Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Håller helt klar med. Skulle kunna stå med utrymme och revisionshanterare (SVN). Vore ju bra om Swec-redaktionen kanske kunde upplysa detta mer på fronten så fler såg denna tråd. Skulle kunna vara värt ett försök.. Lite som ett open-source projekt kanske.

skulle varit riktigt trevligt faktiskt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Jag ställer upp som spelmotorprogrammerare i C++/OpenGL på windows då jag inte arbetat något alls med linux men jag kan väl ett och annat om windows

Vi kommer behöva folk som kan språk som typ C# där det är lätt att göra Tools till spelet då det är ganska mycket slöseri på tid att göra dom i C++

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

Kan ställa upp som C++ programmerare.

Tar tid att bygga spelmotor från scratch, men är vi fler så kanske det är möjligt.
Annars kan vi använda Irrlicht eller Ogre som är open source så slipper vi uppfinna hjulet på nytt.

Skall vi bygga tools i C# så tycker jag vi bygger det med mono så blir det enklare att använda dom på både Gnu/Linux och mac.

Permalänk
Medlem

Sedär, va kul att fler hittat hit! Ska vi kanske dra ihop en irc-kanal att prata i? Eller har ni andra förslag?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag kan ställa upp också, C++ spelprogrammerare eller Java för tools om det behövs, men jag har inte gjort något i C++ på flera år och har ganska begränsat med tid. Men många bäckar små...

Permalänk
Medlem

Skapade kanalen #terminal5 @quakenet, för er som vill kommunicera via irc.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Vad kul att många vill engagera sig

Det som är gjort på spelet just nu är i source motorn men skrotades pga en del begränsningar!

//Bo

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant och otroligt spännande att ni är många som ställer upp på detta! Kommer följas och alpha/ beta testas väldigt gärna också. Kan även hjälpa till med att bolla idéer. Jobbar med datorer och har spelat spel sedan jag var 8 år gammal och är 20 år nu så något ska man väl kunna bidra med!

Enda jag har som krav på i ett FPS är en hederlig hagelbrakare samt en skotts rifel så som M1 Garanden oavsett tidsepok! Får gärna se modernare ut men jämt funktionen och precision före spray and pray sätter känslan för mig.

Edit: Några tips och riktlinjer. Ta gärna fram det som var så bra i äldre spel. Håll hårt i det gamla och simpla som är så fruktansvärt bra och skrota all skit som är i moderna spel!
Gå efter ett nytt Medal of Honor Allied Assult, Call of duty, Call of duty 2, Battlefield 1942 och Vietnam även Battlefield bad company 2 Vietnam är också ett FPS spel jag håller kärt. Dock något underarbetat men det fanns ändå känsla i spelet. Ljud är väldigt viktigt!

Några korta och personliga tips utifrån min spelerfarenhet, vad jag förstår saknar även många detta i nya spel också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror nog att TS är mer i behov av ett team med folk som kan hjälpa till med programmering och modelleing än just alpha/beta-testare xD Gillar att du tänkt köra med magasin, och inte kulor, dock förstår jag inte varför en soldat skulle slänga bort ett halvfull magasin bara för att göra en tactical reload, går väl att göra som i Arma istället, har du kulor kvar så stoppar du ner magasinet i bakfickan och spar det till senare tillfälle?

Egentligen tycker jag bäst om hur det funkar i spelet Reciever, där man kan plocka upp enstaka kulor, och sen trycka i dem i valfritt magasin, för att kunna gå runt med ett fullt magasin istället för två halvfulla.

Precis!

Ett par tomma magasin

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag kan i stort inte bidra med något för det finns folk som är mer kreativa och prgrammera kan jag ej men vill ge er en /cheer och hoppas att detta blir verklighet.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

Väldigt intressant och otroligt spännande att ni är många som ställer upp på detta! Kommer följas och alpha/ beta testas väldigt gärna också. Kan även hjälpa till med att bolla idéer. Jobbar med datorer och har spelat spel sedan jag var 8 år gammal och är 20 år nu så något ska man väl kunna bidra med!

Enda jag har som krav på i ett FPS är en hederlig hagelbrakare samt en skotts rifel så som M1 Garanden oavsett tidsepok! Får gärna se modernare ut men jämt funktionen och precision före spray and pray sätter känslan för mig.

Edit: Några tips och riktlinjer. Ta gärna fram det som var så bra i äldre spel. Håll hårt i det gamla och simpla som är så fruktansvärt bra och skrota all skit som är i moderna spel!
Gå efter ett nytt Medal of Honor Allied Assult, Call of duty, Call of duty 2, Battlefield 1942 och Vietnam även Battlefield bad company 2 Vietnam är också ett FPS spel jag håller kärt. Dock något underarbetat men det fanns ändå känsla i spelet. Ljud är väldigt viktigt!

