Permalänk
Medlem

Intressant...
Spelet verkar bara ha stöd för DX9 och DX11. Inget DX10 alltså? Jag lirar med ett HD4850 och E8300@3.67ghz . Under DX9 kan jag inte välja att slå på MSAA. Med allt ställt på "medel" under "egen" och 1280x1024 ligger jag på omkring 40fps med dropps ner till 30 på sina håll.
Något jag ändå lägger märke till är att MSAA ändå ser ut att vara påslaget?! I alla fall på objekt i närheten och karaktärer t.ex.
Det förvånar att jag inte har några större bekymmer med "kanter" trots den relativt låga upplösningen? Någon form av kantutjämning verkar det hur som helst handla om. Sänker jag inställningarna till "låg" så märks kanterna dock desto mer. Men den visuella skillnaden mellan medium och extrem är förvånansvärt liten... I alla fall under DX9 som sagt.
Hade hoppats på DX10 stöd då mitt grafikkort saknar DX11. "Kanter" blir än mindre märkbara om jag ökar "foven" som märkligt nog var satt till typ 70 som standard.

Testade som sagt att höja allt jag kunde till extrem samt höja upplösningen till 1600x1200, men blev inte direkt imponerad.
Hur stor är den visuella skillnaden mellan DX9 och DX11 skulle ni säga?
Med mina inställningar tippar jag ändå på att det ser bättre ut än konsollvarianten och flyter säkert lika bra/dåligt. Så jag är ändå hyfsat nöjd.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Texten ovan

Håller med! Hade varit skitskoj om det var lite Man vs Wild/Bear Grylls-stuk på det hela. Att man måste överleva ute i naturen mot både mänskliga fiender och vilda djur

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon4992:

Att ordet konsol skrevs ca 20ggr av OP räcker för att jag inte ska köpa detta.
Har dom inte ens orkat fixa en riktigt meny ska dom inte ha mina pengar heller, hur många timmar hade det tagit för att fixa en riktig meny?

Nu kanske jag missar något, Ass Creed2 var trots allt underbart trots sina konsollmenyer, men nej tack.

Du har inte missat något. Menyn inte bara ser konsolig ut (vilket hade varit OK), den går inte ens att använda med mus eftersom den fungerar som en konsolmeny.

Skrivet av Lasergurka:

Det förvånar mig verkligen hur många som köper spel bara för att sitta och gotta sig i menyerna, själv föredrar jag att spela själva spelet, som är riktigt bra för att vara konsolport, men vi är alla olika

Menyerna finns inte där för skojs skull. Nu i början mekar man mycket med grafikinställningar, vilket är HELT hopplöst, och under spelets gång är man ofta i menyerna och craftar, vilket fungerar men INTE är optimerat för mus. Du måste t ex klicka två gånger (en gång för att markera och en för att aktivera) på knappar som man bara ska behöva klicka en gång på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

När jag skrev dyka så syftade jag på en metod att ta sig ner i vattnet på, där man hoppar med huvudet före, och håller ihop händerna med sträckta armar ovanför huvudet för att lättare bryta vattenytan, också känt som att dyka, men då inom simhopp, en aktivitet som utförs till största del ovanför ytan.

Det fattade du säkert ändå...vem fan skulle vara upphetsad över att kunna simma under vatten. Att automatiskt åka under ytan är väl snarare att sjunka än att dyka?

Säker på att du valde engelska varje gång under installationen? För jag gjorde det, och jag har på engleska.

Du menar att du hoppar precis som vanligt, fast dina händer råkar veckla sig till simhoppar-pose?
IM impressed.

Till er som blir lätt upprörda, läs nästa inlägg ist för detta.

Aja, so far är det galet generiskt detta spelet, väldigt fånigt med inventory systemt att man inte kan stacka, sedan tar man väl "hides" från djuren? Ser snarare ut som inälvor, sedan ser ju djuren inte direkt... skinnade ut när man är färdig med dom?! De ser ut som vanligt.
Och han den där killen man smyger ut med,

han blir ju skjuten i halsen, men skotthålet och blodet försvinner direkt när Jason tar bort sina händer från han lol.

Dold text

Krokodiler spawnas från ingenstans, var och simmade i en liten å, helt huxflux blir man anfallen av en krokodil.. Ja jag kollade runt överallt och det var absolut ingenting i närheten i vattnet eller på land. Skriptat eller vad?

Bockarna/Buffalos eller vad de nu heter, verkar tåla 3 magasin i huvudet innan de dör lol + körde på den 2 gånger.
Ormarna verkar inte röra på sig, de verkar bara sitta på utplacerade ställen där de väntar på spelaren.

Styrningen för bilar är herregud vad dålig, räcker med att man snuddar A eller D så svänger man 30* så man måste "tap'a" på knapparna istället hela tiden, vilket är jobbigt.

FOVen verkar inte göra så mycket, händerna är lika upptryckta i ens ansikte och ens vy verkar inte vidgas direkt.

Partikel effekterna är något som t.o.m Call of Duty Black Ops 2 slår, skjut i vattnet och effekten ser ut att vara tagen från ett spel tidigt 2000 tal. Skjut på en tunna av metall och se fyrverkerierna, lite fånigt.

Texturerna på många områden ser förjävliga ut, medans andra ser de helt okej ut, som stenar.
Och väldigt tråkig view distance, områden i distansen blir super suddiga och ser ut som det är någon form av suddig dimma i dom.

Ett jävla meningslöst jagande av dom där diamanterna på kartan som är överallt, varför skulle det ligga massa pengar i ödemarken!?

Ljussättningen är ganska dålig, ställde min bil på ett visst sätt, och den ser ut att vara helig, som om "Gud" kastat någon form av blänk-magi på den, gick knappt titta på den för man blev så jävla bländad, typ som Sol och Snö irl, man blir tårögd.

Editorn är skräp, förstår inte hur de lyckas kalla den avancerad när den är lika om inte mer limiterad än den tidigare, den till Far Cry 2.
4 texturer, seriöst? Vad är vi på för hårdvara? Gameboy?
Verkar inte gå att placera djur i multiplayer banor(?). Tråkigt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Spelet är väl rätt roligt men vad fan hände med grafiken? På vissa ställen ser det ut som Far Cry 1.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Tycker det var det bästa över det hela, att man spelar som en regular joe som inte är van vid att se folk få knivar i halsen, eller att skära upp magen på vilda djur, dock tyckte jag det var synd att övergången var så jävla snabb från att aldrig ha skjutit ett vapen till att vara någon jäkla James Bond

Tyckte det var synd att man hade så många allierade på ön, tycker den riktigt Far Cry känslan är att vara en vanlig människa som hamnat ensam på en ö där man tvingas att möta sina "mörkare" sidor för att överleva, här hade man både massor av folk på ens sida (än så länge iaf) och gick för snabbt från att inte kunna se på när ens bror hugger ihjäl en bandit till att helt utan ångest plöjer genom mängder av banditer utan problem, skulle önskat att de fått lite hjälp från utvecklarna till Spec Ops The Line, men men, man kan inte få allt

Märkligt, var precis så jag gjorde, laddade ner spelet, och aktiverade det i Uplay genom att skriva in min key. Att man måste ha Uplay är väl inte värre än att behöva ha Steam till varje spel du köper, eller behöva ha Origin till BF3 osv.

Uplay är ju bara 65MB stort, och så rädd är jag inte om mitt diskutrymme, tog bara någon minut att ladda ner och installera

Du måste ha spelet installerat och startat det minst en gång för att aktivera det via uplay.
Annars kan du bara gå runt och titta i deras butik, men inte göra något, du kan inte aktivera då det inte finns någon sådan flik.

Ditt "Go to game" kommer endast fram när du startat Far Cry 3, du kommer dit nästan automatiskt.
Han har ju ingen DVD läsare så han kan ju inte installera spelet.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Hur funkar crossfire, någon som vet?
Har inte hunnit tanka det än...

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du måste ha spelet installerat och startat det minst en gång för att aktivera det via uplay.
Annars kan du bara gå runt och titta i deras butik, men inte göra något, du kan inte aktivera då det inte finns någon sådan flik.

Ditt "Go to game" kommer endast fram när du startat Far Cry 3, du kommer dit nästan automatiskt.
Han har ju ingen DVD läsare så han kan ju inte installera spelet.

Du verkar inte riktigt ha läst vad jag skrev "laddade ner spelet, och aktiverade det i Uplay genom att skriva in min key."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Cirkus 50-70 FPS med datorn, kör med 2 Antialising allt på Ultra.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du menar att du hoppar precis som vanligt, fast dina händer råkar veckla sig till simhoppar-pose?
IM impressed.

Till er som blir lätt upprörda, läs nästa inlägg ist för detta.

Aja, so far är det galet generiskt detta spelet, väldigt fånigt med inventory systemt att man inte kan stacka, sedan tar man väl "hides" från djuren? Ser snarare ut som inälvor, sedan ser ju djuren inte direkt... skinnade ut när man är färdig med dom?! De ser ut som vanligt.
Och han den där killen man smyger ut med,

han blir ju skjuten i halsen, men skotthålet och blodet försvinner direkt när Jason tar bort sina händer från han lol.

Dold text

Krokodiler spawnas från ingenstans, var och simmade i en liten å, helt huxflux blir man anfallen av en krokodil.. Ja jag kollade runt överallt och det var absolut ingenting i närheten i vattnet eller på land. Skriptat eller vad?

Bockarna/Buffalos eller vad de nu heter, verkar tåla 3 magasin i huvudet innan de dör lol + körde på den 2 gånger.
Ormarna verkar inte röra på sig, de verkar bara sitta på utplacerade ställen där de väntar på spelaren.

Styrningen för bilar är herregud vad dålig, räcker med att man snuddar A eller D så svänger man 30* så man måste "tap'a" på knapparna istället hela tiden, vilket är jobbigt.

FOVen verkar inte göra så mycket, händerna är lika upptryckta i ens ansikte och ens vy verkar inte vidgas direkt.

Partikel effekterna är något som t.o.m Call of Duty Black Ops 2 slår, skjut i vattnet och effekten ser ut att vara tagen från ett spel tidigt 2000 tal. Skjut på en tunna av metall och se fyrverkerierna, lite fånigt.

Texturerna på många områden ser förjävliga ut, medans andra ser de helt okej ut, som stenar.
Och väldigt tråkig view distance, områden i distansen blir super suddiga och ser ut som det är någon form av suddig dimma i dom.

Ett jävla meningslöst jagande av dom där diamanterna på kartan som är överallt, varför skulle det ligga massa pengar i ödemarken!?

Ljussättningen är ganska dålig, ställde min bil på ett visst sätt, och den ser ut att vara helig, som om "Gud" kastat någon form av blänk-magi på den, gick knappt titta på den för man blev så jävla bländad, typ som Sol och Snö irl, man blir tårögd.

Editorn är skräp, förstår inte hur de lyckas kalla den avancerad när den är lika om inte mer limiterad än den tidigare, den till Far Cry 2.
4 texturer, seriöst? Vad är vi på för hårdvara? Gameboy?
Verkar inte gå att placera djur i multiplayer banor(?). Tråkigt.

Dold text

Jag kommer bli troende den dag jag ser dig gå in i en spelrelaterad tråd och faktiskt skriva något vettigt istället för att bara gnälla röven av dig xD

Du verkar vara helt inkapabel att se att det finns spel som inte är designade för att efterlikna verkligheten, de är inte en bugg att bufflar tar många skott, det är heller inte så att de tror att det är så i verkligheten, det är ett designval, de djur som ska räknas som värdefullare ska också vara svårare att jaga, bufflar tar många skott, och attackerar spelaren, grisar gör det inte, och tar bara något enstaka skott. Du klagar också på massa saker som inte är konsistenta, men så ser alla spel ut. Styrningen av bilar är mycket bättre än i t.ex Crysis, och till skillnad från det spelet så har bilarna också lite känsla, istället för att kännas lika platta och ointressanta som möjligt.

Grejen med att prylar, pengar osv ligger utspridda tror jag har med att göra att de ligger i små baser, antagligen är grejen att det ska vara någon av banditernas tillhåll, och de inte orkar bära runt alla sina tillhörigheter i fickorna. Nej, det är inte realistiskt att de finns över allt, och det är det inte tänkt heller, det är tänkt att vara roligt att utforska, och då ska det finnas belöningar för det, och också vara en källa till ammo när man är ute på uppdrag.

Sen har jag inte direkt påstått att det är årets spelmekanik att man dyker ner i vattnet, för det är det inte, det är en väldigt simpel detalj, som gör väldigt mycket för inlevelsen, och man slipper känna sig lika efterbliven som i alla andra spel när man springer och hoppar jämnfota ner i vattnet som en annat 7 åring.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Hur funkar crossfire, någon som vet?
Har inte hunnit tanka det än...

Inte bra, iallfall inte för mig med mina 5850.
Och tyvärr vill det inte fungera med ett 5850 för mig heller, för hur lågt jag än sätter grafiken så är det något som inte stämmer. Tråkigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Inte bra, iallfall inte för mig med mina 5850.
Och tyvärr vill det inte fungera med ett 5850 för mig heller, för hur lågt jag än sätter grafiken så är det något som inte stämmer. Tråkigt.

Finns det ens någon profil för FC3?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Jag kommer bli troende den dag jag ser dig gå in i en spelrelaterad tråd och faktiskt skriva något vettigt istället för att bara gnälla röven av dig xD

Du verkar vara helt inkapabel att se att det finns spel som inte är designade för att efterlikna verkligheten, de är inte en bugg att bufflar tar många skott, det är heller inte så att de tror att det är så i verkligheten, det är ett designval, de djur som ska räknas som värdefullare ska också vara svårare att jaga, bufflar tar många skott, och attackerar spelaren, grisar gör det inte, och tar bara något enstaka skott. Du klagar också på massa saker som inte är konsistenta, men så ser alla spel ut. Styrningen av bilar är mycket bättre än i t.ex Crysis, och till skillnad från det spelet så har bilarna också lite känsla, istället för att kännas lika platta och ointressanta som möjligt.

Grejen med att prylar, pengar osv ligger utspridda tror jag har med att göra att de ligger i små baser, antagligen är grejen att det ska vara någon av banditernas tillhåll, och de inte orkar bära runt alla sina tillhörigheter i fickorna. Nej, det är inte realistiskt att de finns över allt, och det är det inte tänkt heller, det är tänkt att vara roligt att utforska, och då ska det finnas belöningar för det, och också vara en källa till ammo när man är ute på uppdrag.

Sen har jag inte direkt påstått att det är årets spelmekanik att man dyker ner i vattnet, för det är det inte, det är en väldigt simpel detalj, som gör väldigt mycket för inlevelsen, och man slipper känna sig lika efterbliven som i alla andra spel när man springer och hoppar jämnfota ner i vattnet som en annat 7 åring.

Försvarar spelet tills jordens undergång ser jag.

Ehrm, så man ska slösa all sin ammo för att ta ihjäl ett djur, okej. Känns som ett vettigt designval där alltså.

Styrningen är bättre? Nu talar du nattmössan av dig.
En bil ska inte dra 90* bara för att du håller in A eller D i 1 sekund. Det är som att bilarna styrs likt Truckar, alltså med bakhjulen och inte fram.

Små baser? Med ingen där? I en liten hydda? Okej.

Ja, en simpel detalj är också vågor

Herregud vad editorn kraschar mycket.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Försvarar spelet tills jordens undergång ser jag.

Ehrm, så man ska slösa all sin ammo för att ta ihjäl ett djur, okej. Känns som ett vettigt designval där alltså.

Styrningen är bättre? Nu talar du nattmössan av dig.
En bil ska inte dra 90* bara för att du håller in A eller D i 1 sekund. Det är som att bilarna styrs likt Truckar, alltså med bakhjulen och inte fram.

Små baser? Med ingen där? I en liten hydda? Okej.

Ja, en simpel detalj är också vågor

Herregud vad editorn kraschar mycket.

Till jordens undergång? Nej inte alls, så bra är det verkligen inte Från idiotiska argument? Mer än gärna.

Om du slösar all din ammo på ett djur som tar kanske 5 skott är du inte en speciellt bra skytt. Är du någon som tycker att alla spels bossar ska dö på ett slag/skott också? Man vill ju inte slösa ammo, eller mana, eller hp, eller vad som nu går åt

Om du kollar på hur mycket ratten rör sig så är det rätt logiskt att bilen svänger, vill du hellre behöva hålla inne knappen i 5 sekunder för att kunna åka runt ett hörn?

Vem har sagt att en bas måste vara stor? Det behöver i stort sett bara vara ett ställe där man kan sova och lagra sina prylar, alltså skulle ett tält räcka bra. De är ute och åker på patrul, och gör vad nu det är de gör om dagen. Om du går hem till någon granne under dagen kan du vara rätt säker på att denna inte kommer sitta och vakta sina värdesaker dagarna i ända, utan har annat för sig. Nej, de sitter inte i sina baser under nätterna, men å andra sidan kan jag inte minnas något FPS som har den typen av detaljrikedom, och när dygnen är så korta skulle de inte göra mycket annat än att åka till och från sitt hem.

Jag sa inte att det var en simpel detalj, jag sa att det var en simpel detalj som gör mycket för inlevelsen, vågor är inte det, det är bara en simpel detalj, vilket många tydligen håller med om, eftersom klagomålen om spel aldrig handlar om bristen på vågor, förutom om du får vara med och prata såklart

Du sitter alltså och hänger i en editor som är till för att göra CoD aktiga banor trotts att du inte är intresserad av att göra en typen av banor? hm...okej.
Visst skulle det vara skitkul att kunna slänga in massa fordon och djur, men nu kan man inte det, är väl ingen mening att sitta där och hänga för att leta upp så många saker man kan klaga på som möjligt, men det verkar vara lite din grej, att hitta maximalt antal grejer du ogillar, istället för att bara konstatera att det inte är något för dig?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det är ju trots allt Ubishit som gör spelet, så att det skulle vara en uselt optimerad port är föga förvånande.
Vi får väl hoppas att AMD och Nvidia rättar till prestandan som Ubi inte klarar av att fixa ordentligt, men räkna inte med att det kommer släppas allt för många patchar som löser eventuella buggar etc.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Känns som Just Cause men med mindre tokigheter att göra och bättre känsla.
Många designval är lite väl tydliga, och ganska standardiserade, som påverkar frihetskänslan/sandboxkänslan men jag har efter några timmar inte haft tråkigt eller hittat så mycket att klaga på. Vissa saker kunde givetvis gjorts annorlunda men överlag ett trevligt spel. Lite väl mycket djur och random människor som lägger sig i, kan bli tröttsamt om det inte tonas ner ju längre in i spelet man kommer.

Konsolgnällandet lämnar jag över till alla olyckliga satar. Vem orkar med det 2012 egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Till jordens undergång? Nej inte alls, så bra är det verkligen inte Från idiotiska argument? Mer än gärna.

Om du slösar all din ammo på ett djur som tar kanske 5 skott är du inte en speciellt bra skytt. Är du någon som tycker att alla spels bossar ska dö på ett slag/skott också? Man vill ju inte slösa ammo, eller mana, eller hp, eller vad som nu går åt

Om du kollar på hur mycket ratten rör sig så är det rätt logiskt att bilen svänger, vill du hellre behöva hålla inne knappen i 5 sekunder för att kunna åka runt ett hörn?

Vem har sagt att en bas måste vara stor? Det behöver i stort sett bara vara ett ställe där man kan sova och lagra sina prylar, alltså skulle ett tält räcka bra. De är ute och åker på patrul, och gör vad nu det är de gör om dagen. Om du går hem till någon granne under dagen kan du vara rätt säker på att denna inte kommer sitta och vakta sina värdesaker dagarna i ända, utan har annat för sig. Nej, de sitter inte i sina baser under nätterna, men å andra sidan kan jag inte minnas något FPS som har den typen av detaljrikedom, och när dygnen är så korta skulle de inte göra mycket annat än att åka till och från sitt hem.

Jag sa inte att det var en simpel detalj, jag sa att det var en simpel detalj som gör mycket för inlevelsen, vågor är inte det, det är bara en simpel detalj, vilket många tydligen håller med om, eftersom klagomålen om spel aldrig handlar om bristen på vågor, förutom om du får vara med och prata såklart

Du sitter alltså och hänger i en editor som är till för att göra CoD aktiga banor trotts att du inte är intresserad av att göra en typen av banor? hm...okej.
Visst skulle det vara skitkul att kunna slänga in massa fordon och djur, men nu kan man inte det, är väl ingen mening att sitta där och hänga för att leta upp så många saker man kan klaga på som möjligt, men det verkar vara lite din grej, att hitta maximalt antal grejer du ogillar, istället för att bara konstatera att det inte är något för dig?

Sedan när är en buffel en boss?
Jag skjöt den i huvudet, 3st magasin med min 1911, efter jag kört PÅ DEN MED MIN BIL I FULL FART TVÅ GÅNGER!

Ratten rör sig knappt överhuvudtaget, varför skulle bilen svänga 90* efter 1 sek? Vet du hur lång en sekund är? "Såhär"
Sämsta körkänslan i något spel då alla bilar har turbomotorer och går i lås på knappt en sekund vilket gör det skitsvårt att styra med tb.

Övergivna baser är alltså en granne som inte är hemma? När de ser ut att ha varit övergivna i flera år? LOL Logik.

Vågor är inlevelse jo. Precis som grafik och atmosfär är.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du menar att du hoppar precis som vanligt, fast dina händer råkar veckla sig till simhoppar-pose?
IM impressed.

Till er som blir lätt upprörda, läs nästa inlägg ist för detta.

Aja, so far är det galet generiskt detta spelet, väldigt fånigt med inventory systemt att man inte kan stacka, sedan tar man väl "hides" från djuren? Ser snarare ut som inälvor, sedan ser ju djuren inte direkt... skinnade ut när man är färdig med dom?! De ser ut som vanligt.
Och han den där killen man smyger ut med,

han blir ju skjuten i halsen, men skotthålet och blodet försvinner direkt när Jason tar bort sina händer från han lol.

Dold text

Krokodiler spawnas från ingenstans, var och simmade i en liten å, helt huxflux blir man anfallen av en krokodil.. Ja jag kollade runt överallt och det var absolut ingenting i närheten i vattnet eller på land. Skriptat eller vad?

Bockarna/Buffalos eller vad de nu heter, verkar tåla 3 magasin i huvudet innan de dör lol + körde på den 2 gånger.
Ormarna verkar inte röra på sig, de verkar bara sitta på utplacerade ställen där de väntar på spelaren.

Styrningen för bilar är herregud vad dålig, räcker med att man snuddar A eller D så svänger man 30* så man måste "tap'a" på knapparna istället hela tiden, vilket är jobbigt.

FOVen verkar inte göra så mycket, händerna är lika upptryckta i ens ansikte och ens vy verkar inte vidgas direkt.

Partikel effekterna är något som t.o.m Call of Duty Black Ops 2 slår, skjut i vattnet och effekten ser ut att vara tagen från ett spel tidigt 2000 tal. Skjut på en tunna av metall och se fyrverkerierna, lite fånigt.

Texturerna på många områden ser förjävliga ut, medans andra ser de helt okej ut, som stenar.
Och väldigt tråkig view distance, områden i distansen blir super suddiga och ser ut som det är någon form av suddig dimma i dom.

Ett jävla meningslöst jagande av dom där diamanterna på kartan som är överallt, varför skulle det ligga massa pengar i ödemarken!?

Ljussättningen är ganska dålig, ställde min bil på ett visst sätt, och den ser ut att vara helig, som om "Gud" kastat någon form av blänk-magi på den, gick knappt titta på den för man blev så jävla bländad, typ som Sol och Snö irl, man blir tårögd.

Editorn är skräp, förstår inte hur de lyckas kalla den avancerad när den är lika om inte mer limiterad än den tidigare, den till Far Cry 2.
4 texturer, seriöst? Vad är vi på för hårdvara? Gameboy?
Verkar inte gå att placera djur i multiplayer banor(?). Tråkigt.

Jag måste faktiskt säga att du har en stor poäng i det du säger. Det känns som om Ubisoft (återigen) har varit väldigt lata.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Sedan när är en buffel en boss?
Jag skjöt den i huvudet, 3st magasin med min 1911, efter jag kört PÅ DEN MED MIN BIL I FULL FART TVÅ GÅNGER!

Ratten rör sig knappt överhuvudtaget, varför skulle bilen svänga 90* efter 1 sek? Vet du hur lång en sekund är? "Såhär"
Sämsta körkänslan i något spel då alla bilar har turbomotorer och går i lås på knappt en sekund vilket gör det skitsvårt att styra med tb.

Övergivna baser är alltså en granne som inte är hemma? När de ser ut att ha varit övergivna i flera år? LOL Logik.

Vågor är inlevelse jo. Precis som grafik och atmosfär är.

Sen när har jag sagt att en buffel är en boss? Sköt du den så mycket träffade du knappt en bråkdel av skotten, och drömde uppenbarligen bara att du körde på den, de dör direkt när jag kör på dem, och tar 5-7 skott med M1911, beroende på var man träffar.

Lite lustigt att du säger att alla bilar har turbomotorer (vilket inte direkt vore så osannolikt), när alla bilar i Crysis har Nitro för i helvete xD Att bilarna går snabbt och accelererar snabbt kan jag inte se som något negativt, det får spelet att kännas galnare och mer intensivt än det redan gjorde, och att man svänger hastigt hjälper den känslan ytterligare. Att du vill ha något mer realistiskt, och kanske där det känns som att alla underlag är platta gummimattor, så visst

Övergivna baser är en granne som inte är hemma? Bufflar är en boss? Du läser alltså mina jämförelser och tror att jag sagt att det sitter ett likhetstecken mellan dem? Fotboll och ishockey är båda lagsporter, för den sakens skulle är fotboll inte ishockey, men detta är kanske ett koncept du behöver öva på? Men vi kan säga såhär istället, köp inga spel som det inte står SIMULATOR på omslaget på, så ska det nog ordna sig, och håll dig för guds skull borta från fantasy!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Inte bra, iallfall inte för mig med mina 5850.
Och tyvärr vill det inte fungera med ett 5850 för mig heller, för hur lågt jag än sätter grafiken så är det något som inte stämmer. Tråkigt.

Testat med lägre överklockning?
Kanske är ett sådant spel (som crysis 1) som stressar på lite extra?

Permalänk

Någon annan som stött på samma problem som jag när man sparar spelet? Testade att spara själv i menyn men när jag sedan ska ladda det hamnar jag bara på den förra autosparningspunkten hela tiden. När jag försöker ladda min save har den rätt tidpunkt men skickas ändå till senaste autospar 20 minuter bakåt i spelet.. störande.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Skrivet av KlasXpress:

Någon annan som stött på samma problem som jag när man sparar spelet? Testade att spara själv i menyn men när jag sedan ska ladda det hamnar jag bara på den förra autosparningspunkten hela tiden. När jag försöker ladda min save har den rätt tidpunkt men skickas ändå till senaste autospar 20 minuter bakåt i spelet.. störande.

Händer inte för mig, säker på att du inte är på något uppdrag när du försöker spara, för då står det ju att det inte går, och att man automatiskt kommer börja vid senaste checkpointen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Digitalt alla dagar varför inte? Du slipper fodral och det är alltid lätttillgängligt.

Det är ju mycket roligare att ha det fysiskt med fodral o allt istället för digitalt. Annars kan man ju lika gärna "köpa" det gratis på internet, kanske inte riktigt fair play men det är hur som helst roligare att ha nåt i handen som man betalt för, men men alla tänker är ju olika.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Sen när har jag sagt att en buffel är en boss? Sköt du den så mycket träffade du knappt en bråkdel av skotten, och drömde uppenbarligen bara att du körde på den, de dör direkt när jag kör på dem, och tar 5-7 skott med M1911, beroende på var man träffar.

Lite lustigt att du säger att alla bilar har turbomotorer (vilket inte direkt vore så osannolikt), när alla bilar i Crysis har Nitro för i helvete xD Att bilarna går snabbt och accelererar snabbt kan jag inte se som något negativt, det får spelet att kännas galnare och mer intensivt än det redan gjorde, och att man svänger hastigt hjälper den känslan ytterligare. Att du vill ha något mer realistiskt, och kanske där det känns som att alla underlag är platta gummimattor, så visst

Övergivna baser är en granne som inte är hemma? Bufflar är en boss? Du läser alltså mina jämförelser och tror att jag sagt att det sitter ett likhetstecken mellan dem? Fotboll och ishockey är båda lagsporter, för den sakens skulle är fotboll inte ishockey, men detta är kanske ett koncept du behöver öva på? Men vi kan säga såhär istället, köp inga spel som det inte står SIMULATOR på omslaget på, så ska det nog ordna sig, och håll dig för guds skull borta från fantasy!

Jag förstår inte varför du drar in Crysis när det handlar om bilarna.
Dessa är skruttiga jävla bilar från 80-90 tal. Inte ska de ha turbomotorer allihopa eller ens bra acceleration.
Bilarna i Crysis är alla desamma, hence why they all have nos. Och dessutom ska de inte ha känslig styrning.
Men det är vad vi får på PC, då det är en port och de är anpassade efter analog sticks där man kontrollerar hur mycket man vill styra.
Vilket inte vi kan, därav vi styr maximalt så fort vi snuddar A eller D.

Du drog jämförelse mellan buffel och boss.
Jag körde på den två gånger, värsta klonkandet båda gångerna, blod skvätter mot mig och buffeln stönar.

Kliver ur bilen och skjuter den, blodpuffar och allt hela tiden på alla skott, 4-5meter håll som högst. När den väl dog, så kom buffelns stön ljud, från baksidan av buffeln.

En gris tar 3 skott i huvudet, men dör direkt efter bara 2 knivar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Är det nån som känner att det är mer värt att köpa till konsoll istället för att ha dåliga inställningar i ett GTX 570m som jag har i min laptop ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Någon som vet om det går att köra med 360-kontroll på PC?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

En gris tar 3 skott i huvudet, men dör direkt efter bara 2 knivar.

Så är det ju i många spel (tyvärr). I BF3 blir en motståndare skadad av 6 kulor i kroppen men dör på ett enda knivhugg. I Max Payne 3 tål en motståndare flera kulor i bröstet med dör av ett enda melee-slag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Händer inte för mig, säker på att du inte är på något uppdrag när du försöker spara, för då står det ju att det inte går, och att man automatiskt kommer börja vid senaste checkpointen?

Aha, jag har precis klarat ett uppdrag och fått info om att jag ska besöka nån doktor, har typ spelat en timme bara. Tror inte det betyder jag är på något uppdrag direkt, men kan ju ha fel. Får forska vidare iaf, tacka så mycket

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Jag förstår inte varför du drar in Crysis när det handlar om bilarna.
Dessa är skruttiga jävla bilar från 80-90 tal. Inte ska de ha turbomotorer allihopa eller ens bra acceleration.
Bilarna i Crysis är alla desamma, hence why they all have nos. Och dessutom ska de inte ha känslig styrning.
Men det är vad vi får på PC, då det är en port och de är anpassade efter analog sticks där man kontrollerar hur mycket man vill styra.
Vilket inte vi kan, därav vi styr maximalt så fort vi snuddar A eller D.

Du drog jämförelse mellan buffel och boss.
Jag körde på den två gånger, värsta klonkandet båda gångerna, blod skvätter mot mig och buffeln stönar.

Kliver ur bilen och skjuter den, blodpuffar och allt hela tiden på alla skott, 4-5meter håll som högst. När den väl dog, så kom buffelns stön ljud, från baksidan av buffeln.

En gris tar 3 skott i huvudet, men dör direkt efter bara 2 knivar.

Jag sa att bufflarna i spelet var tänkta att vara svårare fiender än bara grisar, och tåla mer skada för att vara svårare att jaga, du sa att det var onödigt att slösa massa ammo på en fiende, och då undrade jag om du tyckte samma sak om bossar, att de också ska dö snabbt för att de är onödigt att behöva slösa ammo. Bossar är också en typ av fiender som ska ge en större utmaning, och ta mer att döda, skillnaden är att bossar brukar vara unika, och avsevärt mycket svårare än vanliga mobs. Alltså är bufflarna inte bossar även om man kan jämföra dem med bossar...

Bilarna i Far Cry är ju också samma bilar hela bunten, sen börjar du ännu en gång glida in på vad som är realistiskt eller inte Vi kan fortsätta denna diskussion när du har greppat innebörden av ordet "fiktion".

Mitt tips till dig är att låta detta spel vara, det är uppenbarligen inte något för dig, precis som många andra spel du klagat på tidigare, och jag tror att ditt liv kommer bli trevligare om du inte spenderade så mycket tid med att göra något du inte gillar, och sen ännu mer tid med att förklara varför du inte gillar det, förklaringar som i stort sett skulle kunna kortas ner till att bara skriva "De är inte realistiska.".

Ha en trevlig kväll

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Sedan när är en buffel.... en fiende?
När de är harmlösa och inte ens springer snabbt? (spelaren är snabbare)

De är samma bilar hela bunten? Tydligen har jag spelat mer Far Cry 3 än dig!? Haha. HAHAHA.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear