medal of honor warfighter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Hej Sweclockers. Jag har en liten fråga jag funderar på som jag ställde på ett annat forum och snabbt svar skulle uppskattas:

"Okej igår testade jag en sak och vart förvånad över att det funkade. Har swedbanks mastercard kort det nya eftersom dem samarbetar inte längre med VISA vad dem sa iallafall på banken så jag fick mitt nya. Men det har inte saken till att göra.

Har varit arbetslös sen somras eller 4 veckors sommarjobb men fanns ingen möjlighet till anställning och söker jobb förtillfället nu och får snart denna ungdomsgaranti från AF.

Men till grejen nu har ca 7kr kvar på mitt kort så tänkte för skoj skull testar att köpa Medal of honor digital deluxe versionen från Origin store. Visst fick svar att du får ett mail fort din beställning är klar.

Var borta ca 10-15min från datorn kom tillbaka kollade mailen då såg jag att transaktionen hade gått genom mitt spel fanns i listan. Kollade mitt konto fortfarande 7kr kvar väntade till midnatt och kolla igen still 7kr kollade även idag fortfarande 7kr.

Har varken nå skyddat/reserverat belopp på kontot ser bara mitt senaste köp som var ca två månader sen. Och kollade lite i mailet och så fann jag detta:

"Du har debiterats för denna produkt, vilket du kan se på ditt kontoutdrag. Tänk på att: Det här e-postmeddelandet skickades från en adress som endast är avsedd för utgående meddelanden. Det går inte att skicka svar till adressen. Svara inte på detta meddelande. Med vänliga hälsningar Origin-butiken Kundtjänst"

Så eftersom jag troligtvis kommer nu få min ersättning nästa månad vad kommer hända undertiden? Är inte speciellt orolig över detta men bara lite nyfiken. Kommer pengarna för spelet dras direkt när pengar sätts in på mitt konto? Eller kommer en räkning komma hem? För nämligen en annan gjorde samma sak som mig och vart också förvånad att det funkade för han med."

Bör jag kontakta min bank eller EA om detta? Eller vad skulle nu hända eftersom inga pengar har dragits sen igår och jag kontaktar EA talar om att jag inte är nöjd med MoH pga buggar spelet krashar ostabilt etc. Kommer dem sätta in 550kr till mig? Fast inga pengar har dragits? Eller kan jag vara lugn fram tills nästa månad då jag ska få min ersättning? Om inget strular.

Ibland så kan det ta ett par dagar innan man ser vad som har hänt på sitt konto (händer för mig hela tiden). Det kan också vara så att när man köper något från en butik som inte har direktkontakt med ens bank vid kortbetalning så kan köpet gå igenom och så dras pengarna vid ett senare tillfälle (oftast ett par dagar eller timmar senare), systemet skippar alltså steget där det kollar om det finns tillräckligt med pengar på kontot. Om du då inte har tillräckligt med pengar på ditt konto så dras det från bankens pengar och du har då stulit från banken vilket är riktigt allvarligt.

PS. Att en butik inte skulle ha direktkontakt med banker vid kortbetalning är väldigt ovanligt nu för tiden och att det skulle vara så med en internetbutik är ännu ovanligare, men det finns fortfarande och det verkar vara det som har hänt för dig.

Om jag var dig så skulle jag ringa banken direkt och förklara vad som har hänt och försöka stoppa köpet innan det dras från bankens pengar.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

samma keybinds som BF3 väll? jag har skrivit flera gånger. fast man kan typ inte skriva i loading screen tror jag

Kan skriva i fireteam med L men J och K fungerar ej...

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Asså hur dålig måste man vara för att tycka detta är kul? ett fps som ser ut som en 5åring har gjort det. Frostbite motorn som är sönder nerfad och så får vi ju inte glömma wallhacket i spelet. hahah seriöst om man behöver ett wallhack för att ha kul i fps så kanske man ska spela nått annat. Vad blir det till nästa spel lite aimbot?? lr speedhack kanske?? vilket jävla skämt det här är!!

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk

Kört igenom sp nu och jag tyckte att det var väl ok, men det fanns ju rätt mkt de kunde gjort bättre.
Kommer inte köra detta spelet i mp dock

Mest förvånad är jag över att jag kunde lira med alla inställningar i absolut max på 1080 upplösning.
Det blir jävligt snyggt då tycker jag.
Har inte kollat min fps men skulle tro att den ligger rätt bra skulle inte kunna spela med nått hack eller att det segar

Datorn jag kör med har i7 2600 och 580gtx

Permalänk
Medlem

Att inte spela multiplayer betyder väl underförstått att man har en piratkopia. Multiplayer delen är faktiskt ganska bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att SP var för kort, och MP är för likt COD, trodde dt skulle vara mer BF3 likt, grafiken var ju sådär också, drog upp allt på ultra men det tyckte jag inte såg ut som ultra alls! Nej det kommer inte bli seriöst spelande på MOHWF för min del, utan det blir bara ett LAN spel exakt som CSGO blev för mig

Och som en annan sa här i tråden, varför f*n har dom satt in walhack? Och dessutom så är ljudet för överarbetat, jag hade mina tiamat 7.1 och blev rädd för ljudet i spelet! Det ENDA som var plus med detta spel var att man kunde vara SOG, inget annat! Samt ett till minus var att det va för mycket ljudeffekter !

