPhone var en skittelefon fram tills 3GS släpptes. Har bara ägt iPhones sen dess, men innan 3GS kom så var iPhone ett skämt och kunde knappast kallas smart då den var så otroligt begränsad med dåligt hårdvara och mjukvara.

Skrivet av woorail:

Lovar att Samsung nästa gång ska copypasta Apple tanke med att göra en tunnare telefon....i plast som glappar, precis som i slutet av 90-talet. Kommer säkert en Samsung Plast Galaxy SIII Mini med just 4" skärm också.

copypasta....
något som inte gick att göra i en iPhone i flera generationer

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket du skulle kunna copypasta med konkurrenternas telefoner om de inte snått Apples koncept rakt av.

Dålig i dagens Iphonesnivåsett? Visst men hur var den jämfört med konkurennternas? Just ja de hade inte hunnit copypasta riktigt ännu, tog väl några månader.

Underbart att se hatet mot Apple, antar att ni helt enkelt inte har råd med en riktig telefon.

Kul att se att ni vägrar inse att Apple äger och alltid kommer äga denna marknad eftersom de vart dem som uppfann den...

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woorail:

Undra hur mycket du skulle kunna copypasta med konkurrenternas telefoner om de inte snått Apples koncept rakt av.

Dålig i dagens Iphonesnivåsett? Visst men hur var den jämfört med konkurennternas? Just ja de hade inte hunnit copypasta riktigt ännu, tog väl några månader.

Underbart att se hatet mot Apple, antar att ni helt enkelt inte har råd med en riktig telefon.

Kul att se att ni vägrar inse att Apple äger och alltid kommer äga denna marknad eftersom de vart dem som uppfann den...

Oj, ännu en Apple Fanboy som ljuger sig blå, i ren iGnorans.
Synd att min Ericsson R380 är från 2000, annars kunde den varit en av de första Smartphone som kom. För Apple uppfann inte Smartphonen förrän 2007.
Dessutom är min Desire HD inte i metall, för mobiler i metall, uppfann inte Apple förrän 2012 med iphone5.

Dessutom är jag helt bakom flötet som satsat på en mobil med 5" skärm, för Apple kommer inte uppfinna små surfplattor förrän senare i höst då de presenterar den senaste revolutionen: Mini Ipad.
(...och ännu ett bevis för Apples rättrogna att Apple är den enda guden och Jobs är dess profet).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Folk här verklig njuta utav detta, på vilket sett får jag fråga? Det gynnar ingen, detta är rent sandlådebråk som kostar oss konsumenter i slutänden.

Jag orkar inte ens kommentera ang alla Apple haters... Suck.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Men ändå, man köper väl iPhone för iOS och inte för hårdvaran eller är jag konstig?

tror knappast att GooPhone kommer köra iOS 6

Med iPhone 5 har det där ändrats. Numera köper man iPhone för hårdvaran och inte för mjukvaran (läs iOS6)

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Oj, ännu en Apple Fanboy som ljuger sig blå, i ren iGnorans.
Synd att min Ericsson R380 är från 2000, annars kunde den varit en av de första Smartphone som kom. För Apple uppfann inte Smartphonen förrän 2007.
Dessutom är min Desire HD inte i metall, för mobiler i metall, uppfann inte Apple förrän 2012 med iphone5.

Dessutom är jag helt bakom flötet som satsat på en mobil med 5" skärm, för Apple kommer inte uppfinna små surfplattor förrän senare i höst då de presenterar den senaste revolutionen: Mini Ipad.
(...och ännu ett bevis för Apples rättrogna att Apple är den enda guden och Jobs är dess profet).

Din gamla tegelsten från 2000 använder knappar, Apple introducerade ett helt annat koncept. Du verkar inte förstå att Apple borde äga rättigheterna till detta koncept. Varför använder du inte din R380? Just ja du vill ha Apples koncept, fast istället kör du på en kopia (HTC).

Wow andra tillverkare har levererat mindre Surfplattor än surfplattuppfinnaren Apple. Undra hur många 7" surfplattor du sett om inte Apple kommit på idén om surfplattan, vi snackar själva kärnan här..

Apple kom på det riktiga smartphonekonceptet, likaså surfplattkonceptet, och du snackar om Ipad mini. Jösses ÖPPNA ögonen. Du kan knappast vara kristen så trångsynt som du är.

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Din gamla tegelsten från 2000 använder knappar, Apple introducerade ett helt annat koncept. Du verkar inte förstå att Apple borde äga rättigheterna till detta koncept. Varför använder du inte din R380? Just ja du vill ha Apples koncept, fast istället kör du på en kopia (HTC).

Wow andra tillverkare har levererat mindre Surfplattor än surfplattuppfinnaren Apple. Undra hur många 7" surfplattor du sett om inte Apple kommit på idén om surfplattan, vi snackar själva kärnan här..

