medal of honor warfighter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Grafiken är ju fruktansvärd på krysslådan, gör ont i ögonen, tycker faktiskt COD ser bättre ut på konsol.

för att filen som xbox hade till betan var ---->1.7gb<---- dom nerfade filstorleken för att spelet skulle vara mindre och spelet hade ingen HD texture pack i betan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KlyfftPotatis:

för att filen som xbox hade till betan var ---->1.7gb<---- dom nerfade filstorleken för att spelet skulle vara mindre och spelet hade ingen HD texture pack i betan

Källa på det?

Om så nu är fallet kanske jag var lite väl hård, men bryr mig egentligen bara om PC-versionen

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Källa på det?

Om så nu är fallet kanske jag var lite väl hård, men bryr mig egentligen bara om PC-versionen

Oj, ehm, flera moderators från EA/DICE har skrivit i MOHW battlelog när folk klagade. Hittade 1 iallafall:

azajaytee

[Premium]

US Enlisted: 2011-10-24
2012-10-09 01:35
Quote
The Beta does not contain the HD graphics pack so we could keep the download size of the Beta down so it is more accessible to players with capped download limits.

Har letat som tusan, men det var någon random spelare som nämnde att xbox betan bara körde med 242x242 eller något istället för 542x542 (siffrorna är inte exakta. har inte koll på vad det är)

Men iallafalll. Sen var ju betan på consol så om du kör på PCn så kommer det nog se nice ut

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Alla PC spelare, titta vid 2:42 http://www.youtube.com/watch?v=CFHGGb3ihZ0 Där har ni ett SH från PC alpha. Ser snyggt ut redan där

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Oj, ehm, flera moderators från EA/DICE har skrivit i MOHW battlelog när folk klagade. Hittade 1 iallafall:

azajaytee

[Premium]

US Enlisted: 2011-10-24
2012-10-09 01:35
Quote
The Beta does not contain the HD graphics pack so we could keep the download size of the Beta down so it is more accessible to players with capped download limits.

Har letat som tusan, men det var någon random spelare som nämnde att xbox betan bara körde med 242x242 eller något istället för 542x542 (siffrorna är inte exakta. har inte koll på vad det är)

Men iallafalll. Sen var ju betan på consol så om du kör på PCn så kommer det nog se nice ut

Väldigt märkligt sätt att "sälja" sitt spel; Att ge spelarna intrycket att det ser mycket sämre ut än vad det egentligen gör... xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Väldigt märkligt sätt att "sälja" sitt spel; Att ge spelarna intrycket att det ser mycket sämre ut än vad det egentligen gör... xD

Tror inte dom egentligen ville släppa demo, men dom var tvungna efter dom sjabbla med det förra spelet i serien. Då skulle en beta släppas till alla format men till XBOX så kom det aldrig och dom skulle kompensera för det var det utlovat.

Permalänk
Medlem

Måste ändå säga att multiplayertrailern såg lockande ut - men det är väl det som är tanken gissar jag på
Något som jag gillar starkt är att man faktiskt implementerat spectator mode. Eller ja, till en viss del. Kommer enligt någon moderator i forumet endast finnas för spelläget "Homerun" som är det man branchar som e-sport. Spectator mode kommer endast vara tredjepersonsvy och möjlighet att se overview över hela kartan för att se vart folk befinner sig. Även fast jag får det svårt att tro att spelet ska slå något i e-sportscenen så är det ett litet steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Den 22 , dvs måndag är den sista dagen man kan boka om man vill ha bf4 betan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Spelet släpps den 25:e i Sverige, du kan preload:a spelet från och med idag (Fredag den 19e) 19,00 CET. Jag kommer köra VPN tunnel till denver USA och lira den 23e

Och en sista sak:

Söker efter trevligt, och helst riktigt duktigt folk att lira med, sitta på TS och snacka skit osv! PM:a så kan vi dra ihop ngra SweC:are och lira de första dagarna!:)

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Spelet går nu och preloada, har du origin igång och det inte vill klicka Origin, Ladda om mina spel. Sen ska det gå 16gig och ladda ner.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Spelet går nu och preloada, har du origin igång och det inte vill klicka Origin, Ladda om mina spel. Sen ska det gå 16gig och ladda ner.

