inet dyrast enligt prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Snälla, skaffa en utbildning innan du uttalar dig va?! Damm brukar vara orsaken till att datorn överhettar, vad skulle det annars vara? Tror du den bara får för sig att överhetta sig själv? Nej.. Har jobbat nog med datorer (och verkstäder) för att veta motsatsen. Det kan tom ta eld pga damm som folk inte förmått sig att göra rent på sina äldre datorer. Ibland kan det lilla som att ta en damsugare och göra rent bland in- och ut-blåsen hjälpa en hel del i längden.

De flesta felen som lämnas in idag, är pga damm; trasiga grafikkort och nätagg är de vanligaste, nästkommande är att deras dator låter som en "turbojet" pga att CPU-kylaren är helt igendammad och fläkten går på fullt för att lyckas kyla något alls. I många fall går det så långt att kondingarna runt CPU sväller upp och går sönder pga värmen från CPU, vilket gör datorn ostabil eller t.o.m. helt död.

Tycker synd om din polares dator, hoppas stackarn snart tar självmord och slipper plågas i värmen, vilket inte lär dröja allt för länge..

Dessutom är det kul att du överbevisar dig själv i samma inlägg:

En normal grad på CPU brukar ligga på 30-60grader som MAX, allt beror dock på kylare/cpu/chassi/etc.

Men, obvious troll is obvious..

Ska du ha jobbat med datorer? Eller hur.
Nej jag tror inte att damm orsakar att alla datorer blir överhettade.
Processorn klarar sig i den tempen, beror kanske på vilken cpu, men många gör det.
En dator hemma (gammal och gaggig) når 88 grader på cpu'n utan att något händer.
Det står t.o.m att den ska klara ungefär 100C innan den börjar överhettas.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Waowt:

Ska du ha jobbat med datorer? Eller hur.
Nej jag tror inte att damm orsakar att alla datorer blir överhettade.
Processorn klarar sig i den tempen, beror kanske på vilken cpu, men många gör det.
En dator hemma (gammal och gaggig) når 88 grader på cpu'n utan att något händer.
Det står t.o.m att den ska klara ungefär 100C innan den börjar överhettas.

Är det en laptop då eller vilken dektop cpu går att köra i 100 C?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ska du ha jobbat med datorer? Eller hur.
Nej jag tror inte att damm orsakar att alla datorer blir överhettade.
Processorn klarar sig i den tempen, beror kanske på vilken cpu, men många gör det.
En dator hemma (gammal och gaggig) når 88 grader på cpu'n utan att något händer.
Det står t.o.m att den ska klara ungefär 100C innan den börjar överhettas.

Du kan ju kolla min profil vad jag har för nuvarande arbete, kanske säger en del för dig..
Att den klarar sig, och att det inte är bra, är två skilda saker, snälla människa.. Ingen hårdvara gillar den höga tempen i längden, det förkortar livslängden på den. Den når upp till 100C grader innan moderkortet säger ifrån och stänger av datorn (gränsen skiljer sig från moderkort och går oftast ställa in manuellt tröskelvärde), innan en olycka händer, men det är ingen optimal temperatur du har, inte alls för fem öre. Inte nog med att du förkortar livslängden på din CPU, utan även de komponenter i närheten som drabbas av den höga värmen. De flesta kondingar har ett tröskelvärde på ungefär 105C grader, men det är i temporära fall, och inget som håller i längden. Så även i 70-80C grader så börjar de svullna/läcka i längden pga den höga tempen. Kondingar/motstånd har en graf på sin livslängd och hur de påverkas av värmen. Ju varmare komponenten fått "jobbat i", ju kortare livstid kommer den komponenten att hålla.

Det du gör är ju lika idiotiskt som att köra sin bil på högsta varvtal och slira allt med kopplingen, det kommer inte dröja länge innan du får byta den, eftersom du förkortar livslängden förvånansvärt.