Permalänk

Varför är menyerna så in in helvete opraktiskta?
Hur stänger man av voicechatten för alltid?
Varför blir Sverige låst för mig ibland?

Permalänk
Medlem

2/5 av FragZone
Var väl vad man kunde vänta sig av ett sådant struntspel. Synd att de har dödat namnet "Medan of Honor".

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Ett av de sämsta Fps jag spelat..Komplicerade menyer,värdelös spawn och hitboxen är helt galen..

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Att inte spela multiplayer betyder väl underförstått att man har en piratkopia. Multiplayer delen är faktiskt ganska bra.

Du får tro vad du vill men mp mässigt så är det mkt sämre än bf3 ...och varför spela nått som är sämre

Permalänk

Vafan är detta Tokens grejjer förnåge?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Ni som äger och har spelat spelet tycker ni det är bra ?
Antar att det är snygg grafik men ser det ok ut och är det välgjort som BF3 ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punchline82:

Ni som äger och har spelat spelet tycker ni det är bra ?
Antar att det är snygg grafik men ser det ok ut och är det välgjort som BF3 ?

På min polares IPSskärm med maxad grafik är det tveklöst det snyggaste spelet jag någonsin beskådat!

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Tyckte att kampanjen sög, tycker det är kul i MP, och kan nog bli RIKTIGT kul om man bara ger dem tid att släppa ett par patchar. BF3 var ju inte heller direkt jungfru Maria när det kom.

Visa signatur

GPU: AMD Radeon HD 6970 CPU: Intel Core i5-2500K Mobo: Z68X-UD3H-B3
Tuffa specs ju!

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad mkt grafikkortsminne frostbite använder alltså. Man lär ha minst 2GB om man vill köra på högsta settings.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bobzombie:

Asså hur dålig måste man vara för att tycka detta är kul? ett fps som ser ut som en 5åring har gjort det. Frostbite motorn som är sönder nerfad och så får vi ju inte glömma wallhacket i spelet. hahah seriöst om man behöver ett wallhack för att ha kul i fps så kanske man ska spela nått annat. Vad blir det till nästa spel lite aimbot?? lr speedhack kanske?? vilket jävla skämt det här är!!

Du inser att alla har olika smak va? Kör Immersive mode så slipper du "wallhack".

Skrivet av punchline82:

Ni som äger och har spelat spelet tycker ni det är bra ?
Antar att det är snygg grafik men ser det ok ut och är det välgjort som BF3 ?

Nej BF3 är utan tvekan snyggare, det är väldigt ojämn grafik i MOHW, känns lite konsolskadat :/

Skrivet av p0pe:

På min polares IPSskärm med maxad grafik är det tveklöst det snyggaste spelet jag någonsin beskådat!

BF3 är som sagt utan tvekan det snyggare spelet av de två?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

På min polares IPSskärm med maxad grafik är det tveklöst det snyggaste spelet jag någonsin beskådat!

Då har du inte sett mycket.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Jag förstår ut hur unlocks till vapen fungerar. Jag spelar mest Spec Ops med SOG (Sverige). Behöver jag spela med samma vapen med andra nationer för att låsa upp olika sikten mm?

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Att inte spela multiplayer betyder väl underförstått att man har en piratkopia. Multiplayer delen är faktiskt ganska bra.

nja, tycker personligen att singleplayer är det mest intressanta spelet hade att erbjuda, tyckte att mp var riktigt kass, mycket sämre än mp i BF3, så ser ingen anledning till att spela den i MoH när det är mycket sämre Spelat några timmar mp, men är verkligen ingenting för mig, singleplayern är dock rätt okej hittills.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av p0pe:

På min polares IPSskärm med maxad grafik är det tveklöst det snyggaste spelet jag någonsin beskådat!

Du kan inte ha sett mycket då Är rätt många pixliga texturer här och där, BF3 är ju helt klart överlägset.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Asså hur dålig måste man vara för att tycka detta är kul? ett fps som ser ut som en 5åring har gjort det. Frostbite motorn som är sönder nerfad och så får vi ju inte glömma wallhacket i spelet. hahah seriöst om man behöver ett wallhack för att ha kul i fps så kanske man ska spela nått annat. Vad blir det till nästa spel lite aimbot?? lr speedhack kanske?? vilket jävla skämt det här är!!

