Nintendos president "unboxar" Wii U

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Korrekt, det intresserar mig inte det minsta.

Därav anledningen, dem har också Nintendo America vilket talar å deras vägnar när det gäller event för resten av världen.
Det blev inte obligatoriskt att lära sig engelska i Japan förrän 1998(och detta var bara i vissa skolor), så de äldre har ofta dålig kunskap i engelska.
Japaner har också väldigt svårt för att lära sig engelska, därför uppkom Engrish, vilket dem kallar deras slang(Ungdomar i Japan har ofta bättre koll på detta nu mera dock)

Lite snabb information, så att du slipper plugga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Därav anledningen, dem har också Nintendo America vilket talar å deras vägnar när det gäller event för resten av världen.
Det blev inte obligatoriskt att lära sig engelska i Japan förrän 1998(och detta var bara i vissa skolor), så de äldre har ofta dålig kunskap i engelska.
Japaner har också väldigt svårt för att lära sig engelska, därför uppkom Engrish, vilket dem kallar deras slang(Ungdomar i Japan har ofta bättre koll på detta nu mera dock)

Lite snabb information, så att du slipper plugga.

Bugar och bockar

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Tillåt mig asgarva, jag förstår inte hur Nintendo som ända företag kan tillåtas att släppa samma spel om och om och om och om och om... igen!?
Vilket annat förtag som helst skulle bli idiotförklarat för länge sedan men Nintendo verkar ha något free pass.

t.o.m. EA har större innovationer mellan sina årliga FIFA/NHL/NBA m.m. spel.

Nintendo lever på nostalgi och gimmicks (motion i wii, och nu en gameboy som handkontroll till wii U), that's it!

Edit: innan det bli fanboyrage så missförstå mig inte, ja tycker Zelda är grymt kul, men det var färdigt med ocarina of time. Det är bara samma spel, med samma items fast lite bättre grafik som kommer igen och igen sen dess (förutom wind waker där de anlitade en 8-åring att sitta med MSpaint för att göra grafiken)..

Det beror på att Nintendo gör sina spel olika. De ända nintendo spelen som är väldigt lika är New super mario bros serien (2d scrollaren).

Kolla bara på super mario galaxy, det är ju helt annorlunda jämfört med de tidigare mario spelen.

Kolla på zelda skyward också. Det märks ju att du inte har prövat de nyare spelen på riktigt.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Lugna mig? Varför då? Skrev jag nått som var fel eller otrevligt? Får man inte skriva saker som stämmer med verkligheten på Swec längre?

Alla mina analyser är verklighetsförankrade och det hade du kännt till om du läst på om Wii U samt hur prestandautvecklingen ökar på mobilfronten. Prestandan ökar liksom snabbare än Moores lag i mobilvärlden.
Det gör den inte i PC-världen och Wii U är dessutom statisk. Den kommer ha samma prestanda hela sin livstid (ca 6 år?)
Mobiler kommer få en dubblering av prestanda ungefär årligen. Och som sagt, de är redan nära Wii U i prestanda.

Vadå, som att lunga är något negativt, ta det inte ordagrant. Jag menar lugna dig med din slutsats om S3, som jag skrev innan man får nog tänka lite längre med hur definition på prestanda jämt i mot kvaliteten på spelet är. Och japp jag är medveten om att utvecklingen på mobilt går i en rasande takt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Trollar du? Inser du vad kostnaden skulle vara?

Edit: Grafikkretsen är INTE ett 4770,men den har snarlik prestanda. Mitt gamla 4770 klarade dirt 3 på high så med lite optimering ska den nog gå bra.

