DotA2 brutal fail, eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem

Jag föredrar hon framför dota alla dagar i veckan. Hon har såpass mycket mera snabbare spelstil vilket gör spelen mer actionfyllda och roligare.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Jag hoppas du inser att Eul var personen som från början skapade DotA vilket är en klon av Aeon of Strafe. Var tror du Eul jobbar idag? Just det, han jobbar på Valve och hjälper just nu till med DotA 2. Sedan, som tidigare nämnt så gjorde Guinsoo mappen DotA Allstars, inte Defense Of The Ancients.

ja, jag vet att dota från början var en klon.
ja, jag vet att det fanns en karta innan allstars
dock så var det allstars som blev den mest spelade.

Skrivet av krigarkungen:

Tror du glömmer bort att det som kommer före allt annat på denna typ av spel är balance. Det är därför DotA är det bästa spelet. Ingen av de andra spelen har i närheten lika bra balance, något jag lärt mig av erfarenhet.

Spelar just nu i starseries (top16 europa) på DotA2 för lag evo, och spelade dessutom HoN på hög nivå. Så jag skulle säga att jag har mer erfarenhet än de flesta här på SweC inom A-RTS/MOBA, om det nu betyder något för min opinion. LoL spelade jag bara ca 100 matcher och mest med kompisar, då spelet har så bristande balance.(Om någon motsäger sig det så är jag mer än villig att ta det i PM, om ni inte har några problem med att läsa uppsatser)

gratis, kul att det gått bra för dig och att du har spelat 100 matcher i lol (ps. räcker inte för att ens få spela rankat) och säkert 1000++ i alla dota spel osv.
Jag skulle gärna kunna ta upp en sån diskussion som du nämner. Är själv speldesigner, balans och micro design är exakt det jag håller på med, och det jag kan. jag tänker inte starta något "det här spelet är mer obalanserat än det här" då alla spel alltid har någon typ av obalans. finns det ingen temporär obalans några spelare i olika situationer så blir inte spelet intressant i längden.

jag förstår inte din poäng med att försöka avskräcka folk med uppsatser osv när du pratar om ett sånt här ämne. låt diskussionen ske utan att du ska behöva dra fram massa skrämsel (aka påfågel) taktiker. Det finns folk som kan syna igenom dem ganska lätt.

Skrivet av zoolution:

Förstår inte riktigt argumentet att det är dåligt att dem utnyttjar "suget" efter spelet för egen vinning. Det gör ju alla spelföretag, det är det de livnär sig på. LOL har till exempel, till skillnad från Dota2, en FTP (Free To Play) modell som gör att man kan få ett gameplay övertag genom att köpa saker. De vill även dem att man ska bli riktigt sugen på en hjälte och att man ska köpa tillgången till den. De nyttjar suget för en hjälte så att de tjänar pengar, vilket de måste pga. de är ett företag. Sen att man kan farma sig till hjälten eller ej är en annan fråga.

Personligen så föredrar jag FTP modeller där man enbart kan köpa sig till kosmetiska ändringar. Kan tillägga att jag inte riktigt förstår mig på kriget mellan MOBA heller. What ever rolls your boat. Tycker bara det är bra att det finns bra konkurrens som gör att samtliga spel förbättras. Dota2 är det MOBA som jag förnuvarande föredrar personligen.

FTP modelen är väldigt bra, låter alla spela och företag som experimenterat med modellen hade mätt upp ca 40% ökad inkomst pga av det. många spelare har ju inga problem att under spelandet av ett roligt spel spendera mer än 200-400 kr på det.