Apple kom på det riktiga smartphonekonceptet, likaså surfplattkonceptet, och du snackar om Ipad mini. Jösses ÖPPNA ögonen. Du kan knappast vara kristen så trångsynt som du är.

apple var inte först med surfplattor, men det var dom som fick skiten populärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Din gamla tegelsten från 2000 använder knappar, Apple introducerade ett helt annat koncept. Du verkar inte förstå att Apple borde äga rättigheterna till detta koncept. Varför använder du inte din R380? Just ja du vill ha Apples koncept, fast istället kör du på en kopia (HTC).

Wow andra tillverkare har levererat mindre Surfplattor än surfplattuppfinnaren Apple. Undra hur många 7" surfplattor du sett om inte Apple kommit på idén om surfplattan, vi snackar själva kärnan här..

Apple kom på det riktiga smartphonekonceptet, likaså surfplattkonceptet, och du snackar om Ipad mini. Jösses ÖPPNA ögonen. Du kan knappast vara kristen så trångsynt som du är.

apple var inte först med en smartphone (du borde läsa på om vad en smratphone är btw). apple var inte först med en touchscreen på en telefon. apple var inte först med en surfplatta. apple va inte ens först med att använda namnet "iPhone".

Edit:

Permalänk
Medlem

Om du inte vill kalla konceptet för smartphone kan vi kalla det för Applephone.

Samsung, LG, HTC ALLA använder applephonekonceptet. Nöjd? Det är tack vare Apple som telefonerna är som de är idag. TACK VARE APPLE. Inse.

Och om nu allt funnits innan, varför kunde ingen annan komma på möjligheterna? APPLE GJORDE DETTA.

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

apple var inte först med en smartphone (du borde läsa på om vad en smratphone är btw). apple var inte först med en touchscreen på en telefon. apple var inte först med en surfplatta. apple va inte ens först med att använda namnet "iPhone".

Edit:
http://teksyndicate.com/sites/teksyndicate.com/files/slide.jp...

Visst är det häftigt, denna "vardagliga sak" nu finns inom IT-världen tack vare Apple. Dessutom, använder alla andra konkurennter samma princip idag TACK VARE APPLE. Problem android fanboy?

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem

Men sen maken på ignorans från Woorail så börjar jag verkligen bli mörkrädd, snälla, jag hoppas verkligen att du trollar? Du är inte ens 16 år där jag har lite förståelse för ignorans, men har du aldrig hört talas på Qtek (HTC), iPAQ (förvisso handdatorer, men vars utvecklingen till smartphones gått från, PocketPC) eller för den delen, LG prada? Jag vet, nu kommer folk säga, Apple kopierade inte Prada, det skiter jag i då båda företagen släppte sina telefoner ganska samtidigt, LG Prada i Maj 2007, iPhone Juni 2007.
Smartphone utveckligen har gått från t.ex. Nokias Communicator, PDAs och HTC/Qtek till vad det är idag. Problemet var att före iPhone blev du dumförklarad för att köpa en dyr telefon, idag är det tvärtom vilket är i vissa fall bekräftat av t.ex. Woorail och andra här på Swec.
Före iPhone skulle alla ha så små telefoner som möjligt och "musiktelefoner".
Hur många här har gått från Sony Ericsson W800/W810 till en iPhone och säger att iPhonen är den bästa telefonen ni ägt? Kom igen, räck nu upp en hand.

Touchscreen telefoner har funnits redan sen börjar av 2000-talet men när Apple köpte upp företaget Fingerworks så fick de tag på en touchscreen som var lite bättre än de tidigare skärmarna och fick multi-touch skärm. Apple och LG var dock steget före när de gällde design och byggde en telefon som inte var så "teknik-nördig", dvs. mer konsumentvänliga produkter.

Men ska jag nämna någon skapare till dagens smartphones så säger jag att det är HTC/Qtek och Compaq iPAQ, för de är de som skapat smartphones/PDAs sedan 2002 och har utvecklat mycket av det vi använder idag.

Även året 2002 presenterade Bill Gates och Microsoft en tablet (och har även haft stöd för pentryck i deras operativsystem sedan 1991). Men vilken svensson skulle köpa en surfplatta då för 1500$? då kommer väl någon säga, "varför släppte de inte en billigare tablet?", mjo, det är så att komponenterna var inte så billiga på den tiden. Hur många här hade en dator 1998? En ny dator 1998? Tänk er att en Pentium 2 350mhz kostade kring 20.000kr och köpa då (dyrare i dagens kurs), fyra år senare så har de krympt komponenterna och blivit lite billigare, men tekniken var inte riktigt där.
Så tablets slog aldrig igenom. 7 år senare tar Apple samma koncept och lanserar en produkt som är lite av en förstorad version av deras MP3 spelare och telefon men även då i rätt år då en tablet behöver inte kosta längre en månadslön och eftersom de hade en väl etablerad smartphone marknad och bra telefoner så var tiden verkligen inne för iPad. Dock hade inte något annat företag slagit igenom på samma sätt.

