Apple direktsänder video från kvällens evenemang – start klockan 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

och jag som trodde apple skulle erkänna att dom skulle göra något eget typ som överge Linux baserade OSX och faktiskt skapa något helt eget från grunden.

Eh.. Linux är en UNIX klon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

och jag som trodde apple skulle erkänna att dom skulle göra något eget typ som överge Linux baserade OSX och faktiskt skapa något helt eget från grunden.

OSX är inte linux baserat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ifrågasätter du Balmer? Developers, Developers, Developers, Developers!

Varför glömmer folk Bill Gates

Tror den kommer kosta 25000

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

och jag som trodde apple skulle erkänna att dom skulle göra något eget typ som överge Linux baserade OSX och faktiskt skapa något helt eget från grunden.

UNIX-baserade.

Inget imponerande än så länge. Kanske beror på att alla i princip redan vet vad som ska visas...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

OSX är inte linux baserat

jorå det är baserat på linux.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd

menar unix sorry guys...plz dont hate me.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Hur funkar Ivy Bridge & HD4000? Är det den enda GFX som Macbook Pro har?

10000 kronor

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Hur länge håller streamen på?

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

menar unix sorry guys...plz dont hate me.

Och varför skulle man överge sin UNIX grund? The mother of modern day computing.

UNIX grunden är ju OS X starkaste sida.

Permalänk
Medlem

"Now, the macbook is totally proprietary, so you cant upgrade it at all, its fantastic. Now we can really rip people off with the outrageous prices we charge for memory and storage."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

Och varför skulle man överge sin UNIX grund? The mother of modern day computing.

menar bara att om nu apple ska vara så stort och bäst så kan dom ju faktiskt ta och göra ett eget OS istället för använda sig av UNIX. bara liksom en tanke sedan kör ja själv MINT och ArchLinux

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Hur länge håller streamen på?

ca 60-90min brukar vara standard

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Hur länge håller streamen på?

Tills de är slut? Vanligtvis är deras presentationer mellan 1.5-2h!

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

och jag som trodde apple skulle erkänna att dom skulle göra något eget typ som överge Linux baserade OSX och faktiskt skapa något helt eget från grunden.

OS X bygger inte på Linux, det bygger på UNIX. OS X är Apples namn på NextStep det OS Jobs utvecklade efter han lämnat Apple i mitten på 80-talet.

Permalänk
Medlem

Nu kanske Emil blir glad över upplösningen på MacBook Pro 13"? Fast priset kanske inte är så tilltalande...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Haha! Mac mini inte Ipad Mini eller?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

17 000kr inklusive moms för 13" Macbook Pro Retina 2560x1600, 128GB SSD, 8GB RAM, dual core i5 2.5Ghz Ivy Bridge och integrerad grafik.

Permalänk
Medlem

Holy crap vad tunn iMac:en var

Permalänk
Medlem

Fuck vad tunn! (men rund i mitten) Fejk?

Vad tror ni molnlagring?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd

17 000kr.....alltså man blev ju inte sugen direkt på den, någon fler som känner att han Tim inte direkt är rolig att höra på?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Ny iMac! WOW!

Permalänk
Medlem

Damn, ny iMacen ser väldigt trevlig ut. ^^

Dock med risk att skära sig på kanten? ;P

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

Tunna displayer is the shit. iMacens nya display är endast 5mm tunn. Även om baksidan är tjockare så är det imponerande hur man får plats med så mycket på så lite plats.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Bara jag som får en stillastående video med ljud på min iPad? Hur är det för er andra?

EDIT: Okej, det verkar fungera bra nu.
För övrigt kör dom hjärntvättningsprocessen just nu, där folk springer och ger varandra high five var 5:e sekund.

" hjärntvättningsprocessen" Vilket riktigt mega asgarv på den Har väl torr humor, men fan vad kul det lät!

hjärntvättningsprocessen är så väldigt sant, det är alltid likadant! "We are Family" med Sister Sledge är det ända som fattas!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

ZOMFG, WOW LOOK HOW THIN IT IS!

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Min 3,5 år gamla MBP 13 ser helt plötsligt ut som en skrivmaskin i bakelit.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

" hjärntvättningsprocessen" Vilket riktigt mega asgarv på den Har väl torr humor, men fan vad kul det lät!

hjärntvättningsprocessen är så väldigt sant, det är alltid likadant! "We are Family" med Sister Sledge är det ända som fattas!

Haha ;). Så kör ju Apple sin marknadsföring. Den funkar nog bättre på jänkarna är på svenskarna, även om vi har några riktiga rut-randiga macare med halsduk här i Sverige också.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Haha! De har en Hybriddisc. Men den heter Fusion! Yeah!

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv

Kollar just nu på streamen, men helt ärligt.. jag skulle aldrig köpa in mig på en sådan DYR och sketen standard!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

17 000kr inklusive moms för 13" Macbook Pro Retina 2560x1600, 128GB SSD, 8GB RAM, dual core i5 2.5Ghz Ivy Bridge och integrerad grafik.

köper de delarna på plattan i sthlm eller?
Sektäpplet