Permalänk

Problem med plötsliga avstängningar

Snart dreamhack och datorn funkar inte..

Problem: Datorn stänger av sig innan den startar up, ibland kan den vara på ett tag innan den dör.
Inge ljud eller pip bara tvär dör.

Datorn:
Nvidia gtx 550ti (4-5 månader gammal)
Nätagregat på 550 w (4-5 månader gammal)
Duel core 2.8
4gb ram

Fick problemet igår, har aldrig haft problem innan det bara kom. Har testa installera om och rengjort. Så det måste ju vara något som har pajat men vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananzkal:

Nätagregat på 550 w (4-5 månader gammal)

Vi behöver veta märke modell också.

Permalänk
Avstängd

Hur lång tid tar det innan den startar om sig själv?
Hur långt kommer du, hinner du se "moderkorts bilden" eller vad man ska kalla den

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem för några år sedan.. då en skruv hade hamnat mellan moderkortet och moderkortsplåten. Inte så troligt att desamma hänt dig.. men det finns ju risk att något ligger o jordar mot chassit. Jag har helt tappat den lilla kunskap jag haft om datorbygge så om jag verkar helt bakom flötet har jag det att skylla på. Mitt tips vore ju att antingen testa komponenterna i en annan dator, en efter en. Eller att plocka ur den helt från chassit och testa datorn utan chassi, samt noggrant kontrollera delarna och chassit efter saker som inte bör vara där och saker som bör ha funnits.. kommer någon med ett bättre förslag bör du ta deras i förstahand. Hoppas de löser sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bananzkal:

Snart dreamhack och datorn funkar inte..

Problem: Datorn stänger av sig innan den startar up, ibland kan den vara på ett tag innan den dör.
Inge ljud eller pip bara tvär dör.

Datorn:
Nvidia gtx 550ti (4-5 månader gammal)
Nätagregat på 550 w (4-5 månader gammal)
Duel core 2.8
4gb ram

Fick problemet igår, har aldrig haft problem innan det bara kom. Har testa installera om och rengjort. Så det måste ju vara något som har pajat men vad?

Skickades från m.sweclockers.com

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

LucasSj: den startar aldrig om bara dör helt.

Weco^: Tack så mycket för tipset! Testade att skruva ur moderkort mm.. Hittade inget som verka ligga imot men när jag satt in allt igen så funkade datorn. Känns lite skumt men hoppas att det var moderkortet som låg mot något och att alla problem är borta.

Körde 3D Mark för att se om datorn skulle dö av att få arbeta men funkar än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananzkal:

LucasSj: den startar aldrig om bara dör helt.

Weco^: Tack så mycket för tipset! Testade att skruva ur moderkort mm.. Hittade inget som verka ligga imot men när jag satt in allt igen så funkade datorn. Känns lite skumt men hoppas att det var moderkortet som låg mot något och att alla problem är borta.

Körde 3D Mark för att se om datorn skulle dö av att få arbeta men funkar än.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att det löste sig, ha det bra på Dreamhack.

Visa signatur

ffffffffc