Men en 7870 kostar bara 2000 kr, så med någon billig processor och sånt skulle Wii U bara kosta 4500 kr, och den skulle ha varit 5 gånger kraftfullare än 4770 och PS3, och de skulle ha kunnat ha stöd för 4k upplösning. Sen så hörde jag att den nya Xbox ska använda något grafikkort i 7000 serien, så det borde ju inte vara så dyrt, det är bara att Nintendo ville snåla, och därför failade Wii U

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Men en 7870 kostar bara 2000 kr, så med någon billig processor och sånt skulle Wii U bara kosta 4500 kr, och den skulle ha varit 5 gånger kraftfullare än 4770 och PS3, och de skulle ha kunnat ha stöd för 4k upplösning. Sen så hörde jag att den nya Xbox ska använda något grafikkort i 7000 serien, så det borde ju inte vara så dyrt, det är bara att Nintendo ville snåla, och därför failade Wii U

Wii U har inte failat, och det har inte med att dem ville snåla att göra, undersökningar visade på att den prisklass dem valt skulle gynna dem bäst och att konsumenten är villig att betala, att spekulera om att nya Xbox kommer ha "det eller det" är meningslöst med tanke på att Wii U kommer nu och inte någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinkik:

Det beror på att Nintendo gör sina spel olika. De ända nintendo spelen som är väldigt lika är New super mario bros serien (2d scrollaren).

Kolla bara på super mario galaxy, det är ju helt annorlunda jämfört med de tidigare mario spelen.

Kolla på zelda skyward också. Det märks ju att du inte har prövat de nyare spelen på riktigt.

Mario galaxy är som mario 64 fast lite bättre grafik och "nya" banor och "ny" story (hur orkar han rädda princessan varje gång?).
Zelda skyward är som Ocarina of time fast lite bättre grafik och "nya" banor (en sandvärld, en eldvärld, en skogsvärld... samma items som alltid), "ny" story (hur orkar han rädda princessan varje gång? Okej, Zelda är inte alltid en princessa, det varierar men faktum kvarstår).

Jag har spelat båda spelen, och de är helt okej, men det är som sagt förvånande hur Nintendo tillåt köra så mycket copy/paste gång efter gång utan att fanboysen gnäller..

Ja kan spoila mainplot i kommande Mario och Zelda också om du inte blir sur, Peach/Zelda blir kidnappade! Link kommer hitta en pilbåge, en slangbella, en graplehook och några saker till på vägen..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Men en 7870 kostar bara 2000 kr, så med någon billig processor och sånt skulle Wii U bara kosta 4500 kr, och den skulle ha varit 5 gånger kraftfullare än 4770 och PS3, och de skulle ha kunnat ha stöd för 4k upplösning. Sen så hörde jag att den nya Xbox ska använda något grafikkort i 7000 serien, så det borde ju inte vara så dyrt, det är bara att Nintendo ville snåla, och därför failade Wii U

4K är totalt meningslöst för ngt som ska kopplas till en tv. Kanske om 10 år eller så.

Permalänk

[/SPOILER]
asgrymt, borde fan komma till Xbox, börjat tröttna på konsoler och inte ägt en Nintendo konsol sedan 64 men dem verkar ha hoppat förre Microsoft denna gång.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Det existerar ju faktiskt människor med tajt budget.. Jag personligen ser ingen anledning till att ha fler spelkonsoler än en, ingen fördel alls.

Jo, jag kan fortfarande spela alla underbara spel som fanns förr. Lagligt. På den maskin de var avsedda för. Bara för känslans skull.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Men en 7870 kostar bara 2000 kr, så med någon billig processor och sånt skulle Wii U bara kosta 4500 kr, och den skulle ha varit 5 gånger kraftfullare än 4770 och PS3, och de skulle ha kunnat ha stöd för 4k upplösning. Sen så hörde jag att den nya Xbox ska använda något grafikkort i 7000 serien, så det borde ju inte vara så dyrt, det är bara att Nintendo ville snåla, och därför failade Wii U

Vill du ha en konsoll som låter som en diesel generator i tv-bänken?
Sen är spelen optimerade för just den hårdvaran, till skillnad mot pc spel...

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Är man president är väll de minsta man kan göra mot kunder i övriga länder ?

Fanboy much?

Är man fanboy för att man påpekar att undertexter är tillgängliga? Och som du kanske redan har läst i tråden så är engelska inte alltid första språk människor lär sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det var de jag var mest rädd för.
Att kontrollen skulle vara tung.
För att sitta med en kontroll i handen som väger typ 500g+ och använda på ett interaktivt sätt blir snabbt jobbigt.
Visst kan man ha den i knät men det beror också mycket på hur dom implementerat kontrollen i spelet.
I vissa spel så kanske den behövs hållas uppe mot skärmen en hel del och då blir en tung kontroll riktigt jobbig.

Nu väger kontrollen 500g och jag tror det är gräns fall faktiskt.
En ipad väger 600g~ och om man tänker själv att sitta med en sådan en hel del och hålla med utsträckta armar en hel del så blir det rätt jobbigt.

Men det återstår att se hur det känns. Jag vet iaf att jag inte kommer förbeställa någon. Och skulle jag köpa en skulle det nästan bli uteslutande för Zelda

Skrivet av ozo64:

Nu vet jag inte om du ens använt en ipad men inte fan håller man en ipad utsträckt framför sig. Man vilar den i knät eller på bröstet när man ligger ner. Folk kommer använda den här handkontrollen på exakt samma sätt.
Hur håller du en kontroll till ps3 eller 360? Håller du också dem utsträckta framför dig? Det gör inte jag. Jag har dem i knät eller vilandes på ett ben.

Om du hade läst vad jag skrev ordentligt hade du förstått vad jag menade.....
Om du hade kollat på videosen så såg man att många spel så håller du den precis som jag skrev upp framför dig och riktar den mot skärmen.
Ett exempel var när man använde den som sniper sikte och liknande.
Självklart använder man inte en ipad med utsträckta händer på det viset....
Och som jag skrev så spelar det ingen roll med vikt när man håller den i knät givetvis. MEN när spel som IMPLEMENTERAT det så man måste hålla den upp riktad mot skärmen mycket, så kan det bli jobbigt om den är tung
Jag tog iPad som en jämförelse som man kan testa själv för att förstå hur det skulle vara. Men det förstod du tydligen inte.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Finns inga utvecklare som är så korkade att de utvecklar spel där man måste hålla upp handkontrollen mot tvn hela tiden.

Permalänk
Medlem

Du måste inte heller använda Wii U kontrollen, du kan använda pro kontrollen vilket är väldigt lik en Xbox kontroll.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant konsoll denna Wii U. Men så länge de inte släpper några intressant spel titlar är jag inte iintresserad av Wii U. Återstår och vänta och se vilka spel som ska släppas till Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ll0yd:

Vill du ha en konsoll som låter som en diesel generator i tv-bänken?

Jag tycker inte min dator låter så mycket fast den har en GTX 670, så en Wii U med 7870 borde låta ännu mindre för att den är mindre kraftfull.

Citat:

Sen är spelen optimerade för just den hårdvaran, till skillnad mot pc spel...

Precis, så en 7870 på en spelkonsol kunde jämföras med en GTX 690 på en PC, för att PC är sämre för spel.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns inga utvecklare som är så korkade att de utvecklar spel där man måste hålla upp handkontrollen mot tvn hela tiden.

Men läs vad jag skriver....
Jag skrev inte hela tiden. Utan mycket. Och det kommer säkert komma sådana spel som det är en stor del av spelet att hålla kontrollen riktad mot skärmen.
Speciellt eftersom det är en stor feature med kontrollen att den trackar hur du håller den mot tvn/skärmen.

Skrivet av Kimzi:

Du måste inte heller använda Wii U kontrollen, du kan använda pro kontrollen vilket är väldigt lik en Xbox kontroll.