Skaffa en enkel utbildning på komvux åtminstone om datorer innan du uttalar dig i något du verkligen inte vet vad du babblar om.

Men du kan ju få förklara vad för magiska väsen som får en dator att överhetta sig utan anledning, vad är det för magiskt yttre påverkan du talar om? Det enda jag kan komma på vore slitage i kullager på en fläkt, men oftast där också är det dammet som torkar ut lagret och därmed får fläkten att till slut skära sig.

Förresten, det står 650W på mitt nätagg, vad tror du händer om vi börjar lasta den med 650W? Jag gissar på att den smäller straxt innan det, om inte inom ett par sekunder. Du kan ju kolla Swecs tester på nätagg själv..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bekric:

CDON bättre på allt hittils för mig, gratis frakt eller 5% , Grymma kampanjer , större utbud, bättre priser!
Viva La Cdon!

viva cdon tills du pratar med deras hjärndöda sk kundtjänst..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Du kan ju kolla min profil vad jag har för nuvarande arbete, kanske säger en del för dig..
Att den klarar sig, och att det inte är bra, är två skilda saker, snälla människa.. Ingen hårdvara gillar den höga tempen i längden, det förkortar livslängden på den. Den når upp till 100C grader innan moderkortet säger ifrån och stänger av datorn (gränsen skiljer sig från moderkort och går oftast ställa in manuellt tröskelvärde), innan en olycka händer, men det är ingen optimal temperatur du har, inte alls för fem öre. Inte nog med att du förkortar livslängden på din CPU, utan även de komponenter i närheten som drabbas av den höga värmen. De flesta kondingar har ett tröskelvärde på ungefär 105C grader, men det är i temporära fall, och inget som håller i längden. Så även i 70-80C grader så börjar de svullna/läcka i längden pga den höga tempen. Kondingar/motstånd har en graf på sin livslängd och hur de påverkas av värmen. Ju varmare komponenten fått "jobbat i", ju kortare livstid kommer den komponenten att hålla.

Det du gör är ju lika idiotiskt som att köra sin bil på högsta varvtal och slira allt med kopplingen, det kommer inte dröja länge innan du får byta den, eftersom du förkortar livslängden förvånansvärt.

Skaffa en enkel utbildning på komvux åtminstone om datorer innan du uttalar dig i något du verkligen inte vet vad du babblar om.

Men du kan ju få förklara vad för magiska väsen som får en dator att överhetta sig utan anledning, vad är det för magiskt yttre påverkan du talar om? Det enda jag kan komma på vore slitage i kullager på en fläkt, men oftast där också är det dammet som torkar ut lagret och därmed får fläkten att till slut skära sig.

Förresten, det står 650W på mitt nätagg, vad tror du händer om vi börjar lasta den med 650W? Jag gissar på att den smäller straxt innan det, om inte inom ett par sekunder. Du kan ju kolla Swecs tester på nätagg själv..

Och du tror att jag inte vet detta? Men nej den datorn har klarat sig utan ett enda problem i 3 år med en värme på 75-85C när han spelar.
Klart man inte vill ha den tempen (han ska ändå skaffa ny snart antagligen).
Men jag tror inte att en vanlig svensson som inte dammar av sin dator på flera år kommer gå kaputt pga damm.
Visst finns det folk som får det problemet det är inte det jag säger men jag tror inte direkt att
majoriteten har dammproblem när deras datorer inte fungerar. Det är ju inte alltid tal om övehettning.
Fabriksfel är väldigt vanligt på datorer som görs på rullande band.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Och du tror att jag inte vet detta? Men nej den datorn har klarat sig utan ett enda problem i 3 år med en värme på 75-85C när han spelar.
Klart man inte vill ha den tempen (han ska ändå skaffa ny snart antagligen).
Men jag tror inte att en vanlig svensson som inte dammar av sin dator på flera år kommer gå kaputt pga damm.
Visst finns det folk som får det problemet det är inte det jag säger men jag tror inte direkt att
majoriteten har dammproblem när deras datorer inte fungerar. Det är ju inte alltid tal om övehettning.
Fabriksfel är väldigt vanligt på datorer som görs på rullande band.

