Nintendos president "unboxar" Wii U

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Kunde han inte ens tagit de på engelska ........

kunde du inte ens lärt dig japanska..........

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Kunde han inte ens tagit de på engelska ........

För att det är jätte jobbigt att läsa undertexter?

Permalänk
Medlem

Jag är mest glad för äkta 1080p i en mängd spel! Jag tycker grafiken räcker gott och väl på mitt Wii förutom att det blir så oskarpt i 480. Dock lär man väl få leva med en uppsjö av 720p portar från 360/ps3 som de inte vill lägga tid på att optimera för en högre upplösning.

Jag tror jag behåller mitt 360 för alla vanliga, tråkiga multi consolespel, och så köper jag ett WiiU för att få den där oslagbara och unika spelkänslan som man bara kan få i ett spel från Nintendo.

Och ni som säger att surfplattor och telefoner kommer ta över..

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Varför har han hanskar på sig. Har jag missat något? Eller är det någon referens som typ att mario altid har vita på sig?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

CPU: IBM Power Architecture-based multi-core processor.[2]
GPU: AMD Radeon High Definition [2] with an eDRAM cache built onto the die.[73]
The Wii U CPU is designed by IBM. It is described by IBM as an "all-new, Power-based microprocessor",[74] the processor is a multi-core design manufactured at 45 nm with an eDRAM cache. Neither Nintendo nor IBM has revealed detailed specifications, such as the number of cores, clock rate, or cache sizes. References have been made to the chip containing "a lot" of eDRAM and "the same processor technology found in Watson".[75] The Wii U CPU will be produced by IBM at their 300 mm semiconductor manufacturing facility in East Fishkill, New York.[74] Both the CPU and the GPU will be on one MCM.[73]
RAM
2GB Total; 1GB for games and 1GB for System Software.[76]
Storage
Basic: 8GB, Deluxe: 32GB Internal flash memory, expandable via SD memory cards and USB hard disk drives[76]
Slot-loading optical disc drive compatible with 12 cm "proprietary high-density optical discs" (25 GB per layer)[77][78] and 12 cm Wii optical discs
Ports and peripheral capabilities
SD memory card slot (supports SDHC cards)
USB 2.0 ports (2 at front of console, 2 at rear)
Sensor Bar power port
"AV Multi Out" port
HDMI 1.4 out port[56]
Internet Browser
Browser Engine: NetFront® Browser NX v2.1
User agent: Mozilla/5.0 (Nintendo WiiU) AppleWebKit/534.52 (KHTML, like Gecko) NX/{Version No} NintendoBrowser/{Version No}.US
Supported Protocols: HTTP1.0/HTTP1.1/SSL3.0/TLS1.0/TLS1.1/TLS1.2
Web Standard: HTML4.01/HTML5/XHTML1.1/CSS1/CSS2.1/CSS3. (partial functionality)DOM1-3/ECMAScript
XMLHttpRequest/canvas/Video/Web Storage (partial functionality) Web Messaging/Server-Sent Events/Device Orientation/WOFF/SVG
Plug-ins: Does not support plug-ins, such as Adobe Flash.
TouchEvent: The browser supports only one of these at a time: touchstart, touchend, touchmove, touchcancel
Screen resolution: If it isn’t specified, width is 980px layout
It is possible to specify width/height of the viewport within the HTML’s <head>...</head>, and specify scaling permission via user-scalable meta tags. (e.g) <meta name="viewport" content="width=device-width, user-scalable=no"/>
Saving/upload of image/video: Not supported
Video Format: MP4, M3U8+TS(HTTPLiveStreaming)
(Some videos may not be playable.)
Video Codec: H.264 - MPEG-4 AVC Video
(Some videos may not be playable.)
Audio Codec: AAC - ISO/IEC 14496-3 MPEG-4 AAC
(Some audio may not be playable.)

Detta är specifikaktioerna för nya Wii. Den har FYRA gånger så mycket mer ram. Den kan rendera ÄKTA HD utan att behöva skala upp det.