Helt sant. Men det jag sa i min första post som ozo64 inte läste ordentligt var att det blir rätt jobbigt om man ska använda kontrollen aktivt mot skärmen mycket.
500g är inte tok mycket dock och jag trodde faktiskt den skulle vara tyngre. Men det är fortfarande en del och kan bli jobbigt om den ska användas mycket på det sättet.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kriistoffer:

Jo.

Hur många spel har du?

ca 5 spel motsvarar en konsol, så för bara lite mer pengar kan du då istället spela gräddan av gräddan istället för bra + skitspel till den enda konsol du har

3st spel har jag, mitt PS3 används i huvudsak för att spela upp filmer & serier.. Nästa tänkta spel att köpa till PS3 är GTA V o.s.v.

Har man en hyffsad speldator så ser jag ingen nytta av att ha flera spelkonsoler..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Mycket intressant konsoll denna Wii U. Men så länge de inte släpper några intressant spel titlar är jag inte iintresserad av Wii U. Återstår och vänta och se vilka spel som ska släppas till Wii U.

Finns en ganska så digger lista än så länge...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_U_games

Av dem som finns med där så är Bayonetta 2, Dragon Quest X: Rise of the Five Tribes Online, Monster Hunter 3 Ultimate, Ninja Gaiden 3: Razor's Edge, Warriors Orochi 3 Hyper och ZombiU riktigt intressant.

Sen så kommer ju alla (till skillnad från Sony och MS) spel från Wii att fungera också. Där har vi ju en helvetes massa titlar som fortfarande är väldigt underhållande.

Permalänk
Skrivet av M1NT:

3st spel har jag, mitt PS3 används i huvudsak för att spela upp filmer & serier.. Nästa tänkta spel att köpa till PS3 är GTA V o.s.v.

Har man en hyffsad speldator så ser jag ingen nytta av att ha flera spelkonsoler..

Ok men med 3st spel så representerar du knappast den medel-konsol användaren som jag tänkte mig.

Hursomhelst så gillar jag FPS och strategi och RPG på PC men tycker det är tufft med action/bilspel och jap-RPG på konsol. Ganska fett att kunna lira enkelt från soffan eller på projjen. (ja det går med pc också men lite mer bökigt, speciellt om man inte vill ha PC i vardagsrummet)

Använder också min PS3 mest som media server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Tillåt mig asgarva, jag förstår inte hur Nintendo som ända företag kan tillåtas att släppa samma spel om och om och om och om och om... igen!?
Vilket annat förtag som helst skulle bli idiotförklarat för länge sedan men Nintendo verkar ha något free pass.

Vilken världsmyndighet är det du syftar på som tillåter Nintendo detta och ger ut free pass? Sist jag kollade så var det det en fri marknad som skötte detta. Att Nintendo ö.h.t existerar beror på att de har konsumenter som köper deras produkter om och om igen samt lockar nya konsumenter. Varför skulle man bli idiotförklarad om man har en affärsmodell som fungerar?

Skrivet av Essin:

t.o.m. EA har större innovationer mellan sina årliga FIFA/NHL/NBA m.m. spel.

Skulle vara intressant att höra hur du motiverar detta. Varför är dessa spel mer innovativa än Wii U? Du jämför verkligen äpplen och päron nu...

Skrivet av Essin:

Nintendo lever på nostalgi och gimmicks (motion i wii, och nu en gameboy som handkontroll till wii U), that's it!

På vilket sätt är konkurrenterna mer innovativa när det gäller spelkontroller? Men som jag skrev tidigare, Nintendo kör inte samma race som Microsoft och Sony, de har istället valt en annan väg. Personligen lockar det mig mer då PS och Xbox är tämligen värdelösa då man kan göra exakt samma sak på en PC.

Skrivet av Essin:

Edit: innan det bli fanboyrage så missförstå mig inte, ja tycker Zelda är grymt kul, men det var färdigt med ocarina of time. Det är bara samma spel, med samma items fast lite bättre grafik som kommer igen och igen sen dess (förutom wind waker där de anlitade en 8-åring att sitta med MSpaint för att göra grafiken)..

