Streama musik från 1 telefon till flera telefoner?

Permalänk
Medlem

Streama musik från 1 telefon till flera telefoner?

Den nya tekniken i smartphones finns det ju en hel del appar.
Jag är ute efter en app som kan streama musik från en smartphone till en annan smartphone och samtidigt spela upp det hela.... på en eller flera telefoner.

Jag såg för nått halvår sen en app som hade en funktion via wifin eller blåtanden där om man hade en telefon som "server" så kunde flera telefoner
spela upp musiken som spelades samtidigt så det blev som flera högtalare. Jävligt smart funktion tyckte jag.. man kunde även streama till andra enheter..

Någon som vet någon sådan app? E ju en bra funktion om man är ex på stranden eller picknik eller vad som helst.. där en telefon med högtalare inte räcker.
Vet det är en nördig sak att ha men det vore ju kul att inneha.

Permalänk
Medlem

vill ha svar på detta jag med

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

skulle väl funka om man sätter upp telefonen som en hotspot eller nåt
som sagt ovan finns det ju appar som gör i princip samma sak också
kommer inte ihåg app namanet nu men vet att det finns appar där du tex kan streama musik hemma ifrån stationära
så att man alltid har sin egna musik med sig oavsett var man är utan att ta upp en massa plats på telefon minnet/lagringen
nåt sånt borde ju även fungera för att streama till flera telefoner

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Jo men jag var inte ute efter dator till telefon, vill ha telefon vill telefon. Jag har sett en sådan app förut var server telefonen styr all musik och dom andra telefonerna bara streamar högtalare eller annan media. Någon som vet en sådan app och jag förstår vad ni säger. Hjälp önskas. Alla har telefoner men man :ar kanske inte dom övriga medierna på ex stranden bussen etc... Kavliga e jag inte minns app namnet

Permalänk
Medlem

Detta fungerar bara att göra med en Iphone 5.

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem

nej

Jag såg detta göras själv på en android för ett halvår sen med en app, men jag minns inte hur appen hette.. vi hade nämligen fest på det sättet via telefonhögtalarna

Hjälp önskas att hitta appen eller liknande