Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vad är det som händer med min dator? [Hänger sig- "Serverkörning misslyckades" - mod]

Permalänk

Vad är det som händer med min dator? [Hänger sig- "Serverkörning misslyckades" - mod]

Tjenare!

OBS! Jag kan inte mycket alls om datorer

Lite kort och gott om min dator då
Köpte den ifrån I-net, dom plockade ihop den åt mig.
Har uppgraderat den med en till 4GB RAM.
Städar den med luft på burk var tredje vecka ungefär.
Jag är väldigt noga med att inte trycka in massa skit på datorn utan försöker hålla den så ''clean'' som möjligt, dvs att jag inte sparar filmer eller något bara för jag inte vill att något ska hända med datorn, har ej råd att skaffa mig en ny...

SETUP (OBS Har som sagt 8GB RAM nu)

PROBLEMET

Datorn började strula sig för cirka 1-2 veckor sedan, började med att Youtube-klipp jag kollade på brukade typ göra så min internetläsare fastnade och var tvungen att CTRL+ALT+DELETE för att sedan stänga ner därifrån. Jag har innan kunnat kollat på Youtube klipp utan några problem alls.

Sen kan även Utforskaren hänga sig, den vill tex inte spela upp musik eller filmer/serier.

Kan stå såhär ibland

Vad kan detta problem vara tro?
Kan det lösas?
Ifall det kan, hur?!

Mvh, Peter.

Bättre rubrik
Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara hårddiskfel. Prova hämta Samsungs testprogram, eller troligen Seagate's nu eftersom de köpte upp Samsung, och kör långa testet (kommer ta tid, speciellt om det finns fel). Kör enbart WD personligen eftersom jag har dålig erfarenhet av speciellt Samsung, men också delvis Seagate, därför har jag det inte aktuellt vilka programmen är.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Kan vara hårddiskfel. Prova hämta Samsungs testprogram, eller troligen Seagate's nu eftersom de köpte upp Samsung, och kör långa testet (kommer ta tid, speciellt om det finns fel). Kör enbart WD personligen eftersom jag har dålig erfarenhet av speciellt Samsung, men också delvis Seagate, därför har jag det inte aktuellt vilka programmen är.

Du har en gång i tiden sakt att dina samsung gick sönder förr i tiden när du inte hade lika bra koll som nu på nätagg hur håller dina samsung idag med kvalitets nätagg bra kylning?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petermedp:

Tjenare!

OBS! Jag kan inte mycket alls om datorer

Lite kort och gott om min dator då
Köpte den ifrån I-net, dom plockade ihop den åt mig.
Har uppgraderat den med en till 4GB RAM.
Städar den med luft på burk var tredje vecka ungefär.
Jag är väldigt noga med att inte trycka in massa skit på datorn utan försöker hålla den så ''clean'' som möjligt, dvs att jag inte sparar filmer eller något bara för jag inte vill att något ska hända med datorn, har ej råd att skaffa mig en ny...

SETUP (OBS Har som sagt 8GB RAM nu)
http://i.imgur.com/aY6Tj.jpg

PROBLEMET

Datorn började strula sig för cirka 1-2 veckor sedan, började med att Youtube-klipp jag kollade på brukade typ göra så min internetläsare fastnade och var tvungen att CTRL+ALT+DELETE för att sedan stänga ner därifrån. Jag har innan kunnat kollat på Youtube klipp utan några problem alls.

Sen kan även Utforskaren hänga sig, den vill tex inte spela upp musik eller filmer/serier.

Kan stå såhär ibland
http://i.imgur.com/PmHyJ.jpg

Vad kan detta problem vara tro?
Kan det lösas?
Ifall det kan, hur?!

Mvh, Peter.

Utforskarn / explorer.exe hängde sig ständigt för mig på xp i allfall men har du testat formaterat om burken?

Mitt ff / crome hänger sig med något med flashplayer som krånglar

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pompa_kumla:

Du har en gång i tiden sakt att dina samsung gick sönder förr i tiden när du inte hade lika bra koll som nu på nätagg hur håller dina samsung idag med kvalitets nätagg bra kylning?

