Permalänk

hjälp med kablar till hdd och ssd

Hej , jag har stöt på ett problem , jag beställde en hårddisk på en 1tb och en Samsung 830 series basic 128 gb och jag har inga kablar till ssd:n och hdd:n och då behöver jag även en kabel för att koppla in min cd läsare i dom båda också . Vilka kablar måste jag köpa ?? Tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Skrivet av thesecret89:

Hej , jag har stöt på ett problem , jag beställde en hårddisk på en 1tb och en Samsung 830 series basic 128 gb och jag har inga kablar till ssd:n och hdd:n och då behöver jag även en kabel för att koppla in min cd läsare i dom båda också . Vilka kablar måste jag köpa ?? Tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

dom behöver ju ström & "data", alltså satakabel.

så 3st sata (från enheter till moderkort) & 3st sataström (från nätagg till enheterna)
har du ett nätagg med 4-pin molex så går det att köpa omkopplare.

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Skrivet av Andreyas86:

dom behöver ju ström & "data", alltså satakabel.

så 3st sata (från enheter till moderkort) & 3st sataström (från nätagg till enheterna)
har du ett nätagg med 4-pin molex så går det att köpa omkopplare.

Kan du vänligen skicka en bild på kablarna jag måste ha ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Kan du vänligen skicka en bild på kablarna jag måste ha ?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/produkt/8905151/nzxt-molex-till-2st-sata-2...
för strömförsörjning

Borde finnas på nätaggregatet.

Till anslutning behöver du
http://www.inet.se/produkt/8906189/serial-ata-6gb-s-0-3m

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av daikai1:

Den sistnämnda kan även följa med moderkortet (det har gjort för mig i de senaste moderkortsköpen).

Gräv i kartongen om du har kvar den!