Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köpa ett till kort?

Hej!

Jag har nu ett GeForce 560Ti och tycker att det är ganska lagom för mig. Men nu har jag suttit och läst lite och ser ju roligt ut att ha två kort så att säga, få ut mer kräm osv :). Men då till min fråga som är mest utav nyfikenhet; är det värt att köpa ett till 560 eller ska man upp i de högre klasserna utav kort innan man ens kan fundera på det?

MVH

Permalänk
Medlem

560 ti är rätt så utdaterat. Kanske dags att uppgradera?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

560 ti är rätt så utdaterat. Kanske dags att uppgradera?

Må vara fallet, men å andra sidan om man ska hänga med hela tiden så går man ju i konkurs! Eller i alla fall jag som inte lever på så mycket i månaden

Permalänk
Medlem

2 st 560 ti slår 1 st 660 ti på fingrarna som du ser nedan. så att köpa ett till av det du redan har verkar ju väldigt ekonomiskt försvarbart. KÖP

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk

Alternativet att sälja ditt nuvarande kort och köpa ett bättre från den senaste generationen finns ju alltid, notera dock att ett 560ti inbringare kanske 500-700 kr. Om jag inte är helt fel ute.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Vad behöver du två kort till? Om du inte har så mycket pengar över varje månad kanske du ska prioritera annat. Problemet med 560ti i sli är att minnet kommer vara bottleneck i många spel som kräver prestandan från två 560ti eller bättre för att spelas på "max". Spel som bf3 kräver mer än 1GB minne om man kör på ultra. Men om du nu råkar ha 2GB versionen så är det värt imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Vad behöver du två kort till? Om du inte har så mycket pengar över varje månad kanske du ska prioritera annat. Problemet med 560ti i sli är att minnet kommer vara bottleneck i många spel som kräver prestandan från två 560ti eller bättre för att spelas på "max". Spel som bf3 kräver mer än 1GB minne om man kör på ultra. Men om du nu råkar ha 2GB versionen så är det värt imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är inte så att jag säkert kommer köpa eller så utan det var utav nyfikenhet om man kanske få för sig när man ser att det finns lite extra kosing på kontot någon dag!

EDIT: Jag är inte hemma nu och är inte helt säker men jag tror minsann att jag har 1GB versionen. Så det gör att det blir sämre?

Permalänk
Medlem

Problemet är att du har bara 1gb i varm.
För att maxa moderna spel så räcker inte det alltid till oavsett on du har 1 eller 2 560Ti.
Jag hade absolut satsat på ett nytt istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det handlar helt enkelt om hur mycket du vill spendera. Om det nu stämmer att det går att hitta begagnade 560 ti för 500-700 kronor så är det ju, för den summan, en väldigt prisvärd uppgradering.

Permalänk
Administrativ avgift

Håll ut och vänta på nästa gen, spara ihop pengagrisen!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av thexps:

Problemet är att du har bara 1gb i varm.
För att maxa moderna spel så räcker inte det alltid till oavsett on du har 1 eller 2 560Ti.
Jag hade absolut satsat på ett nytt istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej om jag då ska spara ihop till ett nytt, vilket borde jag satsa på? Så att jag har ett mål att spara ihop till ^^. Jag spelar Battlefield 3, Starcraft 2 och DayZ, så jag vill ju kunna lira dessa spel med så bra upplösning som möjligt utan att gå till galna prisklasser

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Okej om jag då ska spara ihop till ett nytt, vilket borde jag satsa på? Så att jag har ett mål att spara ihop till ^^. Jag spelar Battlefield 3, Starcraft 2 och DayZ, så jag vill ju kunna lira dessa spel med så bra upplösning som möjligt utan att gå till galna prisklasser

du kan ju glömma att maxxa DayZ iallafall x) det är ju typ omöjligt... SÅ SJUKT BRA OPTIMERAT SPEL...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inzane80:

2 st 560 ti slår 1 st 660 ti på fingrarna som du ser nedan. så att köpa ett till av det du redan har verkar ju väldigt ekonomiskt försvarbart. KÖP

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Njaaaa att slå på fingrarna är väl att ta i.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Bf3 kommer du inte kunna maxa med två 560ti. De har kraften men inte minnet. Sc2 maxar du redan med ett kort. Det gjorde jag med mitt 5770 i alla fall. Där är det mest cpun som får jobba. Dayz är som sagt dåligt opimerat så det kommer du inte kunna maxa heller. Jag skulle spara till kanske ett 660ti eller 670 eller vänta på nästa generation. Fast å andra sidan är det kul med nya saker. Det jag försöker säga är att du kanske inte får det prestandalyftet du vill. Men det kan vara kul att testa sli och mecka med datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Bf3 kommer du inte kunna maxa med två 560ti. De har kraften men inte minnet. Sc2 maxar du redan med ett kort. Det gjorde jag med mitt 5770 i alla fall. Där är det mest cpun som får jobba. Dayz är som sagt dåligt opimerat så det kommer du inte kunna maxa heller. Jag skulle spara till kanske ett 660ti eller 670 eller vänta på nästa generation. Fast å andra sidan är det kul med nya saker. Det jag försöker säga är att du kanske inte får det prestandalyftet du vill. Men det kan vara kul att testa sli och mecka med datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Just att helt maxa spelen har jag egentligen inget "behov" av. Visst det hade varit roligt att kunna göra, men jag har svårt att tror att jag någonsin kommer få så mycket pengar över att jag kan köpa ett kort som kommer kunna göra det (Man måste väll ha typ ett 690 då?). Och även om jag har det så kommer jag antagligen inte ha viljan att lägga allt på ett kort

Jag är mest ute efter att kunna spela med okej grafik och helt utan lagg! Vill att det ska flyta på som det var tänkt att det skulle göra. Pratar ju då om Bf3

Permalänk
Medlem

Jag fick nyligen låna ett överblivet 560ti av en kompis så jag kan köra sli. Nu var det dock inte många spel som inte gick i 60fps på max inställningar i 1080p med Fxaa istället för Msaa. Men spelen som inte var 60fps förut är det nu utan problem, i vissa fall är det ju nästan komiskt hur många fps det blir men det är också en del fall där det i princip inte är någon förbättring alls.
Är du som mig och inte är så jätte kräsen med Msaa så fungerar ju 560ti sli riktigt bra måste jag säg, Har tyvärr inte BF3 men visst borde man kunna hitta en bra kompromiss där med skulle jag tro?

Hur som helst. Det blir varmt och högljutt, det är två asus dc2 top kort i burken så inte helt optimalt för sli, ligger en ledig kortplats mellan korten och jag har fläkt i fronten men det räcker inte då det övre kortet var uppe vid 100c och snurrade ett par gånger I gamla Crysis så jag fick sätta i en fläkt till på insidan bakom hårddiskburen lite vinklat upp mot korten och det gjorde markant skillnad (75c max nu) men det är fortfarande relativt högt ljud fast mer hanterligt.

Så hittar du ett billigt 560ti kort till så för all del kör på det om du vill men du måste väga det med mer värme, mer oljud och högre strömförbrukning mot om du skulle köpa ett nytt 660ti eller 670 som hamnar på liknande prestanda nivå så länge 1gb vdram inte är något problem.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►