Processorn är INTE en variant av en gamecube processor,då processorn är gjord i 45NM. Processorn är snarlik processorerna som användes i datorn watson (http://en.wikipedia.org/wiki/Watson_(computer)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Men Radeon HD 4770 är ett tre generationer år gammalt kort, de borde ha lagt åtminstone en 7870 inne i den.

Trollar du? Inser du vad kostnaden skulle vara?

Edit: Grafikkretsen är INTE ett 4770,men den har snarlik prestanda. Mitt gamla 4770 klarade dirt 3 på high så med lite optimering ska den nog gå bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Varför har han hanskar på sig. Har jag missat något? Eller är det någon referens som typ att mario altid har vita på sig?

För annars skulle det synas alltför mycket fingeravtryck då premium varianten är svart plast med blänkande yta..

Skrivet av wasprocker:
Skrivet av nitroid:

Men Radeon HD 4770 är ett tre generationer år gammalt kort, de borde ha lagt åtminstone en 7870 inne i den.

Trollar du? Inser du vad kostnaden skulle vara?

Edit: Grafikkretsen är INTE ett 4770,men den har snarlik prestanda. Mitt gamla 4770 klarade dirt 3 på high så med lite optimering ska den nog gå bra.

Inte bara det. WiiU drar runt 40-45W i medel och max 75W. Vad kräver ett 7870?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur vet du att Wii U är betydligt starkare?

Det utvecklare har sagt är att grafikkortet är starkare, men att processorn är svagare än PS3 och 360.

Processorn vet vi redan är en trekärnig variant av Wii-processorn som är enkärnig, som i sin tur är baserad på Gamecube.
Det är knappast starka grejer. Det är liksom en processor från 2001.
Skulle tippa på att den fyrkärniga processorn som sitter i Samsung Galaxy S3 är minst lika kraftfull eller troligen kraftfullare än den trekärniga Wii U-processorn. Du har säkert själv sett att dagens smartphones redan 2011 började sniffa på samma grafik som PS3 och 360. Nu är det ett år senare och prestandan i smartphones har ökat rejält.

Men grafikkortet är som sagt starkare i Wii U. Frågan är hur mycket det hjälper om processorn inte duger till.

Och frågan är hur Wii U står sig mot smartphones som lär vara ikapp och förbi Wii U-prestandan inom max 3 år.
Samt möjligheten att koppla in smartphones i TV'n. Eller att köpa en Ouya.
Wii U får det svårt.

Skulle nog lugna mig om jag vore du... Jag skulle tro att denna plattform klarar av betydligt tyngre grejer än SGS3.
Du får ju tänka dig att alla effekter, detaljer, lager, hög stabil FPS, och många online spelare knappast finns på mobilspel idag.
Men Wii har aldrig varit i prestanda segmentet direkt, de nya Xbox och PS som kommer senare lär utklassa denna konsol i Grafik.

Permalänk
Medlem

Första jag reagerade på var handskarna, ungefär som om han skulle hantera en antik bok.

"These white gloves kind of make me feel like Mario", smygreklam much?

Lovar att om kommentarerna på youtube var på så hade så många användare gottat sig åt denna video. Verkar som en fin konsol, men inget jag kommer köpa. För min del och för all framtid kommer PC alltid först!

Permalänk
Medlem

Köper den i första hand för de exklusiva titlarna. Speciellt då Nintendos egna.
Det lär dock bli en del multiplatform titlar närmaste åren också då Wii U är den bästa konsollen tills de andra släpper ngt nytt.
Tycker launchtitlarna är de bästa på en konsoll ngnsin. 360 och PS3 hade nästan ingenting när de släpptes.

Har förbokat ZombiU paketet samt förbokat Pikmin 3, The Wonderful 101 och Rayman Legends.
Lite sugen på Tank Tank Tank, New super mario bros och kanske Mass Effect 3 och Assassins Creed 3 också.
Aliens: Colonial Marines i vår är ett måste också. Blir grymt med motion detectorn på displayen på handkontrollen. Precis som i filmen

Permalänk
Medlem

Det svenska ordet för unboxing är avemballering, mindre vackert med tanke på innebörden av unboxing

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

http://www.extremetech.com/gaming/137746-nintendo-tears-down-...

Hoppas på att det är ett AMD 6770 i den istället för ett 4000-serie

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

President? Jag är inte helt övertygad om att Nintendo har en president i det svenska ordets bemärkelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clemizh:

Tycker GamePaden verkar lite stor, måste testas!

Skrivet av RoleX:

Stor o klumpig, liknar ju Sega gamegear som släpttes i början på 90 talet.

Spelade WiiU på GAMEX i helgen. Jag blev förvånad över hur lätt Gamepaden var. Den väger mycket mindre än den ser ut att göra, och den kändes aldrig klumpig att hålla i. Jag är mycket positiv till konsollen.

Edit: btw.. jag höll rekordet i hur länge jag överlevde i ZombiU under de 3 timmar jag var där. Blev så rädd av spelet ett par gånger att jag hoppade till så pass mycket att folk runt om mig blev skrämd.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Nog för att Nintendo är nostalgi och jag har många barndomsminnen att tacka dem för...
Men för oss som nördmoddar allt vi kommer över så känns ju Ouya som det enda rätta.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

http://www.extremetech.com/gaming/137746-nintendo-tears-down-...

Hoppas på att det är ett AMD 6770 i den istället för ett 4000-serie

http://iwataasks.nintendo.com/interviews/#/wiiu/console/0/0 läs det så klarnar det nog lite. Mycket intressant.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

http://iwataasks.nintendo.com/interviews/#/wiiu/console/0/0 läs det så klarnar det nog lite. Mycket intressant.

Tack för länken! Riktigt intressant!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

då Nintendos tyngd inte ligger i prestanda, utan mer spelinnovation på andra sätt.

Tillåt mig asgarva, jag förstår inte hur Nintendo som ända företag kan tillåtas att släppa samma spel om och om och om och om och om... igen!?
Vilket annat förtag som helst skulle bli idiotförklarat för länge sedan men Nintendo verkar ha något free pass.

t.o.m. EA har större innovationer mellan sina årliga FIFA/NHL/NBA m.m. spel.

Nintendo lever på nostalgi och gimmicks (motion i wii, och nu en gameboy som handkontroll till wii U), that's it!

Edit: innan det bli fanboyrage så missförstå mig inte, ja tycker Zelda är grymt kul, men det var färdigt med ocarina of time. Det är bara samma spel, med samma items fast lite bättre grafik som kommer igen och igen sen dess (förutom wind waker där de anlitade en 8-åring att sitta med MSpaint för att göra grafiken)..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Tillåt mig asgarva, jag förstår inte hur Nintendo som ända företag kan tillåtas att släppa samma spel om och om och om och om och om... igen!?
Vilket annat förtag som helst skulle bli idiotförklarat för länge sedan men Nintendo verkar ha något free pass.

t.o.m. EA har större innovationer mellan sina årliga FIFA/NHL/NBA m.m. spel.

Nintendo lever på nostalgi och gimmicks (motion i wii, och nu en gameboy som handkontroll till wii U), that's it!

Edit: innan det bli fanboyrage så missförstå mig inte, ja tycker Zelda är grymt kul, men det var färdigt med ocarina of time. Det är bara samma spel, med samma items fast lite bättre grafik som kommer igen och igen sen dess (förutom wind waker där de anlitade en 8-åring att sitta med MSpaint för att göra grafiken)..

Nintendo släpper ett antal nya påhitt/titlar varje år, du är antagligen för upptagen med att läsa artiklar om de absolut mest eftersökta spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Nog för att Nintendo är nostalgi och jag har många barndomsminnen att tacka dem för...
Men för oss som nördmoddar allt vi kommer över så känns ju Ouya som det enda rätta.

Ouya är en kul pryl, men förvänta dig inte att det den på allvar kommer att vara en alternativ spelkonsol.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Följer handskarna med premiumversionen så man slipper ta direkt i konsolen?

Permalänk
Skrivet av Uvania:

man köper Wii U för spelupplevelsen och Nintendo exklusiva titlar! sålänge de levererar grymma zelda och mario spel och liknande titlar så skiter jag iallafall vad den innehåller för hårdvara.

kommer enbart köra pc och wii u nästa generation!

