Permalänk

ljudet slutat fungera

tja jag har ett fractal design r3 chassi ljudet har fungerat jag kopplar in mitt headset in fron panelen men häromdan så börja det krångla lite jag fick vrida och grejer för att det ska komma ljud nu kommer det inget ljud alls, ljudet kommer bara om jag värkligentrycker ner headset i utaget sen när jag släpper så går ljudet bort :S.

snälla nån som kan hjälpa ?

Permalänk
Medlem

Blir det samma fel med andra lurar? fungerar det fint om du kopplar direkt till moderkortet? antingen fel på in och ut portet på fronten eller glapp i lurarna, låter det som

Permalänk

det är inte lurarnas fel och det funkar fint om man kopplar in till moderkortet så det är nog in och ut portet men hur ifxar man de t? hörde något om att meila fraktal design så skulle dom skicka ny port

Permalänk

någoin som vet vart man kan få tag på ett nytt in och ut put chip ?

Permalänk
Medlem

Har fått glapp i min hörlursport på mitt Define Mini också, så jag har plockat bort hela kontakten från fronten och kör direkt från moderkortet.

Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50