Det är vad du tror ja, jag som jobbar i en verkstad, men vanliga Svenssons datorer vet.. I de flesta fallen, så är de pga dammet som datorerna gått sönder, som jag skrev är det oftast igendammade grafikkort, nätagg och CPU som får omkringliggandes komponenter att gå sönder.

Fabrikationsfel är dock väldigt sällan, iaf för min del, men det är antagligen sådanna fel som visas ganska tidigt när datorn är ny och därmed faller på garanti där datorn är köpt. De datorer man byggde ihop och sålde i den butiken jag jobbade i, hade nästan inga returer, kanske för vi testar datorn och leverar den färdig. Det kan vara frågor om programvara och flyttning av data från gammal burk till ny, men inte mer än så.

Så jo, damm är den vanligaste orsaken till fallerad hårdvara, eftersom den täpper till där fläktar och luftgenomdrag finns, och där kylning behövs av en anledning. Många tror inte det, men en som jobbat/jobbar i branschen vet mycket väl. Vilken Svensson tänker på att man ska göra rent sin dator? Inga många alls, den tanken slår inte förens de själva haft problem en gång.

EDIT: På de färdigbyggda datorer från t.ex. HP etc (OEM datorer) som jag varit med och sålt så tror jag inte nån har kommit och sagt att det varit fel, förutom HP's bärbara med några år på nacken och fyllda med damm som blir kokheta och självdör av värmen, men då äre ju några år på nacken.. I de vanligaste fallen är det Svensson som anser datorn vara trasig när den medföljande 30-dagars utgåva av t.ex. Word eller Norton inte funkar längre, detta är inget hårdvarufel, och inget mjukvarufel heller, det är Svensson som inte läst när han/hon klickat på "Nästa, nästa, nästa, ja tack till testversion, etc".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Och hur många lämnar in datorer för att dom är dammiga?
Känner en kille som har en dator som är ca 3 år gammal.
Den har stått inne i ett väldigt trångt utrymme, dålig kylning, dåliga fläktar.
Har så mycket damm så det täcker hela innehållet, man ser i princip inget annat. Datorn ligger på ungefär 85C när han spelar.
Den klarar sig hur bra som helst.
Damm brukar inte vara orsaken till att datorn överhettar, kanske stiger värmen några få grader pga dammet men inte mer.

Ligger CPU'n på 85c så är datorn överhettad, troligtvis skulle den ligga minst 15c under det i normala fall.

Nog med folk ser ut att utnyttja Inet på det sättet för att det ska märkas på priset.

Edit: Jag tror min uppfattning av dig har ändrats.
På frågan "Var jag en idiot för att det var fabriksfel på mitt grafikkort?" svarar jag nu att du troligtvis var en idiot som körde kortet 30c för varmt med ett extra tjockt dammlager ovanpå. Bara för att sedan ta kortet till Inet och klaga på "fabriksfel".

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Ligger CPU'n på 85c så är datorn överhettad, troligtvis skulle den ligga minst 15c under det i normala fall.

Nog med folk ser ut att utnyttja Inet på det sättet för att det ska märkas på priset.

Edit: Jag tror min uppfattning av dig har ändrats.
På frågan "Var jag en idiot för att det var fabriksfel på mitt grafikkort?" svarar jag nu att du troligtvis var en idiot som körde kortet 30c för varmt med ett extra tjockt dammlager ovanpå. Bara för att sedan ta kortet till Inet och klaga på "fabriksfel".

Jag undrar dock hur bra din förmåga av att läsa är.
1: En CPU står för Central Processing Unit alltså processor. Det var mitt grafikkort (GPU) som det var fel på.
2: Min CPU ligger inte över 66C när jag spelar. Men en jag känner når 80.

