Permalänk

4 Skulle gärna sätt lite mindre kablar och ett fönster så det inte blir så dammigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XsvennebananX:

4 Skulle gärna sättet lite mindre kablar och ett fönster så det inte blir så dammigt.

mindre kablar?:S hur menar du?:) fönster är på väg!:)

Permalänk
Medlem

Underbart med kolfiberdetaljerna, men skulle vilja se bygglogg! 5/5 anyhow!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Underbart med kolfiberdetaljerna, men skulle vilja se bygglogg! 5/5 anyhow!

tackar! då jag tog bygglogg bilderna med min iphone 4s som oturligt nog hamna i vattnet... så alla bilder försvann:( det är därför jag inte kunnat göra en bygg logg:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

tackar! då jag tog bygglogg bilderna med min iphone 4s som oturligt nog hamna i vattnet... så alla bilder försvann:( det är därför jag inte kunnat göra en bygg logg:(

Ah tusan, det var synd :/ men men, riktigt fin är den

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Ah tusan, det var synd :/ men men, riktigt fin är den

tackar!!:)

Permalänk
Skrivet av ezzu:

mindre kablar?:S hur menar du?:) fönster är på väg!:)

Alltså så de inte syns like mycket

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan!
Chassit var kanske inte min favorit men 4/5!

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av craxido:

Snyggt som fan!
Chassit var kanske inte min favorit men 4/5!

Tackar!:) Nja tycker Att det är ett stilrena chassi och lätt att bygga i:)

Permalänk
Medlem

Snyggt, men tråkigt att inte se kort från sammanställning.
Så trodde jag att man skulle få en tystare dator med vattenkylning.. Inte en hög med fläktar ändå..
3 från mig.. Även om det är snyggt draget kablar, och snyggt chassie. Fläktarna gillar jag bäst när dom står stilla, eller ligger på hyllan..

Visa signatur

Ja ja.. Ursäkta att jag skriver en del fel, men jag har ALDRIG gått i svensk skola. Kolla mina byggloggar : http://www.sweclockers.com/album/?id=3571 http://www.sweclockers.com/album/?id=3664

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor50:

Snyggt, men tråkigt att inte se kort från sammanställning.
Så trodde jag att man skulle få en tystare dator med vattenkylning.. Inte en hög med fläktar ändå..
3 från mig.. Även om det är snyggt draget kablar, och snyggt chassie. Fläktarna gillar jag bäst när dom står stilla, eller ligger på hyllan..

asså vah? du får en oerhört mkt tystare dator? hör den inte alls! du använder ju lågvarviga fläktar? sen behöver ju inte syftet vara att få en tystare dator med vattenkylning. då man kanske vill överklocka en del och då kmr vattenkylning väl till hands.....

Permalänk

vackert! 5p!

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Tror det skulle bli läckert med ett vitt chassi med fönster!!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Snyggt, en stark 4a.
Använder själv Define XL och ska använda ditt bygge som en mall

Permalänk

Snyggt, men hur är ljudnivån i din dator?

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Snyggt, en stark 4a.
Använder själv Define XL och ska använda ditt bygge som en mall

Tackar!:) kul att höra!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Snyggt, men hur är ljudnivån i din dator?

Den är knäpp tyst! Hör den inte alls! Fläktarna ligger på 7 db:) samt pumpen är tyst bakom plåtarna:)

Permalänk
Medlem

Stilren? Nej, helt omöjligt kan man tycka detta är stilrent. Stiligt möjligtvis!

Q: Varför kör du in luften bakifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Stilren? Nej, helt omöjligt kan man tycka detta är stilrent. Stiligt möjligtvis!

Q: Varför kör du in luften bakifrån?

att tycka något är stilrent är ju lite personligt ju?
varför inte? kör in kall luft utifrån genom radiatorn?

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt snyggt! 5/5
Jag funderar själv på att vattenkyla min rigg och har då spanat in dessa fläktar, låter de mycket?
Flyttar de bra med luft osv.?
I alla falla har du lyckats redigt bra med detta bygge!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Riktigt riktigt snyggt! 5/5
Jag funderar själv på att vattenkyla min rigg och har då spanat in dessa fläktar, låter de mycket?
Flyttar de bra med luft osv.?
I alla falla har du lyckats redigt bra med detta bygge!

tackar!! fläktarna är jag grymt nöjd med! finns lite olika modeller på dem, med har den som har lägst varvtal tror db ligger på 8:) men rekommenderar dessa starkt:)

Permalänk
Medlem

Nice tråd!
Blev ljuddämpningen "förstörd" av att sätta ett sidofönster eller märker du ingen skillnad?
Jag kör också med ett Define XL och min pump låter som en arg kebabsvarv.. så jag får nog byta till något tystare, hur är det med oväsen i din?

Visa signatur

Chassi In-Win GRone Big Tower White | Nätagg Antec 750w Bronze+
Cpu Intel Core i5 3570 @ 4.4Ghz | Kylning XSPC RayStorm 750 RS360
Moderkort Asus Maximus V Gene | Ram Corsair Dominator 6GB 2000Mhz
Gpu GTX 670 | SSD 64GB & 120GB | Hdd 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimed:

Nice tråd!
Blev ljuddämpningen "förstörd" av att sätta ett sidofönster eller märker du ingen skillnad?
Jag kör också med ett Define XL och min pump låter som en arg kebabsvarv.. så jag får nog byta till något tystare, hur är det med oväsen i din?

min är knäpp tyst!:)

Permalänk
Medlem

Riktigt nice bygge! Får man fråga hur du fick till den snygga "texturerade" färgen på kylvätskan? Ifall jag har råd/orkar/törs greja med vattenkylning är det precis sån där cool färg jag vill ha
5p från mig

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exterm:

Riktigt nice bygge! Får man fråga hur du fick till den snygga "texturerade" färgen på kylvätskan? Ifall jag har råd/orkar/törs greja med vattenkylning är det precis sån där cool färg jag vill ha
5p från mig

tillstatsen heter Mayhems Aurora Nebula Blue:)
http://www.coolingstuff.se/p/575/mayhems-aurora-nebula-blue