Några korta och personliga tips utifrån min spelerfarenhet, vad jag förstår saknar även många detta i nya spel också!

Jo jag vet hur du menar

Även jag ärfast i de äldre spelen då där fanns känsla!

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Varför är snubben avstängd nu då?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

När vi har fiskat tillräckligt många personer på projektet så får vi börja diskutera spelmotorer etc. Som det ser ut nu är vi inte redo på ett tag

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför är snubben avstängd nu då?

Pga signen han hade...

Rätt löjlig sådan men: "Det verkade som en bra Idé vid tidpunkten"

...

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

När vi har fiskat tillräckligt många personer på projektet så får vi börja diskutera spelmotorer etc. Som det ser ut nu är vi inte redo på ett tag

En Idé är att sälja Iden till EA och be snällt om Frostbite motorn

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFMImD:

En Idé är att sälja Iden till EA och be snällt om Frostbite motorn

Värsta med det är att de skulle förstöra spelet.
Kreativiteten skulle bli otroligt begränsad men jo, frostbite motorn hade vart grymt att ha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

Värsta med det är att de skulle förstöra spelet.
Kreativiteten skulle bli otroligt begränsad men jo, frostbite motorn hade vart grymt att ha..

Det var menat som ett skämt

Att sälja till EA skulle ruinera det innan det hade kommit ut på marknaden!

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk

Uppdate!

Påbörjat meny musiken!

Har också haft lite funderingar tll Cry Engine 3!

Edit: Se huvud post! mer saker tillagt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Och efter lite mer jobb så kommer låten!

https://dl.dropbox.com/u/68497284/Titans%20Fight.mp3

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Hurray, I lajk!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Behöver du hjälp med musik så ställer jag mer än gärna upp! Har ett par år på nacken gällande musikskapande!

För övrigt älskar jag de ider som du kommit med. Exakt ett sånt typ av spel jag kan tänka mig spela

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lumia:

Behöver du hjälp med musik så ställer jag mer än gärna upp! Har ett par år på nacken gällande musikskapande!

För övrigt älskar jag de ider som du kommit med. Exakt ett sånt typ av spel jag kan tänka mig spela

Skickades från m.sweclockers.com

Heh, har själv jobbat med musik ett par år själv så det är det jag pysslat mest med till spelet

Dock så känner ja att det behövs lite rock musik till spelet då jag bara gör Synt/EBM/Futurepop!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Heh, har själv jobbat med musik ett par år själv så det är det jag pysslat mest med till spelet

Dock så känner ja att det behövs lite rock musik till spelet då jag bara gör Synt/EBM/Futurepop!

Kul att höra.
Själv håller jag på mycket med EDM men att testa en ny genre är ju aldrig fel.

Vi kan ju ta ytterliggare kontakt med varandra? Jag gillar det jag hör iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ifall ni inte läst uppdaten så är spelet påbörjat! och även om jag inte har så mycket tid så kommer detta göras på min lediga tid som där förhoppnings vis kommer bli lite mer av!

Prof of concept eller vad det heter!

Så spelet är ju inte bara i tanka stadiet även om detta inte är så imponerande! Men det som är gjort just nu är att försöka skapa en värld. Är inte helt hundra än på hur den skall se ut(kommer ju fler) Men tänkte denna skulle bli en öken bana... eller något!

Jag och Lumia har börjar jobba på Ideér med musik vilket också verkar bli bra "när det väl blir klart" som en viss annan forumare har sagt om AMD

Detta var allt för mig! kommer mer senare när jag lyckats få klart en ny värld som inte ser lika dålig ut!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Riktigt kul idé! Jag kan ingenting om programmering och sådant men det ska iaf bli kul o följa det här Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Riktigt kul idé! Jag kan ingenting om programmering och sådant men det ska iaf bli kul o följa det här Lycka till!

Tackar

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Huh...förvånad att idéen faktiskt har blivit såpass bra mottagen.
Kul att se att den rör sig framåt från en fjuttig liten .txt fil till....tjao, något ser där ut till att poppa fram lite då och då.

Permalänk
Skrivet av Zweibach:

Huh...förvånad att idéen faktiskt har blivit såpass bra mottagen.
Kul att se att den rör sig framåt från en fjuttig liten .txt fil till....tjao, något ser där ut till att poppa fram lite då och då.

I know!

Vore det inte för all uppmuntran skulle det bara hamla bland mapparna med "sådant jag skall en dag påbörja... någon gång....... eller ivf titta!"

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

om man inte har en stor studio så är mod communety rekomenderat at visa sina ideer om någon nappar för o vara med o koda och besera på ett komplet spel redan så kan man fokusera på få allt o fungera.

Permalänk
Skrivet av sannyf2000:

om man inte har en stor studio så är mod communety rekomenderat at visa sina ideer om någon nappar för o vara med o koda och besera på ett komplet spel redan så kan man fokusera på få allt o fungera.

Modda är inget problem!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti