Permalänk
Medlem

Drivrutiner stänger ner i wow

Hej!

På senare tiden så har drivrutinerna börjat hänga sig och stänga ner för att sedan starta om då jag lirar wow, jävligt irriterande då viss interface i spelet försvinner och jag måste reboota spelet för att få det att fungera igen...

Kan tillägga att det är enbart i wow det strular, i BF3, BO2, GW2 så fungerar det felfritt...

Spelar ingen roll om jag uppdaterar drivrutinerna eller byter till en äldre, samma skit iaf!

har provat ändra från DX 11 till 9 och tvärt om, sänkt/höjt inställningarna i spelet....

Någon som haft liknande problem och löst det?

Edit: Kör med Nvidia GTX 570

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Har tyvärr inget svar på ditt problem men kan rekommendera dig att testa skriva in /reload i wow chatten så kanske du slipper starta om spelet iaf!

Men du kan ju testa att gå tillbaka till en tidigare drivrutin, kanske är den senaste som krånglar.

Mvh Awesometrygg

Permalänk
Medlem

Hehe jo det är väl alltid nånting...

Har prövat äldre drivrutiner, uppdaterade till senaste igår och fungerar fortfarande inte

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

känns skumt att det bara händer i wow... men är kortet klockat/fabriksklockat? det kan ju vara så att wow är "extra kännsligt" om det är en ostabil klock?
kör du några addons, kan ju va något i de som strular till det också, testa isåfall att avaktivera alla, slutar problemet så kan du testa ett addon i taget för att se om du kan hitta de felande addonet.

sista utvägen som jag ser är väl att installera om spelet, eller köra en reperation på din nuvarande install (finns om jag minns rätt en "repair.exe" där du installerat spelet

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

kör in nyaste beta drivers då slapp jag detta problem, eller ändra till windowed mode i fullscreen löser också problemet. Finns många trådar om detta på wow forumet. det är någon bugg tyvär verkar det som,

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

när jag hade detta problem för ett par år sedan så berodde det på kasst moderkort och det hände bara när jag spelade WoW, testade och byta minnen, hdd, processor, grafikkort (amd till amd och till nvidia) och samma problem med kraschande drivrutiner uppstod, försökte formatera flera gånger men byte av moderkort var det enda som fixade det för mig, du kan ju iaf testa och kolla om det finns en ny bios versioin för ditt moderkort eller återställa standardinställningar i BIOS/UEFI och se om det hjälper, annars skulle jag ska RMA moderkortet om du har garanti kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

kör in nyaste beta drivers då slapp jag detta problem, eller ändra till windowed mode i fullscreen löser också problemet. Finns många trådar om detta på wow forumet. det är någon bugg tyvär verkar det som,

Har redan gjort det....

Det känns konstigt att det ska vara fel på moderbordet då det är enbart wow som blir berört?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Har redan gjort det....

Det känns konstigt att det ska vara fel på moderbordet då det är enbart wow som blir berört?

har du provat installera om wow ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nä jag får göra det, har fått 100/100 nu så går väl snabbt att tanka igen iaf...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Har redan gjort det....

Det känns konstigt att det ska vara fel på moderbordet då det är enbart wow som blir berört?

det som jag har sagt förut, det är en bugg.

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6794870024

finns flera trådar om det, som sagt jag löste det med att köra i "windowed mode fullscreen"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

det som jag har sagt förut, det är en bugg.

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6794870024

finns flera trådar om det, som sagt jag löste det med att köra i "windowed mode fullscreen"

Det har jag ändå alltid gjort och fungerar inte, måste ligga värre till hos mig då

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Det har jag ändå alltid gjort och fungerar inte, måste ligga värre till hos mig då

kör du en "clean installation" när du kör in beta drivarna?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jopp

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370