i LoL så får du inga riktiga "fördelar" genom att betala. det hade kunnat diskuteras om man bara kunde köpa "runor" (små bonusar till spelet som spelar roll, men dem är inte jätte stora, t.ex. så kan man max få +4.5% runspeed från runor) för verkliga pengar. men nu är det inte så, dem kan man BARA köpa för ingame currency (IP)
när det kommer till champions så kan spelaren lägga några kronor (i nivån 25kr eller mindre) för att kunna "köpa" en champion direkt. då behöver man inte farma ihop IP poängen för att köpa dem. det är dock oftast inget större problem för vanliga spelare att göra då det inte tar så lång tid att få 6300IP som är det högsta man betalar för en champion ("en gubbe")
farmandet är inte alls en annan fråga då eftersom frågan om RP/IP hänger ihop. pengar kan aldrig köpa dig en fördel i spelet som inte IP kan. (ip ger mer fördelar än rp)

slutligen så håller jag med dig. jag förstår inte kriget heller, jag personligen föredrar ett av spelen men det är bara min personliga åsikt. klart att alla ska kunna spela vilket spel dem vill om dem nu känner att dota2 är bättre eller om hon är bättre. min poäng är egentligen att det stör mig inte, jag bryr mig inte. allt jag har skrivit när i tråden (förutom när folk tar allt personligt/ps alla som säger "mitt spel som jag spelar är bäst din suger!" och jag svarar bara) är en personlig åsikt.

Många tar det alldeles för hårt och har svårt att acceptera att det är okej att folk tycker annorlunda.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

"Armor penetration is a champion statistic that allows the champion to ignore some or all of a target's armor."

Okej, så du ignorerar en % av motståndarns armor. På DotA finns det en massa skills/items som sänker armor, vilket i slutändan gör exakt samma sak.

Nej. Det finns flera markanta skillnader mellan "Penetration" och "Reduction".

"Reduction" reducerar fiendens Armor. Detta betyder att alla som attackerar den påverkade skadar mer fysisk skada.
"Penetration" gör att du och endast du penetrerar en del av fiendens armor.

"Reduction" är mer lämpat för att hjälpa hela laget medans "Penetration" fixerar skadeökningen på endast dig.
Det är just på grund av detta som "Reduction" ofta är populärt på Supports och Tanks i LoL medans Penetration ofta är populärt på just Carries.

Citat:

"Magic penetration (or spell penetration) is a champion statistic which allows the magic damage done from their abilities, enhanced attacks, etc. to ignore some or all of a target's magic resistance."

Penetration finns inte, men det finns magic decrease, som i slutöändan gör exakt samma sak.

Vad gör denna "decrease"? Förklara och ange vilka föremål som har den. För jag har aldrig sett den.

Citat:

LoL är balanserat runt både decrease och penetration, medans dota endast är balanserat runt decrease. Inte så stor skillnad procent-mässigt i slutändan. Den största skillnaden är väll att det finns större variation av dmg-items för nukers på LoL.

Den stora skillnaden (och problemet) är att det finns ett helt system byggt kring Casters, som helt avsaknas i DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Skriver på mobilen nu så sparar på orden. Men jag håller med dig. Fick en betanyckel idag och körde 2 timmar. Jag är lite besviken. Känslan är liksom för mjuk! Sen tycker jag kartan är lite diffus. Inga tydliga gränser mellan jungle och path.

Aldrig hört folk klaga på att ett spel är "för mjukt", inte förrän nu. Efter att ha spelat Dota, LoL, HoN och Dota 2 så kan jag säga att när jag testar en match vanlig Dota så är upplevelsen horribel. Jag tycker helt klart att Valve har gjort ett riktigt bra jobb, fast än att det kanske saknas några funktioner för tillfället så är det ändå en av de starkare betorna genom tiden.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

gratis, kul att det gått bra för dig och att du har spelat 100 matcher i lol (ps. räcker inte för att ens få spela rankat) och säkert 1000++ i alla dota spel osv.
Jag skulle gärna kunna ta upp en sån diskussion som du nämner. Är själv speldesigner, balans och micro design är exakt det jag håller på med, och det jag kan. jag tänker inte starta något "det här spelet är mer obalanserat än det här" då alla spel alltid har någon typ av obalans. finns det ingen temporär obalans några spelare i olika situationer så blir inte spelet intressant i längden.

jag förstår inte din poäng med att försöka avskräcka folk med uppsatser osv när du pratar om ett sånt här ämne. låt diskussionen ske utan att du ska behöva dra fram massa skrämsel (aka påfågel) taktiker. Det finns folk som kan syna igenom dem ganska lätt.