Yes 19.00 CET började det, är dock färdig nu:p

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Yes 19.00 CET började det, är dock färdig nu:p

28% klart -.- ligger man på 700 kB/s så får man skylla sig själv

Tur preload finns

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tog drygt 30 min o ladda ner.
Ligger i startgropen för o köra igång nu.

Medal Of Honor serien har jag mest kör SP på då jag gillar CoD och BF3 bättre.
Så detta förköptes mest för betanycklens skull

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

I Sverige Ja.

26e UK

23e USA,Canada

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Spelet släpps den 25:e i Sverige, du kan preload:a spelet från och med idag (Fredag den 19e) 19,00 CET. Jag kommer köra VPN tunnel till denver USA och lira den 23e

Och en sista sak:

Söker efter trevligt, och helst riktigt duktigt folk att lira med, sitta på TS och snacka skit osv! PM:a så kan vi dra ihop ngra SweC:are och lira de första dagarna!:)

kommer du orka sitta uppe så länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

kommer du orka sitta uppe så länge?

06,01 Släpps det, jag ska va vaken!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

06,01 Släpps det, jag ska va vaken!

måndag eller tisdag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

måndag eller tisdag?

Tisdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Synd att spelet ser ut att vara bedrövligt dåligt. Liknande Medal of Honor

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Synd att spelet ser ut att vara bedrövligt dåligt. Liknande Medal of Honor

Fattade aldrig varför så många hatade det första MoH, tyckte det var som ett bättre CoD, och tycker detta ser ut som ett mycket-bättre-än-CoD-spel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fattade aldrig varför så många hatade det första MoH, tyckte det var som ett bättre CoD, och tycker detta ser ut som ett mycket-bättre-än-CoD-spel.

Nog kan det vara bättre än CoD, beror på vad för smak man har. Personligen tyckte jag det var väldigt bra, ända tills Bad Company 2 kom ut

Har aldrig provat Warfighter så kan inte tala från erfarenhet men jag tycker det krävs alldeles för mycket skott för att få ner fienden och att grafiken ser lite uråldrig ut.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag är ännu lite skeptisk till detta med tanke på föregångaren och hade tänkt vänta på recesionerna innan ett eventuellt köp. Men nu har jag förköpt det i alla fall då man fick 50%-rabatt. Hoppas det blir bar!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Nog kan det vara bättre än CoD, beror på vad för smak man har. Personligen tyckte jag det var väldigt bra, ända tills Bad Company 2 kom ut

Har aldrig provat Warfighter så kan inte tala från erfarenhet men jag tycker det krävs alldeles för mycket skott för att få ner fienden och att grafiken ser lite uråldrig ut.

Trodde det var klart vid det här laget att grafiken som setts i det mesta gameplay är från xbox med texturer som är mycket sämre än de egentligen skulle varit, och sen är PC dessutom alltid snyggare än konsollerna.

Att det krävs lite fler skott tycker jag inte gör något, föredrar hur det är i BFBC2 framför BF3 eller CoD, känns mer slumpmässigt då. Blir man skjuten i ryggen har man nästan aldrig chans att vända sig om och skjuta tillbaka, och vinna om man är duktig nog, då man oftast är död innan man hunnit reagera. Beror ju dock om det är en helkass skytt man blir beskjuten av såklart, men har man hyggligt motstånd är man nästan alltid död i såna lägen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Trodde det var klart vid det här laget att grafiken som setts i det mesta gameplay är från xbox med texturer som är mycket sämre än de egentligen skulle varit, och sen är PC dessutom alltid snyggare än konsollerna.

Att det krävs lite fler skott tycker jag inte gör något, föredrar hur det är i BFBC2 framför BF3 eller CoD, känns mer slumpmässigt då. Blir man skjuten i ryggen har man nästan aldrig chans att vända sig om och skjuta tillbaka, och vinna om man är duktig nog, då man oftast är död innan man hunnit reagera. Beror ju dock om det är en helkass skytt man blir beskjuten av såklart, men har man hyggligt motstånd är man nästan alltid död i såna lägen.

