Permalänk
Medlem

Ny mus till LoL :)

Hej hopp!

Min kusin är ute efter ny mus, han spelar mest lol och kör "palmgrip".

Han vill inte razer, men är intresserad om TT esports möss är något att ha.

Förslag?

Tack på förhand!^^

Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk

Rekommenderar Steelseries Xai grovt!
Sjukt skön mus, dock så har jag Kinzu (den mindre = clawgrip)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=481383

Mycket för pengarna.

Permalänk
Medlem

till spel som dota så rekommenderas det vilken sketen mus som helst...

Permalänk

Rekommenderar SteelSeries Sensei! Den är sjukt skön att använda och mycket exakt.

Nämn annars en budget?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

G400

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Linus82:

Har du kollat på G400 eller G600?

G400: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/136469-logitech_optical_gaming_mouse_g400
G600: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/155518-logitech_g600_mmo_gaming_mouse-svart

Permalänk
Medlem

Det är många som lämnat omdöme på prisjakt och sagt att G400 har problem med att svara efter ca ett halv års användning. Den dör och sedan vaknar den igen vid användning helt enkelt. Kan bara som många andra rekommendera SS Sensei, Xai eller Intellimouse Explorer 3.0 tills vidare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MX518/G400!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

g700 köpte en kompis och jag gillade den. funkar trådlöst och med kabel. extra knappar och man kan spara macros och inställningar i musen så man kan byta dator utan att installera något program.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

För sådana spel så spelar din mus mindre roll.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Han har ungefär 500 i budget !

Fick lite mer info från han:
Han har tittat på:
Ace edge 3200
TTesports black element combat white.
Kommentarer på dessa?

Sensei säger han sig ha prövat och inte tyckt om tyvärr även om det är en fruktansvärt bra mus

Tack igen :)/phlextro

Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Trollinlägg + svar på det raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

SS Sensei Raw, hade jag köpt iaf.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlextro:

Tack för alla svar!

Han har ungefär 500 i budget !

Fick lite mer info från han:
Han har tittat på:
Ace edge 3200
TTesports black element combat white.
Kommentarer på dessa?

Sensei säger han sig ha prövat och inte tyckt om tyvärr även om det är en fruktansvärt bra mus

Tack igen :)/phlextro

vad han än gör så ska han inte köpa en Ace Edge 3200!!! Det företaget är piss och musen i sig är inte värd ens nära dom pengarna! Lyckades gå igenom 2 sådana på 1 år vid helt vanlig användning =/

TT musen ser ganska nice ut men en aning plastig tycker jag.
Jag hade nog valt Corsair M90 för lol. En bra och robust mus med ett par extra knappar för den som har fingerfärdigheten att använda sig av dom
Har själv en sådan och är mycket nöjd med den Även dom få gånger på lan när jag spelar lol

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlextro:

Tack för alla svar!

Han har tittat på:
Ace edge 3200
TTesports black element combat white.
Kommentarer på dessa?

Jag äger själv TTesports Black Element - Combat white musen och spelar LoL och många andra spel. Riktigt stilren datamus och man får ett skönt grepp.
Det är schysst att även kunna justera musens vikt och att den glider bra på alla underlag.

Såhär ser den ut. (CDON.se har fel bild om det är där ni kollat )

Rekommenderar den! Mycket för pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag kör mmed en razer naga bara för dom 12 knapparna på sidan dock finns ju razer hex med 6 knappar på sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

vad han än gör så ska han inte köpa en Ace Edge 3200!!! Det företaget är piss och musen i sig är inte värd ens nära dom pengarna! Lyckades gå igenom 2 sådana på 1 år vid helt vanlig användning =/

TT musen ser ganska nice ut men en aning plastig tycker jag.
Jag hade nog valt Corsair M90 för lol. En bra och robust mus med ett par extra knappar för den som har fingerfärdigheten att använda sig av dom
Har själv en sådan och är mycket nöjd med den Även dom få gånger på lan när jag spelar lol

Kanske fick ett måndags exemplar?
Fick en Edge 3200 gratis, och den lever då än och lever då över mina förväntningar, hade trott på rå dålig mus med tanke på förtaget, men den var då fan värdelös, ganska värd ändå tycker jag faktiskt..

Men TT mössen är ju ganska nice med!

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Även jag slänger in en röst för Corsair M90 riktigt bra mus även om programvaran för knapparna i min åsikt är lite klumpig

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Han köpte en M90
Själv äger jag en M60 och man måste ju säga att det är kvalitet för pengarna!

Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fyren:

MX518/G400!

Men eller hur, kör med min MX518 till laptopen och G400n till mitt kylskåp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlextro:

Tack för alla svar!

Han har ungefär 500 i budget !

Fick lite mer info från han:
Han har tittat på:
Ace edge 3200
TTesports black element combat white.
Kommentarer på dessa?

Sensei säger han sig ha prövat och inte tyckt om tyvärr även om det är en fruktansvärt bra mus

Tack igen :)/phlextro

tja jag har en ace edge 3200 och den är skönaste musen jag har haft (är bará 15) men kvaliten är inte den bästa då min kommer nog gå i pension efter ca ett år.