Det var ingen skrämseltaktik, bara en förvarning på att det kan bli mycket att läsa.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

DotA har ett rikigt magic resist system, ja.

Pffhahaha.
Du förstår dig verkligen inte på konceptet att backa upp sina argument med information.

Citat:

Nej, det gör inte mitt påstående mindre rikigt. Redan nu i pubs kör många sina support som carries istället för support, skulle man sen låta dessa supports göra bra mycket mer skada skulle det självklart leda till ännu mer carry-spelande.

Så nej, lägg aldrig någonsin in ability power i DotA tack.

Att dra en slutsats från spelare som inte ens spelar bra är ju löjligt intelligent..

Du förstår dig verkligen inte på systematiken bakom spelen och du ser inte ens ut att vilja lära dig. Att diskutera med dig var ju ungefär lika givande som att diskutera med en sten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

gratis, kul att det gått bra för dig och att du har spelat 100 matcher i lol (ps. räcker inte för att ens få spela rankat) och säkert 1000++ i alla dota spel osv.
Jag skulle gärna kunna ta upp en sån diskussion som du nämner. Är själv speldesigner, balans och micro design är exakt det jag håller på med, och det jag kan. jag tänker inte starta något "det här spelet är mer obalanserat än det här" då alla spel alltid har någon typ av obalans. finns det ingen temporär obalans några spelare i olika situationer så blir inte spelet intressant i längden.

jag förstår inte din poäng med att försöka avskräcka folk med uppsatser osv när du pratar om ett sånt här ämne. låt diskussionen ske utan att du ska behöva dra fram massa skrämsel (aka påfågel) taktiker. Det finns folk som kan syna igenom dem ganska lätt.

Ah, det verkar som att det finns någon intelligent person i denna tråd trots allt.
Vad har du att säga om detta (som jag skrev tidigare i tråden):

Citat:

Jag tycker personligen att faktumet att du inte kan öka styrkan på skills/abilities skapar en fundamental obalans i DotA/HoN/DotA2.
Nu säger jag inte att LoL är bättre balanserat, men deras attribute/stats system är ett STORT steg upp från de andra. Ability Power och Magic Resistance är 2 saker jag verkligen vill ha i ett ARTS/MOBA spel.

Ser fram emot en givande diskussion

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sears:

Pffhahaha.
Du förstår dig verkligen inte på konceptet att backa upp sina argument med information.

Att dra en slutsats från spelare som inte ens spelar bra är ju löjligt intelligent..

Du förstår dig verkligen inte på systematiken bakom spelen och du ser inte ens ut att vilja lära dig. Att diskutera med dig var ju ungefär lika givande som att diskutera med en sten.

Du säger att LoL's system är riktigt för att det fungerar på ett visst sätt, vilket gör att jag kan säga att DotA har ett riktigt system och inte LoL, eftersom DotA's system fungerar på ett annat sätt.

Du har ännu inte motbevisat någonting, så pröva med det innan du går på personangrepp. Vad är det som gör att jag inte förstår systematiken?
Är det för att vi har olika uppfattning?

Det enda du backat upp dina argument med är att LoL är så mycket bättre på allting, och därför har LoL ett riktigt system medans DotA är skräp.

EDIT: Att säga att någonting är löjligt intelligent är för övrigt en komplimang, så tack!
Och självklart drar jag slutsatser från public games, då det är där jag spelar, tillsammans med 99.99% av alla andra spelare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nej. Det finns flera markanta skillnader mellan "Penetration" och "Reduction".

"Reduction" reducerar fiendens Armor. Detta betyder att alla som attackerar den påverkade skadar mer fysisk skada.
"Penetration" gör att du och endast du penetrerar en del av fiendens armor.