Ja, det är ju en spelserie? Att just du tycker att Zelda blev trist efter Ocarina of time är väl en högst subjektiv uppfattning???

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Nintendos president? VD eller direktör är nog ordet ni söker.

Fast i rätt många andra utländska företag använder man sig av ordet president. Jag gissar att Nintendos president är mer som kungen för Sverige, han sysslar nog mer med marknadsföring och PR.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Jag tycker inte min dator låter så mycket fast den har en GTX 670, så en Wii U med 7870 borde låta ännu mindre för att den är mindre kraftfull.

Jag antar att din dator är större än en Wii / Wii U ?

Det är inte så lätt att bygga en dator/tv-spel/etc som är liten som en tändsticksask, presterar som en superdator, är ljudlös, gratis och som tillverkaren kan tjäna massa pengar på.

Jag vill ha en konsoll som är:
*Kraftfull
*Liten
*Tyst

Välj 2

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Konsolerna är på den sista generationen....Telefonerna ersätter konsolerna med rask takt...

Redan nu så kan man jämföra min HoX Tegra 3 spel med 360/ps3's grafik...och jag har bättre flyt på min telefon än vad konsolerna ger när jag kopplar den till teven

Mobilspel och konsolspel erbjuder inte alls samma sak. Nämn gärna ett mobilspel som håller samma kvalite som Uncharted 3, LA Noire och Dragon Age Origins till exempel.. Det finns en anledning till att mobilspelen är så biliga i jämförelse.

Touch suger för mer avancerade spel, hur löser man kontroll på ett enkelt och smidigt sätt?

Sen vill jag gärna se mobilspel som håller samma grafiska kvalite som PS3ans (vars hårdvara är över 6 år gammal) snyggaste spel, tex Uncharted 3.

Lagom trött man blir på den löjliga hysterin kring smartphones och tablets..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Är man president är väll de minsta man kan göra mot kunder i övriga länder ?

Fanboy much?

Det var ett Japanskt Nintendo Direct riktad till japaner, varför skulle han prata engelska i ett sånt?

Du låter som en amerikanare som undrar varför Ingvar Kamprad pratar svenska i ett video-pressmeddelande som är riktat till svenskar.

Hade du tittat på andra Nintendo Directs så hade vetat om att han pratar på engelska när det inte är riktat till japaner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Inte speciellt imo.
Gamegear
http://www.studio42.info/GameGear/game-gear.jpg

Wii u
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/06/wii-u-c...

Visst är de fyrkantiga med en skärm på mitten men det har t.ex. ipad också.

Undrar om Apple kommer försöka få säljförbud på handkontrollerna till Wii U.. De har ju trots allt patent på rundade rektanglar.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Satakarnak:

den dagen spel som Skyrim funkar så men då är konsolenrna ljus år före

skönt att dom inte dubbar honom som dom brukar göra

Det går redan att ordna

http://www.youtube.com/watch?v=6nyg2kZfF5A

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag antar att din dator är större än en Wii / Wii U ?

Det är inte så lätt att bygga en dator/tv-spel/etc som är liten som en tändsticksask, presterar som en superdator, är ljudlös, gratis och som tillverkaren kan tjäna massa pengar på.

Jag vill ha en konsoll som är:
*Kraftfull
*Liten
*Tyst

Välj 2

Jag skulle gärna ha en PS4 som är fet som en gammal videobandsspelare, bara om den är superkraftfull. Den skulle sälja mycket bättre än Wii U, för jag tror inte att det är många som bryr sig om att den ska vara liten eller tyst. Jag flyttar aldrig min PS3 i alla fall, den bara ligger på golvet, så den behöver inte vara liten. Kraften är det enda som har betydelse i en spelkonsol.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Skrivet av nitroid:

Kraften är det enda som har betydelse i en spelkonsol.

Så varför har Wii sålt mer än 50% mer än ps3 då?