Alltså du blandar ihop en processor och ett grafikkort. Du blandar ihop mig med en jag känner.
Tbx till skolan kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ska du ha jobbat med datorer? Eller hur.
Nej jag tror inte att damm orsakar att alla datorer blir överhettade.
Processorn klarar sig i den tempen, beror kanske på vilken cpu, men många gör det.
En dator hemma (gammal och gaggig) når 88 grader på cpu'n utan att något händer.
Det står t.o.m att den ska klara ungefär 100C innan den börjar överhettas.

Skrivet av Waowt:

Jag undrar dock hur bra din förmåga av att läsa är.
1: En CPU står för Central Processing Unit alltså processor. Det var mitt grafikkort (GPU) som det var fel på.
2: Min CPU ligger inte över 66C när jag spelar. Men en jag känner når 80.

Alltså du blandar ihop en processor och ett grafikkort. Du blandar ihop mig med en jag känner.
Tbx till skolan kanske?

Jag tror han syftade på detta inlägg, som du skriver att DU har en dator hemma. (Fetmarkerat). Inte lätt för utomstående att veta vilken dator du menar, eller hur många du ens har, så jag förstår hans inlägg, även om du menade någon annan dator.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag tror han syftade på detta inlägg, som du skriver att DU har en dator hemma. (Fetmarkerat). Inte lätt för utomstående att veta vilken dator du menar, eller hur många du ens har, så jag förstår hans inlägg, även om du menade någon annan dator.

Jo iofs. Tänkte inte på det, men grejen är att det är en helt annan dator än den som hade
ett graffe som de var fel på. Som sagt den datorn är gammal och gaggig

Permalänk
Medlem

Angående hela CDON grejen tycker jag do för det mesta sköter sig bra, aningen sega på att packa och posta varor ibland kanske, irriterande då man är van att ens vara postas samma dag som den beställs. Som mest låg en vara 2 som var i 2 arbetsdagar innann den skickades, saknar också möjligheten till tele-support, vilket jag aldrig riktigt fattat varför dom inte kör med.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Så du tror att en CPU klarar 80-100c men kör samtidigt din GPU på väldigt kalla 66c. Hur kan detta komma sig?

Vilken GPU har jag sagt ligger på 66C?
Min speldator (se signatur) har en CPU som ligger normalt på 66C under spelande,
cirka 70-78C när jag renderar en 1080p video.
GPU'n alltså grafikkortet ligger på max 50C i spel.
Den andra datorn (gammla och gaggiga alltså) ligger på 88C max under tungt spel.
Denna personen jag känner får både ett grafikkort och processor med graderna ~80C när han spelar,
som har fungerat felfritt i 3 år.

*Bort*

/Redigerad av Najk

Otrevlig del i inlägg
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst hela tråden, men gjorde en snabb sökning nyligen under kategorin "datorkomponenter" och Inet vann samtliga. Kanske tagits upp redan i tråden?

Inet (63%) 391 Dustin Home (28%) 176 Butikerna har samma pris på 55 (9%) produkter Inet (42%) 215 Komplett.se (38%) 195 Butikerna har samma pris på 105 (20%) produkter Inet (57%) 448 Webhallen (30%) 241 Butikerna har samma pris på 102 (13%) produkter

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Nu har jag inte läst hela tråden, men gjorde en snabb sökning nyligen under kategorin "datorkomponenter" och Inet vann samtliga. Kanske tagits upp redan i tråden?

Inet (63%) 391 Dustin Home (28%) 176 Butikerna har samma pris på 55 (9%) produkter Inet (42%) 215 Komplett.se (38%) 195 Butikerna har samma pris på 105 (20%) produkter Inet (57%) 448 Webhallen (30%) 241 Butikerna har samma pris på 102 (13%) produkter

Inet svarade i denna tråd och gjorde tydligen prisjusteringar på en hel del produkter, kollade själv aldrig upp det, så får tacka dig som gjorde det åt mig nu.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vilken GPU har jag sagt ligger på 66C?
Min speldator (se signatur) har en CPU som ligger normalt på 66C under spelande,
cirka 70-78C när jag renderar en 1080p video.
GPU'n alltså grafikkortet ligger på max 50C i spel.
Den andra datorn (gammla och gaggiga alltså) ligger på 88C max under tungt spel.
Denna personen jag känner får både ett grafikkort och processor med graderna ~80C när han spelar,
som har fungerat felfritt i 3 år.

Om du fortfarande inte fattar så står jag kvar vid min tidigare
slutsatts att du inte är fullt kapabel att läsa och bör därför gå tillbaka till skolan.

Den här gången läste jag faktiskt fel

Edit: Jag är, precis som du säger, faktiskt inte fullt kapabel att varken läsa eller skriva då jag har dyslexi men jag ogillar att använda det som ursäkt. Jag tror dock inte du förutsåg detta, utan det var troligtvis bara ett försök att säga något taskigt men som visade sig vara något sant.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av joejjeman:

viva cdon tills du pratar med deras hjärndöda sk kundtjänst..

Nåja, riktigt så illa är det inte att de är hjärndöda där...CDON lyckades ju leverera rätt moderkort till mig i går:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Har just nu ett supportärende på mitt grafikkort som gick sönder i fredags. Det CDON hunnit med igår var att fråga efter serienr, jag svarade inom en timma och väntade sedan. Öppnade livechatt med supporten senare på kvällen som var riktigt oinformerad och verkade inte riktigt bry sig. Får se hur lång tid det här kan komma att ta. Men tills vidare, skulle nog tänka efter både fyra och sju gånger innan jag känner för att spara några hundralappar via CDON istället för t,ex Inet som är helt oslagbara gällande support!

EDIT: Och av någon idiotisk anledning så saknar CDON support via TELEFON! Helt stört...

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Avstängd

På datorkomponenter vann Inet över Webhallen med 53% mot 33%.
Exakt samma resultat fick Inet mot CDON.
Mot Dustin vann Inet med hela 65% mot 27%.
Mot komplett vann Inet igen med 42% mot 37%.

Dvs trådskaparen har inte tagit hänsyn till kategori, fr de flesta på Sweclockers är det datorkomponenter som är viktigast att de är billiga. Inte mobiltelefoner, projektorer eller förbrukningsvaror.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MartenKL:

På datorkomponenter vann Inet över Webhallen med 53% mot 33%.
Exakt samma resultat fick Inet mot CDON.
Mot Dustin vann Inet med hela 65% mot 27%.
Mot komplett vann Inet igen med 42% mot 37%.

Dvs trådskaparen har inte tagit hänsyn till kategori, fr de flesta på Sweclockers är det datorkomponenter som är viktigast att de är billiga. Inte mobiltelefoner, projektorer eller förbrukningsvaror.

Vänligen läs hela tråden innan du drar några slutsatser.

Tack vare SUMITOMO's tråd så blev Inet uppmärksammade på de stora skillnaderna och ändrade under gårdagen priserna, därför det resultat du ser nu. Hur länge detta kommer vara är en annan historia.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Har inte upplevt något fel med CDON och dess support. Har över 20 beställningar från dom och är det någon som blivit fel så har CDON vart snabba med att rätta till det.

Poängen är inte att CDON har problem med att leverera sina produkter, utan att NÄR man får problem oavsett vad det gäller så skulle Inet hantera det på ett bättre och smidigare sätt.

Skrivet av Jazz 1-up:

Jag skulle tro att Inets support till korkade personer är vad som driver upp priset:

Jag kan själv kolla statusen på min beställning och behöver inte fråga dyrt anställd personal.
Jag har inte sönder produkter av ren vårdslöshet för att sedan förvänta mig få en ny.
Jag beställer inte produker som jag är tveksam över bara för att skicka tillbaka dem efter en dag, jag gynnas därmed ej av att frakten är gratis.
Jag returnerar ej produker som blivit varma av damm.
Jag returnerar ej produker pga att jag inte orkat uppdatera drivrutinerna.

Exempel av vad jag har läst folk i forumet använda inets support till.

Inets support är till för att gynna en annan sorts konsument. Det jag betalar för min dator vill jag inte ska gå till den sortens personer, utan till att ge mig en så bra produkt som möjlig samt till den support CDON, precis som alla andra butiker, enligt lag är tvungna att ge.

Vad spelar det för roll? Poängen är att de löser problemet oavsett anledning och det är PERFEKT om man som person är mindre kunnig, du bekräftar ju bara hur bra Inet's support är.

Ett exempel jag vill delge:

Jag köpte ett AMD HD 6870x2 i höstas -11 och jag hade inte kollat upp info gällande Eyefinity med detta kort, med andra ord funkade det inte allt för bra (vet dock ej hur det är idag, men många hade problem då i alla fall, mkt pga att Crossfire för detta kort kombinerat med Eyefinity inte var optimerat), i alla fall så tog Inet tillbaka produkten och jag fick mina pengar tillbaka även fast detta inte täcker garantin.

Permalänk
Medlem

10721a;12911977]Poängen är inte att CDON har problem med att leverera sina produkter, utan att NÄR man får problem oavsett vad det gäller så skulle Inet hantera det på ett bättre och smidigare sätt.

Vad spelar det för roll? Poängen är att de löser problemet oavsett anledning och det är PERFEKT om man som person är mindre kunnig, du bekräftar ju bara hur bra Inet's support är.

Ett exempel jag vill delge:

Jag köpte ett AMD HD 6870x2 i höstas -11 och jag hade inte kollat upp info gällande Eyefinity med detta kort, med andra ord funkade det inte allt för bra (vet dock ej hur det är idag, men många hade problem då i alla fall, mkt pga att Crossfire för detta kort kombinerat med Eyefinity inte var optimerat), i alla fall så tog Inet tillbaka produkten och jag fick mina pengar tillbaka även fast detta inte täcker garantin.[/QUOTE]

Jag kan också dela med mig av några exempel från CDON:

Jag köpte xbox för ett tag sen och då hade dom ett erbjudande för kommande spel som gällde vid köp av konsol, jag inser detta en månad efter mitt köp av xboxen och kontaktar deras support om jag kunde få förboka Fifa 13 till erbjudandet och dom accepterade detta.

I samband med att jag köpte xboxen så köpte jag även Fifa 12 som jag en dag senare lyckades förstöra skivan på då jag välte xboxen och skivan fick ett stort bränn märke som gjorde den oläsbar. Detta var mitt fel MEN dom valde att skicka ut en ny Fifa 12 helt gratis vilket andra affärer med 99% skulle nekat då det var mitt egna fel.

Jag beställde tre varor men fick bara två levererade och på kvittot så stod det 3 varor (måste ha vart någon på lagret som packat fel). Kontaktade deras support om detta och utan något tjafs eller protest så skickade dom ut den tredje varan samma dag.

Permalänk
Medlem

Herregud, sluta försvara era favoritbuktiker med enskilda händelser!

Förstå att det handlar om generaliseringar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

10721a;12911977]
Vad spelar det för roll? Poängen är att de löser problemet oavsett anledning och det är PERFEKT om man som person är mindre kunnig, du bekräftar ju bara hur bra Inet's support är.

Ett exempel jag vill delge:

Jag köpte ett AMD HD 6870x2 i höstas -11 och jag hade inte kollat upp info gällande Eyefinity med detta kort, med andra ord funkade det inte allt för bra (vet dock ej hur det är idag, men många hade problem då i alla fall, mkt pga att Crossfire för detta kort kombinerat med Eyefinity inte var optimerat), i alla fall så tog Inet tillbaka produkten och jag fick mina pengar tillbaka även fast detta inte täcker garantin.[/QUOTE]

Och detta är en del av vad som bidrar till Inets höga omkostnader. Du är villig att betala mer för att kunna få tillbaka pengarna när du slarvar. Jag slarvar inte för jag vill inte att jag eller butiken ska behöva betala priset för min lathet.