"Reduction" är mer lämpat för att hjälpa hela laget medans "Penetration" fixerar skadeökningen på endast dig.
Det är just på grund av detta som "Reduction" ofta är populärt på Supports och Tanks i LoL medans Penetration ofta är populärt på just Carries.

Vad gör denna "decrease"? Förklara och ange vilka föremål som har den. För jag har aldrig sett den.

Den stora skillnaden (och problemet) är att det finns ett helt system byggt kring Casters, som helt avsaknas i DotA.

Items som sänker resistance(alltså decrease):

http://www.dota2wiki.com/wiki/Veil_of_Discord
http://www.dota2wiki.com/wiki/Ethereal_Blade
http://www.dota2wiki.com/wiki/Desolator
http://www.dota2wiki.com/wiki/Orchid_Malevolence
http://www.dota2wiki.com/wiki/Ghost_Scepter
http://www.dota2wiki.com/wiki/Assault_Cuirass
http://www.dota2wiki.com/wiki/Medallion_of_Courage

Spells som sänker resistance:

Acid spray http://www.dota2wiki.com/wiki/Alchemist
Amplify damage http://www.dota2wiki.com/wiki/Slardar
Howl of terror http://www.dota2wiki.com/wiki/Vengeful_Spirit
Meld http://www.dota2wiki.com/wiki/Templar_Assassin
Track http://www.dota2wiki.com/wiki/Bounty_Hunter
Rip tide http://www.dota2wiki.com/wiki/Naga_Siren
Presence of the dark lord http://www.dota2wiki.com/wiki/Shadow_Fiend
The swarm http://www.dota2wiki.com/wiki/Weaver
Eye of the storm http://www.dota2wiki.com/wiki/Razor
Penitence http://www.dota2wiki.com/wiki/Chen
Decrepify http://www.dota2wiki.com/wiki/Pugna
Weave http://www.dota2wiki.com/wiki/Dazzle
Ice vortex http://www.dota2wiki.com/wiki/Ancient_Apparition
Soul catcher http://www.dota2wiki.com/wiki/Shadow_Demon

Armor

Armor is an attribute shared by all units. It reduces the amount of physical damage a unit takes, but can also increase the amount of damage a unit takes. The amount of damage a unit takes gets reduced if its armor value is positive, and increased if the armor value is negative. Armor is increased by Agility, certain Abilities and also some items like Chainmail and Platemail .

Magic armor

Magic Resistance (sometimes called Spell Resistance) is an attribute of heroes (and some other units) that reduces magical damage similar to Armor. All heroes possess 25% base Magic Resistance from their Armor type. This resistance is independent of the amount of armor they possess.

Systemet för casters är annorlunda mellan DotA och LoL självklart, men förstår inte varför du tycker LoL skulle vara bättre. Med caster antar jag att du menar nuker(hög spell dmg). På LoL skaffar man antingen reduction eller penetration för att göra mycket dmg. På DotA så skalar skadan från nukers intill lategame(pga spell-level) väldigt bra och de heroes som spelas som nukers kan skaffa ett item boostar deras ultimate. Och på de heroes som spelas som supporters på DotA, så skaffar man items som supportar laget. För på LoL så är majoriteten av itemsen "aggressiva", medans på dota finns det väldigt många items som hjälper/skyddar laget.