Där jag har legat länge, kör nintendo för alla donky kong mario och zelda spel mm! Andra titlar spelar på jag pc för dom ser 100 gånger bättre ut där och bättre känsla! har haft nintendo sen supernintendo

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

För att det är jätte jobbigt att läsa undertexter?

Är man president är väll de minsta man kan göra mot kunder i övriga länder ?

Fanboy much?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Skulle nog lugna mig om jag vore du... Jag skulle tro att denna plattform klarar av betydligt tyngre grejer än SGS3.
Du får ju tänka dig att alla effekter, detaljer, lager, hög stabil FPS, och många online spelare knappast finns på mobilspel idag.
Men Wii har aldrig varit i prestanda segmentet direkt, de nya Xbox och PS som kommer senare lär utklassa denna konsol i Grafik.

Lugna mig? Varför då? Skrev jag nått som var fel eller otrevligt? Får man inte skriva saker som stämmer med verkligheten på Swec längre?

Alla mina analyser är verklighetsförankrade och det hade du kännt till om du läst på om Wii U samt hur prestandautvecklingen ökar på mobilfronten. Prestandan ökar liksom snabbare än Moores lag i mobilvärlden.
Det gör den inte i PC-världen och Wii U är dessutom statisk. Den kommer ha samma prestanda hela sin livstid (ca 6 år?)
Mobiler kommer få en dubblering av prestanda ungefär årligen. Och som sagt, de är redan nära Wii U i prestanda.

Permalänk
Medlem

Jag diggar att killen tror att den kommer faila haha!

alla mina kompisar kommer köra PC + Wii U nästa generation eftersom vi är trötta på alla såkallade "exklusiva" titlar till konsolerna som Halo, Fable, Gears of War, Gran Turismo, Uncharted osv.. vi klarar oss bra utan dem och nintendo levererar alltid spel som är roliga att spel ensam och ihop med kompisar och det är exakt så det borde vara att spela och om man vill spela spel med snygg grafik så har ju aldrig konsol varit det ultimata eftersom de är udaterade när de lanseras!

Spelar nästan dagligen både Gamecube och Nintendo 64, Wii intresserade mig aldrig eftersom jag hatar att stå och vifta som en fjant!

därför finns det en ny uppfinning som heter "Personal Computer" där man kan installera "Windows" där de tillåter en att välja sin hårdvara själv så man kan spela sina spel på högsta inställningar

citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

kunde du inte ens lärt dig japanska..........

Varför lär du mig inte det då så ja slipper skriva här.

Fanboys, fanboys everywhere.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Fanboys, fanboys everywhere.

Whiners, whiners everywhere.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Är man president är väll de minsta man kan göra mot kunder i övriga länder ?

Fanboy much?

Du har inte mycket koll gällande den japanska kulturen, och deras äldre?

Permalänk

Ps3 till vänster, Wiiu till höger:

http://i769.photobucket.com/albums/xx337/SniperX_2009/assassi...

På ett av dom första spelen som inte ens är tillverkade mot wiiu utan är en port så får vi bättre grafik än på ps3.

Sluta säg att den inte ens är lika stark som ps3.

Processorn är antagligen en ny processor. Den har dessutom mer och bättre cache. Det fanns ett rykte om att CPU´n var sämre än ps3 men det var troligtvis bara pga klockfrekvensen och av någon som inte satt sig in i att det är en ny arkitektur med mer och snabbare cache.

Spel kör i 1080p / 60fps på wiiu, det gör dom inte på ps3. Det kräver mer än dubbla fillraten.

Ja ps4 kommer krossa wiiu, men wiiu kommer nu och vi kan spela det nu. Givetvis kommer allt som kommer efter detta att vara bättre hårdvarumässigt, men då kommer nästa Nintendo att krossa ps4.

Wii kom när jag fortfarande hade crt-tv, men den håller fortfarande, den har sålt mer än 50% mer än ps3 trots att den är ganska dålig hårdvarumässigt.

Som vanligt kommer allt bero på spelen.
Hur snygga spelen blir beror på hur mycket tid som läggs ned på optimering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Du har inte mycket koll gällande den japanska kulturen, och deras äldre?

Korrekt, det intresserar mig inte det minsta.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5