Har två st 103'or som lever än, av två möjliga. Ingen mer erfarenhet än så eftersom jag mest köper WD (som du vet). Mina forumplöjningar gjorde mig kontinuerligt skeptisk, därför blev det inte fler Samsung eller Seagate av nyare generationer.

Seagate har jag massor som fungerar (15-20+), men endast en eller två från katastrofgenerationerna som krånglade, säkert därför jag klarat mig. Uppdaterade firmware i de också, i tid. Har en Seagate ES som överlevt ripplade Antec-agg (körs med HX520 nu) och brutal torrentkörning i runt 5 år nu, vägrar dö! Rasslar och rosslar dock som en storrökare.

Skrivet av pompa_kumla:

Utforskarn / explorer.exe hängde sig ständigt för mig på xp i allfall men har du testat formaterat om burken?

Mitt ff / crome hänger sig med något med flashplayer som krånglar

Det hade jag också stora problem med. Lurade ut att det berodde på förhandsgranskning av något program. Lyckades inaktivera det och slapp problem därefter. Minns inte hur nu, var längesen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Hej igen och tack för era svar.

Ifall jag omformaterar datorn, då försvinner allt jag har va?
Jag fick ju med en windows 7 skiva så jag behöver bara skriva in den CD-keyn igen? Har nämligen aldrig omformaterat en dator förr..

Mvh, Peter.

Permalänk
Medlem

Omformaterar du försvinner allt, ja. Det ska inte vara några problem att installera om windows heller.

Dock googlade jag på ditt problem och hittade en massa, bland annat:
http://www.alltomwindows.se/forum/topic/24626-loest-serverkoe...

Så testa googla på "serverkörning misslyckades" så kanske du hittar ngt som hjälper som inte är lika radikalt som en omformatering.

Permalänk

Hej igen!

Har fortfarande inte omformaterat datorn dels pga jag inte vill det än... Har så pass mycket grejer på den och vet inte hur jag ska spara allt.

Jag tror att mitt problem har med Adobe Flash Player att göra? För det är då allt börjar strula sig! Jag kan sitta och kika på diverse internet sidor och helt random så kraschar mitt Adobe Flash Player och då är det jag får problemen! Jag har kollat ifall jag har den senaste Firefox uppdaterat, vilket jag hade. Samma sak med Adobe Flash Player!

Jag får alltså trycka CTRL+ALT+DELETE och sedan stänga ner FlashPlayerPlugin_11_300_271.exe
Då kommer Firefox till liv igen men ifall jag ska kolla på en video så kraschar den.
Saken är det att jag kommer inte kunna kolla på flera Videos eller lyssna på musik förens jag har startat om datorn (Ljudet försvinner)

Har även testat att installera om Adobe Flash Player och att köra med en äldre version. Men problemet är kvar... Så frågan är - Är min sista utväg att omformatera?

Har googlat lite på problemet men vågar liksom inte göra något på tok för ''avancerat'' för mig (Usel på datorer)
Men jag har funderat på att testa detta Länk: http://kb.mozillazine.org/Flash#Flash_Player_11.3_Protected_M...

''You can disable Protected Mode in Flash 11.3 (or above) by adding the line ProtectedMode=0 to the Flash "mms.cfg" file located in:
(Windows 32bit) C:\Windows\System32\Macromed\Flash
(Windows 64bit) C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash
For example, on a Windows 7 64-bit system, open the C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash folder, copy the file "mms.cfg" to the desktop, open it in Notepad, add a new line ProtectedMode=0 and then close Notepad, saving your changes. Next, go back to the C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash folder, rename the original file to "mms.cfgBAK" (to save it as a backup) and then drag and drop in the modified "mms.cfg" file from the desktop. [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38]
Note: To re-enable Flash Protected Mode, either restore a backup of the original mms.cfg file, if you saved one, or else re-edit the mms.cfg file to remove the ProtectedMode=0 line you added. Updating Flash Player or installing a newer version does not automatically re-enable Protected Mode''

Jag vågar verkligen inte röra saker som ligger inne på SysWOW64... Men något måste ju göras.

Skulle verkligen vilja veta hur jag ska mig till, dör datorn så har jag inte råd att köpa ny

Mvh, Peter.