Exempel på detta är :

http://www.dota2wiki.com/wiki/Drum_of_Endurance
http://www.dota2wiki.com/wiki/Veil_of_Discord
http://www.dota2wiki.com/wiki/Vladmir%27s_Offering
http://www.dota2wiki.com/wiki/Pipe_of_Insight
http://www.dota2wiki.com/wiki/Arcane_Boots
http://www.dota2wiki.com/wiki/Urn_of_Shadows
http://www.dota2wiki.com/wiki/Force_Staff
http://www.dota2wiki.com/wiki/Eul%27s_Scepter_of_Divinity
http://www.dota2wiki.com/wiki/Heaven%27s_Halberd

Något jag lärde mig när jag spelade LoL var att på det kan alla ta väldig massa skada, även supporters. Medans på DotA så är supporters till för att CC'a och supporta laget med items/skills. Inget är bättre än det andra då heroesarna är balanserade till två olika spel.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Du säger att LoL's system är riktigt för att det fungerar på ett visst sätt, vilket gör att jag kan säga att DotA har ett riktigt system och inte LoL, eftersom DotA's system fungerar på ett annat sätt.

Ditt argument är inte fel i sig självt, men i sammanhanget så är det väldigt inkorrekt. Sammanhang är viktiga.

Jag har skrivit att jag vill ha "Ability Power" och "Magic Resist". Om "Ability Power" skulle introduceras så skulle DotAs "Magic Resist" system inte fungera bra. (detta är ju rätt självklart då det inte är byggt med "Ability Power" i åtanke)

Citat:

Du har ännu inte motbevisat någonting, så pröva med det innan du går på personangrepp. Vad är det som gör att jag inte förstår systematiken?
Är det för att vi har olika uppfattning?

Det enda du backat upp dina argument med är att LoL är så mycket bättre på allting, och därför har LoL ett riktigt system medans DotA är skräp.

Värst va defensiv du blev helt plötsligt. (typiskt beteende hos fanboys, haha)

Jag diskuterar en secifik punkt jag tycker LoL gör bättre än DotA. Don't get your panties in a twist.

Jag ger dig ordentliga motargument medans du bara slänger ur dig nya påståenden. Det är inte precis en givande diskussion eftersom vi inte kommer någonstans.

Citat:

Och självklart drar jag slutsatser från public games, då det är där jag spelar, tillsammans med 99.99% av alla andra spelare.

99.9% är ett felaktigt värde. Sluta slänga ur dig påhittade saker.

Public games över 400 wins skiljer sig rätt ordentligt mot de innan dess. Det brukar finnas junglers och supports i sådanna matcher(och då supports som faktiskt bygger som supports, inte carries). Sedan vet sällan folk vad de gör innan du når ~1500 rating.

Det är inte korrekt att dra slutsatsen att en Support blir en Carry bara för att noobs bygger den som en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Items som sänker resistance(alltså decrease):

http://www.dota2wiki.com/wiki/Veil_of_Discord
[massa länkar]

Tackar för länkarna.
Redan den första länken bevisar ju precis det jag pratar om: (oroa dig inte, jag kollade dem alla för att säkerställa det)
"Magical Damage Amplification: 25%"
Det som fanns på de saker du länkade är endast "Magic Amplification", "Damage Amplification" och "Armor Reduction". Det finns ingen "Magic Reduction".

"Magic Reduction" och "Magic Amplification" är verkligen inte samma sak, även om de ofta får liknande resultat.

Citat:

Systemet för casters är annorlunda mellan DotA och LoL självklart, men förstår inte varför du tycker LoL skulle vara bättre. Med caster antar jag att du menar nuker(hög spell dmg). På LoL skaffar man antingen reduction eller penetration för att göra mycket dmg. På DotA så skalar skadan från nukers intill lategame(pga spell-level) väldigt bra och de heroes som spelas som nukers kan skaffa ett item boostar deras ultimate.

Jag tycker det är bättre för att casters får ett jämnare spel och betydligt fler möjligheter.

Det föremålet går faktiskt inte att jämföra med stats/attributes.

Citat:

på de heroes som spelas som supporters på DotA, så skaffar man items som supportar laget. För på LoL så är majoriteten av itemsen "aggressiva", medans på dota finns det väldigt många items som hjälper/skyddar laget.

Något jag lärde mig när jag spelade LoL var att på det kan alla ta väldig massa skada, även supporters. Medans på DotA så är supporters till för att CC'a och supporta laget med items/skills. Inget är bättre än det andra då heroesarna är balanserade till två olika spel.