Se bara Nokia, de släppte en surfplatta 2005 vid namn 770 Internet tablet. Hur många har hört om den? Hur många såg den på Elgiganten eller Siba? Hur många av er läste nyheter om denna produkt hos Aftonbladet?

Hur många här visste om de bärbara datorer som man kunde vrida skärmen på så det blev som en surfplatta?
T.ex. HP TC1100 som började säljas 2003:

Microsoft har försökt mycket med detta sedan början av 2000-talet varav Bill Gates även sa att talbets är framtiden och vi är där nu, tolv år senare. Känns inte det lite som en naturlig utveckligen då? Från t.ex. TC1100 här ovanför till iPad? Är inte även designen lite lik?
Det här är inte ens början av hela tablet eller smartphone historian. Men vad jag försöker visa är en poäng, en evolution av elektronik till det vi har idag.
Men det var på tiden att tablets slog igenom och de har vi Apple och alla dagstidningar och tacka för.

Dock börjar jag bli less på att dra dessa historielektioner för folk, kanske dags och införa ett nytt ämne i skolan så dagens ungdomar lär sig ett och annat om teknik.

trams bort
Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Visst är det häftigt, denna "vardagliga sak" nu finns inom IT-världen tack vare Apple. Dessutom, använder alla andra konkurennter samma princip idag TACK VARE APPLE. Problem android fanboy?

Var inte Neonode N1 först med denna slide-funktion på telefonen?
Den släpptes något år före IP´n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Visst är det häftigt, denna "vardagliga sak" nu finns inom IT-världen tack vare Apple. Dessutom, använder alla andra konkurennter samma princip idag TACK VARE APPLE. Problem android fanboy?

Nej inte tack vare apple, finns ett svenskt företag som fick patent på "slide to unlock" till touch-enheter före apple. Jag länkade bilden mest för att det var en rolig grej och beskriver rätt bra vad apple gör. De tar ideer från massa olika företag och andra ställen för att sedan patentera det. Detta trotts att liknande grejer funnits långt tidigare.

Edit: Tack för ytterligare ett bevis för att du bara ljuger ihop grejer. På vilka grunder kallade du mig för android fanboy?

Permalänk
Avstängd

Här är några Apple iphone kopior som kom för 2007 eller rättare sagt inte kom ut. Pga av att teknologin inte var färdig för massmarknaden.
För att kunna tillverkas i flera miljoner exemplar i månaden (menar då Apple iphone och kineska Foxconn) krävs en helt annan tekniska lösningar än att i ett utvecklingslabb konstrurera några dussin eller hundra tal.

Långt innan Apple bestämt sig för att plocka ihop en smartphone, fanns denna konceptmobil från Ericsson

Då hade Ericsson redan erfarenhet från R380, en annan tryckskärmsmobil/smartphone.

Här är ett annan Ericsson koncept. Trots att någon Apple fanboy, lagt in en Apple logga på den, så är det en Ericsson.
med modellbeteckningen Cordless Screen Phone HS210

Här är originalet

Framför allt WinCE/Pocket PC PDA:er med tryckskärmar och senare med mobiltelefoni inbyggt, lade grunden till dagens smartphones och surfplattor.
Som dessa IPAQs

Fast det gäller ju för fanatiska apple fanboys som lärt sig ljuga (så de tror det själva) innan de lärde sig stava. Att Apple uppfann allt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

En del OT och personangrepp m.m raderat. Bara för att man har olika åsikter om saker behöver man inte ta till personangrepp eller annat trams. Kan passa på att upplysna att den här tråden handlar om iPhone vs Goophone, och allt annat är egentligen OT.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woorail:

Jasså, vilka var före? Nokia och deras smartphone med 40 knappar? Vi pratar SMARTphone, snälla kolla marknaden och hur den förändrades efter att Apple presenterat Iphone, läs på!

Lovar att Samsung nästa gång ska copypasta Apple tanke med att göra en tunnare telefon....i plast som glappar, precis som i slutet av 90-talet. Kommer säkert en Samsung Plast Galaxy SIII Mini med just 4" skärm också.

Neonode var först. Slid to unlock är deras påfund.
http://it24.idg.se/2.2275/1.437388
https://www.google.se/search?q=neonodes&hl=sv&prmd=imvns&tbm=...

Ta till dig fakta innan du skriver här, alla kan vi göra eller fatta fel men du har inte en kotte rätt. Säger det med i all vänlighet och med handen på hjärtat efter att ha läst dina senaste inlägg,

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)