Man ska inte ha en chans heller, blir man skjuten i ryggen av en kille som har spelat mer än 2h så ska man dö, men i BF äre ju bara att hoppa runt o lolla

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Man ska inte ha en chans heller, blir man skjuten i ryggen av en kille som har spelat mer än 2h så ska man dö, men i BF äre ju bara att hoppa runt o lolla

Är det bara att hoppa runt o lolla? Jahadu...vet inte riktigt vad det ska betyda men visst...

Själv tycker jag att striderna ska baseras mer på skicklighet än på latens och tur med var man spawnar. Självklart får man en stor fördel av att flankera, men är spelaren som blir påhoppad tillräckligt bra ska man ha en chans att vänta sig och skjuta tillbaka.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara att hoppa runt o lolla? Jahadu...vet inte riktigt vad det ska betyda men visst...

Själv tycker jag att striderna ska baseras mer på skicklighet än på latens och tur med var man spawnar. Självklart får man en stor fördel av att flankera, men är spelaren som blir påhoppad tillräckligt bra ska man ha en chans att vänta sig och skjuta tillbaka.

Det är det som är felet med BF3! Dom har gjort spelet tur baserat (mer lr mindre), man belönar spelare som suger på att sikta genom suppression osv.

Och latens har ingen betydelse i BF3, vissa servar med 30-48 i ping har man svindålig hitreg på, och vissa med 70 i ping har man sjuukt bra hitreg på, det är helt jävla random.

Och ja, man kan mer eller mindre bara hoppa runt och skjuta folk åt alla håll.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Får hoppas att nätkoden är betydligt bättre i MoH än i BF3. Så sjukt trist när man springer bakom en vägg och blir skjuten för att fienden har pissigt internet och ser dig som om du vore synlig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Det är det som är felet med BF3! Dom har gjort spelet tur baserat (mer lr mindre), man belönar spelare som suger på att sikta genom suppression osv.

Och latens har ingen betydelse i BF3, vissa servar med 30-48 i ping har man svindålig hitreg på, och vissa med 70 i ping har man sjuukt bra hitreg på, det är helt jävla random.

Och ja, man kan mer eller mindre bara hoppa runt och skjuta folk åt alla håll.

Det är ju märkligt hur vissa spelare med tiden får mer och mer tur måste jag säga, medan folk som just börjat spela tenderar att ha avsevärt mycket mindre tur.

Latens behöver inte betyda ping, och påverkar också vad spelaren du skjuter på har för ping, har aldrig märkt att det du påstår, om att vissa med längre ping skulle ha högre latens.

Hoppa runt och skjuta åt alla håll kan man göra i alla spel, med ungefär samma framgång Men ja, ens stats blir inte vad de borde bli, utan varierar då strider inte är helt baserade på skicklighet, utan för många andra variabler spelar in. Detta betyder dock inte att det inte kräver någon skicklighet för att det ska gå bra, som många verkar vilja påstå.

Tycker för övrigt suppression är bra, annars skulle supportklassen vara ännu mer urkass än vad den redan är, dock är suppression utfört på ett urkasst sätt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är ju märkligt hur vissa spelare med tiden får mer och mer tur måste jag säga, medan folk som just börjat spela tenderar att ha avsevärt mycket mindre tur.

Latens behöver inte betyda ping, och påverkar också vad spelaren du skjuter på har för ping, har aldrig märkt att det du påstår, om att vissa med längre ping skulle ha högre latens.

Hoppa runt och skjuta åt alla håll kan man göra i alla spel, med ungefär samma framgång Men ja, ens stats blir inte vad de borde bli, utan varierar då strider inte är helt baserade på skicklighet, utan för många andra variabler spelar in. Detta betyder dock inte att det inte kräver någon skicklighet för att det ska gå bra, som många verkar vilja påstå.

Tycker för övrigt suppression är bra, annars skulle supportklassen vara ännu mer urkass än vad den redan är, dock är suppression utfört på ett urkasst sätt.

Men det är inte latensen i sig som är problemet, det är nätkoden. Och att det är clientbased hitdetection är ju en stor del av problemet.

Hoppa runt och skjuta är mkt framgångsrikt, man hoppar runt, sprayar med m16 så kan man få 3-4 pers för ingen kan skjuta tbx pga suppression.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)