Fast nu är det ju faktiskt inte så i LoL..

Supports (och AP/AD carries) är ofta mycket ömtåliga om de bygger rätt items. De dör ofta inom sekunder om något försöker döda dem. En support's roll i LoL är extremt lik den i DotA.
Och det finns många items som ger dina lagmedlemmar support.
Se:
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Aegis_of_the_Legion
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Abyssal_Scepter
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Shurelya%27s_Reverie
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Soul_Shroud
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Randuin%27s_Omen
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Locket_of_the_Iron_Sola...
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Zeke%27s_Herald
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Will_of_the_Ancients

För att nämna några.

Jag är inte ute efter att förolämpa på något sätt, men du verkar helt enkelt inte kunna LoL speciellt bra. (antagligen då för att du inte spelat tillräckligt, inte för att du är en dålig spelare)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sears:

Ditt argument är inte fel i sig självt, men i sammanhanget så är det väldigt inkorrekt. Sammanhang är viktiga.

Sammanhanget är DotA, så i sammanhanget är det väldigt korrekt.

Skrivet av Sears:

Värst va defensiv du blev helt plötsligt. (typiskt beteende hos fanboys, haha)

Defensiv?
Jag ger mina åsikter och du kommer istället med personangrepp, självklart blir man defensiv. Att även börja med härskartekniker gör ditt beteende bara ännu värre.

Skrivet av Sears:

Jag ger dig ordentliga motargument medans du bara slänger ur dig nya påståenden. Det är inte precis en givande diskussion eftersom vi inte kommer någonstans.

Jag har inte hört något motargument annat än "såhär gör LoL, och det är så man ska göra, allt annat är fel". Försök gärna komma med något riktigt.

Skrivet av Sears:

99.9% är ett felaktigt värde. Sluta slänga ur dig påhittade saker.

Du får gärna komma med ett bättre närmevärde, men med tanke på att det är hundratusentals folk som spelar i public, så skulle jag ändå säga att det är ett ganska bra sådant.

Skrivet av Sears:

Public games över 400 wins skiljer sig rätt ordentligt mot de innan dess. Det brukar finnas junglers och supports i sådanna matcher(och då supports som faktiskt bygger som supports, inte carries). Sedan vet sällan folk vad de gör innan du når ~1500 rating.

Det är inte korrekt att dra slutsatsen att en Support blir en Carry bara för att noobs bygger den som en.

Försöker man bygga en support som carry så blir det carry, om än en ganska värdelös sådan, det händer minst en match varje gång jag spelar så det är inget jag hittar på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Sammanhanget är DotA, så i sammanhanget är det väldigt korrekt.

Men nu håller du på å påstår dumma saker igen..
Du citerade min kommentar till en annan person och nu säger du att jag - den som "skapade" sammanhanget - inte har rätt sammanhang?
Det är ju bara löjligt.

Här är en sammanfattning av vad som sagts, för att hjälpa med att förstå var det gick fel:

- Jag sa att jag ville ha ett attribute/stat system mer anpassar för casters i mina ARTS/MOBA spel och att DotA saknade ett sådant.

- Du sa att DotA hade Magic Resist. (Det var här du tog det ur sammanhanget. Jag snackade inte om en enda del, jag snackade om ett helt system)

- Jag sa att det inte går att jämföra.

- Du sa att du inte jämförde, utan att du bara påpekade att det finns. (Utanför sammanhanget)

- Jag sa att det var hur det fungerade som var viktigt. (Här borde jag förklarat bättre)

- Du säger att de har samma funktion. (Missar poängen)

- Jag försökte förklara att det är ett helt annat system och hur det fungerar.

- "DotA har ett riktigt magic resist system, ja."

- Jag skrattade för att det var ett barnsligt argument.

- Du snackar om att jag inte ger en bra anledning till att inte kalla DotAs system riktigt.

- Jag försöker förklara att du missar sammanhanget.

