Permalänk
Medlem

Speldator, Hjälp & Tips 8000: -

Köpte en Dell XPS 630i för 4 år sedan och funderar nu på att uppdatera den.

Ska gå att spela alla nya spel som till ex Bf3 osv..

Ska helst inte kosta mer än 8000: -

Ska ha Fractal Design Define R4 som chassi
Har funderat på i5 3570k och gigabyte radeon HD7970 OC och en samsung ssd 830 256 gb

Visa signatur

"I'am Batman"

Permalänk
Medlem

Ska Windows ingå?

Permalänk
Medlem

Nej inte windows, ska bara köpa : Moderkort, Processor, minnen, ssd disk,chassi, cpu kylare och grafikkort:)

Visa signatur

"I'am Batman"

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2493950/2012-11-03

Mitt förslag, det ända jag inte vet något om är kylare. så stoppade in 212 där, Men dessvärre så är den kommer den in 1 Dec :/

Permalänk
Medlem

Varför det där moderkortet ? Är inte Asrock Z77 pro bättre? Och grafikkortet tror jag att jag ska köpa Gigabyte Radeon HD7970 OC har läst att man får ut mer presanda ur det kortet än likvärdiga Nvidia kortet.Och sedan så vill jag ha en ssd på över 200 gb iaf känner att 120 är lite litet :/ Och nätagg har jag redan men tack i allafall för din tid

Visa signatur

"I'am Batman"

Permalänk
Medlem
Skrivet av raXZoz:

Varför det där moderkortet ? Är inte Asrock Z77 pro bättre? Och grafikkortet tror jag att jag ska köpa Gigabyte Radeon HD7970 OC har läst att man får ut mer presanda ur det kortet än likvärdiga Nvidia kortet.Och sedan så vill jag ha en ssd på över 200 gb iaf känner att 120 är lite litet :/ Och nätagg har jag redan men tack i allafall för din tid

Han tog förmodligen ett gtx 660 därför att det kan vara lite svårt att få ner ett 7970, 256 GB SSD, ett någonlunda dyrt chassi och en 3570k på en 8000kr-budget. Då måste du handla från flera olika affärer. Och det är inte ens säkert att det gåt då heller.
Tänk också på att om du tänker spela mycket BF3 kan det vara värt att köpa ett NVIDIA-kort (t.ex 670) eftersom de presterar bättre i BF3.
Jag rekomenderar att du antingen höjer din budget eller köper ett billigare grafikkort tex 7950. De går oftast att överklocka ganska högt, ofta över 7970 Ghz editions nivåer http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/HD_7950_Vapor-X/31.html.

Permalänk
Medlem

Okej, men tänkte köra ett sådant iaf http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1109395, Vad tror du om det ? Ska inte köra jätte mycket bf, men nya gta osv.. vill ha ett kort som man kan klara sig på ett tag om jag säger så, har fått intrycket att det där kortet ska vara bra. Hur äre med att sätta ihop detdär med intel? ska det vara några problem ? eftersom dedär är AMD

Visa signatur

"I'am Batman"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av raXZoz:

Varför det där moderkortet ? Är inte Asrock Z77 pro bättre? Och grafikkortet tror jag att jag ska köpa Gigabyte Radeon HD7970 OC har läst att man får ut mer presanda ur det kortet än likvärdiga Nvidia kortet.Och sedan så vill jag ha en ssd på över 200 gb iaf känner att 120 är lite litet :/ Och nätagg har jag redan men tack i allafall för din tid

Personligen skulle jag rekommendera MSI. Det är 3års garanti och det slår Asrocks 1-åriga garanti ganska bra
Sedan är jag lite av ett MSI fan dock när det kommer till moderkort

Ang. Nätagg rekommenderar jag starkt att investera en peng i ett nytt om det är ett nätagg med några år på nacken. Inget roligt om man köper dyra nya komponenter som dödas av ett äldre dåligare nätagg. (Dumsnålhet om man frågar mig) Men det är som sagt helt upp till dig och vad du har för nätagg.

Skrivet av Sushoz:

Han tog förmodligen ett gtx 660 därför att det kan vara lite svårt att få ner ett 7970, 256 GB SSD, ett någonlunda dyrt chassi och en 3570k på en 8000kr-budget. Då måste du handla från flera olika affärer. Och det är inte ens säkert att det gåt då heller.
Tänk också på att om du tänker spela mycket BF3 kan det vara värt att köpa ett NVIDIA-kort (t.ex 670) eftersom de presterar bättre i BF3.
Jag rekomenderar att du antingen höjer din budget eller köper ett billigare grafikkort tex 7950. De går oftast att överklocka ganska högt, ofta över 7970 Ghz editions nivåer http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/HD_7950_Vapor-X/31.html.

Skrivet av raXZoz:

Okej, men tänkte köra ett sådant iaf http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1109395, Vad tror du om det ? Ska inte köra jätte mycket bf, men nya gta osv.. vill ha ett kort som man kan klara sig på ett tag om jag säger så, har fått intrycket att det där kortet ska vara bra. Hur äre med att sätta ihop detdär med intel? ska det vara några problem ? eftersom dedär är AMD

Värt att informera är att i senaste BETA-Drivers till 79xx serien så presterar Radeon bättre än nVidia i samma prisklass.
Får se om det håller i sig med för all del kör på ett AMD kort även om du skall lira BF3. Bättre pris/prestanda och jag ångrar ltie själv att jag inte skaffade från det röda laget. (Löste sig köpte ett HD 7770 nyligen till sambons mITX dator som är på G).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin