Permalänk

SIII 4g tappar internet

Min galaxy SIII 4g har böjat bete sig riktig lustig efter 1 veckas användning, den tappar internet i alla nätlägen (4g, 3g och så vidare) jag kan ringa/sms:a när detta händer.

Om jag går in under inställningat--->fler inställningar ---> Mobila nätverk ----> närtläge och ändra från LTE/GSM/WCDMA till något annat nätläge och så tillbaka till 4g då brukar nätet hoppa igång i några min sen dör de igen. Hjälper inte att starta om telefonen.

Någon som vet vad detta kan vara? Ska även tillägas att jag byte från telia till halebop vid köp av denna lur, kan de ha något med detta byta att göra?

Permalänk
Medlem

Testa att återställa enheten.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickdani87:

Min galaxy SIII 4g har böjat bete sig riktig lustig efter 1 veckas användning, den tappar internet i alla nätlägen (4g, 3g och så vidare) jag kan ringa/sms:a när detta händer.

Om jag går in under inställningat--->fler inställningar ---> Mobila nätverk ----> närtläge och ändra från LTE/GSM/WCDMA till något annat nätläge och så tillbaka till 4g då brukar nätet hoppa igång i några min sen dör de igen. Hjälper inte att starta om telefonen.

Någon som vet vad detta kan vara? Ska även tillägas att jag byte från telia till halebop vid köp av denna lur, kan de ha något med detta byta att göra?

Tror halebop använder sig utav telias nät, kan tillägga att jag hade samma problem förut och då sa telia att det var överbelastning i nätet som orsakade det. Men kör fortfarande och nu fungerar det felfritt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem och jag har också bytt från telia till Halebop, hör av dig om du har löst det!

Jag har en Note II 4G för övrigt.

Visa signatur

R

Permalänk
Medlem

Visade sig efter lite letande på nätet att jag hade fel Api inställningar, problemet verkar vara löst..

Visa signatur

R

Permalänk

Tjena. Fick samma problem med min S3 4G med halebop efter en veckas användning typ, även fast jag hade rätt API inställningar. Löste de genom att chatta med supporten och förklarade problemet för dem och sa att jag hade hört att en reaktivering av abonemanget skulle lösa problemet. Vet inte vad de gjorde för något, men de tog en stund, sa sedan att jag skulle starta om, och sedan dess (3v sedan) har de fungerat helt super!

Här är för övrigt api inställningarna.

Namn:
Telia SE WAP

APN:
halebop.telia.se

Proxy:
Inte inställt

Port:
Inte inställt

Användarman:
Inte inställt

Lösenord:
Inte inställt

Server:
Inte inställt

MMSC:
Inte inställt

MMS-proxy:
Inte inställt

MMS-port:
Inte inställt

MCC:
240

MNC:
01

Verifieringstyp:
PAP

APN-typ:
default, supl

APN-protokoll:
IPv4

Aktivera/inaktivera APN:
APN aktiverat

Operatör:
Ospecifierad