Inet passar dig väldigt bra. Men jag ska inte behöva betala för att du slarvar, så jag köper från en annan butik.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jag gillar CDON, men jag känner mig tryggare med Inet.

Men jag gillar CDON, jag gillar Webhallen, jag gillar Inet och jag gillar Dustinhome.

Jag handlar på alla dom ställena beroende på vilken som är billigast eller passar bäst för det jag ska köpa.
Har varit en del strul här och där men tycker dom har skött det helt okej. Visst hade jag önskat att dom skött det bättre i vissa fall men från deras perspektiv tycker jag nog att dom gjort vad dom kunnat för att det ska vara rimligt och hållbart.

Inet saknar dom där knockoutpriserna som framförallt CDON har på många produkter, men överlag så är dom rätt billiga ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Och detta är en del av vad som bidrar till Inets höga omkostnader. Ni är villiga att betala mer för att kunna få tillbaka pengarna när ni slarvar. Jag slarvar inte för jag vill inte att jag eller butiken ska behöva betala priset för min lathet.

Inet passar er väldigt bra. Men jag ska inte behöva betala för att ni slarvar, så jag köper från en annan butik.

Detta var från CDON, ursäkta att jag inte skrev det.

Permalänk
Medlem

Inet mot Komplett (alla produkter)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=33
57 - 29 till Inet

Inet mot CDON (alla produkter)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=429
28 - 43 till CDON

Inet mot Webhallen (alla produkter)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=113
48 - 27 till Inet

Inet mot Dustin Home (alla produkter)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=659
54 - 30 till Inet

Nej, Inet är inte dyrare än alla andra. Bara dyrare än CDON

Dessutom har Inet saker som fri frakt och en support överlägsen CDON.

Permalänk
Avstängd

Det beror på. Köper man någon enstaka pryl, så spelar det väll ingen roll var man köper, bara det är billigt (förutsatta att affären har okej rykte). Köper man dock ett helt system eller flera grejer så vill man ju gärna köpa från samma butik så man slipper frakten från olika butiker. Jag köpte mitt nuvarande system, eller delar av det på cdon eftersom de hade höstrea + fina rabatter, och i mitt fall blev det mycket billigare än någon annan butik. Mitt chassi köpte jag på inet eftersom de hade rea just då, och sedan köpte jag en skärm på komplett igår då de hade lägsta pris. Thats it, alla affärer har grejer som är billigare eller dyrare än den andra, ingen big deal. Jag kan dock hålla med om att inet har dyrare grafikkort är många andra, så som cdon, och andra mindre kända butiker.

Jag kan även säga att inet inte har lika mycket marknadsandelar som innan, innan när jag skulle köpa något tänkte jag "inet", nu tänker jag prisjakt då det finns många andra butiker som kan leverera samma till lägra pris i vissa fall. Min konsumption hos inet har minskat detta året, och har ökat hos andra helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Problemet är bara att CDONs support suger medans INET alltid löser problemen. Därför kommer jag fortsätta handla hos INET även fast dom inte är billigast.

håller med, inet har super support! jag är en trogen kund, CDon skickar ej alltid alla grejer, skickar utan spårbart ibland och glömmer bort att avisera att grejerna skickats och skit,! 5 tangentbord för INET!

Permalänk

Jagvetjagvet! Inet dyrast, dom kanske måste börja tjäna pengar! Dustin dräper på marknaden just nu, dom kör en Media Markt för att positionera sig ytterligare.

Dustin måste också tjäna pengar snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Såg att erat pris på http://www.inet.se/produkt/6911389/corsair-tx-750w-80-bronze-... är ganska mycket åt fanders. Går att hitta på Alina/Webhallen/Dustin för runt 800 kronor. Hade varit grymt om ni skulle lyckas fixa detta!