- Du påstår att sammanhanget är DotA.

Dold text
Citat:

Defensiv?
Jag ger mina åsikter och du kommer istället med personangrepp, självklart blir man defensiv. Att även börja med härskartekniker gör ditt beteende bara ännu värre.

Ånnu ett påstående XD
Om du tittar riktigt noga så ser du att jag varken attackerat dig som person eller använt en enda härskarteknik

Oförskämd har jag däremot varit. Men det är en helt annan sak.

Citat:

Du får gärna komma med ett bättre närmevärde, men med tanke på att det är hundratusentals folk som spelar i public, så skulle jag ändå säga att det är ett ganska bra sådant.

Jag skulle kunna, men det är faktiskt extremt orelevant i denna diskussion. Du möter dåliga spelare för att du har låg ELO(rating). Det finns ELO även i normals/pubs, bara att den är osynlig för spelare.

Citat:

Försöker man bygga en support som carry så blir det carry, om än en ganska värdelös sådan, det händer minst en match varje gång jag spelar så det är inget jag hittar på.

Precis! Jag tror dig, det händer mycket att man spelar med folk inte har en aning om hur de borde spela innan man når lvl30.
Jag kan garantera att dina medspelare blir bättre om du vinner mycket och får några matcher under bältet.

Detta är ju knappast ett dåligt designbeslut om det är spelarna som gör fel.
Jag menar; man skyller ju knappast på biltillverkaren om någon kör full och hamnar i ett dike. Det är ju förarens fel.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar HoN i spelkänsla och utseende. Tycker dock att S2 är riktigt oprofessionella. Dota2 tröttnade jag på ganska snabbt. Allt känns som det är lite suddigt, slött. Man kan ha två lanes helt nere och ändå inte ha några problem att deffa.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sears:

Men nu håller du på å påstår dumma saker igen..
Du citerade min kommentar till en annan person och nu säger du att jag - den som "skapade" sammanhanget - inte har rätt sammanhang?
Det är ju bara löjligt.

Du skrev att avsaknaden utav abilty power i DotA skapar en "fundamental obalans", vilket det bevisligen inte gör, så den diskussionen kan vi ju lägga ner direkt. Det hade inte blivit en sån enorm succé om spelet hade varit "fundamentalt obalanserat".

Du kanske skulle ta och läsa vad du själv skriver innan du börjar påstå att andra är löjliga.

Skrivet av Sears:

Ånnu ett påstående XD
Om du tittar riktigt noga så ser du att jag varken attackerat dig som person eller använt en enda härskarteknik

Oförskämd har jag däremot varit. Men det är en helt annan sak.

Jag citerar, "typiskt beteende hos fanboys, haha", vilket är ett praktexempel på härskarteknik.

Skrivet av Sears:

Jag skulle kunna, men det är faktiskt extremt orelevant i denna diskussion. Du möter dåliga spelare för att du har låg ELO(rating). Det finns ELO även i normals/pubs, bara att den är osynlig för spelare.

Gör gärna det då.
Sen har du faktiskt ingen koll på hur deras matchmaking-algoritmer ser ut, ingen av oss vet detta, och det räcker att läsa runt lite så inser man snart också att deras nuvarande inte fungerar särskilt bra.

Skrivet av Sears:

Precis! Jag tror dig, det händer mycket att man spelar med folk inte har en aning om hur de borde spela innan man når lvl30.
Jag kan garantera att dina medspelare blir bättre om du vinner mycket och får några matcher under bältet.

Detta är ju knappast ett dåligt designbeslut om det är spelarna som gör fel.

Man behöver inte nå lvl 30 för att lära sig detta, verkligen inte. Ligger väl själv på en 300 matcher spelade, level 9 nu tror jag.

Skrivet av Sears:

Jag menar; man skyller ju knappast på biltillverkaren om någon kör full och hamnar i ett dike. Det är ju förarens fel.

Det är det väl ingen som har sagt heller..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.