Hur dum i huvudet måste du vara för att förstå att folk tyker olika?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Spelet! ja va ska man säga om detta spel....
grafiken suger hårt!
buggar som fan!
grafiken suger hårt!
buggar som fan!

hitbox = 0
1123123 skott för att få död på nån.....

4timmar spel redan less....

Medal of honor från 2010 har fan snyggare grafik än detta....
*suckar*

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Skrivet av Tarpentin0:

hitbox = 0
1123123 skott för att få död på nån.....

4timmar spel redan less....

Problemet är inte hitboxen utan att det flesta vapen har riktigt dålig accuracy, så efter två - tre skott så flyger kulorna åt alla håll.

Permalänk
Medlem

Det är verkligen en fröjd att spela med Eyefinity men MP delen är jag inte så förtjust av tyvärr

http://www.n0.se/v/f/f759c_mohw2012-10-2718-15-49-70.jpg

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Skrivet av Tarpentin0:

Spelet! ja va ska man säga om detta spel....
grafiken suger hårt!
buggar som fan!
grafiken suger hårt!
buggar som fan!

hitbox = 0
1123123 skott för att få död på nån.....

4timmar spel redan less....

Medal of honor från 2010 har fan snyggare grafik än detta....
*suckar*

På vilket sätt "suger grafiken hårt"? Jag tycker grafiken är riktigt bra, otroligt mycket bättre än MoH 2010.

Visst finns det buggar men det är bara att vänta på några patchar så är det ur världen.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Multiplayern är riktigt bra tycker jag men tyvärr finns det en hel del fuskare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skater93:

Ibland så kan det ta ett par dagar innan man ser vad som har hänt på sitt konto (händer för mig hela tiden). Det kan också vara så att när man köper något från en butik som inte har direktkontakt med ens bank vid kortbetalning så kan köpet gå igenom och så dras pengarna vid ett senare tillfälle (oftast ett par dagar eller timmar senare), systemet skippar alltså steget där det kollar om det finns tillräckligt med pengar på kontot. Om du då inte har tillräckligt med pengar på ditt konto så dras det från bankens pengar och du har då stulit från banken vilket är riktigt allvarligt.

PS. Att en butik inte skulle ha direktkontakt med banker vid kortbetalning är väldigt ovanligt nu för tiden och att det skulle vara så med en internetbutik är ännu ovanligare, men det finns fortfarande och det verkar vara det som har hänt för dig.

Om jag var dig så skulle jag ringa banken direkt och förklara vad som har hänt och försöka stoppa köpet innan det dras från bankens pengar.

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeelller så dras det på kontokrediten som de flesta Swedbank-kunder har.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Allright, min åsikt kring detta spelet vid första anblick och efter någon timmas testande var som sådan att jag tyckte det sög!

Dock efter att ha tvingat mig igenom x antal timmars spelande under helgen i Multiplayerdelen under gamemodet "Hotspot" (Som någon tidigare i tråden tipsade om, briljant idé f.ö) måste jag till och med gå så långt att säga att detta är bättre än BF3 på många sätt!

Det är ett helt annorlunda spel från BF3. Till och börja med är ljuden riktigt grymma, hela spelet andas mer realism. Rekylen från vapnen gör att man tvingas köra mer taktisk framfart och inte bara hoppa runt hörn och skjuta från höften, då klarar man sig inte länge.

Visst, det är sjukt buggigt. Tror mitt det hängde sig 3 gånger under gårdagen jag spelade. Det kommer patchas och fixas som med allt annat.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt schyst ut, skulle gärna lägga vantarna på ett ex.

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem

spelet i sig är okej. ett par patchar på det och det kan bli riktigt kul. Finns ett par riktigt dryga design-val dock.

Slow-motion efter varje gång man dör. Seriöst? Känns som att tempot i spelet försvinner total och man känner verkligen att man får sitta och vänta (till skillnad från BF och CoD där man istället känner sig upptagen även i död). De tittade väl på CoD och BF och sa "vi vill ju också ha death-cam men vill inte att någon ska säga att vi kopierat ett annat spel - JA, SLOW MOTION!". Känndes skitdrygt efter tredje gången man tog. tvekar på att jag klarar det i ett år

Röda linjer runt fienden som dödade din stridskamrat. Jag fattar idén bakom och den är nobel - simulera åratal av träning mellan kollegor och mikrokommunikation som går i verkligheten men inte i spel. Man känner sig dock jäkligt rånad när man smyger runt i buskarna med dämpad bössa och kommer runt bakom fienden (inte så lätt i tighta MoH-banor) och skjuter 1-2 fiender men dör bara för att någon liten nisse fick wallhack och såg exakt var jag var. Idén är sund, men utförandet inte helt genomarbetat.

Signal-detection vision grejen - ytterliggare en wallhack. Den är kort och inte jättetydig. men känns ändå jävligt onödigt. utvecklare måste sluta lägga in wallhacks i spel!