Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GTX 670 SLI + 2500K flaskar?

Permalänk

GTX 670 SLI + 2500K flaskar?

Hejsan,

Skaffade precis mitt andra GTX 670 Windforce 3x och nu undrar jag lite hur jag ställer in SLI..

Jag har bryggan, men jag funderar lite på hur man går till väga..

Korten har dessutom 2 platser att sätta bryggan på, (antar för att kunna köra 3 eller 4 vägs SLI) spelar det någon roll vilken jag använder?

Vad är de olika stegen I att få igång SLI?

1. tryck i kortet

2. koppla i allt.

3. starta datorn

4. sen då?

Samt så undrar jag om 670 Wfx3 kommer göra att min 2500k 3.3Ghz flaskar? har ställt den på turbo i Bios och den visar "Target CPU Boost clock 4213Mhz" men Windows visar fortfarande bara 3.3, vågar inte riktigt pilla så mycket då jag inte vet riktigt vad jag gör..

Om det inte kommer flaska det så skiter jag i att överklocka det..

Flaskar det skulle jag även gärna ta emot instruktioner om hur jag överklockar det litegrann (typ 4.0?)
Kylning bör inte vara något problem, den kyls av en Noctua U12P.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Sätt bryggan på platsen "längst ut", spelar dock ingen roll.

Högerklicka på skrivbordet, välj "Nvidia Control Panel" .. I listan till vänster väljer du "Configure SLI, Surround, PhysX" och väl där inne väljer du "Maximize 3D Performance"

Tror inte din CPU kommer flaska.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Min 2500k flaskar ner mina gtx 580's i bf3. Jag har ändå en ganska saftig överklockning på 4.5ghz så det bör inte vara det. Men jag sitter också med två skärmar och tittar på youtube eller stream samtidigt, som tar lite processorkraft.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Sätt bryggan på platsen "längst ut", spelar dock ingen roll.

Högerklicka på skrivbordet, välj "Nvidia Control Panel" .. I listan till vänster väljer du "Configure SLI, Surround, PhysX" och väl där inne väljer du "Maximize 3D Performance"

Tror inte din CPU kommer flaska.

längst ut menar du närmast bakplåten av chassit? eller längst ut på kortet? (alltså längst in i chassit?)

Ok, så bra, förstår att om det är enkeltrådiga spel så blir det antagligen CPU'n som begränsar men de "bättre" och seriösa PC spelen idag brukar väl vara åtminstone 2 trådiga?

dvs, inte några sketna konsol ports.. utan spel som Battlefield 3 Planetside 2 eller Borderlands 2?
(mycket medveten om att Borderlands 2 är en port, men de verkar ha gett mycket kärlek till PC användare)

Skrivet av simme300:

Min 2500k flaskar ner mina gtx 580's i bf3. Jag har ändå en ganska saftig överklockning på 4.5ghz så det bör inte vara det. Men jag sitter också med två skärmar och tittar på youtube eller stream samtidigt, som tar lite processorkraft.

Jag har 2 skärmar, dock bara en med spel på.. den andra står bara vid sidan och visar temp och liknande.. primär skärmen är en Asus PB278Q 27" 2560 x 1440.

med mitt enkla kort nu har jag bara sett ett spel maxa processorn, men det är för att det bara använde en kärna.. (World of tanks, som jag inte längre spelar)

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970